ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΣτΕ: ΠΛΗΓΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Πρόσφατα το ΣτΕ κατέληξε ότι είναι αντισυνταγματικό να συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί στην επιλογή των διευθυντών των σχολείων, ενώ σύμφωνα με άλλες διατάξεις (ν. 3841/2010) είναι συνταγματικό να επιλέγουν οι ίδιοι οι δικαστές τους δικούς τους προϊστάμενους, όπως και το να ψηφίζουν οι φοιτητές για προέδρους σχολών, κοσμήτορες και πρυτάνεις. Φαίνεται πως μάλλον δεν είμαστε τόσο άξιοι, για να συμμετέχουμε στην επιλογή της διοίκησης! Ωστόσο, αναρωτιέται κανείς, υπάρχει πιο έγκυρη άποψη για την ικανότητα ενός διευθυντή σχολείου από αυτή όσων συνεργάζονται μαζί του, δηλαδή του Συλλόγου Διδασκόντων; Αν, επίσης, έναν υποψήφιο διευθυντή δεν τον θέλει η πλειοψηφία των συναδέλφων ενός σχολείου, πώς είναι δυνατό αυτός να γίνει διευθυντής και να συνεργαστεί μαζί τους, όσα μόρια και αν διαθέτει; Αυτό θα σημαίνει ότι δεν αποδεχόμαστε την άποψη των πολλών, δηλαδή με λίγα λόγια ότι δεν αντέχουμε τη δημοκρατία.
Ας μην ξεχνάμε εξάλλου ότι ο νόμος που βγήκε αντισυνταγματικός, σύμφωνα με διαπιστώσεις που έχουν καταγραφεί Πανελλαδικά, οδήγησε, σε πολλές περιπτώσεις, στην καλύτερη λειτουργία των σχολείων, αφού βρέθηκαν εκτός της θέσης ακραίες περιπτώσεις υποψηφίων διευθυντών ή αυταρχικών, ενώ πολλοί από τους επιλεγέντες επιδεικνύουν μεγαλύτερο βαθμό συνεργατικότητας και συναδελφικότητας σε σχέση με το παρελθόν. Από την άλλη μεγάλος αριθμός διευθυντών παρέμεινε ο ίδιος, γεγονός που θα ήταν διαφορετικό αν τα μετρήσιμα κριτήρια είχαν μικρότερη συμμετοχή στην τελική βαθμολογία από ότι η γνώμη των συναδέλφων. Έτσι σε πολλά σχολεία έγιναν διευθυντές άνθρωποι που δεν επιθυμούσε ο σύλλογος.
Βέβαια, υπάρχουν και κάποιοι που ισχυρίζονται ότι οι υποψήφιοι διευθυντές, προκειμένου να αποσπάσουν τη θετική ψήφο των συναδέλφων, τους πουλάνε εκδούλευση. Αυτό, όμως, δε σημαίνει ότι η διαδικασία είναι λάθος, αφού ποτέ μια δημοκρατική διαδικασία δεν μπορεί να θεωρηθεί λάθος! Αν εμείς δεν κάνουμε σωστή χρήση της ή αν κάνουμε λάθος επιλογές αυτό είναι που πρέπει να διορθώσουμε και όχι να καταργηθεί το δικαίωμα των συλλόγων διδασκόντων να εκφράζουν τη γνώμη τους. Άλλωστε, ποιος εξασφαλίζει ότι η συνέντευξη θα είναι πιο δημοκρατική διαδικασία και ότι δε θα γίνουν λάθη από τα μέλη των συμβουλίων; Ας μην ξεχνάμε, εξάλλου, ότι πολλοί μπορεί να διαφωνούν με τα αποτελέσματα διαφόρων εκλογικών αναμετρήσεων, αλλά δε νομίζουμε ότι νοσταλγεί κανείς την επταετία 1967 – 1974!!!
Η ΟΛΜΕ, η Β΄ΕΛΜΕ Κορινθίας, αλλά και όλη η εκπαιδευτική κοινότητα δεν έχει την αρμοδιότητα να νομοθετεί, ωστόσο έχει χρέος να απαιτήσει και να διεκδικήσει με κάθε τρόπο τη συμμετοχή μας στην επιλογή των στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς η διεύρυνση της δημοκρατίας στη σχολική ζωή μέσα και από την ενίσχυση του ρόλου των συλλόγων διδασκόντων αποτελεί σκοπό, που δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Β’ ΕΛΜΕ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Στράτος Παγδάτογλου Παναγούλα (Λίτσα) Ευθυμίου
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη