Thumbnail
ΕΛΜΕ Ηλείας

Mια ακόμη «καινοτόμα ιδέα» του υπουργείου και του Ι.Ε.Π. που καλούνται να υλοποιήσουν υποχρεωτικά τα Γυμνάσια της χώρας είναι ο θεσμός της θεματικής εβδομάδας!  Μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων και με την ένδειξη εξαιρετικά επείγον το υπουργείο ζητά από τους συλλόγους διδασκόντων χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση να καταθέσουν μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου σχέδιο εκπόνησης για την υλοποίηση θεματικής εβδομάδας στα Γυμνάσια πάνω σε τρεις ενότητες: διατροφή και ποιότητα ζωής, πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων, έμφυλες ταυτότητες.

Βρισκόμαστε στη σχολική χρονιά, όπου το υπουργείο εξαφάνισε τις βιωματικές δράσεις, μείωσε ώρες μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο (οικιακή οικονομία, βιολογία). Οι ενότητες που καλύπτει η θεματική εβδομάδα, είναι και αντικείμενο των παραπάνω μαθημάτων. Αντικαθιστά δηλαδή ώρες διδακτικές με μια γραφειοκρατικής δομής και οργάνωσης δραστηριότητα.

Σε όλη τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας το υπουργείο ζητά να αναπροσαρμοστεί όλο το σχολικό πρόγραμμα. Το γεγονός ότι το υπουργείο απαιτεί τον προγραμματισμό αυτόν στη μέση της χρονιάς, αδιαφορώντας για τον οποιοδήποτε προγραμματισμό έχουν κάνει ήδη τα σχολεία αλλά και ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά, αποδεικνύει το άκαιρο της πρακτικής με αμφισβητούμενα παιδαγωγικά αποτελέσματα.

Το υπουργείο αδιαφορεί για το πλήθος προγραμμάτων και δραστηριοτήτων  που ήδη πραγματοποιούνται στα σχολεία μας για τα θέματα αυτά αλλά και για πολλά άλλα με πρωτοβουλία και ευθύνη των εκπαιδευτικών. Οι εκπαιδευτικοί (παρά την  έλλειψη   ουσιαστικής επιμόρφωσης και στήριξης του διδακτικού τους έργου από το υπουργείο παιδείας) αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τα αντίστοιχα θέματα. Μάλιστα, το υπουργείο υπονομεύει αυτές τις δραστηριότητες, αφού ούτε υπερωριακή απασχόληση τις θεωρεί, ούτε μπορεί κάποιος εκπαιδευτικός να συμπληρώσει το ωράριό του με αυτές.

Πρόκειται για υποκριτική στάση από την μεριά του υπουργείου που ενώ εντοπίζει σωστά την σημασία παρόμοιων θεμάτων για την εφηβική ηλικία τα αποκόπτει ουσιαστικά από την βασική τους διδασκαλία και τα μετατρέπει σε «πρόγραμμα». Δηλαδή οι μαθητές θα «βομβαρδίζονται» με πληροφορίες και μηνύματα μέσα σε μια εβδομάδα που δεν προλαβαίνουν να συζητήσουν-αφομοιώσουν ώστε να υπάρχει η συνεχής ανατροφοδότηση που επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την συνεχή, συστηματική, ενσωματωμένη στη  σχολική ζωή διδασκαλία και δραστηριότητα.

Η σχετική εγκύκλιος απαιτεί υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Δηλαδή μετατρέπει το παιδαγωγικό έργο σε γραφειοκρατία, εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο.

Το υπουργείο περιορίζει στο πλαίσιο αυτής της γραφειοκρατίας (υποχρεωτικότητα, ανάθεση) την παιδαγωγική αυτονομία των εκπαιδευτικών και τους αντιμετωπίζει ως υπαλλήλους που πρέπει απλώς να διεκπεραιώνουν οποιαδήποτε εντολή. Απαιτεί την άμεση εφαρμογή της εγκυκλίου από τους συλλόγους διδασκόντων, αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία ενημέρωση, τη στιγμή που όλο και μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών αναγκάζεται να πηγαίνει σε δύο ή και παραπάνω σχολεία. Το γεγονός ότι το υπουργείο επείγεται και πιέζει για άμεση κατάθεση από τους συλλόγους διδασκόντων σχεδίου υλοποίησης αποδεικνύει ότι πιέζει για να έχει τα αποτελέσματα της αποτίμησης ως βάση για τις λεγόμενες "καλές πρακτικές" που θα είναι το επιχείρημα για την αυτοαξιολόγηση αρχικά και την αξιολόγηση μετά.

Η θεματική εβδομάδα στα Γυμνάσια αποτελεί ένα ακόμα κρίκο στην αλυσίδα των αλλαγών που προωθείται στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη νέα δομή του Λυκείου αλλά και όλης της εκπαίδευσης, έτσι όπως έχει περιγραφεί από τα πορίσματα του υποτιθέμενου κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία σε πλήρη αντιστοιχία με τις επιταγές του ΟΟΣΑ

  • Καλούμε  το Υπουργείο να ανακαλέσει την εγκύκλιο για τη θεματική εβδομάδα
  • καλούμε την  ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά τους συναδέλφους και τους συλλόγους διδασκόντων που διαφωνούν με την υλοποίησή της.
  • Καλούμε την ΟΛΜΕ να καλέσει Γενική Συνέλευση προέδρων ΕΛΜΕ ώστε να υπάρξουν αποφάσεις συνολικά για τις νέες παρεμβάσεις του υπουργείου στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

 

Για το ΔΣ

Ο πρόεδρος                        ο γραμματέας

Βασιλειάδης Βασίλης                                   Ασμής Λάζαρος

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Linda_McMahon
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
H νέα υπουργός Παιδείας που επέλεξε ο Τραμπ είναι πρώην CEO του WWE - Εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Υπουργός Παιδείας των ΗΠΑ: Ποια είναι η Λίντα ΜακΜάον, πρώην CEO του WWE που εμπλέκεται σε υπόθεση σεξουαλικής εκμετάλλευσης παιδιών
Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών
«Δεν ξέρουμε αν οι ευκαιρίες είναι οι ίδιες στην Ελλάδα» - Τι είπαν τα αδέλφια από τη Θεσσαλονίκη που βρίσκονται στη λίστα του Forbes
Forbes: «Θέλουμε να επιστρέψουμε στην Ελλάδα» λένε τα αδέλφια που βρίσκονται στη λίστα με τους 30 ερευνητές ηλικίας έως 30 ετών
Monimoi dikastiria
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας
Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται για τον θάνατο της τρίχρονης Κατερίνας
Θεσσαλονίκη: Δύο καθηγήτριες ιατρικής παραπέμπονται σε δίκη για τον θάνατο της 3χρονης Κατερίνας