Ανακοίνωση των Αγωνιστικών Κινήσεων Εκπαιδευτικών
Δημόσια Νηπιαγωγεία: Δεν είναι η πρώτη φορά που προτείνεται να τα αναλάβει η «αυτοδιοίκηση»…
Να παλέψουμε για να είναι η τελευταία!
Στο συνέδριο της ΚΕΔΕ (κεντρικής ένωσης δήμων) στη Θεσσαλονίκη με οικοδεσπότη τον διόλου τυχαίο και αδιάφορο απέναντι σε τέτοιες προτάσεις Μπουτάρη, προτάθηκε προς την κυβέρνηση μεταξύ των άλλων αρμοδιοτήτων να ανατεθούν στους δήμους και τα δημόσια νηπιαγωγεία. Δηλαδή πέραν των κτιρίων να ανατεθεί πλήρως στην αρμοδιότητα τους όλη η λειτουργία τους.
Δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται από μεριάς των «τοπικών αρχόντων» μια τέτοια πρόταση. Δεν είναι όμως και μία τυχαία περίοδος: έχουν σαρωθεί και σαρώνονται μία σειρά εργασιακές, κοινωνικές και δημοκρατικές κατακτήσεις και από τη μεριά του συνδικαλιστικού κινήματος υπάρχει «σιγή ασυρμάτου».
Εξ άλλου η πρόταση ταιριάζει «γάντι» με τον… αέρα της δήθεν αυτονομίας των σχολικών μονάδων που «φυσά» τελευταία έντονα από τον ΟΟΣΑ και σπεύδει η νέα (αλλά και η πρόσφατα αναδομηθείσα) ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να υιοθετήσει ως βασική κατεύθυνση της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης Σύριζα-ΑΝΕΛ.
Στο ερώτημα πως μέσα σε μια τέτοια συγκυρία περικοπών στις δαπάνες οι Δήμοι θέλουν να πάρουν και τα… δημόσια νηπιαγωγεία η απάντηση βρίσκεται στην θέληση τους να αποτελέσουν βασικό κορμό της αναδιάρθρωσης του δημόσιου τομέα σε αντιδραστική κατεύθυνση. Στην προθυμία τους να ροκανίσουν τους πόρους που έστω και με τόσες περικοπές δίνονται για την δημόσια εκπαίδευση και να τους «ενισχύσουν» ενεργοποιώντας τελικά τον εκπαιδευτικό «Καλλικράτη» που προβλέπει τοπικούς φόρους , να διευρύνουν τον έλεγχο των δημοτών και του εκλογικού σώματος (μία ματιά στα «όργια» που οι υπεύθυνοι των δήμων κάνουν στους παιδικούς σταθμούς αρκεί).
Το βασικό όμως είναι πως μια τέτοια πρόταση ευνοεί την εφαρμογή της αντιδραστικής κυβερνητικής πολιτικής και τους ποικίλους σχεδιασμούς της. Ήδη η επιτροπή του κακόφημου διαλόγου έχει προτείνει (επί Φίλη) το ανακάτεμα των εργασιακών σχέσεων όλης της προσχολικής αγωγής (νηπιαγωγεία, παιδικοί σταθμοί). Αλλά ακόμα και αυτόνομα να δοθούν τα δημόσια νηπιαγωγεία στους δήμους αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα μεγαλύτερη ευελιξία στις εργασιακές σχέσεις με ότι αυτό σημαίνει και αύξηση των διοικητικών αυθαιρεσιών και παρεμβάσεων που θα προστεθούν σε αυτές που ήδη επισυμβαίνουν μέσα από τις διευθύνσεις της πρωτοβάθμιας.
Να τονιστεί πως τα νηπιαγωγεία θα είναι ο αδύνατος κρίκος για την μεγαλύτερη και ίσως πλήρη υπαγωγή και των υπόλοιπων δομών της δημόσιας εκπαίδευσης στους δήμους.
Σε κάθε περίπτωση οι νηπιαγωγοί πρέπει να επαγρυπνούν και να κινητοποιηθούν με πρωτοβουλίες δράσης (όπως έγινε και στο παρελθόν) εξαναγκάζοντας τα συνδικαλιστικά όργανα, τα σωματεία και τη ΔΟΕ όχι μόνο να τοποθετηθούν αλλά και να συγκαλέσουν Γενικές Συνελεύσεις και αγώνες που θα αποτρέψουν τέτοιες αντιδραστικές εξελίξεις.
Αυτό καθόλου βέβαια δεν σημαίνει πως τα δημόσια νηπιαγωγεία και σχολεία είναι «ασφαλή» αν παραμείνουν απλά υπό τη σκέπη του δημοσίου καθώς η πιθανή υπαγωγή τους στους δήμους είναι μόνο μία από τις μορφές –πολύ βέβαια σημαντική- της πολλαπλής και άγριας επίθεσης που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση και συνολικά ο λαός και η νεολαία μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη