Thumbnail
ΕΛΜΕ Πάρου - Αντιπάρου

Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου και του Ι.Ε.Π. που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα Γυμνάσια της χώρας είναι ο θεσμός της θεματικής εβδομάδας!  Με την εγκύκλιο 23/12/2016 και τη ένδειξη εξαιρετικά επείγον το υπουργείο ζητά από τους συλλόγους διδασκόντων χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση να καταθέσουν μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου σχέδιο εκπόνησης για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια πάνω σε τρεις ενότητες α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων γ) έμφυλες ταυτότητες.

  •         Οι ενότητες που καλύπτει η θεματική εβδομάδα, είναι αντικείμενο μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο ( οικιακή οικονομία, βιολογία). Βέβαια τις ώρες των μαθημάτων αυτών το υπουργείο τις μείωσε στην αρχή της χρονιάς και τώρα ζητά το αντικείμενό τους να είναι το περιεχόμενο της θεματικής εβδομάδας.  Αντικαθιστά δηλαδή ώρες διδακτικές με μια γραφειοκρατικής δομής και οργάνωσης δραστηριότητα.

  •         Σε όλη τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας το υπουργείο ζητά να αναπροσαρμοστεί όλο το σχολικό πρόγραμμα. Το γεγονός ότι το υπουργείο απαιτεί τον προγραμματισμό αυτόν στη μέση της χρονιάς , αδιαφορώντας για τον οποιοδήποτε προγραμματισμό έχουν κάνει ήδη τα σχολεία αλλά και ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά, αποδεικνύει το άκαιρο της πρακτικής  με αμφισβητούμενα παιδαγωγικά αποτελέσματα.

  •         Το υπουργείο αδιαφορεί για το πλήθος προγραμμάτων και δραστηριοτήτων  που ήδη πραγματοποιούνται στα σχολεία μας για τα θέματα αυτά αλλά και για πολλά άλλα με πρωτοβουλία και ευθύνη των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί ( παρά την  έλλειψη   ουσιαστικής επιμόρφωσης και στήριξης του διδακτικού τους έργου από το υπουργείο παιδείας) αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τα αντίστοιχα θέματα.

  •         Πρόκειται για υποκριτική στάση από την μεριά του υπουργείου που ενώ εντοπίζει σωστά την σημασία παρόμοιων θεμάτων για την εφηβική ηλικία τα αποκόπτει ουσιαστικά από την βασική τους διδασκαλία και τα μετατρέπει σε «πρόγραμμα». Δηλαδή οι μαθητές θα «βομβαρδίζονται» με πληροφορίες και μηνύματα μέσα σε μια εβδομάδα που δεν προλαβαίνουν να συζητήσουν-αφομοιώσουν ώστε να υπάρχει η συνεχής ανατροφοδότηση που επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την συνεχή, συστηματική, ενσωματωμένη στη  σχολική ζωή διδασκαλία και δραστηριότητα.

  •         Η σχετική εγκύκλιος απαιτεί υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Δηλαδή μετατρέπει το παιδαγωγικό έργο σε γραφειοκρατία, εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο.

  •         Το υπουργείο περιορίζει στο πλαίσιο αυτής της γραφειοκρατίας (υποχρεωτικότητα, ανάθεση) την παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών και τους αντιμετωπίζει ως υπαλλήλους που πρέπει απλώς να διεκπεραιώνουν οποιαδήποτε εντολή.

  •         Το υπουργείο απαιτεί την άμεση εφαρμογή της εγκυκλίου από τους συλλόγους διδασκόντων, αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία ενημέρωση, τη στιγμή που όλο και μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών αναγκάζεται να πηγαίνει σε δύο ή και παραπάνω σχολεία.

  •         Το γεγονός ότι το υπουργείο επείγεται και πιέζει για άμεση κατάθεση από τους συλλόγους διδασκόντων σχεδίου υλοποίησης αποδεικνύει ότι πιέζει για να έχει τα αποτελέσματα της αποτίμησης ως βάση για τις λεγόμενες "καλές πρακτικές" που θα είναι το επιχείρημα για την αυτοαξιολόγηση αρχικά και την αξιολόγηση μετά.

 

Η θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια αποτελεί ένα ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αλλαγών που προωθείται στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη νέα δομή του Λυκείου, έτσι όπως έχει περιγραφεί από τα πορίσματα του υποτιθέμενου κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ

 

  •         Για όλα τα πιο πάνω η Γενική Συνέλευση αποφάσισε

  •         - το Υπουργείο να ανακαλέσει την εγκύκλιο για τη θεματική εβδομάδα

  •         -  να υπάρξει παράταση χρόνου-αναβολή ως προς τις σχετικές διαδικασίες των Συλλόγων Διδασκόντων (συνεδριάσεις κ. λ) τουλάχιστον ως την επανατοποθέτηση του υπουργείου σε σχέση με  τις αποφάσεις της ΟΛΜΕ.

  •         --  η  ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων που διαφωνούν με την υλοποίησή της.

  •         -- η ΟΛΜΕ να καλέσει Γενική Συνέλευση προέδρων ΕΛΜΕ ώστε να υπάρξουν αποφάσεις συνολικά για τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου αλλά και για το νέο τύπο Λυκείου.

ΕΛΜΕ ΠΑΡΟΥ-ΑΝΤΙΠΑΡΟΥ

Παροικία, ΤΚ 844 00

Τηλ. 2284024124

email: [email protected]

http://elmeparouantiparou.blogspot.gr/

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeio
Ρόδος: Δικογραφία σε βάρος 18χρονου που πυροβόλησε 17χρονο στο κεφάλι «για πλάκα»
Οι αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφαλείας Ρόδου διενήργησαν κατ’ οίκον έρευνα στον 18χρονο και στην οικία του βρήκαν ένα αεροβόλο όπλο, ένα κουτί με...
Ρόδος: Δικογραφία σε βάρος 18χρονου που πυροβόλησε 17χρονο στο κεφάλι «για πλάκα»
astinomia-peripoliko
Χειροπέδες σε συμμορία μαθητών που αφαιρούσε με βίαιο τράβηγμα αλυσίδες λαιμού σε Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα και Άλιμο
Συνελήφθησαν τέσσερεις ανήλικοι, δύο 14χρονοι και δύο 17χρονοι, για ληστείες κατά συναυτουργία
Χειροπέδες σε συμμορία μαθητών που αφαιρούσε με βίαιο τράβηγμα αλυσίδες λαιμού σε Νέα Σμύρνη, Καλλιθέα και Άλιμο
daskalos_pornografia_61218_1217.jpg
Βόλος: Φυλάκιση σε δύο μαθητές- Εκβίαζαν συμμαθήτριά τους με πορνογραφικό υλικό
Το κατηγορητήριο ωστόσο με το οποίο παραπέμφθηκαν αρχικά οι δύο νεαροί ενήλικοι και οι δύο σε δίκη ήταν βαρύτερο με πράξεις όπως «κατάχρηση ανίκανου...
Βόλος: Φυλάκιση σε δύο μαθητές- Εκβίαζαν συμμαθήτριά τους με πορνογραφικό υλικό