Thumbnail
Α ΕΛΜΕ Αχαϊας

Στα σχολεία σταδιακά και αργά, σε συνδυασμό με μια σειρά μνημονιακών νόμων που σχετίζονται με το δημόσιο σχολείο πλέκεται και τείνει να διαμορφωθεί ένα νέο στάτους. Βασικό του χαρακτηριστικό ο αντιεργασιακός για τους καθηγητές της τάξης και ο αντιεκπαιδευτικός για τους μαθητές, προσανατολισμός. Έχουμε ζήσει την αύξηση του διδακτικού ωραρίου και την οριζόντια μείωση του μεγαλύτερου μέρους των επιδομάτων που είχαν κερδηθεί με μεγάλους απεργιακούς αγώνες και που ήταν πιό έντονη στους  έχοντες μικρά ΜΚ. Σ’ αυτή την πολιτική προστέθηκε η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα τμήματα με αποτέλεσμα μεγάλος αριθμός συναδέλφων να συμπληρώνει διδακτικό ωράριο σε πάνω από δύο σχολεία.  Ενώ η ετήσια επιμόρφωση με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα «έχει πάει περίπατο» εδώ και τρεις περίπου δεκαετίες, προστέθηκε νέο αυξημένο εξωδιδακτικό έργο που ουσιαστικά δεν ανήκει στους εκπαιδευτικούς, αφού αυτό αφορά άλλο εξειδικευμένο προσωπικό (γραμματείς, επιστάτες, φύλακες, ψυχολόγους, κλπ). Με υπέρμετρο φιλότιμο οι εκπαιδευτικοί και συνήθως με ομαλή λειτουργία των συλλόγων διδασκόντων –και παρά το αρνητικό καθηκοντολόγιο από τις αρχές του 2000- διεξάγουν και αυτό το έργο. Δυστυχώς όμως η Πολιτεία, η Διοίκηση, οι σύμβουλοι/συντονιστές και ορισμένοι διευθυντές που έχουν αφήσει την τάξη, αλλάζουν ξαφνικά ή αργά «εκπαιδευτικό ρόλο».  Εμφανίζουν ένα περίεργο ζήλο...

Ο ζήλος αυτός εμφανίστηκε σταδιακά τα τελευταία μνημονιακά χρόνια, αλλά φέτος εκδηλώνεται και απλώνεται περισσότερο. Ο μεν περιφερειακός εμμένει στα ταυτόχρονα κενά κοινά «τρίωρα» ανά ειδικότητα για την «πιθανότητα» συνεύρεσης με τους πρώην συμβούλους και τώρα με τους πολύ λιγότερους «συντονιστές». Ο δε Δ. ΔΔΕ Αχαΐας φαίνεται να ευνοεί τον προαναφερόμενο «ζήλο», αφού τον αφήνει να εξελίσσεται (παράδειγμα ο τρόπος που χειρίστηκε την συνάντηση μαζί τους στις 10.09.2018). Ας δούμε αρκετά τέτοια ζητήματα μαζί, αφού η Α΄ ΕΛΜΕ έχει κατά καιρούς ανοίξει κάποια απ’ αυτά ξεχωριστά! Ο λόγος που επανερχόμαστε οφείλεται στο γεγονός ότι εκτός των άλλων το ΔΣ γίνεται τον τελευταίο καιρό, όλο και πιο συχνά, αποδέκτης παραπόνων συναδέλφων, για τις συμπεριφορές και τις στάσεις ορισμένων διευθυντών που άπτονται των εργασιακών τους δικαιωμάτων και της δημοκρατικής λειτουργίας των σχολείων. Γι΄αυτό, κρίνουμε σκόπιμο να υπενθυμίσουμε:

1. Το ωράριο του εκπαιδευτικού είναι το διδακτικό του ωράριο. Πέραν αυτού, παραμένει στο σχολείο μόνον εφ' όσον ο Σύλλογος του έχει αναθέσει συγκεκριμένο έργο. Ο διευθυντής, δεν έχει δικαίωμα να αιφνιδιάζει τον εκπαιδευτικό με καθήκοντα που επινοεί την τελευταία στιγμή. Μια τέτοια στάση δυναμιτίζει το δημοκρατικό κλίμα λειτουργίας των σχολείων, συνιστά παραβίαση των δικαιωμάτων των συναδέλφων και θα μας βρει κάθετα αντίθετους.

2. Ορισμένοι διευθυντές, προσπαθούν να εφαρμόσουν το μνημονιακό και αντιεκπαιδευτικό νόμο της 30ωρης απασχόλησης των εκπαιδευτικών, βάζοντας άχρηστα και αναίτια κενά στο ωρολόγιο πρόγραμμα των εκπαιδευτικών. Τους θυμίζουμε, ότι το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολικών μονάδων, είναι υπόθεση των Συλλόγων και όχι των διευθυντών. Τους θυμίζουμε επίσης, ότι το Υπουργείο δεν έχει στείλει εφαρμοστική εγκύκλιο για τον νόμο και άρα, κάθε εφαρμογή του είναι καταχρηστική και παράνομη. Τέλος, η προσθήκη αναίτιων και ανούσιων βαρών στο ήδη πολύ δύσκολο έργο των συναδέλφων επιβαρύνει όχι μόνο τους ίδιους, αλλά και τη σχολική μονάδα ως προς την ποιότητα του μαθήματος, άρα και τους μαθητές.

3. Η απασχόληση των μαθητών σε περίπτωση απουσίας συναδέλφου, δεν είναι υποχρέωση των υπολοίπων εκπαιδευτικών. Κάθε υποχρεωτική ανάθεση φύλαξης - απασχόλησης δεν βρίσκει πουθενά έρεισμα στη υπάρχουσα νομοθεσία, ούτε ορίζεται ποιες είναι οι πιθανές ευθύνες όταν, ή εθελοντικά ή πιεστικά και παράτυπα από τη διοίκηση  επιβάλλεται δήθεν υποχρεωτική «απασχόληση» μαθητών στα κενά (ακούστηκε και το τραγελαφικό και ευτυχώς μεμονωμένο να καταχωρούνται και απουσίες στη φύλαξη!!!). Τα κενά προκύπτουν λόγω του ωρολογίου προγράμματος και χρειάζονται είτε για την ανατροφοδότηση του εκπαιδευτικού, είτε για προετοιμασία των επόμενων ωρών, είτε για τις αποφασισμένες από το σύλλογο εξωδιδακτικές εργασίες, είτε για ανακούφιση από την μακροχρόνια διδασκαλία (την οποία οι έχοντες διοικητική θέση πιθανά έχουν ξεχάσει).

4. Ο αριθμός των κενών που είναι αναγκαίος για τα προηγούμενα δεν καθορίζεται νομοθετικά, ούτε εξαντλείται με τον μέγιστο αριθμό ωρών εργασίας (εβδομαδιαίο τριαντάωρο) αφού όπως όλοι γνωρίζουμε δεν υπάρχουν οι αναγκαίες υποδομές ούτε στα σχολεία, ούτε στα γραφεία των καθηγητών. Η επιμονή κάποιων διεθυντών να αυξάνουν τον αριθμό των κενών πιέζοντας τους προγραμματιστές είναι και παράτυπος και αντισυναδελφικός, αλλά και απάνθρωπος. Κάποιοι επιχειρούν την αύξηση αυτών των κενών ξεπερνώντας ακόμα και τη διοίκηση του Νομού και της Περιφέρειας! Υπενθυμίζουμε και την προηγούμενη ανακοίνωση του σωματείου «ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΟ ΩΡΑΡΙΟ KAI ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ, 24.02.2015», η οποία ισχύει στο ακέραιο.

5. Σε κάποια (ευτυχώς λίγα σχολεία) συγκαλούνται από τους διευθυντές συνεδριάσεις συλλόγων διδασκόντων, εκτός εργασιακού ωραρίου ή στα όρια του. Αυτές οι ενέργειες και παράτυπες είναι αλλά και αντισυναδελφικές αφού δεν σέβονται τους οικογενειακούς προγραμματισμούς των εκπαιδευτικών. Υπάρχουν σπάνιες και κατεπείγουσες «παιδαγωγικές» περιπτώσεις που οι συνάδελφοι εθελοντικά συμβάλουν στην ομαλή λειτουργία των σχολείων και πέραν του ωραρίου τους, αλλά αυτές αποτελούν αποκλειστικά ιδιαίτερες καταστάσεις και χειρίζονται από τους συλλόγους με δημοκρατικό και ανθρώπινο τρόπο.

6. Οι αξιολογικές διαδικασίες έχουν βρει σταθερά αντίθετη τη δική μας ΕΛΜΕ εδώ και χρόνια. Κανείς δεν ξεχνά το συνολικό κέρδος για τον κλάδο από το μεγάλο ποσοστό συμμετοχής εκατοντάδων από εμάς που με συντονιστή την ΕΛΜΕ, δώσαμε τη μάχη του 2014 νικηφόρα! Σημαντική ήταν και η συμβολή μας, στην εναντίωση για τις αξιολογικού τύπου «γνωμοδοτήσεις» των συλλόγων, στις προηγούμενες κρίσεις διευθυντών. Όμως φέτος υπήρξε κρούσμα νέου διευθυντή που με δική του πρωτοβουλία, επιχείρησε άτυπη συμπλήρωση 15 σελίδων αξιολογικών δεικτών από το σύλλογο για προσωπική του χρήση.. Ευτυχώς «έκρουσε πρύμναν» μετά την παρέμβαση του ΔΣ.

Κλείνοντας, ερχόμαστε σε ένα πολύ ευαίσθητο θέμα που αφορά πρωτίστως τους ανήλικους μαθητές και έμμεσα τους καθηγητές. Πρόκειται για την λεγόμενη «πρωινή προσευχή». Δεν θα αναφέρουμε στο πότε και πως εισήλθε η ομολογιακή προσευχή υποχρεωτικά στο δημόσιο κοσμικό σχολείο. Οφείλουμε όμως να επισημάνουμε ότι οι μαθητές, είτε ορθόδοξοι, είτε πολιτισμικά ορθόδοξοι, είτε αλλόδοξοι, είτε άλλων θρησκειών, είτε αγνωστικιστές κλπ, οφείλουν τον καθολικό σεβασμό από το δημόσιο κοσμικό σχολείο. Η πρωινή προσευχή δεν είναι δυνατό να είναι υποχρεωτική. Ούτε μπορεί να γίνεται εν χορώ, ομαδικά, πράγμα που την καθιστά έμμεσα υποχρεωτική, όταν μάλιστα ο διευθυντής ή κάποιοι καθηγητές εφαρμόζουν την εξουσία τους επιτακτικά. Η προσευχή είναι μια κυρίως προσωπική, (και εν πολλοίς - εσωτερική) υπόθεση των πιστών μαθητών και δεν μπορεί να οπαδοποιείται. Η στάση αυτή, προσβάλλει τους πάντες.

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Κάποιοι διευθυντές επιχειρούν να εφαρμόσουν τους νόμους σύμφωνα με μια ιδιότυπη, δική τους εκτίμηση, η οποία μάλιστα, κινείται σε πιο αντιδημοκρατική, αντισυναδελφική και αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση απ’ ότι οι ίδιοι οι μνημονιακοί νόμοι. Τους θυμίζουμε, ότι το συνδικαλιστικό κίνημα είναι απέναντι σ’ αυτούς τους νόμους και θα τους ανατρέψει. Ο δικός τους «υπερβάλλον ζήλος», εκτός από τη ζημιά που προκαλεί στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων, εκθέτει σοβαρά και τους ίδιους. Εκθέτει όμως και τον εκάστοτε Διευθυντή Εκπαίδευσης, αφού άμεσα ή έμμεσα καλύπτει ή συγκαλύπτει τέτοιες πρακτικές.

Για το Δ. Σ.

Ο Πρόεδρος                                        Ο Γραμματέας

Σιάχος Χρήστος                Μπούρδαλας Παναγιώτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες