Στην πρόσφατη σύσκεψη του ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ (Παρασκευή 10/11/2017) με 15μελή Σχολικά Συμβούλια, με Συλλόγους Γονέων και την Ένωση Γονέων που πραγματοποιήθηκε στα γραφεία της ΕΛΜΕ-ΚΙ, έγιναν εκτιμήσεις
α) για τις μέχρι τώρα κινητοποιήσεις του κινήματος της Παιδείας στο Νομό
β) για την κατάσταση που διαμορφώνεται σήμερα σχετικά με τις νέες εξελίξεις στο βάλτωμα των αποκαταστάσεων στα σεισμόπληκτα σχολεία και των νέων κατασκευών που απαιτούνται και για τις νέες αντιεκπαιδευτικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης (νέος νόμος για το λύκειο), καθώς και
γ) για τους όρους συνέχισης του αγώνα για τα παραπάνω οξυμμένα προβλήματα
Οι εκτιμήσεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ για τις πρόσφατες μαθητικές κινητοποιήσεις οι οποίες συντονίστηκαν με εκπαιδευτικούς - γονείς είναι ότι:
Η συντονισμένη παρέμβαση και ο μέχρι τώρα αγώνας του κινήματος της παιδείας στο Νομό, έφεραν τελικά συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Συγκεκριμένα:
Ανέδειξαν το πρόβλημα της παιδείας στο Νομό μας σαν ευρύτερο λαϊκό πρόβλημα που απαιτεί πιο οργανωμένη παρέμβαση από την πλευρά του.
Αποτράπηκε παραπέρα η περικοπή τμημάτων, αποκαλύφθηκε η ψευτιά και η υποκρισία κορυφαίων στελεχών του Υπουργείου Παιδείας (Μουστάκας από την ΤΕΕ, Κασσιανός από την ειδική αγωγή κ.ά.) που ενώ έδωσαν ισχυρές διαβεβαιώσεις μετά από την επίσκεψη στο υπουργείο παιδείας ότι θα εγκριθούν και εκείνα που κόπηκαν (πχ ψυκτικών στο ΕΠΑΛ, 3ο στην Γενική παιδεία στην Α΄ τάξη ΓΕΛ Ληξουρίου) ή για σπάσιμο του τμήματος των 25 μαθητών στο Δημοτικό της Σάμης με 6 παιδιά διαγνωσμένα με ειδικές ανάγκες, στην συνέχεια αθέτησαν τις δεσμεύσεις τους.
Ανέδειξαν το πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών που στα μέσα Νοέμβρη ακόμη δεν έχουν καλυφθεί (10 περίπου κενά ή 250 ώρες τη βδομάδα).
Έδρασαν προωθητικά ώστε να είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχωρήσουν οι επισκευές των σεισμόπληκτων σχολείων 4χρόνια μετά τους σεισμούς σε όλο το νομό, καθώς και να αποκαλυφθούν οι παλινωδίες και η αλλαγή (;) πλεύσης της Περιφερειακής και Δημοτικής αρχής σχετικά με την δρομολόγηση της ένταξης του νέου σχολικού συγκροτήματος για το ΓΕΛ Ληξουρίου στο ΕΣΠΑ. Αυτό δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις (δήλωση Αντιπεριφερειάρχη ότι η καταληκτική ημερομηνία ένταξής του είναι τέλος Νοέμβρη, δηλώσεις βουλευτή που αναγκάστηκε να πάρει θέση κλπ.). Ουσιαστικά και μετά την άρνηση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να το χρηματοδοτήσει από δημόσιες δαπάνες παραπέμπονται τα παραπάνω έργα στις Ελληνικές καλένδες για άλλη μια φορά.
Μπήκαν φραγμός σε μια σειρά κατασταλτικές παρεμβάσεις κυβερνητικών, διοικητικών και άλλων παραγόντων που χρησιμοποίησαν κάθε μέσο από την συκοφάντηση και την στοχοποίηση μέχρι την τρομοκρατία και την «αναποτελεσματικότητα» των αγώνων για να κάμψουν το αγωνιστικό τους φρόνημα.
Έδωσαν το δικό τους στίγμα στην συνέχιση του αγώνα που πραγματοποιήθηκε το προηγούμενο διάστημα με πρωτοβουλία της ΕΛΜΕ-ΚΙ με αποκορύφωμα την μεγάλη συγκέντρωση και πορεία που πραγματοποιήθηκε στις 30/10 στο Αργοστόλι από μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, με παραστάσεις σε όλους τους υπεύθυνους για την δραματική κατάσταση που επικρατεί στην εκπαίδευση και τα σχολεία. Βοήθησαν στην παραπέρα οικοδόμηση του μετώπου γονέων – μαθητών – εκπαιδευτικών, προώθησαν την αλληλεγγύη και εμπέδωσαν νέες σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ τους. Ανέδειξαν παραπέρα την σημασία του πλαισίου που χρόνια τώρα προβάλλει και παλεύει η ΕΛΜΕ-ΚΙ για την παιδεία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών (κόντρα σε ελλείψεις στις υποδομές, στις ελλείψεις καθηγητών, στις περικοπές τμημάτων, στο νέος νόμος για το Λύκειο κλπ.)
Οι μαθητές κατάκτησαν συλλογικές δημοκρατικές διαδικασίες, ανέπτυξαν πρωτοβουλίες συντονισμού μεταξύ τους (όλα σχεδόν τα σχολεία του Νομού), καθώς και ποικιλία παρεμβάσεων και νέων ευρηματικών μορφών ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης, στοιχεία που αποτελούν παρακαταθήκη και κατάκτηση για το μαθητικό κίνημα.
Όσον αφορά την σημερινή κατάσταση διαμορφώνεται μια προσπάθεια από την πλευρά κυβέρνησης - τοπικής διοίκησης (Δήμου - Περιφέρειας) και Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εναλλαγής της τακτικής του καρώτου και του μαστίγιου. Από την μια οι παραπάνω φορείς δηλώνουν την συμπάθειά τους στα αιτήματα μαθητών εκπαιδευτικών και από την άλλη ενεργοποιούν το αντιδραστικό εκδικητικό νομοθετικό πλαίσιο για την αναπλήρωση των χαμένων ωρών από τις καταλήψεις, καλλιεργούν τον κοινωνικό αυτοματισμό, καλλιεργούν τα ψεύδη περί κομματικοποίησης και πολιτικής εκμετάλλευσης των αγώνων, που με πολύ θράσος λένε ότι «…δεν προσφέρονται για πολιτική εκμετάλλευση» !!!
Σε αυτή την συγκυρία το εκπαιδευτικό κίνημα (εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς ) πρέπει να κάνει μια βαθιά συζήτηση για τις παραπάνω εκτιμήσεις, ως στοιχείο κλιμάκωσης αυτού του αγώνα που έχει δοθεί μέχρι σήμερα και να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα συνέχισής του με μαζικότητα και συμμαχία με κεντρικό περιεχόμενο το Νόμο για το νέο Λύκειο και αποφεύγοντας εκφυλιστικά φαινόμενα. Τονίζουμε ότι μορφή και περιεχόμενο δένονται άρρηκτα.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καλεί εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς:
Να απορρίψουν τις αναπληρώσεις που επιβάλουν ουσιαστικά ποινές στους μαθητές επειδή αγωνίστηκαν για τα δίκαια αιτήματά τους, με την περικοπή εκδρομών και διακοπών, την ίδια στιγμή που εβδομαδιαία και από την αρχή του χρόνου χάνονται στο Νομό χιλιάδες διδακτικές ώρες από την έλλειψη καθηγητών που δεν φροντίζουν να αναπληρωθούν.
Να αποτελέσει το διήμερο του γιορτασμού του Πολυτεχνείου (16 και 17/11) πεδίο συλλογικής διεκδίκησης, κόντρα στην προσπάθεια μουσειοποίησής του. Στα πλαίσια αυτά απαιτείται μαζική συμμετοχή στις προγραμματισμένες εκδηλώσεις για το Πολυτεχνείο και πρώτα απ’ όλα στην εκδήλωση που διοργανώνει η ΕΛΜΕ ΚΙ με το Σύνδεσμο Φιλολόγων στις 16/11/2017 στο Εργατικό Κέντρο ΚΙ στις 6.30 μμ, που θα παρουσιαστούν εργασίες μαθητών με το θέμα που μπήκε κεντρικά από την Ελληνική Επιτροπή για την Διεθνή Ύφεση και Ειρήνη (ΕΕΔΥΕ) «να σκέφτεσαι του άλλους». Να γίνει η 17η Νοέμβρη μέρα μαζικής διεκδίκησης για ένα σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει.
Να κλιμακώσουν με νέο πανεκπαιδευτικό παγκεφαλληνιακό συλλαλητήριο την Παρασκευή 24/11/2017 11 πμ έξω από την Περιφέρεια, με προκήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας.
Αργοστόλι 13/11/2017
Ο Πρόεδρος Μαντζουράτος Δημήτρης |
Η Γενική Γραμματέας Ποταμιάνου Σοφία |
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη