Όλο το προηγούμενο διάστημα το Υπουργείο αλλάζει το τοπίο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση (μείωση του αριθμού των τομέων και ειδικοτήτων, συρρίκνωση του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος σπουδών στο νέο ΕΠΑΛ, καθιέρωση ανελαστικού κατώτερου αριθμού μαθητών στους τομείς και ειδικότητες των ΕΠΑΛ, που έχει στόχο την συρρίκνωση, συγχώνευση τομέων και ειδικοτήτων και σε πολλές περιπτώσεις το κλείσιμο σχολείων). . Ενώ στα ΕΠΑΛ μέχρι πέρσι ακολουθούνταν η συνήθης διαδικασία εγγραφής και μετεγγραφής, όπως και στα ΓΕΛ, για το 2017-2018 οι εγγραφές ακολουθούν τη διαδικασία της μη τυπικής εκπαίδευσης των ΙΕΚ, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ κλπ, που γίνονται ηλεκτρονικά.
Ο κύριος στόχος αυτών των μέτρων είναι η εφαρμογή συστημάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ), που θα λειτουργούν εκτός του Δημόσιου συστήματος Εκπαίδευσης (Μη τυπική εκπαίδευση) σύμφωνα με τη γενική κατεύθυνση της ΕΕ και του ΟΟΣΑ για «Μάθηση με βάση την εργασία», δηλαδή, μέσω της μαθητείας. Αυτό επιβεβαιώνεται από την ένταξη στη μαθητεία με νέο ΦΕΚ και αποφοίτων των ΓΕΛ και νέων πάνω από 25 ετών.
Στην τεχνική εκπαίδευση η σημερινή συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με την τροποποίηση του νόμου Αρβανιτόπουλου (4386/2016) εξειδικεύει περαιτέρω το νομικό πλαίσιο στη κατεύθυνση της ενιαίας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) καθορίζοντας το προαιρετικό «Μεταλυκειακό έτος − τάξη μαθητείας», που αποτελεί «Μεταδευτεροβάθμιο Κύκλο Σπουδών» και ανήκει στο μη τυπικό εκπαιδευτικό σύστημα» και πιστοποιείται με Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης επιπέδου 5 μετά από εξετάσεις πιστοποίησης, οι οποίες διεξάγονται ετησίως από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π
Το 3ο μνημόνιο που συνυπέγραψαν μαζί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ μαζί με την ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και το ΠΟΤΑΜΙ προβλέπεται ξεκάθαρα η ακόμα πιο στενή πρόσδεση της ΕΕΚ με τις ανάγκες των εργοδοτών, τις συμπράξεις με επιχειρηματίες και ομίλους, τη γενίκευση της μαθητείας, την ιδιωτικοοικονομική λειτουργία και ιδιωτική χρηματοδότηση της.
Θεωρούμε ότι με τη μαθητεία
η πολιτεία αποποιείται της υποχρέωσής της να παράσχει ολοκληρωμένη εκπαίδευση στους μαθητές και την παραχωρεί στους ιδιώτες με τη μορφή της κατάρτισης, της μάθησης με το κομμάτι, της δεξιότητας ,που κάθε φορά προσαρμόζεται στις ανάγκες της αγοράς
Δεν είναι δυνατόν να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία στο χώρο εργασίας, πριν ολοκληρωθούν οι σπουδές και άρα χωρίς να έχει ο μαθητής ολοκληρωμένη - συνολική γνώση για την ειδικότητά του.
δεν είναι δυνατόν με το πρόσχημα της μαθητείας να «κουκουλώνονται» οι ανάγκες σε μόνιμο προσωπικό στο Δημόσιο, να στελεχώνεται η Δημόσια Διοίκηση με μαθητευόμενους( 6000 θέσεις μαθητείας πρότεινε το Δημόσιο, σε νοσοκομεία, υπηρεσίες κ.α).
Η μαθητεία μετατρέπει τους μαθητές μας σε φτηνό εργατικό δυναμικό. Οι μαθητές πληρώνονται με μισθό κατώτερο του κατώτατου! Και έχουν μισή ασφάλιση. Στόχος είναι να «εκπαιδευτούν» με αυτόν τον τρόπο οι νέοι στο καινούριο εφιαλτικό τοπίο της εργασίας (μισή δουλειά,μισή ασφάλιση,μισά δικαιώματα), το οποίο διαμορφώθηκε έτσι με τα νομοθετήματα της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ (ασφαλιστικό-εργασιακά). Με αυτόν τον τρόπο η κυβέρνηση δείχνει μειωμένα τα ποσοστά ανεργίας στους νέους, ενώ στην πραγματικότητα έχει οδηγήσει σε ανεργία τους μεγαλύτερους σε ηλικία εργαζόμενους. Ανεργία , η οποία συνεχώς θα γιγαντώνεται ,αφού η μαθητεία θα ανατροφοδοτεί τις επιχειρήσεις με φτηνό εργατικό δυναμικό, τους μαθητές μας .
Εμπλέκει το σχολείο με επιχειρήσεις, μετατρέποντάς το από χώρο μάθησης σε «γραφείο ευρέσεως εργασίας», σε διαμεσολαβητή ανάμεσα στους μαθητές και την αγορά εργασίας.
Αλλοιώνει έτσι το αντικείμενο της εργασίας του εκπαιδευτικού μετατρέποντάς τον σε επόπτη εργασίας.
Ολες οι προσπάθειες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου με προεξάρχοντα τον Υφυπουργό Μπαξεβανάκη, πρώην συνάδελφο της Τεχνικής Εκπαίδευσης, επιδιώκουν με κάθε τρόπο να « εκβιάσουν» τα πράγματα, ώστε να εφαρμοστεί η μαθητεία. «Εκβιάζουν» συρρικνώνοντας τμήματα και τομείς δημιουργώντας πλεονάζοντες εκπαιδευτικούς ,ώστε να εξωθηθούν στην εποπτεία, δημιουργούν συνθήκες κοινωνικού αυτοματισμού δίνοντας ως «λύση» στην αδυναμία των λαϊκών οικογενειών να τα βγάλουν πέρα, τη μισή δουλεία και το μισό μεροκάματο του παιδιού τους.
Η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ και στο ζήτημα της μαθητείας ,όπως και σε άλλα, λειτουργεί ως «δεκανίκι» στις κυβερνητικές επιλογές. Για τη μαθητεία έσπευσε να συνηγορήσει, κάνοντας βελτιωτικές προτάσεις και απεμπολώντας αποφάσεις του κλάδου σχετικά με το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο για όλα τα παιδιά. Χειροκροτεί τη μαθητεία και το μεταλυκειακό έτος, παραφράζοντας- αλλοιώνοντας αποφάσεις του κλάδου. Η ένταξη της μαθητείας και του μεταλυκειακού έτους στην άτυπη εκπαίδευση ανοίγει το δρόμο για την κατάργηση της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Καλούμε τους συλλόγους των ΕΠΑΛ να αποφύγουν την εμπλοκή του σχολείου με την αναζήτηση επιχειρήσεων για εφαρμογή της μαθητείας.
ΖΗΤΑΜΕ:
Την κατάργηση του μεταλυκειακού έτους – τάξης μαθητείας.
Το σχολείο και ο σύλλογος διδασκόντων δεν πρέπει να αναλάβει το ρόλο του διαμεσολαβητή με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας
Οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ να κάνουν πρακτική με ευθύνη του κράτους, χωρίς περιορισμούς και κριτήρια και για όσους το επιθυμούν. Για όλη τη διάρκεια της πρακτικής, να υπάρχει ασφάλιση και πληρωμή µε βάση την κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Κατάργηση κάθε είδους πιστοποίησης και εξετάσεων μετά την πρακτική.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη