Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Νησιών Αργοσαρωνικού

    Οι βαθμολογίες των μαθητών θα καταργηθούν και θ’ αντικατασταθούν με το ‘’ προφίλ του μαθητή’’ που θα φτιάχνουν οι εκπαιδευτικοί. Περιορισμός των εξετάσεων και επέκταση της περιγραφικής αξιολόγησης και ποιοτικής αποτίμησης. Να επισημαίνεται που είναι ο ισχυρός ο μαθητής , σύνταξη έκθεσης που θ’ αφορά το προφίλ του μαθητή.

    Περιορισμός των εξετάσεων όσο το δυνατόν περισσότερο. Αυτή είναι η κυβερνητική πρόταση για μεταρρύθμιση του συστήματος αξιολόγησης στα Δημοτικά και τα Γυμνάσια την αντικατάσταση δηλ. της αριθμητικής βαθμολογίας με την περιγραφική αξιολόγηση

   Ζητείται μάλιστα από του Συλλόγους Διδασκόντων των Σχολείων να συμμετάσχουν πιλοτικά σε πρόγραμμα υλοποίησης της περιγραφικής αξιολόγησης με εντελώς ασαφές πλαίσιο.

   Η πρόταση αυτή παρουσιάζεται σαν ένα προοδευτικό πλαίσιο που θ’ απαλλάξει το σχολείο από τον αρνητικό ρόλο της αριθμητικής βαθμολογίας , σαν ένα μέτρο βελτίωσης του παιδαγωγικού κλίματος και θεμελίωσης της μαθητοκεντρικής εκπαίδευσης. Με δανεισμό επιχειρηματολογίας από το θεωρητικό οπλοστάσιο της Νέας Αγωγής, επιχειρείται μια μεταρρύθμιση του συστήματος αξιολόγησης, την ώρα που υιοθετείται πλήρως η επιχειρηματική λογική του Ο.Ο.Σ.Α και της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εκπαίδευση.

  Με όποιο προοδευτικό και δημοκρατικό προσωπείο κι αν προσπαθεί να ντύσει  το Υπουργείο Παιδείας αυτές του τις επιλογές  δεν μπορούμε να ξεχάσουμε ότι κάθε αξιολογική διαδικασία , όποια μορφή κι αν έχει συνδέεται αναπόσπαστα με τον κυρίαρχο κοινωνικό (ταξικό) ρόλο της εκπαίδευσης στον καπιταλισμό. Ότι η αξιολόγηση δεν είναι μια κοινωνικά ουδέτερη διαδικασία αλλά :

α. Αποτελεί μηχανισμό κοινωνικής διαφοροποίησης του μαθητικού πληθυσμού και ένταξής του σε θέσεις ενός ιεραρχημένου κοινωνικού καταμερισμού της εργασίας.

β. Καλλιεργεί το πνεύμα και την πρακτική ενός ακραίου ατομικιστικού ανταγωνισμού μέσα από την οποία περιθωριοποιούνται μορφωτικά και κοινωνικά τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων (συνεχείς εξετάσεις οποιασδήποτε μορφής , ανάπτυξη της παραπαιδείας) ευνοεί δηλαδή τους ήδη ευνοημένους και αδικεί τους ήδη αδικημένους.

γ. Στηρίζεται και αλλά και καλλιεργεί την ιδεολογία των φυσικών χαρισμάτων ότι δηλ. τα άτομα, οι μαθητές στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουν έμφυτα χαρίσματα τα οποία τους επιτρέπουν υψηλές ή χαμηλές επιδόσεις. Συγκαλύπτεται έτσι η πραγματικότητα μέσα στην οποία το άτομο αναπτύσσεται στα πλαίσια του πολιτιστικού και μορφωτικού κεφαλαίου της οικογένειας του και ότι το σχολείο δεν ευνοεί όλα τα πολιτιστικά κεφάλαια όυτε όλα τα χαρίσματα των παιδιών αλλά μόνο αυτό των ανώτερων κοινωνικών στρωμάτων.

δ. Οι πολιτικές του Ο.Ο.Σ.Α και της Ε.Ε που σήμερα αποδέχεται πλήρως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ  και με βάση αυτές σχεδιάζει την εκαπιδευτική της πολιτική , επιδιώκουν τη μορφωτική υποβάθμιση – περιθωριοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του μαθητικού πληθυσμού , παρέχοντας αντί για ολοκληρωμένες γνώσεις , δεξιότητες που γρήγορα απαξιώνονται στην παραγωγική διαδιακασία και ουσιασικά θα παρουσιάζει τους νέους ελαστικά εργαζόμενους – δούλους του 21ου αιώνα.

ε. Τα κείμενα του «Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία» και της «Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής» δεν ανέδειξαν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και των εργαζομένων ως προτεραιότητα της εκπαιδευτικής πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης αλλά την «ανάγκη» διαφοροποίησης του μαθητικού πληθυσμού, ειδικά στο Λύκειο, και την ανακοπή της ροής του προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γι’ αυτό και δεν είναι πειστικές οι διακηρύξεις του Υπουργείου Παιδείας ότι η περιγραφική  αξιολόγηση μπορεί να λειτουργήσει δημοκρατικά και με παιδαγωγικό πνεύμα. Το πρόβλημα δεν είναι απλά και μόνο η μορφή της αξιολόγησης αλλά οι στόχοι με τους οποίους με τους οποίους συνδέεται και καλείται να υλοποιήσει.

    Αν έχεις αποδεχτεί αυτούς τους προσανατολισμούς για το εκπαιδευτικό σύστημα δηλ. τις κατευθύνσεις του Ο.Ο.Σ.Α και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η μετάβαση  από την αριθμητική στην περιγραφική αξιολόγηση δεν μπορεί παρα να λειτουργήσει ως μηχανισμός εμβάθυνσης της ταξικής επιλογής , μεγαλύτερης μορφωτικής και κοινωνικής διαφοροποίησης του μαθητικού πληθυσμού. Η διαμόρφωση ‘’του προφίλ του μαθητή’’ είναι η βάση για τη διαφοροποίηση των μαθητων του Λυκείου και την κατηγοριοποίησή τους σ’ αυτούς που θα καταφέρουν να πάρουν το εθνικό απολυτήριο και σ’ αυτούς  που θ΄αποκτήσουν μια απλή βεβαίωση σπουδών, διαβατήριο για τη μαύρη εργασία και την ανεργία.

   Οι μαθητές μας έχουν ανάγκη από ζωή και μόρφωση με δικαιώματα, δασκάλους και καθηγητές, υποδομές και χρηματοδότηση των σχολείων ,  δομές ειδικής αγωγής και παράλληλης στήριξης , τμήματα ένταξης , τάξης υποδοχής κ.α όλα αυτά που τσαίζονται από την κυβερνητική πολιτική.

    Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συμμετάσχουν στο πρόγραμμα περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών

   Η συμμετοχή σε καμιά περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική.

ΓΙΑ  ΤΟ  Δ.Σ  ΤΟΥ  ΣΥΛΛΟΓΟΥ

Ο                                                          Η

ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                    ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΧΡ.ΡΕΠΠΑΣ                                       ΚΑΤ. ΛΑΪΝΑ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kleista-sxoleia
Το εορτολόγιο του Δεκεμβρίου φέρνει πολλά κλειστά σχολεία μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων
Ο Δεκέμβριος είναι «πλούσιος» μήνας ως προς το εορτολόγιο του και κάπως έτσι σε αρκετές περιοχές της χώρας οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα...
Το εορτολόγιο του Δεκεμβρίου φέρνει πολλά κλειστά σχολεία μέχρι τις γιορτές των Χριστουγέννων