Κάλεσμα σε σύσκεψη για συντονισμό της δράσης ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ
της Αττικής αύριο, Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου, στις 6μμ στην ΟΛΜΕ
Στη ΓΣ της ΕΛΜΕ την Πέμπτη, 18/1 πάνω από 60 συνάδελφοι ανάμεσα στις άλλες αποφάσεις επαναβεβαίωσαν την σταθερή θέση του σωματείου μας να συμμετέχουμε ενεργά σε συσκέψεις, πρωτοβουλίες και δράσεις συντονισμού πρωτοβάθμιων σωματείων. Στη συγκυρία διαπιστώθηκε η μεγάλη ανάγκη συντονισμού στη βάση των εκπαιδευτικών σωματείων χωρίς καθυστερήσεις και λογικές αναμονής και διαλόγου με το Υπουργείο. Διότι η κυβέρνηση εδώ και καιρό νομοθετεί σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης κι έχει ανακοινώσει και τα νέα μέτρα που θα νομοθετήσει τους επόμενους μήνες, γι΄αυτό και δεν πρέπει να περιμένουμε τις επόμενες κινήσεις της! Οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις συντονισμού χρειάζεται με σταθερά και αποφασιστικά βήματα να οδηγήσουν σε πανεργατικό, αγωνιστικό συντονισμό σωματείων δίχως αποκλεισμούς για την ανατροπή όλων των αντεργατικών και αντιλαϊκών πολιτικών, που ψηφίζονται και εφαρμόζονται όλα αυτά τα χρόνια της καπιταλιστικής κρίσης.
Η σύσκεψη αύριο, Δευτέρα, 5/2, δεν λειτουργεί αντιπαραθετικά σε κάθε άλλη ανάλογη πρωτοβουλία. Αντίθετα, εκτιμούμε ότι αυτές οι συσκέψεις αποτελούν κρίκους στην αλυσίδα του αγωνιστικού συντονισμού των σωματείων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Ένα νέο βήμα συντονισμού στην εκπαίδευση από ΕΛΜΕ και Συλλόγους Π.Ε. έγινε με τη σύσκεψη στις 22/1. Ένα επόμενο βήμα είναι η σύσκεψη τη Δευτέρα στις 5/2 και ένα ακόμη σημαντικό βήμα θα γίνει στις 12/2 στη σύσκεψη, που οργανώνεται με πρωτοβουλία της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών.
Βρισκόμαστε σε μια πολύ κρίσιμη περίοδο για την εκπαίδευση.
- Γίνεται προσπάθεια εφαρμογής των μέτρων της κυβέρνησης της 3ης αξιολόγησης (30ωρο, συγχωνεύσεις, επίβλεψη σχολικών γευμάτων στην α/βάθμια) είτε τα έχει δρομολογήσει την προηγούμενη περίοδο.
- Υπάρχουν μέτρα που δεσμεύεται από το συμπληρωματικό Μνημόνιο για την εκπαίδευση να ψηφίσει μέχρι το Μάρτη του 2018. Αλλαγή των δομών της εκπαίδευσης, αυτοαξιολόγηση σχολικών μονάδων, αξιολόγηση στελεχών και επιλογή τους μέσω ΑΣΕΠ, αποχαρακτηρισμός ώρας σίτισης στην α/βάθμια, Νέο Λύκειο.
- Στη β/βάθμια το «Νέο Λύκειο» τα θέλει όλα λιγότερα (γνώση, μαθητές, εκπαιδευτικούς και σχολεία), με περισσότερες εξετάσεις και μεγαλύτερη σύνδεση με τον τρόπο εισαγωγής στις σχολές (κατεβάζει τις πανελλαδικού τύπου εξετάσεις πριν από το απολυτήριο λυκείου). Επίσης, συνεχίζεται η υπονόμευση της τεχνικής εκπ/σης καθώς έχουν κλείσει πολλά ολιγομελή τμήματα και κινδυνεύουν να κλείσουν σχολεία. Η μαθητεία – κακοπληρωμένη εργασία ενισχύει την ελαστικοποίηση εργασιακών σχέσεων και αμφισβητεί επαγγελματικά δικαιώματα.
- Οι εξαγγελίες για τη 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση με δυνατότητα επιλογής του γονέα για τη δομή φοίτησης είναι επικίνδυνες καθώς θα υπάρχει η δυνατότητα της παράλληλης φοίτησης στους παιδικούς σταθμούς των Δήμων. Για πρώτη φορά κομμάτι της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα παρέχεται από τους Δήμους, όπως ζητά ο ΟΟΣΑ (Voucher, δίδακτρα – τροφεία, ελαστικές σχέσεις εργασίας κλπ).
- Η αδιοριστία μονιμοποιείται καθώς όλα τα μέτρα του υπουργείου οδηγούν σε καταστροφή θέσεων εργασίας, ενώ απειλούνται ακόμα και οι προσλήψεις των αναπληρωτών. Επέρχεται η αλλαγή του τρόπου πρόσληψης με το προσοντολόγιο του ΟΟΣΑ, που θα οδηγήσει και σε απολύσεις αναπληρωτών. Επίσης, με το πιστοποιητικό παιδαγωγικής και διδ. επάρκειας αμφισβητούνται τα επαγγελματικά δικαιώματα του πτυχίου.
- Η πρόταση του υπουργείου για την αναμοριοδότηση των σχολείων υποβαθμίζει σε πολλές περιοχές ακόμα και τα υφιστάμενα μόρια αγνοώντας τις προτάσεις ΕΛΜΕ και Συλλόγων ΠΕ. Στη β/βάθμια η μοριοδότηση έχει συνδεθεί με τον αριθμό των μαθητών στην τάξη με αποτέλεσμα η προτεινόμενη μοριοδότηση να οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων, αλλά και σχολείων σε συνυασμό με την επέκταση των ηλεκτρ. εγγραφών στα Λύκεια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ.
- Αναμένεται, τέλος, η τελική έκθεση του ΟΟΣΑ για την ελληνική εκπαίδευση τον Απρίλιο με νέα μέτρα για πλήρη προσαρμογή της ελληνικής εκπαίδευσης με βάση τις οδηγίες ΟΟΣΑ και ΕΕ. Περιλαμβάνουν σχολική αυτονομία και αποκέντρωση, περικοπή κρατικής χρηματοδότησης, επιχειρηματική λειτουργία και χορηγούς, ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια λειτουργίας και δ/ντές manager. Διαμορφώνεται το φτηνό, ευέλικτο σχολείο της αγοράς.
Σε αυτό το πολύ δυσμενές περιβάλλον είχαμε κάποιες θετικές εξελίξεις. Το Σάββατο, 20/1, στη Γ. Συνέλευση των εκπροσώπων των ΕΛΜΕ πανελλαδικά αποφασίστηκε:
- ΟΧΙ στην εφαρμογή του υποχρεωτικού 30ωρου, που ψήφισε η κυβέρνηση για την 3η αξιολόγηση.
- ΟΧΙ στις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, που ψηφίστηκε επίσης για την 3η αξιολόγηση.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία από όσα ψηφίστηκαν στη ΓΣ της ΕΛΜΕ στις 18/1 και υιοθετήθηκαν στη σύσκεψη στις 22/1. Επομένως, είναι θέσεις και αποφάσεις πολλών εκπαιδευτικών σωματείων.
ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Αναπτύσσουμε παρατεταμένο αγώνα διαρκείας από τώρα ως τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις, συλλαλητήρια, παρεμβάσεις, εκδηλώσεις με γονείς και μαθητές, απεργιακές κινητοποιήσεις. κ.ά. θα καθορίζονται από τις Γενικές Συνελεύσεις. Θα υπερασπιστούμε τα δικαιώματα τα δικά μας, των μαθητών μας και το Δημόσιο Σχολείο με αποφασιστικότητα κι αγώνα.
Άμεσες αγωνιστικές διεκδικήσεις και αιτήματα
1. Ακυρώνουμε στην πράξη κάθε προσπάθεια εφαρμογής της 30ωρής υποχρεωτικής παραμονής στο σχολείο. Η 30ωρη παραμονή είναι στην ουσία έμμεση αύξηση του ωραρίου που προετοιμάζει και την άμεση. Το υπουργείο δεν τόλμησε να θεσμοθετήσει ευθέως την άμεση ρύθμιση για παραμονή όλων των εκπαιδευτικών όλο το 6ωρο στο σχολείο φοβούμενο την αντιπαράθεση με το εκπαιδευτικό κίνημα. Το εισάγει με την αύξηση των καθηκόντων (διδακτικά και εξωδιδακτικά, φόρμες αξιολόγησης, προετοιμασία, σχολικά γεύματα κλπ). Υπερασπίζουμε το ωράριο μας δεν ανοίγουμε την πόρτα για επιπλέον καθήκοντα. Όποιος σύλλογος διδασκόντων και δ/ντής το επιχειρήσει στρέφεται ενάντια στον κλάδο και συμμαχεί με τους κυβερνώντες για την κατάργηση κατακτήσεων πολλών χρόνων.
2. Κάτω τα χέρια από την απεργία. Όχι στην αντιαπεργιακή τροπολογία. Γνήσιες Συλλογικές Συμβάσεις.
3. Υπερασπιζόμαστε λαϊκή κατοικία και δημόσια περιουσία ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις. Συμμετέχουμε στο πανελλαδικό συλλαλητήριο στις 21/2, μέρα εκκίνησης καθολικά των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών.
4. Στηρίζουμε κινητοποίησεις για μόνιμους διορισμούς και προσχολική αγωγή, συμμετέχοντας με το πλαίσιο των σωματείων μας. Συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις στις 23/2 και στις 2/3. Καλούμε να συγκροτηθεί επιτροπή αναπληρωτών σε κάθε σωματείο και να οργανωθεί συνέλευση αγώνα ενάντια στην αδιοριστία στις 24/2.
5. Προτείνουμε την προετοιμασία απεργιακού σχεδίου με έναρξη απεργιών και νέων κινητοποιήσεων τον Μάρτιο. Επιδιώκουμε να έχουν πανεκπαιδευτικό χαρακτήρα, ώστε με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα να πετύχουμε την αποτροπή των νέων μέτρων για την Παιδεία. Επίσης, να πετύχουμε την ικανοποίηση επειγόντων αιτημάτων μας όπως: Αυξήσεις στους μισθούς (ξεπάγωμα του μισθολογίου με αναγνώριση όλων των χρόνων και του ΄16 και ΄17 και επαναφορά δώρων. Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και ίσα δικαιώματα αναπληρωτών και μόνιμων. 2χρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση αποκλειστικά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο.
6. Δεν αποδεχόμαστε συλλογικά κάθε είδους εξωδιδακτικό καθήκον, όπως τα σχολικά γεύματα. Η παροχή γευμάτων επιδιώκει να θεσμοθετήσει εργασιακές υποχρεώσεις άλλων επαγγελμάτων, όπως του τραπεζοκόμου, του επιστάτη, του τεχνολόγου τροφίμων κ.λπ. Καλούμε όλους τους Συλλόγους Διδασκόντων να υπερασπιστούν τις αποφάσεις τους ώστε μαθητές και μαθήτριές, που δεν παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα, να παίρνουν τα σχολικά γεύματα στο σπίτι.
7. Καμία συγχώνευση-κατάργηση σχολείου. Με γονείς, μαθητές και τοπικές κοινωνίες δε θα τις επιτρέψουμε! 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια. Να υιοθετηθούν οι προτάσεις των συλλόγων διδασκόντων για συγκρότηση τμημάτων, τομέων, ειδικοτήτων, ξενόγλωσσων τμημάτων, τμημάτων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες σε ΕΠΑΛ, ΓΕΛ, Γυμνάσια και Ειδικά σχολεία. ‘Όχι στις ηλεκτρονικές εγγραφές.
8. Απόσυρση της πρότασης αναμοριοδότησης σχολείων, που οδηγεί σε κατάργηση εκατοντάδων τμημάτων.
9. Δεν συμμετέχουμε στην αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση – αποτίμηση ή όπως αλλιώς τη βαφτίσει η κυβέρνηση. Θα προχωρήσουμε σε απεργία αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Καλούμε ΔΟΕ και ΟΛΜΕ να την ανακοινώσουν τώρα, όπως έγινε και στο υπόλοιπο Δημόσιο το 2017.
10.Είμαστε αντίθετοι με τον ορισμό σχολείων για να συμμετέχουν στον διαγωνισμό PISA, που οργανώνεται από τον ΟΟΣΑ. Το ζήτημα τέθηκε και στη ΓΣ των προέδρων, όπου επισημάνθηκε ότι ανάλογη θέση έχει διατυπωθεί και παλιότερα από την ΟΛΜΕ.
11.Κανένας εκπαιδευτικός δεν πρέπει να συμπληρώνει ωράριο σε πάνω από 3 σχολεία με κανένα τρόπο.
12.Αύξηση των δαπανών για την εκπαίδευση. Έκτακτη επιχορήγηση τώρα για την ουσιαστική αντιμετώπιση των εξόδων των σχολείων, για τη σίτιση, ασφάλιση - υγεία των μαθητών μας!
13.Να μη νομοθετηθούν οι εξαγγελίες για το Νέο Λύκειο. Καμιά συμμετοχή της ΟΛΜΕ στο σχετικό διάλογο.
14.Να σταματήσει η υπονόμευση ΕΠΑΛ και ΕΚ (κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων, μαθητεία κ.ά.). Η ΤΕΕ να είναι πλήρως ενταγμένη στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης και στο Υπουργείο Παιδείας. Επαγγελματικά δικαιώματα στους τίτλους σπουδών! Όχι στην κερδοσκοπία των πιστοποιήσεων!
15.Όχι στην «αυτονομία» του σχολείου, την αποκέντρωση και τη δήθεν ελεύθερη επιλογή σχολείου.
16.Ένταξη των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη με όλες τις υποστηρικτικές δομές. Κατάργηση ΔΙΕΠ.
Δημόσιο, Δημοκρατικό, Δωρεάν 12χρονο σχολείο
με επιπλέον 2 χρόνια προσχολικής αγωγής για όλα τα παιδιά!!!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη