Για την απαράδεκτη Τροπολογία για την Ειδική Αγωγή
Το Υπουργείο Παιδείας σε τροπολογία που κατέθεσε 11/2 και ψηφίστηκε 15/2 (!!!) καταργεί στην πραγματικότητα τα Τμήματα Ένταξης, αφού όπως αναφέρεται στο κείμενο: «ο εκπαιδευτικός του ΤΕ υποστηρίζει τους μαθητές εντός τους περιβάλλοντος της τάξης τους ... η υποστήριξη σε ιδιαίτερο χώρο υλοποιείται εφόσον το επιβάλλουν οι ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών».
Απόλυτα συνεπής ο Υπουργός στο κυβερνητικό του πρόγραμμα για «μη διαχωρισμό των γενικών και των ειδικών σχολείων» αλλά και τη δήλωση « τα παιδιά δεν θα πηγαίνουν σε ξεχωριστά από τα άλλα παιδιά σχολεία που καταλήγουν συχνά να είναι γκέτο» ξεκίνησε το ξήλωμα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, αρχής γενομένης από τα Τμήματα Ένταξης.
Ουσιαστικά, δρομολογείται η κατάργηση των Τ.Ε και ο ειδικός παιδαγωγός θα είναι ο μόνιμα περιπλανώμενος, μπαινοβγαίνοντας στην τάξη, κακήν κακώς, ή πηγαίνοντας και στα διπλανά σχολεία. Έτσι θέλουν να υποβαθμίσουν και τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα Τ.Ε. Αλήθεια τι θα προλαβαίνει να κάνει ο εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής του ανύπαρκτου πλέον Τ.Ε., αν εφαρμοστεί αυτή η τροπολογία; Θα κάνει αυτοψία; Καταγραφή; Συμβουλευτική; Πάντως, επιστημονική, παιδαγωγική και εξατομικευμένη παρέμβαση, με βάση και τις ιδιαίτερες μαθησιακές ανάγκες δεν θα μπορέσει να κάνει. Σε τάξεις, μάλιστα, που στοιβάζουν μαθητές σε 20 – 25άρια τμήματα, όπου ακόμα και το τυπικά αναπτυσσόμενο παιδί, δυσκολεύεται να παρακολουθήσει.
Χωρίς να παραβλέπουμε τις ελλείψεις και τις αδυναμίες που έχει ο θεσμός του Τμήματος Ένταξης, στο βαθμό που το επιτρέπουν οι συνθήκες, επιτελεί σοβαρό παιδαγωγικό και επιστημονικό έργο, επικουρικά σε αυτό της τάξης. Η λειτουργία και η αυτονομία του χώρου, με λίγα παιδιά, για κάποιες ώρες το καθένα ανάλογα με τις ανάγκες του, δεν αποτελεί γκετοποίηση είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ και ΑΝΑΓΚΗ του μαθητή με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες.
Σε φτωχές μάλιστα περιοχές, που οι λαϊκές οικογένειες έχουν χτυπηθεί ανελέητα από την κρίση και την ανεργία, τα παιδιά που έχουν τέτοιου είδους δυσκολίες μπορούν να στηριχθούν σημαντικά και μέσα από αυτή τη δομή.
Η τροπολογία αυτή εντάσσεται στη λογική του 3ου μνημονίου για «εξορθολογισμό του κόστους της εκπαίδευσης», αλλά και στη στρατηγική της ΕΕ για τη λεγόμενη ένταξη χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Σε έναν τομέα που οι δομές και το προσωπικό βρίσκονται ΠΙΣΩ από τις πραγματικές ανάγκες, κλείνει τα Τμήματα Ένταξης, όταν και αυτά που λειτουργούν δεν επαρκούν. Όταν υπάρχουν σχολεία χωρίς κανένα ΤΕ. Σε μια χρονιά μάλιστα που χιλιάδες αιτήματα για παράλληλη στήριξη δεν καλύφτηκαν.
ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Ν’ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ Η ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
Άμεση ίδρυση και επέκταση των Τμημάτων Ένταξης
με άμεσους μόνιμους διορισμούς του αναγκαίου προσωπικού
Έξω το ΝΑΤΟ από το Αιγαίο! Όχι στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο
Αλληλεγγύη στους Πρόσφυγες και Μετανάστες
Η εμπλοκή του ΝΑΤΟ στη φρούρηση των ελληνοτουρκικών συνόρων στο Αιγαίο και των τουρκοσυριακών συνόρων είναι μια πολύ επικίνδυνη εξέλιξη, καθώς εμπλέκει το λαό και τη χώρα ακόμα βαθύτερα στους επικίνδυνους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς στην Ανατολική Μεσόγειο.
Αυτή η απόφαση που συμφωνήθηκε ομόφωνα από τους υπουργούς Άμυνας του ΝΑΤΟ, στο όνομα της «φύλαξης» των ελληνοτουρκικών συνόρων και της «καταπολέμησης των προσφυγικών ροών», στηρίχτηκε σε κοινή πρόταση των κυβερνήσεων Ελλάδας, Τουρκίας και Γερμανίας!
Οι ευθύνες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ είναι τεράστιες. Η κυβέρνηση, συνεχίζοντας την ίδια πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, επιχειρεί να εμφανίσει το ΝΑΤΟ ως «φύλακα-άγγελο», τη στιγμή που το ίδιο στηρίζει ανοιχτά τις προκλήσεις και παραβιάσεις στον εναέριο χώρο και τα χωρικά ύδατα της χώρας μας, την αμφισβήτηση ελληνικών νησιών και νησίδων, ως "γκρίζες ζώνες" από τη μεριά της Τουρκίας. Η κυβέρνηση καλεί την ΝΑΤΟική λυκοσυμμαχία, δηλαδή τα καπιταλιστικά κέντρα που προκαλούν το προσφυγικό πρόβλημα, με την ιμπεριαλιστική τους επέμβαση στη Μέση Ανατολή, να το «λύσουν», με στρατιωτικές δυνάμεις! ΗΠΑ, NATO και ΕΕ ευθύνονται για τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους στην περιοχή, τον εξοπλισμό του "Ισλαμικού Κράτους", για τους χιλιάδες νεκρούς και τραυματίες, για την αύξηση των προσφυγικών - μεταναστευτικών ροών. Για τα κέρδη των μονοπωλιακών ομίλων, για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών και των δρόμων μεταφοράς αιματοκυλούν τους λαούς της περιοχής.
Η εμπλοκή του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο έρχεται να προστεθεί στη συμφωνία της ΕΕ για: "Ευρωπαϊκή Συνοριοφυλακή - Ακτοφυλακή", αναβάθμιση του ρόλου των κατασταλτικών μηχανισμών όπως η FRONTEX, δημιουργία στρατοπέδων εγκλωβισμού μεταναστών (hot spots), συγκυριαρχία και συνδιαχείριση του Αιγαίου κάτω από την ευρωΝΑΤΟική ομπρέλα.
Κανένας να μην μείνει απαθείς στο έγκλημα που διεξάγεται στην περιοχή μας, στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο και τα αποτελέσματά του. Δεν πρέπει να εξοικειωθούμε με τις εικόνες των νεκρών παιδιών στο Αιγαίο και αλλού, με την ατέλειωτη ταλαιπωρία που βιώνουν τα θύματα του πολέμου στην προσπάθειά τους να ξεφύγουν από την κόλαση των πολεμικών συγκρούσεων στις πατρίδες τους.
Εδώ και τώρα απαιτούμε:
- Να σταματήσει η συμμετοχή της χώρας μας στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς και τις επεμβάσεις των ΝΑΤΟ, ΗΠΑ, ΕΕ. Αποδέσμευσή της από όλους τους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Όχι σε νέες επεμβάσεις σε τρίτες χώρες, με πρόσχημα δήθεν το χτύπημα των διακινητών.
- Να κλείσει η βάση της Σούδας - ορμητήριο πολέμου. Να σταματήσουν οι κοινές ασκήσεις με ελληνική συμμετοχή. Κανένας Έλληνας στρατιωτικός έξω από τα σύνορα. Να γυρίσουν πίσω τα πλοία.
- Λεφτά για τα σχολεία και την Παιδεία. Ούτε ένα ευρώ για Νατοϊκούς εξοπλισμούς.
- Άμεσα μέτρα στήριξης των προσφύγων και μεταναστών που φτάνουν στη χώρα μας.
- Γρήγορη διεκπεραίωση των διαδικασιών καταγραφής και ταυτοποίησης. Επαρκής στελέχωση των υπηρεσιών που σχετίζονται με τη διάσωση, την υποδοχή, περίθαλψη και τη μετακίνηση. Να στηριχθούν με τον αναγκαίο εξοπλισμό και υποδομές.
- Εξασφάλιση ΑΜΕΣΗΣ και ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗΣ μετακίνησης στους τόπους προορισμού τους.
- Να εξασφαλισθεί αξιοπρεπή υγιεινή διαμονή και διατροφή, μέχρι να αναχωρήσουν για τις χώρες προορισμού τους.
- Κατάργηση των Κανονισμών του Δουβλίνου και όχι μόνο αλά καρτ αναστολή εφαρμογής.
Δεν πρέπει να επιτρέψουμε να πιάσει τόπο το δηλητήριο του ρατσισμού και της φασιστικής προπαγάνδας στα σχολεία μας. Καλούμε όλους τους συναδέλφους αξιοποιώντας τα επιστημονικά και παιδαγωγικά εργαλεία που κατέχουν, να πραγματοποιήσουν πολύμορφες δραστηριότητες έκφρασης Αλληλεγγύης και στήριξης των μεταναστών και των προσφύγων. Να αναδείξουν το ρόλο και το χαρακτήρα του πολέμου. Να πραγματοποιήσουν συζητήσεις, να αξιοποιήσουν κείμενα, προβολές ταινιών, ζωγραφιές κ.τ.λ. Να συνεχίσουν να στηρίζουν με κάθε τρόπο (συλλογή τροφίμων, ρούχων, φαρμάκων, άλλων ειδών πρώτης ανάγκης) τους πρόσφυγες.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ικαρίας και Φούρνων θεωρεί εξαιρετικά σημαντική την πρωτοβουλία του ΔΣ της ΔΟΕ «Το σχολείο που βιώνουμε - Το σχολείο που οραματιζόμαστε: κριτική και διεκδικήσεις» καθώς δίνει την ευκαιρία για την ανάδειξη, μέσα από μια μεγάλη συζήτηση στο εσωτερικό του Κλάδου, τόσο των προβλημάτων όσο και του οράματος των Εκπαιδευτικών της Π.Ε. για το σχολείο του σήμερα και του αύριο, σε αντιπαράθεση με τον κίβδηλο και προσχηματικό «εθνικό διάλογο» που διεξάγει το υπουργείο και με έμφαση στις πτυχές που «δεν χωρούν» στις μνημονιακές δεσμεύσεις.
Καλούμε τους συναδέλφους να διεξάγουν συζητήσεις κατά ομάδες, Συλλόγους Διδασκόντων, να καταθέσουν προσωπικά κείμενα προβληματισμού, να συμβάλλουν στην διαδικασία με όποιον τρόπο θεωρούν προσφορότερο. Η εξέλιξη της διαδικασίας θα συζητηθεί και στην επόμενη Γενική Συνέλευση.
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ να συνδιοργανώσουμε συζήτηση-εκδήλωση με χρονικό ορίζοντα το Μάιο σε τοπικό επίπεδο, καθώς η διοργάνωση σε επίπεδο περιφέρειας θα απέκλειε τους συναδέλφους (αραιά και αναξιόπιστα ακτοπλοϊκά δρομολόγια κ.ά προβλήματα).
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ικαρίας και Φούρνων υιοθετεί το παρακάτω ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Σάμου σχετικά με τις τοποθετήσεις των συναδέλφων αναπληρωτών:
Πιστεύουμε ότι είναι κατάφωρη αδικία προς τους συναδέλφους του τακτικού προϋπολογισμού, που έχουν περισσότερα μόρια, να τοποθετούνται μετά από τους συναδέλφους ΕΣΠΑ, οι οποίοι έχουν λιγότερα μόρια. Επιπρόσθετα, οι τοποθετήσεις συναδέλφων ΕΣΠΑ σε δυσπρόσιτα σχολεία (διπλασιασμός μορίων) έχει σαν αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες ανακατατάξεις στον Πίνακα των αναπληρωτών την επόμενη σχολική χρονιά.
Η πρόταση του Συλλόγου μας (η οποία ψηφίστηκε από τη Γ.Σ. του Δεκεμβρίου 2015) είναι:
- όλοι οι συνάδελφοι να διορίζονται από τον ενιαίο πίνακα,
- να τοποθετούνται με βάση τα μόριά τους, γνωρίζοντας εξαρχής όλα τα κενά,
- και κατόπιν να δηλώνονται στη μισθοδοσία του ΕΣΠΑ μόνο όσοι αναλαμβάνουν Ολοήμερα Τμήματα (πάγιο αίτημά μας ωστόσο είναι οι συνάδελφοι να διορίζονται μόνο μέσω τακτικού προϋπολογισμού).
Έτσι δε θα υπήρχε καμιά αδικία, θα γίνονταν σεβαστά τα δικαιώματα όλων των συναδέλφων, δε θα υπήρχε –έστω και έμμεση- παρέμβαση στη λειτουργία των Συλλόγων Διδασκόντων για την κατανομή των τάξεων και γενικά δε θα δημιουργούνταν τα προβλήματα που δημιουργεί ο κατακερματισμός και η κατηγοριοποίηση των εκπαιδευτικών.
Ζητάμε την ικανοποίηση του παραπάνω αιτήματος και -τουλάχιστον μέχρι και την τυπική διευθέτηση του θέματος από το υπουργείο- οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να γίνονται από ενιαίο πίνακα, εξασφαλίζοντας αριθμητικά τις θέσεις που προέρχονται από προγράμματα ΕΣΠΑ.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
: Για την προσχηματική διαδικασία του «εθνικού διαλόγου» για την Παιδεία
Ο διάλογος είναι μια από τις πολλές έννοιες που έχει κακοποιηθεί από τη γλώσσα της εξουσίας. Τα πολλά επίθετα: «εθνικός», «ισότιμος», «ανοιχτός», «αδιαμεσολάβητος» και άλλα χρησιμοποιούνται για να αποκρύπτουν τον πραγματικό του ρόλο και τις επιδιώξεις των κυβερνώντων. Η σημερινή συγκυβέρνηση εξήγγειλε τον πέμπτο «εθνικό διάλογο». Όλοι οι διάλογοι μέχρι τώρα προβάλλουν το «εθνικό» διαχέοντας την ψευδαίσθηση ότι σε μια κοινωνία που σπαράσσεται από κοινωνικές ανισότητες και συγκρούσεις μπορεί να υπάρχει «κοινό συμφέρον». Υπηρετήθηκε αλήθεια το κοινό συμφέρον από τις πολιτικές που ακολουθήθηκαν ή η αποδόμηση της δημόσιας εκπαίδευσης; Λήφθηκαν ποτέ υπόψη οι προτάσεις και διαμορφώθηκαν πολιτικές με βάση τις θέσεις και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και των κοινωνικών φορέων ή εφαρμόστηκαν οι ντιρεκτίβες της ΕΕ, όπως αποτυπώνονταν στα προγράμματα των κομμάτων εξουσίας; Δε χρειάζονται θεωρητικές αναλύσεις για τα όρια, τους στόχους του «εθνικού διαλόγου» και τις μυθικές διαστάσεις του. Αρκεί να δει κανείς τη στάση των κυβερνήσεων, εδώ και δεκαετίες, απέναντι στους αγώνες και τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και της κοινωνίας γενικότερα. Πολιτικές που όξυναν τα προβλήματα, αδιαφορία για τα αιτήματα και επίδειξη αυταρχισμού. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι τέσσερις φορές από το 1986 μέχρι σήμερα τα αποτελέσματα των «εθνικών διαλόγων» πετάχτηκαν στον σκουπιδοντενεκέ της ιστορίας.
Μα, με αυτή την κυβέρνηση μπορεί να αλλάξουν τα πράγματα θα μπορούσε να ισχυριστεί κανείς. Ας σημειωθεί ότι από τη μέρα εξαγγελίας του «εθνικού διαλόγου» η κυβέρνηση έχει νομοθετήσει ήδη δύο νομοσχέδια και ετοιμάζεται για τρίτο. Ακόμα και οι προθεσμίες που έχει θέσει είναι ευθυγραμμισμένες με τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. Ο «διάλογος» θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί «έως τον Απρίλιο» έτσι, ώστε - όπως «διατάζει» το 3ο Μνημόνιο - «όλα τα παραπάνω θα συνοψιστούν έως τον Μάιο του 2016, με τη βοήθεια ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων των διεθνών Οργανισμών, σε νέο επικαιροποιημένο εκπαιδευτικό σχέδιο δράσης». Ακόμα και η σύνθεση της Επιτροπής ακυρώνει την έννοια του διαλόγου, αφού στην πλειονότητά της αποτελείται από ανθρώπους που υπηρέτησαν τις μεταρρυθμιστικές πολιτικές προηγούμενων κυβερνήσεων με βάση τις συνταγές της Ε. Ε. ή που εξαργυρώνουν την κομματική και συνδικαλιστική τους δράση.
Πέρα από τις ψευδαισθήσεις περί διαλόγων ο Μ. Φερβέι και η 20 μελής Task - Force επιτάσσουν και η συγκυβέρνηση νομοθετεί με τη συναίνεση όλων των κομμάτων που ψήφισαν το 3ο Μνημόνιο. Όλα τα θέματα του «διαλόγου» έχουν συμφωνηθεί με τους «θεσμούς», αναφέρονται στο 3ο Μνημόνιο και αποτελούν νόμο του ελληνικού κράτους! Αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Οι αρχές θα διασφαλίσουν τον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του τομέα της εκπαίδευσης σύμφωνα με τις βέλτιστες πρακτικές της Ε.Ε.. Οι αρχές, σε συνεργασία με τον ΟΟΣΑ και ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, θα επικαιροποιήσουν, έως τον Απρίλιο του 2016, την αξιολόγηση του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος που εκπόνησε ο ΟΟΣΑ το 2011».
Τι προβλέπει ο ΟΟΣΑ και υλοποιεί η συγκυβέρνηση; Μείωση του κόστους της εκπαίδευσης και ιδιωτική χρηματοδότηση, δηλαδή φτηνό δημόσιο σχολείο που θα αναζητά πόρους από τις επιχειρήσεις, καταργήσεις σχολείων και συρρίκνωση σχολικού δικτύου, αύξηση μαθητών ανά τμήμα, «νέο λύκειο» - εξεταστικό κέντρο, επαναφορά της αξιολόγησης σύνδεση με επιδόσεις, αύξηση διδακτικού ωραρίου, μαθητεία για την πλειονότητα των αποφοίτων της τεχνικής εκπαίδευσης και περιφερειακές συμπράξεις δημόσιου-ιδιωτικού τομέα κ.α.
Για να υλοποιηθούν αυτά τα σκληρά μέτρα απαιτείται η εξαπάτηση της εκπαιδευτικής κοινότητας, των εργαζομένων και των πολιτών ευρύτερα. Ο «εθνικός διάλογος» για την Παιδεία εντάσσεται στο συνολικό πλαίσιο της στρατηγικής πολιτικής της κυβέρνησης για τη νομιμοποίηση της πολιτικής της μνημονίων και την εξασφάλιση πλατιάς συναίνεσης σε αυτή και σε κοινωνικό και σε πολιτικό επίπεδο. Ο «εθνικός διάλογος» λειτουργεί ως εργαλείο εξωραϊσμού και προώθησης της μνημονιακής πολιτικής κυβέρνησης - ΕΕ - ΔΝΤ. Από την πλευρά του εκπαιδευτικού κινήματος η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι η απόρριψη του «διαλόγου» και η συμβολή στην ανάπτυξη ενός παλλαϊκού μετώπου αντίστασης στην πολιτική αποδόμησης του δημόσιου σχολείου και καταπάτησης κοινωνικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, καταγγέλλουμε αυτή την προσχηματική διαδικασία «διαλόγου».
Με οδύνη ενημερωθήκαμε για το γεγονός του τραγικού θανάτου των συμπολιτών μας Ηλία Καρούτσου και Ηλία Γενούζου σε εργατικό ατύχημα κατά τις εργασίες κατασκευής του δρόμου Κάλαμος-Νας.
Το ΔΣ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών ΠΕ Ικαρίας και Φούρνων εκφράζει τα ειλικρινή συλλυπητήριά του και τη συμπαράστασή του στους οικείους τους, καθώς και την ευχή, αλλά και την απαίτηση να χυθεί άπλετο φως στις συνθήκες θανάτου των συμπολιτών μας.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη