Thumbnail
ΕΛΜΕ Χανίων

      Το έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας (στις 04-10-2016/Αρ.Πρωτ.1636/ΓΔ4), με θέμα «Διευκρινίσεις ως προς την εφαρμογή του άρθρου 48, του ν.4415/2016
(Α΄159)» αναδεικνύει για άλλη μια φορά την υποβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης.

Με το συγκεκριμένο έγγραφο προβλέπεται ότι οι εκπαιδευτικοί της Γενικής Παιδείας με πλεόνασμα ωρών δύνανται να  συμπληρώνουν  διδακτικό ωράριο παρέχοντας παράλληλη στήριξη σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες κι ότι οι σχολικοί σύμβουλοι ΕΑΕ θα προβαίνουν σε συναντήσεις επιστημονικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών και σε συνεργασία με τα οικεία ΚΕΔΔΥ θα  οργανώνουν επιμορφωτικά σεμινάρια.

    Δηλαδή το υπουργείο παιδείας, προκειμένου να καλύψει την έλλειψη σχεδιασμού για την ειδική αγωγή (υπενθυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στην ΕΑΕ),  αδιαφορεί για το εάν ο εκπαιδευτικός που θα αναλάβει μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχει αντίστοιχες γνώσεις και κατάρτιση∙  το υπουργείο παιδείας, συνεπώς,  χρησιμοποιεί την ειδική αγωγή ως άλλοθι για να καλύψει τις υπεραριθμίες και τα πλεονάσματα ωρών που το ίδιο δημιούργησε (μείωση διδακτικών ωρών στο ωρολόγιο πρόγραμμα, κατάργηση υπεύθυνων εργαστηρίων κ.τ.λ.)

    Ας σημειωθεί πως αυτή η ρύθμιση έρχεται σε συνέχεια του προηγούμενου νομοθετικού έργου για τα Τμήματα Ένταξης, που μετέτρεψε το ρόλο του ειδικού παιδαγωγού σε αυτό του «γυρολόγου», αλλά και την εγκύκλιο για την κατάργηση του ενός από τα δύο Τμήματα Ένταξης σε συγχωνευμένα σχολεία, την ίδια στιγμή που με την υποχρηματοδότηση λόγω των μνημονίων και της απαξίωσης των δομών της Ειδικής Αγωγής λόγω των μηδενικών προσλήψεων σε προσωπικό (εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό, βοηθητικό και τεχνικό) χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες -ιδιαίτερα στη γυμνασιακή και λυκειακή βαθμίδα- "διαρρέουν" από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα χωρίς να ολοκληρώνουν ποτέ την υποχρεωτική τους φοίτηση.

      Μεθοδεύεται η κατάργηση επί της ουσίας της ειδικής αγωγής αφού:

  • Αντιμετωπίζονται απαξιωτικά οι μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, μιας και  καταπατάται το δικαίωμά τους για ίσες ευκαιρίες κατά την εκπαιδευτική διαδικασία όπως περιγράφεται στο άρθρο 1, παρ 1 του ν. 3699/2008-ΦΕΚ199Ἄ΄/2.10.2008. «Η πολιτεία υποχρεούται να διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες παρέχοντας στο μαθητή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στήριξη από ειδικό εκπαιδευτικό σε μόνιμη προγραμματισμένη βάση».
  • Ακυρώνεται η  επιστημονική επάρκεια των εκπαιδευτικών ΕΑΕ, αφού το υπουργείο θεωρεί πως  με κάποιες συναντήσεις με τους σχολικούς συμβούλους μπορεί να αντικατασταθούν σπουδές χρόνων κι ότι είναι πολύ εύκολο, οι συνάδελφοι Γενικής Παιδείας να αντικαταστήσουν το εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό της ΕΑΕ.
  • «Ξεχνάει» το υπουργείο ότι τα προσόντα του εκπαιδευτικού ΕΑΕ ορίζονται με σαφήνεια στο άρθρο 20 παρ. 1.4 του ν. 3699/2008 για την εξασφάλιση εξειδικευμένης στήριξης σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Ταυτόχρονα ανοίγει ο δρόμος για τον εκπαιδευτικό «πολυεργαλείο» σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ αφού  :

  • Καταργούνται με τέτοιου είδους αναθέσεις τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών στο σύνολό τους ( μόνιμων και αναπληρωτών γενικής και ειδικής παιδείας.)
  • Δημιουργείται ο εκπαιδευτικός «λάστιχο» που τρέχει σε τρία ή και περισσότερα σχολεία με πολλαπλά αντικείμενα ( τα οποία με τις πολλαπλές αναθέσεις συχνά  είναι άσχετα με τις σπουδές του) και ο εκπαιδευτικός «παντός καιρού» που θα περνάει με  διαδοχικά 45 λεπτά από την ειδική αγωγή στη γενική παιδεία καλύπτοντας τις αδυναμίες του υπουργείου.
  • Απαιτούμε από το υπουργείο την κατάργηση των προβλεπόμενων στο παραπάνω έγγραφο διευκρινίσεων για την κάλυψη κενών στην Ειδική Αγωγή.
  • Πλήρη κάλυψη των προβλεπόμενων ωρών στην Παράλληλη ανά μαθητή – όχι στις πολλαπλές μετακινήσεις των αναπληρωτών προκειμένου να καλύψουν το ωράριο.
  • Καλούμε τους συναδέλφους  Γενικής Παιδείας να μην αναλαμβάνουν οικειοθελώς, για συμπλήρωση ωραρίου, ώρες στην Ειδική Αγωγή.
  • Κάλυψη όλων των κενών. Μαζικοί διορισμοί μονίμων εκπαιδευτικών.
  • Άμεσα μέτρα αναβάθμισης της Ειδικής Αγωγής, όπως μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικευμένου προσωπικού στην Ειδική Αγωγή για τη στήριξη των παιδιών με αναπηρίες και μαθησιακές δυσκολίες, άμεση στήριξη των δομών και γενναία χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής.
  • Αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν Σύστημα απονομής τίτλων Σπουδών (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) & των απαραίτητων Δεξιοτήτων για τους εκπαιδευτικούς της ΕΑΕ.-Όχι στην ιδιωτικοποίηση - εμπορευματοποίηση των προσόντων για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ.
  • Θέσπιση του δικαιώματος για διετή μετεκπαίδευση στην ΕΑΕ και για τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς Γενικής Παιδείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση που θα παρέχει μια δημόσια εκπαιδευτική δομή (αντίστοιχη του Μαράσλειου Διδασκαλείου για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση) κάτω από την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας.
  •  Υπερασπιζόμαστε τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
  • Αντιστεκόμαστε στην υποβάθμιση του  δημόσιου σχολείου.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Ποιοι τοποθετήθηκαν διευθυντές σε σχολεία της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας που είχαν συνταξιοδοτήσεις των διευθυντών τους
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας