Ανάμεσα στην πληθώρα αντιεκπαιδευτικών παρεμβάσεων του υπουργείου με στόχο την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού την τελευταία περίοδο ήταν και η αντιπαιδαγωγική κατάργηση του μειωμένου ωραρίου των εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνοι για τα εργαστήρια φυσικής -χημείας -βιολογίας και της πληροφορικής. «Εξοικονομήθηκαν» έτσι με τον πιο χυδαίο τρόπο εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, χάθηκαν αλλιώς ισάριθμες θέσεις δηλαδή νέων εκπαιδευτικών που καταδικάζονται στην ανεργία ενώ σε πολλά σχολεία προέκυψαν «υπεραριθμίες» , «ντόμινο» μετακινήσεων κ.ο.κ. Την ενέργεια αυτή του υπουργείου η ΕΛΜΕ την είχε καταδικάσει με αναλυτική και τεκμηριωμένη ανακοίνωση της (στις 12/5/2016 ) όπως και η ΟΛΜΕ και άλλες ΕΛΜΕ.
Ενώ λοιπόν αυξήθηκε το ωράριο για τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν υπεύθυνοι των εργαστηρίων Φ.Ε με την (170603/Δ2 13-10-2016) εγκύκλιο του το υπουργείο :
- Πολλαπλασιάζει τις αρμοδιότητες τους !
- Αυξάνει κι άλλο το ωράριο τους ! αναφέρει χαρακτηριστικά ότι "προσφέρει κάθε δυνατή βοήθεια στους/στις άλλους/ες εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν το ΣΕΦΕ (ενδεικτικά, επικουρεί στην προετοιμασία των εργαστηριακών δραστηριοτήτων και παρίσταται ως δεύτερος/η διδάσκων/ουσα, όπου είναι απαραίτητο και εφόσον είναι εφικτό)".
- Διογκώνει τα απαραίτητα( ;)προσόντα για την επιλογή τους : Ορίζεται μοριοδότησή για σχεδόν κάθε εμπειρία, γνώση, ικανότητα του υποψήφιου, στη λογική της γνωστής αξιολόγησης (μεταξύ άλλων μοριοδοτούνται: οι μεταπτυχιακοί τίτλοι - διδακτορικά, γνώσεις ξένων γλωσσών, Τ.Π.Ε., εργαστηριακή εμπειρία, εμπειρία επιμορφωτή κλπ), επομένως δίνεται ακόμα ένα παράδειγμα της λογικής της διαμάχης που καλλιεργεί το Υπουργείο για μια θέση ΥΣΕΦΕ - και μάλιστα χωρίς τη μείωση του 3ωρου που ίσχυε ως πέρσι, αλλά με μια ευνοϊκή ίσως έκθεση για μία μελλοντική αξιολόγηση
- Αναθέτει στον διευθυντή την ατομική αξιολόγηση του ΥΣΕΦΕ !
Η "αξιολόγηση" απ' τον διευθυντή ανοίγει ένα πεδίο για την καλλιέργεια σχέσεων εξάρτησης του εκπαιδευτικού απ' τη διάθεση του διευθυντή. Αναβαθμίζεται ο διευθυντής επίσημα πια στον ρόλο του "αξιολογητή", εθίζεται κι αυτός, αλλά και ο σύλλογος, σ' αυτή την νέα πραγματικότητα, εισάγεται έτσι υποδόρια- σαν δηλητήριο σε δόσεις- αυτή η πολυπόθητη για το υπουργείο "κουλτούρα αξιολόγησης". Αυτή η αναβάθμιση προστίθεται στον ήδη κυρίαρχο ρόλο του διευθυντή εντός του σχολείου, μεγαλώνοντας το χάσμα που υπάρχει, κατασκευάζοντας το καλούπι για τον νέο επιτελικό "ηγεμόνα" του σχολείου.
Ο διευθυντής αποκόπτεται πλήρως απ' τον εκπαιδευτικό της τάξης, είναι κάτι σαν τον επόπτη-επιτηρητή στο εργοστάσιο, που ελέγχει τον εργάτη πάνω στη γραμμή παραγωγής.
Απαιτούμε την άρση της συγκεκριμένης εγκυκλίου.
Η ανάθεση του ΥΣΕΦΕ να γίνεται σε πνεύμα συναδελφικότητας από τον Σύλλογο του σχολείου που θα έχει και την εποπτεία της λειτουργίας του εργαστηρίου.
Άμεση επαναφορά του μειωμένου ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων Φ.Ε. και πληροφορικής όπως και την επαναφορά του ωραρίου όλων των καθηγητών στα προ του 2013 επίπεδα.
Ενίσχυση του εργαστηριακού εξοπλισμού, ανάπτυξη πλήρως εξοπλισμένων εργαστηρίων εκεί που δεν υπάρχουν .
Αύξηση των ωρών των μαθημάτων Φ.Ε. που είναι μονόωρα (και όλων των μονόωρων) ή έγιναν πρόσφατα σε 2ωρα για την πραγματοποίηση και των εργαστηριακών ασκήσεων που είναι απαραίτητος όρος για τη διδασκαλία και την επίτευξη των στόχων των μαθημάτων αυτών.
Όχι στην υποβάθμιση των μαθημάτων Φ.Ε. μέσα από την «ενοποίηση» τους
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση