Σε σχέση με την «Θεματική Εβδομάδα» που αποφάσισε το ΥΠΕΘ θέλουμε να επισημάνουμε τα παρακάτω:
Θεωρούμε τα θεματικά αντικείμενα :
α) Διατροφή και ποιότητα ζωής, β) Πρόληψη του εθισμού και των εξαρτήσεων, γ) Έμφυλες ταυτότητες, σημαντικά και πιστεύουμε ότι είναι σκόπιμο οι μαθητές και οι μαθήτριες να ενημερώνονται γι αυτά στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος. Ήδη το ΔΣ έχει ως αίτημα την υλοποίηση εντός σχολικού ωραρίου παρέμβασης από τον εγκεκριμένο από το ΥΠΕΘ φορέα Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Δήμου Κηφισιάς - ΟΚΑΝΑ «ΠΡΟΝΟΗ» για το θέμα των εξαρτήσεων και από το Τμήμα Αγωγής Υγείας της ΔΔΕ Β’ Αθήνας για τις διαφυλικές σχέσεις και για την ενδοοικογενειακή βία. Είμαστε επίσης πρόθυμοι να συνεργαστούμε στα πλαίσια της Σχολικής κοινότητας για παρεμβάσεις περαιτέρω ευαιθητοποίησης γονέων και μαθητών πάνω στα εν λόγω θέματα.
Όμως αναρωτιόμαστε :
1) Γιατί το ΥΠΕΘ από τη μια αφαίρεσε διδακτικές ώρες από τα μαθήματα της βιολογίας, της οικιακής οικονομίας, και του project από το ωρολόγιο των γυμνασίων που θα μπορούσαν κάλλιστα να αξιοποιηθούν για την προγραμματισμένη προσέγγιση των παραπάνω θεμάτων καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς κι από την άλλη στριμώχνει με πρωτοφανή προχειρότητα αυτά τα θέματα σε 1 υποχρεωτική εβδομάδα;
2) Γιατί το ΥΠΕΘ δεν ενισχύει την εφαρμογή σε μεγαλύτερη κλίμακα ήδη υφιστάμενων προγραμμάτων προσέγγισης των παραπάνω θεμάτων από επιμορφωμένους εκπαιδευτικούς με τη στήριξη των υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων Αγωγής Υγείας που μέσα από κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό και με μεθόδους και τεχνικές βιωματικής μάθησης στοχεύουν στην ομαδικότητα, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και της διεκδικητικής ικανότητας, στην ενδυνάμωση της προσωπικότητας, στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών των μαθητών ;
3) Είναι δυνατόν τα παραπάνω ευαίσθητα θέματα να διδάσκονται από εκπαιδευτικό οποιασδήποτε ειδικότητας και μάλιστα χωρίς να προηγηθεί κατάλληλη επιμόρφωση ; Αρκεί η ανάρτηση υλικού στο διαδίκτυο ; Είναι η όχι αναγκαία η εμπειρογνωμοσύνη όποιου θα κληθεί να διαχειριστεί κοινό εφήβων στα θέματα εξαρτήσεων και έμφυλων ταυτοτήτων ; Θα πειραματιστούν πάλι με τα παιδιά ; Μήπως το ΥΠΕΘ θέλει να μας συνηθίσει σε μια λογική ότι «όλοι μπορεί να τα διδάσκουν όλα» ;
4) Είναι δυνατόν να χάνεται μια ολόκληρη εβδομάδα μαθημάτων και μάλιστα σε εποχές που λόγω της διαρκούς μείωσης του αριθμού των εκπαιδευτικών δεν υπάρχει καμία δυνατότητα κάλυψης από αναπληρωτές των διδακτικών ωρών που δεν πραγματοποιούνται λόγω των αδειών ;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη