Καμία συναίνεση στην αυθαιρεσία
και στην καταστρατήγηση των δικαιωμάτων του κλάδου!!!
Συναδέλφισσες , συνάδελφοι.
Η φετινή χρονιά ξεκίνησε με το Υπουργείο Παιδείας να ζητά με εγκύκλιο από τους συλλόγους διδασκόντων να συνεδριάσουν την 1/9/2016 με σκοπό την κατανομή των τάξεων και τη διαπίστωση των κενών και των πλεονασμάτων εκπαιδευτικών. Οι κατανομές αυτές έγιναν κάτω από το βάρος των περικοπών μαθημάτων, υπευθύνων εργαστηρίων, αυστηρότερων κριτηρίων για τμήματα που διαμόρφωναν τεχνητά πλεονάσματα. Στην ουσία το Υπουργείο ζήτησε να συνεδριάσουμε και να αποφασίσουμε ποιοι συνάδελφοί μας αναπληρωτές θα μείνουν άνεργοι και ποιοι μόνιμοι θα βγουν υπεράριθμοι και θα πάρουν το δρόμο της περιπλάνησης. Οι αιρετές, μαζί με την ΕΛΜΕ-ΚΙ, αντιδράσαμε άμεσα με αποτέλεσμα να δηλωθούν για το Νομό μηδενικά πλεονάσματα. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση έδωσε τη δυνατότητα στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, αυθαίρετα και καταστρατηγώντας κάθε εργασιακή σταθερά (πχ μόρια, αρχαιότητα κλπ) και δικαίωμα να τοποθετούν χωρίς καν τη γνώμη των ΠΥΣΔΕ τους συναδέλφους όπου θεωρούσαν σωστό. Αυτό το Υπουργείο το ονόμασε «χτύπημα» της γραφειοκρατίας. Και σε αυτό το ζήτημα το σωματείο αντέδρασε με παράσταση διαμαρτυρίας και στην κυριολεξία δόθηκε μάχη προκειμένου να αποφευχθούν αδικίες σε βάρος συναδέλφων. Παρά το γεγονός αυτό, όπως εξηγούμε παρακάτω, υπήρξαν σοβαρές παραβιάσεις από την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ.
Η ΕΛΜΕ-ΚΙ εξέδωσε ανακοίνωση που βάζει όλο το πλαίσιο στο οποίο δράσαμε και δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε αλλά και μια σειρά πλευρές που πάγια διεκδικούμε (προσπάθεια για διαφάνεια – απαίτηση για ανάρτηση όλων των κενών, διαφωνία με «διαθέσεις» - αποσπάσεις στη ΔΔΕ που γίνονται πίσω από τις πλάτες του κλάδου και των αιρετών,
Για μια σειρά συνεδριάσεις του ΠΥΣΔΕ προέκυψαν τα εξής:
Α. ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ
Για άλλη μια φορά καταθέσαμε τη θέση μας για τις τοποθετήσεις ότι πρέπει να ακολουθείται η παρακάτω σειρά μετά τους λειτουργικά υπεράριθμοι (που δεν υπήρχαν στα νησιά μας) και τη συμπλήρωση ωραρίου των οργανικά ανηκόντων:
1.Διάθεση ΠΥΣΔΕ
2.Εσωτερικές αποσπάσεις
3.Αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ.
Η παραπάνω σειρά μπορεί να αλλάξει ΜΟΝΟ αν πρέπει να προηγηθεί κάποια απόσπαση για σοβαρούς λόγους υγείας ή κοινωνικούς. Η λογική που πάγια έχει καταθέσει το ταξικό κίνημα έχει να κάνει με το γεγονός ότι οι συνάδελφοι της διάθεσης είναι ξεκρέμαστοι, ενώ κανονικά θα έπρεπε όλοι να έχουν οργανική θέση. Άρα δεν μπορεί να παίρνουν πάντα «ό,τι περισσέψει».
Η πρόταση μας δεν έγινε δεκτή (3-2), με αποτέλεσμα να προηγηθούν οι εσωτερικές αποσπάσεις των διαθέσεων, γεγονός που ήταν και αντίθετο προς το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο για τις τοποθετήσεις.
Αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ήταν να αδικηθεί κατάφορα συνάδελφος της διάθεσης και μόνο από καθαρή σύμπτωση δεν δημιουργήθηκε πρόβλημα σε άλλους συναδέλφους. Η συνάδελφος κατέθεσε ένσταση η οποία απορρίφθηκε από τον προϊστάμενο και τους δύο διορισμένους διευθυντές (3-2). Στηρίξαμε την ένσταση στη λογική που αναπτύξαμε προηγούμενα.
Όσον αφορά τις διαθέσεις στη Πρωτοβάθμια διαφωνήσαμε με την υποχρεωτική διάθεση των συναδέλφων. Παρότι υπάρχει γενικά πρόβλημα για τις διαθέσεις αυτές, στηρίξαμε την εθελοντική διάθεση στη Πρωτοβάθμια και προσπαθήσαμε στην κοινή συνεδρίαση ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ η ΔΔΕ να προτείνει μόνο συναδέλφους που οικειοθελώς προσφέρονταν και εικόνα για τα δημοτικά στα οποία διατίθενται, καθώς και τον έλεγχο των διαθέσεων. Είναι θετικό πως οι αιρετοί της πρωτοβάθμιας στήριξαν τη θέση μας. Παρά ταύτα και εδώ υπήρξαν «παρατράγουδα».
Β. ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΩΝ ΚΕΝΩΝ
Λαμβάνοντας υπόψη το τρίωρο των εργαστηρίων των ΠΕ04 και ΠΕ19-20 που «κόπηκε», τη μείωση του ωρολογίου προγράμματος του Γυμνασίου, την πολιτική εντολή για νέο περιορισμό δημιουργίας ολιγομελών τμημάτων, τον τρόπο συμπλήρωσης του ωραρίου αρχικά των οργανικά ανηκόντων στα σχολεία (α΄ και β΄ ανάθεση και στο όμορο σχολείο), τα λειτουργικά κενά που προέκυψαν ήταν πολύ λιγότερα των πραγματικών αναγκών αφού αυτά δεν καθορίστηκαν με άξονα:
- Την παιδαγωγικά σωστή λειτουργία του σχολείου (πχ το πολύ 20 μαθητές στο τμήμα, όχι κατώτερα όρια για δημιουργία τμημάτων κλπ).
Ως αποτέλεσμα των πολιτικών επιλογών της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με την οποία συναινεί ο Διευθυντής και η διορισμένη πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ τα κενά που προέκυψαν, προφανώς πιο περιορισμένα από άλλες χρονιές, είναι τα παρακάτω:
ΓΕΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΙΘΑΚΗ
ΠΕ01 4-πλήρους
ΠΕ02 9-πλήρους 3-πλήρους
ΠΕ03 3-πλήρους 1-πλήρους
ΠΕ04-01 1-πλήρους 1-πλήρους
ΠΕ04-02 2-πλήρους
ΠΕ04-04 2-πλήρους
ΠΕ08 1-πλήρους
και 2-μειωμένου
ΠΕ09 5-πλήρους 1-πλήρους
ΠΕ10 1-πλήρους
ΠΕ13 1-μειωμένου
ΠΕ15 1-πλήρους
ΠΕ16 2-πλήρους
ΠΕ17-01 1-πλήρους
ΤΕ01-06 1-πλήρους
ΠΕ18-10 1-πλήρους
ΠΕ18-23 1-μειωμένου
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ ΙΘΑΚΗ
ΠΕ02-50 7-πλήρους
και 1- μειωμένου 1-πλήρους
ΠΕ03-50 4-πλήρους 1-μειωμένου
ΠΕ08-50 2-πλήρους
ΠΕ15-50 1-πλήρους
και 1-μειωμένου
ΠΕ16-50 1-πλήρους
18-35 1-πλήρους
19-50 1-μειωμένου
Τελικά οι πρώτοι αναπληρωτές που ήρθαν στην ειδική αγωγή ήταν γενικής παιδείας υλοποιώντας προφανώς τις κυβερνητικές εξαγγελίες « όλος ο κλάδος στη συμπερίληψη» και της απαράδεκτης τροπολογίας που έθεσε τους ειδικούς παιδαγωγούς στο περιθώριο.
Γ. ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
Έως και σήμερα έχουν έρθει 24 αναπληρωτές Γενικής και Ειδικής Αγωγής από τους 73 που ζητά η ΔΔΕ!!! Αυτό είναι το 20 που πήρε ο κ. Φίλης για τη λειτουργία των σχολείων χωρίς κενά στον αγιασμό. Ο εμπαιγμός μαθητών κι εκπαιδευτικών σε όλο του το μεγαλείο.
Τονίζουμε και καταγγέλλουμε το εξής απαράδεκτο φαινόμενο: Κατά την πρώτη φάση αναπληρωτών διορίστηκε στη Κεφαλονιά συνάδελφος ΠΕ04-02, η οποία αντί να έρθει στη Κεφαλονιά βρέθηκε στην Κέρκυρα. όπως ενημερωθήκαμε από το Διευθυντή ΔΔΕ Κεφαλονιάς αυτό έγινε κατ’ εντολή της Περιφέρειας (μέσω του Υπουργείου) και με το αιτιολογικό ότι: «εκ παραδρομής αναγράφηκε το όνομά της στους πίνακες της Κεφαλονιάς»!!!. Στη συνέχεια, και αφού ανακινήθηκε το θέμα από ενδιαφερόμενους συναδέλφους, μας ανακοινώθηκε με νεώτερη εντολή ότι «ακυρώνεται η τοποθέτησή της στη Κέρκυρα και έρχεται στη Κεφαλονιά». Καταστάσεις αυθαιρεσίας και κυβερνητικού εμπαιγμού που θυμίζουν αλήστου μνήμης εποχές.
Δ. Για την επιλογή Διευθυντή σε θέσεις που «χήρεψαν» λόγω συνταξιοδότησης
Αυτό έγινε στο ΓΕΛ Ληξουρίου και στο Εσπερινό. Ένσταση στη διαδικασία κατατέθηκαν για το εσπερινό από τη μία εκ των δύο συναδέλφων. Σε αυτή τη διαδικασία η ΕΛΜΕ-ΚΙ κοινοποίησε τη θέση του κλάδου στα σχολεία (για το νέο ρόλο των διευθυντών και τη διαδικασία της ψηφοφορίας). Εμείς αφενός απαιτήσαμε να εξεταστούν όλες οι ενστάσεις που τα ασφυκτικά χρονικά όρια – προθεσμίες θεωρούσαν εκπρόθεσμες, υπερασπιστήκαμε την έννοια της οργανικότητας και του συλλόγου διδασκόντων απέναντι στη ρευστοποίησή τους που προωθείται μέσα από την απλή καταμέτρηση ωρών, καταδικάσαμε τους «παράδρομους» της ΔΔΕ άλλα να συζητιούνται στο ΠΥΣΔΕ και άλλα να ανακοινώνονται στους συναδέλφους για τις διαθέσεις τους. Από αυτή τη σκοπιά, των σταθερών θέσεων του κλάδου, απορρίψαμε για τυπικούς και ουσιαστικούς λόγους την ένσταση της συναδέλφου.
Αργοστόλι 21/09/2016
Μεμελετζόγλου Ελένη
Πεντογάλου Διονυσία
αιρετές με το ψηφοδέλτιο της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών
(που στηρίζει το ΠΑΜΕ)
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη