ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ Π.Ε. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ «Ν. ΠΛΟΥΜΠΙΔΗΣ»
Συνεδρίασε σήμερα η Τριμερής Επιτροπή για την εφαρμογή της διετούς προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης στα Νηπιαγωγεία του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας στα πλαίσια εφαρμογής του Ν. 4521/2018. Η Επιτροπή, με πρόεδρο τον Δ/ντη Α/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά και μέλη το Δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας και τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», δεν κατέληξε σε απόφαση για την άμεση υλοποίηση της διετούς υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (από το σχολικό έτος 2018 – 2019) στα νηπιαγωγεία του συγκεκριμένου δήμου.
Στη συνεδρίαση τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά «Η Πρόοδος» εκπροσώπησε ο πρόεδρος του συλλόγου μας, χωρίς δικαίωμα ψήφου καθώς ως εκπρόσωπος από την πλευρά των εκπαιδευτικών σωματείων είχε οριστεί ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης» στην ευθύνη του οποίου βρίσκεται ο μεγαλύτερος αριθμός (21 από τα 28) των νηπιαγωγείων του συγκεκριμένου δήμου.
Κατά την συνεδρίαση:
1. Ο Προεδρεύων της επιτροπής, Δ/ντης Α/θμιας Εκπαίδευσης Πειραιά, διατύπωσε την παρακάτω θέση:
- Είναι υπέρ της γενίκευσης της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.
- Συνηγορεί στο να κληθούν όλα τα προνήπια να εγγραφούν στο Δημόσιο Νηπιαγωγείο.
- Εκτιμά όμως ότι με βάση τα δημογραφικά στοιχεία και τη διαθέσιμη υποδομή δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί στο δήμο Κερατσινίου – Δραπετσώνας η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή και εκπαίδευση για το επόμενο σχολικό έτος (2018-2019).
- Να δρομολογηθούν από φέτος όλες οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε να εξασφαλιστούν οι προϋποθέσεις για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής από την μεθεπόμενη σχολική χρονιά (2019-2020)
2. Αντίθετα ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας δήλωσε ότι, αν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς συμβάλλουν στο μέτρο των αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων τους, μπορεί να εξασφαλίσει και να εξοπλίσει τις 15 επιπλέον αίθουσες που απαιτούνται για την άμεση εφαρμογή στον δήμο του της δίχρονης προσχολικής αγωγής από τη νέα σχολική χρονιά (2018-2019). Εξήγησε πως αυτό μπορεί να γίνει είτε με την εξασφάλιση αιθουσών σε υπάρχοντα διδακτήρια είτε με την εκμίσθωση ή την εγκατάσταση βαρέος τύπου προκατασκευασμένων αιθουσών.
3. Ο πρόεδρος του Συλλόγου μας κατέθεσε υπόμνημα θέσεων και αρχών και δήλωσε απερίφραστα:
- Ότι είναι υπέρ της άμεσης εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από το επόμενο σχολικό έτος (2018-2019).
- Ότι τα αιτήματα που καταγράφονται στο υπόμνημα για την εύρυθμη – κατά τις θέσεις του Συλλόγου μας και της Δ.Ο.Ε.- λειτουργία των νηπιαγωγείων, δεν αποτελούν λεόντειες και προσχηματικές προϋποθέσεις με στόχο να φέρουν προσκόμματα και εντέλει να αποτρέψουν την άμεση εφαρμογή του δίχρονου νηπιαγωγείου. Αντιθέτως ιεραρχούμε ως υψηλής προτεραιότητας ζήτημα την άμεση εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από την νέα σχολική χρονιά, γιατί αυτό επιτάσσουν τόσο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας όσο και τα επαγγελματικά-εργασιακά δικαιώματα των συναδέλφων νηπιαγωγών.
4. Δυστυχώς ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», που είχε και το δικαίωμα ψήφου, αρνήθηκε να ψηφίσει υπέρ της άμεσης εφαρμογής στο δήμο Κερατσινίου - Δραπετσώνας της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης από την νέα σχολική χρονιά. Με προσχηματικές δικαιολογίες περί όρων και προϋποθέσεων αρκέστηκε σε γενικές διατυπώσεις υπέρ τις δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης σε όλη την επικράτεια. Ζήτησε εγγυήσεις ότι το Υπουργείο Παιδείας θα κάνει τους αναγκαίους διορισμούς. Δήλωσε ότι θα πρέπει να δει πρώτα τις αίθουσες που θα ενοικιαστούν και αν είναι κατάλληλες να τοποθετηθεί υπέρ. Έθεσε ως απαράβατη προϋπόθεση τους 15 μαθητές ανά τμήμα, την πρόσληψη τραπεζοκόμων και βοηθητικού προσωπικού. Ισχυρίστηκε- παρόλο που ο νόμος προβλέπει το αντίθετο- ότι ακόμα και στις περιοχές που θα εφαρμοστεί η δίχρονη θα μπορούν οι γονείς να επιλέγουν να στείλουν τα παιδιά τους στους παιδικούς σταθμούς.
Το συγκεκριμένο ερώτημα όμως, για την άμεση εφαρμογή του δίχρονου Νηπιαγωγείου στο Δήμο Κερατσινίου- Δραπετσώνας δεν το απάντησε ποτέ. ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΘΕΣΗ. Αν και διεκδίκησε με ένταση το δικαίωμα της ψήφου ως εκπρόσωπος του μεγαλύτερου σε δύναμη νηπιαγωγείων σωματείου στο τέλος μετατράπηκε σε ουδέτερο παρατηρητή.
Διευκόλυνε με αυτό τον τρόπο Δ/ντη Π.Ε. Εκπαίδευσης να κηρύξει άκαρπη τη συνεδρίαση της επιτροπής και να παραπέμψει στο μέλλον την υλοποίηση του δίχρονου υποχρεωτικού νηπιαγωγείου. Διευκολύνει ταυτόχρονα τον υπουργό Παιδείας που τον απαλλάσσει από την υποχρέωση για περισσότερους διορισμούς. Διευκολύνει τις περιοριστικές πολιτικές των μνημονίων που αποδομούν την δημόσια εκπαίδευση.
Η στάση αυτή του προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος «Ν. Πλουμπίδης», είναι αναντίστοιχη προς τους αγώνες και τις προσδοκίες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Ακυρώνει τους αγώνες των νηπιαγωγών και του εκπαιδευτικού κινήματος που εδώ και δεκαετίες έχουν ως κύριο αίτημα τη Δίχρονη Υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση. Ναρκοθετεί την άνιση μάχη που δίνεται ενάντια στις μνημονιακές περικοπές και την υποβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας, ιδιαίτερα απέναντι στην αδηφάγο «παιδαγωγική βιομηχανία» που απομυζά τα εισοδήματα των λαϊκών οικογενειών και επιδιώκει την ιδιωτικοποίηση ολοένα και περισσότερων πλευρών της εκπαίδευσης. Διευκολύνει αυτούς που ονειρεύονται το ολοκληρωτικό πέρασμα της Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στους Δήμους και στους ιδιώτες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη