ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 1ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΒΔΟΜΑΔΑ»
Ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Συκεών, στη συνεδρίαση της 24/1/2017 πήρε θέση σχετικά με την υλοποίηση της θεματικής εβδομάδας. Μεταξύ άλλων αποφάσισε την κοινοποίηση του παρακάτω κειμένου στα σχολεία, ώστε να εμπλουτιστεί και να αναδειχθούν συλλογικά οι θέσεις του εκπαιδευτικού κλάδου.
Τα Γυμνάσια της χώρας καλούνται να υλοποιήσουν το θεσμό της «θεματικής εβδομάδας» στις ενότητες : α) διατροφή και ποιότητα ζωής β) πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων και γ) έμφυλες ταυτότητες.
Ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου Γυμνασίου Συκεών θεωρεί ότι :
- Οι ενότητες που καλύπτει η θεματική εβδομάδα, είναι αντικείμενο μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο ( οικιακή οικονομία, βιολογία). Βέβαια τις ώρες των μαθημάτων αυτών το υπουργείο τις μείωσε στην αρχή της χρονιάς και τώρα ζητά το αντικείμενό τους να είναι το περιεχόμενο της θεματικής εβδομάδας. Αντικαθιστά δηλαδή ώρες διδακτικές με μια γραφειοκρατικής δομής και οργάνωσης δραστηριότητα.
- Το υπουργείο αδιαφορεί για τον όποιο προγραμματισμό έχουν κάνει ήδη τα σχολεία αλλά και ο κάθε εκπαιδευτικός ξεχωριστά ζητώντας να αναπροσαρμοστεί όλο το σχολικό πρόγραμμα σε εκείνη την εβδομάδα με αμφισβητούμενα παιδαγωγικά αποτελέσματα. Στα σχολεία μας εξάλλου για τα θέματα αυτά αλλά και για πολλά άλλα, με πρωτοβουλία και ευθύνη των εκπαιδευτικών πραγματοποιούνται πλήθος προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, γεγονός που αποδεικνύει την ευαισθησία με την οποία αντιμετωπίζουμε αντίστοιχα θέματα. Ο στόχος των προγραμμάτων που ήδη διεξάγονται σαφώς επιτυγχάνεται μόνο μέσα από την συνεχή, συστηματική, ενσωματωμένη στη σχολική ζωή διδασκαλία και δραστηριότητα.
- Η σχετική εγκύκλιος 23/12/2016 που περιλαμβάνει υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης, αποτελεί καταναγκασμό, γραφειοκρατικοποίηση, έμμεση αύξηση ωραρίου, εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο. Οι μαθητές αντίστοιχα δεν προλαβαίνουν να συζητήσουν και να αφομοιώσουν το περιεχόμενο σε αυτό το στενό χρονικάπλαίσιο.
- Το υπουργείο απαιτεί την άμεση εφαρμογή της εγκυκλίου από τους συλλόγους διδασκόντων, αιφνιδιαστικά και χωρίς καμία ενημέρωση και επιμόρφωση, τη στιγμή που όλο και μεγαλύτερος αριθμός εκπαιδευτικών αναγκάζεται να πηγαίνει σε δύο, τρία ή και παραπάνω σχολεία.
Συνεκτιμώντας επομένως όλα τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη την θέση της ΟΛΜΕ , την θέση της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ αλλά και τη διαφωνία πολλών σχολείων ως προς την εφαρμογή της εγκυκλίου, θεωρούμε ανεφάρμοστη τη σχετική εγκύκλιοκαι επιφυλασσόμαστε για τυχόν αποφάσεις στο μέλλον, ζητώντας από το υπουργείο να την αποσύρει.
Καταθέτουμε το παραπάνω κείμενο με την πρόθεση να γνωστοποιηθεί και σε άλλα σχολεία και να εμπλουτιστεί, έτσι ώστε να δημοσιοποιηθούν οι θέσεις του εκπαιδευτικού κλάδου.
Συκιές 24/1/2017
Ο σύλλογος διδασκόντων
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 4/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη