Η διεθνής κατάσταση 8 χρόνια ύστερα από το ξέσπασμα της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης και τις αισιόδοξες προβλέψεις των απολογητών του ιμπεριαλιστικού συστήματος για ανάκαμψη, παραμένει δυσοίωνη και μάλιστα είναι οι ισχυρές ενδείξεις για ένα νέο κύκλο της οικονομικής κρίσης με απροσδιόριστες συνέπειες. Η κρίση οξύνει παραπέρα τους ενδοϊμπεριαλιστικούς ανταγωνισμούς, επιταχύνει τις ανακατατάξεις στη δύναμη των διεθνών κέντρων και των μονοπωλίων, ενώ νέες εστίες πολέμου αναφύονται, ιδιαίτερα στη γειτονιά μας.
Εκατομμύρια πρόσφυγες από αυτές τις εστίες πολέμου αναζητούν καταφύγιο στην Ευρώπη, γνωρίζοντας από πρώτο χέρι τον σύγχρονο πολιτισμό της. Φράχτες, συρματοπλέγματα, ρατσισμός, στρατόπεδα συγκέντρωσης, πολιτικές που δε δίνουν καμμία λύση στο πρόβλημα.
Αναζητώντας διέξοδο απ' την κρίση, το κεφάλαιο συνεχίζει να επιβάλει στις καπιταλιστικές χώρες σαρωτικά μέτρα, κατεδαφίζοντας όλες τις μεταπολεμικές εργατικές κατακτήσεις και επιφέροντας ραγδαία επιδείνωση των όρων διαβίωσης της εργαζόμενης πλειοψηφίας.
Χωρίς ανάσα η κυβέρνηση έχει περάσει από την πρώτη στη δεύτερη αξιολόγηση ισοπεδώνοντας ό,τι έχει απομείνει. Με την πρώτη αξιολόγηση καρατόμησε τις συντάξεις, εκτίναξε τη φοροληστεία, γενίκευσε τους πλειστηριασμούς απειλώντας με ξεσπίτωμα χιλιάδες λαϊκές οικογένειες και μετέφερε στο περιβόητο “Υπερταμείο” για 99 ολόκληρα χρόνια όλον το δημόσιο πλούτο και περιουσία, βγάζοντας στο σφυρί όχι μόνο τα λιμάνια και τα αεροδρόμια, όχι μόνο τις συγκοινωνίες, τα τρένα και το Ελληνικό, αλλά και το νερό, την αποχέτευση και την ηλεκτρική ενέργεια. Στη δεύτερη αξιολόγηση απειλεί με ολοκληρωτική εξαφάνιση όσα εργατικά δικαιώματα και κατακτήσεις έχουν απομείνει, διαμορφώνοντας συνθήκες γενικευμένης εργασιακής κόλασης. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποδεικνύεται και χρησιμοποιείται σαν η προσφορότερη πολιτική δύναμη που μπορεί να ανταποκριθεί σήμερα στο ρόλο της πειθήνιας διεκπεραίωσης των σκληρών απαιτήσεων των δανειστών και της ντόπιας ολιγαρχίας, υπερψηφίζοντας νόμους και πολυνομοσχέδια λαιμητόμους, ισοπεδώνοντας ό,τι έχει απομείνει όρθιο από τις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.
Επείγεται η κυβέρνηση να κλείσει τη δεύτερη αξιολόγηση, διαβεβαιώνοντας δεξιά και αριστερά ότι θα κάνει ότι χρειαστεί για να τελειώνει γρήγορα η αξιολόγηση. Ο τελευταίος κυβερνητικός ανασχηματισμός έδωσε ένα τέτοιο μήνυμα, απέκλεισε κάθε παρέκκλιση από την τήρηση των συμφωνηθέντων. Και σαν αντάλλαγμα για τις υπηρεσίες που προσφέρει στους δανειστές η κυβέρνηση, εκλιπαρεί να της προσφέρουν κάποια ρύθμιση του δημόσιου χρέους – αφού η περίφημη διαγραφή έχει προ πολλού αποσυρθεί – και ένταξη στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ, για να 'χει κάτι ν’ ανεμίζει προκειμένου να αμβλύνει την οργή και την αγανάκτηση του λαού και να δημιουργήσει κοινωνικό κλίμα ανοχής και αποδοχής των αντεργατικών μέτρων.
Η δημόσια Παιδεία στο στόχαστρο
Το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί είναι στο στόχαστρο των κυβερνήσεων 7 χρόνια τώρα. Τη δραματική μείωση μισθών-συντάξεων, την τραγική υποβάθμιση της ασφάλισης και περίθαλψης την ακολούθησαν οι συμπτύξεις τμημάτων, οι συγχωνεύσεις σχολείων, οι μηδενικοί διορισμοί, η απόλυση στην ουσία χιλιάδων αναπληρωτών τη φετινή χρονιά, η αύξηση του διδακτικού ωραρίου, η δραματική μείωση μεταθέσεων και αποσπάσεων, οι αναθέσεις μέχρι και σε πέντε σχολικές μονάδες, η υποβάθμιση των εργαστηρίων, η μείωση των ωρών στα γυμνάσια, το κλείσιμο τμημάτων στα ΕΠΑΛ. Κυβέρνηση, Ε.Ε και ΟΟΣΑ χτίζουν το «νέο» μοντέλο της εκπαίδευσης της αμάθειας, των πολλαπλών εξετάσεων, της τράπεζας θεμάτων: ένα σχολείο για τους λίγους. Για την πλειοψηφία της νέας γενιάς σχεδιάζουν φθηνή και ευέλικτη κατάρτιση και εργασία, μαθητεία και τζάμπα εργασία από τα 18, πριν τελειώσουν το σχολείο.
Τι κάνει το σωματείο
Απέναντι σε αυτήν την πραγματικότητα οφείλουμε να αντισταθούμε. Να αντιδράσουμε δυναμικά απέναντι στην στοχευμένη αποδόμηση του δημόσιου σχολείου, η οποία αποτελεί ένα μόνο μέρος της κοινωνικής βαρβαρότητας που επιβάλουν κυβέρνηση ΕΕ και ΔΝΤ, με πρόσχημα την αποπληρωμή ενός χρέους που ποτέ δεν μας είπαν ποιος, πώς και πότε ακριβώς το δημιούργησε. Δεν είναι μονόδρομος αυτά που ζούμε. Δεν έχει τελειώσει η ιστορία.
Μονόδρομος για μας είναι ο δρόμος του αγώνα. Οι εργαζόμενοι και η δυναμική παρουσία τους είναι η μόνη εγγύηση για την υπεράσπιση των κατακτήσεών μας. Καμιά πολιτική δύναμη δεν μπορεί να φέρει εις πέρας χωρίς την βοήθεια, αλλά και τον έλεγχο, ενός ισχυρού κινήματος από τα κάτω. Βασική προϋπόθεση για την ανάσχεση και την ανατροπή αυτής της ανελέητης επίθεσης που δεχόμαστε στο χώρο μας είναι η ανάπτυξη μαζικών αγώνων με διάρκεια και σχέδιο.
Είναι απαραίτητη η λειτουργία του σωματείου, ως συλλογικότητα που συσπειρώνει, δραστηριοποιεί τους συναδέλφους, με στόχο τη συνοχή και την αγωνιστική ενότητά τους στο δρόμο των αποφασιστικών αγώνων που καλούνται να δώσουν. Ως εκ τούτου, το Δ.Σ. οφείλει να προάγει συνδικαλιστικές αρχές και μέτρα που θα ενισχύουν τη συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες της ΕΛΜΕ και θα συμβάλλουν στην καλύτερη υλοποίηση των αποφάσεων του κλάδου και της ΕΛΜΕ.
Το νέο Δ.Σ. θέλει τους συλλόγους διδασκόντων με ουσιαστικό και αγωνιστικό ρόλο. Σε αυτά τα πλαίσια είναι απαραίτητη η συζήτηση, ενότητα και δράση κάθε συλλόγου, τη συγκρότηση επιτροπών αγώνα, την αξιοποίηση των αντιπροσώπων, την οριζόντια επικοινωνία των σχολείων, κ.α. Το Δ.Σ. θα βοηθήσει στην ενημέρωση των συναδέλφων με κοινές και συχνές επισκέψεις στα σχολεία και αξιοποιώντας και οργανώνοντας καλύτερα την επικοινωνία μέσω email ή και με άλλους τρόπους.
Τα θέματα που θέτει το Δ.Σ υπ’ όψη των Συλλόγων Διδασκόντων
ως σημαίνοντα για το επόμενο διάστημα είναι:
- Τεχνική εκπαίδευση: Να επαναλειτουργήσουν όλοι οι τομείς που συμπτύχθηκαν στα ΕΠΑΛ, αναγκάζοντας μαθητές να κάνουν πολλά χιλιόμετρα για να σπουδάσουν αυτό που επιθυμούν ή να εγκαταλείψουν την επιλογή τους συμβιβαζόμενοι σε ότι υπάρχει στο σχολείο τους. Δε θα ανεχτούμε για κανέναν λόγο το θεσμό της μαθητείας. Είναι μια νεοφιλελεύθερη επινόηση που αποσκοπεί στο να εκπαιδεύσει τους μαθητές στην απλήρωτη εργασία με πρόσχημα την κατάρτισή τους. Είναι απαράδεκτο οι έξι της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ και ΔΑΚΕ) νμα υποστηρίζουν με τέτοιο σθένος τις θέσεις του κεφαλαίου και της κυβέρνησης, αγνοώντας τις αποφάσεις του κλάδου.
- Νέο σχολείο: Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλος, Φίλης, Γαβρόγλου προσπαθούν εδώ και 7 χρόνια να φέρουν το λεγόμενο «νέο σχολείο». Το σχολείο με πολύ λιγότερους εκπαιδευτικούς, πολύ λιγότερους μαθητές, το τριπλό δίκτυο (γενικό, επαγγελματικό, κατάρτισης), τους φραγμούς στην προσπάθεια των παιδιών για μόρφωση, το σχολείο της αγοράς και των χορηγών.
- Το σχολείο της αξιολόγησης που διαλύει εργασιακές σχέσεις, οργανικότητα, και οδηγεί σε στασιμότητα, μετακινήσεις και γιατί όχι και απολύσεις. Άλλωστε αυτή είναι η λογική των θεσμών που διατάσσουν για έναν τέτοιο μέτρο. Ο κλάδος έχει ξεκάθαρα ταχθεί ενάντια στην αξιολόγηση – χειραγώγηση με αποφάσεις συνεδρίων.
- Η σχολική στέγη είναι ένα ζήτημα που ταλανίζει την Ηλεία, αφού πολλά σχολεία στεγάζονται ακόμα σε λυόμενες αίθουσες, ενώ υπάρχει κωλυσιεργία σε κτίρια που χτίζονται αυτή τη στιγμή. Σε συνεργασία με τα σχολεία και τους δήμους θα κάνουμε ότι μπορούμε για επίσπευση διαδικασιών και εύρεση λύσεων.
- Συγχωνεύσεις, υποχρεωτικές υπερωρίες, περικοπή ωρών μαθημάτων: Να ανατραπούν τα σχέδια για συγχωνεύσεις σχολείων, πληθωρικά τμήματα και περικοπή ωρών, ώστε να περιοριστούν οι ανάγκες διορισμού εκπαιδευτικών. Οι αιρετοί θα πρέπει να είναι κάθετα ενάντιοι και, σε οποιαδήποτε σχετική περίπτωση, να ενημερώσουν την ΕΛΜΕ για έγκαιρη και δυναμική παρέμβαση.
- Αναπληρωτές: Άμεση πρόσληψη αναπληρωτών, για να καλυφθούν τα ήδη υπάρχοντα κενά στο νομό και μόνιμοι διορισμοί. Να σπάσουν τα πολυπληθή τμήματα και να μην τηρηθεί το όριο των 27 μαθητών/τμήμα. Επαναφορά του ωραρίου μας στην προ του 2013 κατάσταση. Επαναφορά των ωρών απασχόλησης των υπευθύνων των εργαστηρίων και επαναφορά του τρόπου διαχωρισμού των επιπέδων στα μαθήματα των ξένων γλωσσών. Προγραμματισμός σύσκεψης με αναπληρωτές για παραπέρα δράση, ώστε να στηριχτεί το αίτημα για μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών τώρα. Σταθερή και μόνιμη δουλειά για όλους, άμεση κάλυψη των κενών, κατάργηση της ελαστικής εργασίας.
- Τα ζητήματα της δωρεάν μετακίνησης των μαθητών από και προς τα σχολεία. Ο σχεδιασμός της περιφέρειας για κόψιμο από τη δωρεάν μετακίνηση παιδιών από 60 χωριά και κωμοπόλεις υπάρχει, απλά έχει παραταθεί το παλαιό σύστημα. Στο ίδιο πλαίσιο είναι και η αντιμετώπιση του προβλήματος των παράνομων μετεγγραφών που συγκαλύπτει, αν δεν προωθεί κιόλας η Διεύθυνση.
- Δαπάνες για την Παιδεία: Άμεση χρηματοδότηση για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων. Δωρεάν Ρεύμα-Νερό-Πετρέλαιο για τα σχολεία.
- Πλήρη Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη: να χρηματοδοτηθεί η δημόσια υγεία. Δεν θα ανεχτούμε άλλο να μην έχουμε γιατρούς για τους εαυτούς μας και τα παιδιά μας. Πληρώνουμε μεγάλες εισφορές και η κυβέρνηση μας αντιμετωπίζει ως ανασφάλιστους.
- Επιμόρφωση: να διεκδικήσουμε δημόσια ετήσια περιοδική επιμόρφωση.
- Οργανικότητα: Οργανικές θέσεις για όλους με διατήρηση των χαρακτηριστικών που τους δίνουν το Σύνταγμα και ο διορισμός. Πλήρης διαφάνεια σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές.
- Μισθοί, συντάξεις, ασφάλιση, εφάπαξ: Κατάργηση των νόμων που μειώνουν μισθούς, συντάξεις, κοινωνικά επιδόματα. Αποκατάσταση της αγοραστικής μας δυνατότητας στα προ κρίσης επίπεδα. Ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική προαγωγή για όλους τους εργαζομένους. Να μπει φραγμός στη διάλυση του ασφαλιστικού συστήματος
- Δημοκρατία στις εκπαιδευτικές διαδικασίες: οι σύλλογοι να έχουν τον πρώτο λόγο στα δρώμενα κάθε σχολείου και να μην μετατραπούν οι εκπαιδευτικοί σε απλούς εκτελεστές άνωθεν αντιεκπαιδευτικών εντολών. Κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης να μην αποδεχτεί το ρόλο του αυταρχικού «επιστάτη» της κυβερνητικής πολιτικής.
Δεν είμαστε μόνοι στον αγώνα.
- Δίνουμε προτεραιότητα στην οργάνωση των κινητοποιήσεων του πρωτοβάθμιου σωματείου. Οργανώνουμε αρχικά τους αγώνες μας με βάση τις αποφάσεις και τις ανάγκες των συναδέλφων προχωρώντας παράλληλα στις απαραίτητες συμμαχίες οι οποίες θα χτίσουν ένα αλληλέγγυο κίνημα. Είμαστε παρόντες ως ΕΛΜΕ δίπλα σε κάθε εργαζόμενο και κάθε εργασιακή και κοινωνική ομάδα που αγωνίζεται για τα δικαιώματα της. Το δίκιο του κάθε εργάτη είναι και δικό μας αίτημα.
- Συνεχίζουμε ενεργά και αποφασιστικά τη συμμετοχή μας στο Συντονισμό πρωτοβάθμιων σωματείων: Απαραίτητο βήμα είναι ο συντονισμός στη βάση όλων των εργαζομένων των πρωτοβάθμιων σωματείων. Τέτοιος συντονισμός είχε ξεκινήσει με βάση το συντονισμό των απεργιακών κινητοποιήσεων, αλλά έχουν αναπτυχθεί πλέον και οι προοπτικές παρεμβάσεων σε ζητήματα γενικότερου ενδιαφέροντος αλλά και σε τοπικά ζητήματα. Ο συντονισμός αυτός επιβάλλεται να προχωρήσει σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα , αφού οι ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ δεν παίρνουν πρωτοβουλίες.
Το Δ.Σ. διατίθεται να προχωρήσει σε κινήσεις συντονισμού και με άλλες ΕΛΜΕ για να πιέσουμε το δευτεροβάθμιο όργανο ΟΛΜΕ και το τριτοβάθμιο ΑΔΕΔΥ, προς αλλαγή κατεύθυνσης της συνδικαλιστικής τους τακτικής, γιατί είναι αναποτελεσματική και έχει απαξιωθεί από την πλειονότητα των συναδέλφων, ως μη ανταποκρινόμενη στις προσδοκίες τους. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ το τελευταίο διάστημα παίρνει αποφάσεις που είναι ενάντια στα δικαιώματα του κλάδου και υπονομευτικές για την προοπτική νικηφόρων αγώνων.
Έχουμε χρέος να αναδείξουμε την κοινωνική αλληλεγγύη, όχι με τη μορφή ενός άκριτου εθελοντισμού, αλλά ως στήριξη των αδυνάτων ώστε να διατηρήσουν το σθένος τους για διεκδίκηση των όσων η κυβερνητική πολιτική τους αρπάζει.
- συνδεόμαστε με τοπικά ακηδεμόνευτα κινήματα, όπως και παλαιότερα, ώστε να συμβάλουμε στην προσπάθεια της τοπικής κοινωνίας να οργανώσει την αντίσταση της. Συνδιαμορφώνοντας διάφορες μορφές αγώνα
- λέμε Όχι στα χαράτσια, παλιά και νέα. Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη. Επιτροπή κατά των πλειστηριασμών
- δεν θα δεχτούμε να γίνει διακοπή ρεύματος σε σπίτι μαθητή μας, έξωση από ενοικιασμένο σπίτι
- Διεκδικούμε τη διασφάλιση των βασικών ζητημάτων της ζωής που αφορούν τη διατροφή και την υγεία των μαθητών μας σε κάθε σχολείο.
- στηρίζουμε έμπρακτα κοινωνικές ομάδες ή μεμονωμένους συνανθρώπους μας που πλήττονται από τις συνέπειες των μνημονιακών πολιτικών.
- Είμαστε κοντά στους πρόσφυγες. Άμεση ένταξη κάθε προσφυγόπουλου στη δημόσια εκπαίδευση χωρίς τη μεσολάβηση ΜΚΟ.
- Δεν υποχωρούμε από τα πολιτικά αιτήματα όπως αυτά διατυπώθηκαν στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ:
- Έξω οι ΕΚΤ-ΕΕ-ΔΝΤ από την Ελλάδα
- Κατάκτηση και διεύρυνση της εργατικής λαϊκής κυριαρχίας και του δικαιώματος του λαού να αποφασίζει για τις τύχες του.
- Ανατροπή της πολιτικής Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ και όλων των κυβερνητικών παραλλαγών άσκησης αυτής της πολιτικής, μέσα από μαζικούς κοινωνικούς αγώνες. Ανατροπή του δημοσιονομικού συμφώνου σταθερότητας, των δανειακών συμβάσεων, των μνημονίων κι όλου του μνημονιακού νομικού οπλοστασίου που μας αλυσοδένει, καθώς και των μέτρων που απορρέουν από αυτό.
- Δε χρωστάμε, δεν πληρώνουμε, δεν αναγνωρίζουμε το ληστρικό – τοκογλυφικό χρέος.
- Δεν πουλάμε! Δεν παραχωρούμε το δημόσιο πλούτο! Ο δημόσιος πλούτος ανήκει στο λαό. Γιατί χωρίς δημόσια-υγεία, παιδεία, δημόσιες τηλεπικοινωνίες, ταχυδρομεία, παραγωγή ρεύματος, νερό δεν υπάρχει καμία δυνατότητα αξιοπρεπούς κοινωνικής οργάνωσης. Γιατί εμείς μοχθούμε για να δημιουργηθεί ο κοινωνικός πλούτος και μας ανήκει. Καμιά ιδιωτικοποίηση - ξεπούλημα. Δημόσιες όλες οι κοινωφελείς υπηρεσίες. Δωρεάν υγεία, παιδεία, πρόνοια, ασφάλιση, υποδομές
- Έξοδο από το ΝΑΤΟ, κλείσιμο των βάσεων, καταδίκη και άρνηση συμμετοχής στις ιμπεριαλιστικές εκστρατείες σε όλο τον κόσμο.
Ο πολιτισμός δεν είναι έξω από τη ζωή του σωματείου μας. Οργανώνουμε:
- Μέτωπο κατά των Διακρίσεων και του Φασισμού: Αντιμετώπιση των ρατσιστικών – εθνικιστικών-φασιστικών αντιλήψεων μέσα στα σχολεία, με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού, πολιτιστικού κινήματος, για ένα σχολείο για όλα τα παιδιά και γνώση χωρίς φραγμούς και διακρίσεις. Συνεχίζουμε τη δράση που έχει ξεκινήσει από την ΕΛΜΕ με την ομάδα συναδέλφων ευαισθητοποίησης κατά των διακρίσεων και του φασισμού. Επίσης συνεχίζουμε να στηρίζουμε το ΑΝΤΙΦΑΣΙΣΤΙΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΗΛΕΙΑΣ που κατόρθωσε με τις εκδηλώσεις να ευαισθητοποιήσει την τοπική κοινωνία και έτσι να πάψει το φαινόμενο των προηγούμενων φασιστικών επιθέσεων στο νομό μας.
- Συνέχιση της επιτυχημένης δράσης των Κινηματογραφικών Βραδιών, καθώς θα βοηθήσουν στο μέτωπο κατά των διακρίσεων με αφιερώματα σε ταινίες με σχετικό περιεχόμενο παρεχόμενες και στα απομακρυσμένα σχολεία του νομού που βρίσκονται μακριά από κινηματογράφους.
- Καθιέρωση του εκπαιδευτικού καφενείου της Δεξαμενής, ως τόπος συνάντησης εκπαιδευτικών (καθηγητές, δάσκαλοι, νηπιαγωγοί -δημόσιου και ιδιωτικού-, αδιόριστοι, άνεργοι), για γνωριμία, σύσφιξη σχέσεων και ίσως θεματικές βραδιές σε συνεργασία με τις επιστημονικές ενώσεις Φιλολόγων, Μαθηματικών, Φυσικών, Φυσικής Αγωγής κ.ά.
Ως Δ.Σ δεσμευόμαστε να δώσουμε τη μάχη σε όλα τα παραπάνω μέτωπα με γνώμονα τις ανάγκες του κλάδου, λειτουργώντας ενωτικά, υλοποιώντας πρωτίστως τις αποφάσεις του σωματείου.
Για την υλοποίηση των παραπάνω, όμως είναι απαραίτητη η ουσιαστική λειτουργία του θεσμού του συνδικαλιστικού αντιπροσώπου της ΕΛΜΕ. Με συνεδρίαση των Συλλόγων Διδασκόντων θα θέλαμε να οριστούν συνδικαλιστικοί αντιπρόσωποι και να αποτελέσουν το μόνιμο δίκτυο αμφίδρομης επικοινωνίας της ΕΛΜΕ με τα σχολεία.
Βασική προϋπόθεση για την υλοποίηση όλων των παραπάνω αποτελεί η μαζική εγγραφή και συμμετοχή των συναδέλφων στις διαδικασίες του σωματείου. Το Δ.Σ της ΕΛΜΕ, έχοντας ως βασική ευθύνη να σχεδιάσει και να οργανώσει την απάντηση του κλάδου στην επέλαση των μέτρων, καλεί όλους τους συναδέλφους να συμμετέχουν μαζικά στις συλλογικές διαδικασίες και δράσεις του σωματείου.
Για το ΔΣ
Ο πρόεδρος ο γραμματέας
Βασιλειάδης Βασίλης Ασμής Λάζαρος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη