Εκφράζουμε την αγανάκτησή μας για το γεγονός ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, είναι η μοναδική Περιφέρεια στην οποία δεν θα υλοποιηθεί έργο αναβάθμισης εξοπλισμού σχολικών μονάδων χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020, για νέο εργαστηριακό εξοπλισμό ΤΠΕ, σύμφωνα με το ΥΠΠΕΘ http://www.minedu.gov.gr/rss/33435-14-03-18-xrimatodotiseis-gia-eksoplismo-tpe-stin-ekpaidefsi-kai-ergastiriako-eksoplismo-ton-epal-kai-iek-meso-espa-2014-2021. Συγκεκριμένα η ανακοίνωση της επιτελικής δομής του ΕΣΠΑ περιλαμβάνει 9.328 σχολικές μονάδες Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης που θα επωφεληθούν από την χρηματοδότηση ύψους 68.651.067 € εκτός των σχολείων της Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας.
Προβλέπονται 47.190.857 € να διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού ΤΠΕ στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση (Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια). Ο εξοπλισμός ΤΠΕ περιλαμβάνει Η/Υ – περιφερειακά, εκτυπωτές, βιντεοπροβολείς, διαδραστικά συστήματα, σετ ρομποτικής κ.λ.π.
Επιπλέον τα 21.460.210 € θα διατεθούν για την προμήθεια και εγκατάσταση εργαστηριακού εξοπλισμού των ΕΠΑΛ και ΙΕΚ. Ο εργαστηριακός εξοπλισμός θα καλύπτει τομείς και ειδικότητες, όπως: Πληροφορικής, Ηλεκτρονικής, Ηλεκτρολογίας, Μηχανολογίας, Εφαρμοσμένων Τεχνών, Γεωπονίας, Υγείας και Πρόνοιας, Νέων Τεχνολογιών κλπ.
Η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση Δυτικής Ελλάδας είναι εκτιθέμενη ακόμη περισσότερο από το γεγονός ότι η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης με τον συντονιστικό ρόλο του ΚεΠληΝεΤ Αιτ/νίας για τη Δυτ. Ελλάδα, προχώρησε το Σεπτέμβρη του 2016 (βασιζόμενη στη μελέτη που εκπονήθηκε) σε αποτύπωση των αναγκών εξοπλισμού σχολικών μονάδων (ΤΠΕ & εργαστηρίων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης) και ζήτησε από τον κ. Κατσιφάρα να εκδοθεί η σχετική πρόσκληση ένταξης του έργου αναβάθμισης υποδομών εκπαίδευσης.
Μετά τις αντιδράσεις (σχετική επερώτηση περιφ. συμβούλων, εκπαιδευτικών, ΕΛΜΕ), ανακοινώθηκε στα ΜΜΕ ότι θα προβλεφθούν 2 εκ. περίπου για τον σύγχρονο εξοπλισμό των σχολείων και τον εργαστηριακό εξοπλισμό των ΕΠΑΛ-ΙΕΚ της Περιφέρειας, αντί του ποσού των 4 εκ. που προβλέπει η μελέτη του Υπουργείου και οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων, που απαιτούν την εξ ολοκλήρου κάλυψή τους.
Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να μετατραπεί το δικαίωμα των μαθητών για σύγχρονα εργαλεία μάθησης σε «επαιτεία» και σε υπόθεση ευκαιριακού παραγοντισμού, με τα διάφορα ψίχουλα που ανακοινώνονται μάλιστα εκ των υστέρων. Άλλωστε και στο νομό μας φέτος βιώσαμε το παράδοξο να γίνεται θέμα επικοινωνιακής επίδειξης η εκπλήρωση μέρους των αυτονόητων. Είδαμε δηλαδή στις τοπικές εφημερίδες να προβάλλεται από το ίδιο το Υπουργείο η αποστολή 30 θρανίων σε ένα σχολείο, ένας πίνακας σε κάποιο άλλο κλπ. Τώρα θα έρθουν κάποιοι άλλοι να μας προσφέρουν εκδούλευση για τη διόρθωση μέρους της κακής τους διαχείρισης.
Το γεγονός αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα του τι σημαίνει πρακτικά η αποκέντρωση στον τομέα της εκπαίδευσης. Όσο κι αν προβάλλεται με πρόσχημα την δημοκρατική λειτουργία των σχολείων έχει ως απώτερο σκοπό την οικονομική εγκατάλειψη των σχολείων από την κεντρική κρατική εξουσία και τη μετατόπιση των ευθυνών στην αυτοδιοίκηση. Έτσι τα χρήματα για την εκπαίδευση θα είναι πάντα ένα ποσό που θα αναζητείται, μεταξύ άλλων, στα ψίχουλα που παίρνουν οι αυτοδιοικητικοί οργανισμοί για να λειτουργήσουν.
Σε αυτό το πλαίσιο:
- Καλούμε τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, κ. Κατσιφάρα Απόστολο να απαντήσει δημόσια:
- Γιατί είμαστε η μοναδική περιφέρεια που δεν εντάχθηκε στην τρέχουσα χρηματοδότηση; Ποιες ενέργειες δεν έγιναν και ποιος έχει την ευθύνη;
- Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε άμεσα, ώστε να αντιμετωπίσετε το συγκεκριμένο πρόβλημα που προέκυψε εξ αιτίας του κακού προγραμματισμού σας;
- Παράλληλα απαιτούμε, για άλλη μια φορά, τη χρηματοδότηση των σχολείων και της εκπαίδευσης συνολικότερα από τον κρατικό προϋπολογισμό με έναν μακροπρόθεσμο εθνικό σχεδιασμό για δωρεάν δημόσια παιδεία για όλα τα παιδιά που θα παρέχεται αποκλειστικά από το Υπουργείο Παιδείας.
Δεν θα ανεχτούμε καμία «έκπτωση» στο αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών μας για δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη