Thumbnail
Εκπαιδευτικοί ριζοσπαστικής αριστεράς ΠΕ

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες , η ΕΡΑ εύχεται σε όλους και σε όλες καλή χρονιά  με υγεία , δημιουργική και αγωνιστική προς όφελος των αναγκών της εκπαίδευσης και των δικαιωμάτων μας.

Για πρώτη φορά εδώ και τριάντα χρόνια όλα τα σχολεία [ πλην Θάσου λόγω πυρκαγιάς ] άνοιξαν με όλους τους μαθητές, με όλα τα βιβλία και με κενά ελάχιστα , κενά που θα πρέπει τις επόμενες μέρες να καλυφθούν και αυτά κόντρα στις ντόπιες κασσάνδρες και κόντρα στην επιτροπεία των δανειστών, σταματώντας οριστικά την πεπατημένη των προηγουμένων κυβερνήσεων που όλη η σχολική χρονιά έβγαινε με πολλά κενά και ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.

 Οι αλλαγές που επέφερε το υπουργείο Παιδείας στο ωρολόγιο πρόγραμμα με το νέο ολοήμερο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο έχουν θίξει κρίσιμα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση , τους μαθητές του εκπαιδευτικούς.

Η ΕΡΑ ήταν η μονη παράταξη που από την πρώτη στιγμή στάθηκε κριτικά , στήριξε τις ορθές αποφάσεις και εναντιώθηκε σε όσες δημιούργησαν προβλήματα στην εκπαίδευση. Γνώμονας για τη μια ή την άλλη στάση ήταν και είναι αν οι αλλαγές βοηθούν ή όχι την εκπαιδευση και τους μαθητές και ταυτόχρονα, κατά πόσο αυτές έπαιρναν υπόψη τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών ως εργαζομένων και ως παιδαγωγών.

  • Ετσι εναντιωθήκαμε και παλέψαμε σε όλα τα επίπεδα, πολιτικό και συνδικαλιστικό να παρθεί πίσω η πρώτη απόφαση για την εγγραφή στα ολοήμερα μόνο παιδιών εργαζομένων γονέων. Η αλλαγή που ανακοίνωσε στη συνέχεια το υπουργείο ηταν θετική διότι και παιδιά ανέργων μπόρεσαν να εγγραφούν στο ολοήμερο. Θέση της ΕΡΑ και με βαση αυτή κινούμαστε είναι να εγγράφονται οι μαθητές στα ολοήμερα χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Μόνο με την δήλωση των γονέων και αυτό γιατί το ολοήμερο σχολείο πέραν των άλλων έχει και βασικό του προορισμό την αντισταθμιστική αγωγή – διδακτική προετοιμασία , αλλά και τις κοινωνικοπολιτιστικές δράσεις , αναγκαίες για όλα τα παιδιά, ειδικά γι αυτά των κατώτερων λαικών στρωμάτων, και αυτό διότι η θέση μας είναι μια και σαφής: Η εκπαίδευση, η διδακτική προετοιμασία-ενισχυτική διδασκαλία και η συμμετοχή στο πρόγραμμα του ολοημέρου με τις πολυποικικες αναγκαιες  πολιτιστικές δράσεις και την εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες θα πρέπει να είναι δημόσια και δωρεάν για όλα τα παιδιά.
  • Στηρίξαμε επειδή και θέση μας ήταν , αλλά και παιδαγωγικά ορθό, τα παιδιά στο δημοτικό σχολείο να έχουν συνεχόμενο διδακτικό ωράριο το πολύ 6ωρες. Όσοι όψιμα υπερασπίστηκαν τα συνεχόμενα 7ωρα στο δημοτικό είναι φανερό ότι το έκαναν για άλλους λόγους.
  • Ήταν θετικό που μπήκαν  στο νέο προγραμμα σχεδόν όλα τα μαθήματα των ειδικοτήτων , όπως θετικό και η έγκαιρη τοποθέτηση του μεγαλύτερου μέρους των συναδέλφων των «ειδικοτήτων». Μένει η πλήρης κάλυψη των ωρών του προγράμματος με πρόσληψη όλων των αναγκαίων εκπαιδευτικών. Εδώ να επισημάνουμε ότι η μείωση των ωρών των δασκάλων Π70 πρέπει να αντισταθμιστεί με τη γενίκευση της ενισχυτικής διδασκαλίας. Αυτό είναι κρίσιμο ζήτημα και ως ΕΡΑ το διεκδικήσαμε και το διεκδικούμε όχι μόνο διότι δεν θα αφήνει στον «αέρα» με τον χαρακτηρισμό του «υπεράριθμου» μεγάλο αριθμό δασκάλων , αλλά και γιατί η ενισχυτική διδασκαλία είναι αναγκαία για τους μαθητές και στοιχείο ουσιαστικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.
  • Η επέκταση του ολοήμερου προγράμματος σε όλα τα σχολεία, δημοτικά και νηπιαγωγεία είναι μια θετική τομή. Όμως η κατάργηση του σταθερού υπεύθυνου ολοημέρου που θα είχε σταθερή σχέση με τους μαθητές και τις ανάγκες τους , αλλά και δεν θα οδηγούσε στην ελαστικοποίηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών και στην γυμνασιοποιηση στην ουσία του ωρολογίου προγράμματος από την πρώτη ώρα, αποτελεί λάθος που πρέπει άμεσα να διορθωθεί.                                                                         
  • O Eνιαίος Τύπος Ολοήμερου Νηπιαγωγείου δίνει τη δυνατότητα όλοι οι νηπιαγωγοί να έχουν σταθερό ωράριο εργασίας-ένα χρόνιο αίτημα του κλάδου-και να κατοχυρωθεί το ωράριο των νηπιαγωγών ως εκπ/ών της Α/θμιας Εκπ/σης,βάζοντας τέλος οριστικά σε κάθε συζήτηση για προσχολική αγωγή 0-6 ετών..Είναι απαραίτητο βέβαια να βρεθεί τρόπος να ισχύσει ισότιμα για όλους τους νηπιαγωγούς σε όλα τα νηπιαγωγεία(και στα ολιγοθέσια Δημοτικά).
  • Θετικό επίσης είναι το γεγονός ίδρυσης νέων τμημάτων ένταξης ,παρότι την άνοιξη υπήρξε μεγάλη ρητορεία και καταγγελίες για κατάργησή τους. Αυτό είναι κρίσιμο βήμα, διότι ένα εκπαιδευτικό σύστημα κρίνεται κυρίως και κατ αρχήν από το πως αντιμετωπίζει τα παιδιά που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες. Για την ΕΡΑ αυτό αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τις τοποθετήσεις και τις διεκδικήσεις της. Η Ειδική αγωγή διεκδικούμε να ενισχυθεί σε όλα τα επίπεδα και σε δομές και με τον αναγκαίο αριθμό εκπαιδευτικών. Η θέση μας για κάλυψη όλων των θέσεων που απαιτούνται για την ειδική αγωγή με εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής είναι αδιαπραγμάτευτη. Καλούμε γι αυτό το λόγο το υπουργείο να εξασφαλίσει όλες τις αναγκαίες πιστώσεις και να προχωρήσει σε μόνιμους διορισμούς  ώστε κάθε παιδί που έχει ανάγκη να έχει την παιδαγωγική στήριξη από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι

Η ΕΡΑ για ότι έχει κερδηθεί και είναι θετικό, καρπός των αγώνων μας, δεν θα αφήσει να γίνει καμιά υποχώρηση και θα διεκδικεί πάντα δυναμικά και αγωνιστικά όλα τα δίκαια αιτήματα.

Να θυμίσουμε ότι η ΕΡΑ αγωνίστηκε για την συμμετοχή των εκπαιδευτικών  στην επιλογή των διευθυντών , υπερασπίστηκε την παραπάνω διαδικασία , όταν άλλοι αποκαλούσαν τους εκπαιδευτικούς «αξιολογητές», επειδή θα συμμετείχαν κατά τρόπο δημοκρατικό στην επιλογή των διευθυντών και γενικότερα των στελεχών διοίκησης. Τυχόν διορθώσεις στον νόμο μπορούν να γίνουν, αλλά η επαναφορά του αποκλεισμού των εκπαιδευτικών από τις κρίσεις δεν μπορεί και ούτε θα γίνει. Οι εργαζόμενοι , οι εκπαιδευτικοί, ο λαός θα έχουν αποφασιστικό ρόλο  και όχι τα μικροσυνδικαλιστικά συμφέροντα, το κόμμα και το  κράτος.

Συνεχίζουμε δυναμικά για:

  • Δημιουργία θέσης σε κάθε πολυθέσιο σχολείο ενός επιπλέον εκπαιδευτικού για ενισχυτική διδασκαλία
  • Επαναφορά της Ευέλικτης Ζώνης και της Θεατρικής Αγωγής στην Ε΄ και την ΣΤ΄
  • Ορισμός σταθερού εκπαιδευτικού, υπεύθυνου για το Ολοήμερο τμήμα,
  •  Στήριξη όλων των μαθητών που έχουν εκπαιδευτικές ανάγκες με λειτουργία Τμημάτων Ένταξης.  Επέκταση του θεσμού της Παράλληλης στήριξης σύμφωνα με τις αρχές της Συμπερίληψης στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά με έναν εκπαιδευτικό Ειδικής Αγωγής ανά μαθητή.
  • 14χρονη υποχρεωτική δημόσια δωρεάν εκπαίδευση για όλα τα παιδιά.(Νηπιαγωγείο δημοτικό Γυμνάσιο Λύκειο-δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπ/ση). Γενναίο πρόγραμμα ανέγερσης νέων νηπιαγωγείων, νέων σχολείων που θα ικανοποιούν τις ανάγκες για μια σύγχρονη εκπαίδευση  όλων των παιδιών.
  • το διδακτικό ωράριο που επιτέλους ψηφίστηκε να εφαρμοστεί για τους νηπιαγωγούς όλων των νηπιαγωγείων, καθώς και των ολιγοθεσίων δημοτικών.
  • Θεσμοθέτηση παιδαγωγικής συνεδρίασης του συλλόγου διδασκόντων με μια ώρα την εβδομάδα, 1:15-2:00,  που θα λογίζεται ως ώρα διδακτική.
  • Προγράμματα επιμόρφωσης με έμφαση στις πραγματικές ανάγκες, αξιοποίηση όλων των μορφών επιμόρφωσης, επαναφορά των διδασκαλείων.
  •  Γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία.
  • Μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση , απόδοση οργανικών θέσεων σε όλους τους συναδέλφους/ισσες  που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

Η ΕΡΑ γνωρίζει πολύ καλά ότι η εκπαίδευση μέσα σε ένα περιβάλλον μνημονίων και νεοφιλελεύθερων κατευθύνσεων και εκβιασμών δεν μπορεί να αποτελέσει νησίδα  συνολικών προοδευτικών και ριζοσπαστικών αλλαγών. Γνωρίζουμε ότι ο δρόμος θα είναι μακρύς και η ενίσχυση του εκπαιδευτικού κινήματος προς όφελος  μιας δημοκρατικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και με όλους τους εκπαιδευτικούς αποτελεί πρώτιστη ευθύνη και μονόδρομο.

Η μοίρα μας είναι να πάμε κόντρα στους δύσκολους καιρούς και στις δυσκολίες. Δεν πρόκειται να  κάνουμε πίσω στις διεκδικήσεις μας, αλλά και δεν πρόκειται να ξεχάσουμε.

Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε την πραγματική και κοινωνική χρεοκοπία που άφησε η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Να ξεχάσουμε το παλιό σάπιο πολιτικό κατεστημένο, τον Σαμαρά- Βενιζέλο, τους απολυμένους, την τρομοαξιολόγηση, την καταλήστευση των ταμείων.

Με την ισχυρή παρουσία μας σε όλα τα επίπεδα, και στο πολιτικό και στο επίπεδο του μαζικού κινήματος, δεν θα επιτρέψουμε ποτέ τον αποκλεισμό ούτε ενός μαθητή από τις δομές της εκπαίδευσης και ούτε έμμεσες ή άμεσες απολύσεις εκπαιδευτικών. Ο στόχος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς αποτελεί για μας πρωταρχική διεκδίκηση. Ταυτόχρονα δεν θα επιτρέψουμε την παλινόρθωση της διαπλοκής και του άκρατου νεοφιλελευθερισμού, αυτών που όχι μόνο δεν συμμερίζονται την ανάγκη αυτή, αλλά αντίθετα , διατυμπανίζουν την πολιτική των απολύσεων και της συρρίκνωσης των μισθών και των συντάξεων.

 Ο δρόμος του αγώνα για έναν καλύτερο κόσμο , για ένα ριζοσπαστικό- δημοκρατικό σχολείο  που θα χωράει όλα τα παιδιά με όλους τους εκπαιδευτικούς  δεν έχει γυρισμό.

 

Την Πέμπτη 15-9-16 για όλες τις  δίκαιες διεκδικήσεις μας απεργούμε και παίρνουμε μέρος μαζικά στις απεργιακές συγκεντρώσεις.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aupnia-ypnos.jpg
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια
Aνακαλύφθηκε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να πάρουν τον καναπέ ή τον ξενώνα, ενώ μόνο το 25 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα...
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια