Xρόνια τώρα το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να διαλύσει το δημόσιο σχολείο υποβαθμίζοντας με διάφορους τρόπους τη Δημόσια Παιδεία: συνεχής υποχρηματοδότηση, καταργήσεις και συγχωνεύσεις των σχολείων, έμμεσοι φραγμοί στη συνέχιση των σπουδών, ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό που παγιώνονται, αύξηση του ήδη μεγάλου (για ευρωπαϊκά δεδομένα) διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, ηθική και οικονομική απαξίωση του εκπαιδευτικού. Η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παίρνοντας τη σκυτάλη από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, υλοποιώντας τις υποδείξεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. για τη δημόσια εκπαίδευση, στηρίζει με την πολιτική της τις αποφάσεις μονοπρόσωπων οργάνων (ανοίγοντας έτσι την πόρτα σε αυθαιρεσίες) , μετατρέπει την τεχνική εκπαίδευση σε κατάρτιση, κλείνει τους τομείς και τις ειδικότητες των ΕΠΑΛ, μειώνει το εβδομαδιαίο ωράριο στα Γυμνάσια, υποβαθμίζει τα σχολικά εργαστήρια, κλείνει με πολιτική απόφαση σχολεία (Γυμν. Μυρτιάς – Σκουροχωρίου), καταργεί τμήματα προσανατολισμού στην Γ’ Λυκείου (Οικ.-Πληρ. του 1ουΓΕΛ Πύργου), στοιβάζει τα παιδιά σε 25-27άρια τμήματα, καταργεί το δυσπρόσιτο χαρακτήρα σε σχολεία και αλλάζει τη μοριοδότηση τους με συνέπεια την υποστελέχωσή τους σε εκπαιδευτικό προσωπικό, εξαγγέλλει, λίγο καιρό πριν, το τέλος των εγκύκλιων σπουδών στη Β’ Λυκείου κ.α. Αποκαλύπτεται λοιπόν στην πράξη τι εννοούν όταν λένε «επιστροφή στην κανονικότητα» και «τέλος των μνημονίων».
Παρά τις μαζικές παραστάσεις διαμαρτυρίας στις οποίες προχώρησαν οι ΕΛΜΕ Δυτικής Ελλάδας στην ΠΔΕ στην Πάτρα, την Τρίτη 3/7/18 και την Πέμπτη 13/9/18, απαιτώντας τη δικαίωση των αιτημάτων της εκπαιδευτικής κοινότητας, τίποτε θετικό δεν αποκόμισε ο νομός. Ο περιφερειακός διευθυντής ήταν κυνικός: «για τα κενά φταίνε τα ΠΥΣΔΕ που αργούν να κάνουν τις διαθέσεις, η Μυρτιά έκλεισε με πολιτική απόφαση, δεν προχώρησε το αίτημα για λειτουργία του τμήματος Οικ.-Πληρ. του 1ου Λυκείου Πύργου στην πρώτη φάση έγκρισης κατά παρέκκλιση ολιγομελών γιατί είναι εντός αστικού ιστού και στη δεύτερη φάση γιατί δεν υπήρχε τέτοιο αίτημα από ΔΔΕ Ηλείας, τον αριθμό των μαθητών στα τμήματα τον ορίζει ο νόμος, η ΚΥΑ για τη μεταφορά των μαθητών έχει δυσλειτουργικά σημεία και για τους 4 + 4 μαθητές των ηλεκτρολόγων στην Αμαλιάδα (1ο ΕΠΑΛ) ισχύει ο νόμος», η εφαρμογή του οποίου είχε ως συνέπεια ή την υποχρεωτική μετακίνηση των μαθητών στο 1ο ΕΠΑΛ Πύργου ή την αλλαγή ειδικότητας! Αυτές ήταν οι απαντήσεις του Περιφερειακού στα αιτήματα της ΕΛΜΕ Ηλείας. Τέτοια αναλγησία!
Καταγγέλλουμε τη Διοίκηση και το ΥΠΠΕΘ που προχώρησαν στη μη έγκριση λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων υπονομεύοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και καταστρατηγώντας κάθε έννοια παιδαγωγικής (ακούσια αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, απομάκρυνση από συμμαθητές – φίλους - εκπαιδευτικούς, πιεστική προσαρμογή σε νέο περιβάλλον, ακόμα και αν είναι μαθητές της Γ΄ Λυκείου και προετοιμάζονται για πανελλαδικές εξετάσεις). Επιπλέον καταγγέλλουμε τον ΔΔΕ γιατί δεν προώθησε έγκαιρα στη δεύτερη φάση αίτημα λειτουργίας του τμήματος του 1ου ΓΕΛ Πύργου αλλά το έκανε εξαντλώντας κάθε χρονικό περιθώριο μόνο μετά την παρέμβαση της ΕΛΜΕ στον ΠΔΕ και την αποκάλυψη ότι δεν είχε υποβληθεί αίτημα, λειτουργώντας εις βάρος σχολείου, μαθητών και εκπαιδευτικών. Αποδεικτικό για τα παραπάνω αποτελεί η ημερομηνία του εγγράφου που αναγκάστηκε να δείξει στους μαθητές του 1ου ΓΕΛ στην κινητοποίηση με τους γονείς και την ΕΛΜΕ πριν από λίγες μέρες.
Είχε προηγηθεί βέβαια το κλείσιμο του Γυμνασίου Μυρτιάς.
Παρά τις ευοίωνες προϋποθέσεις λειτουργίας του σχολείου (περισσότερες εγγραφές στην φετινή Α΄ Γυμνασίου συγκριτικά με τα προηγούμενα χρόνια, πολυάριθμοι μαθητές στα 2 Δημοτικά που τροφοδοτούν με μαθητικό δυναμικό το Γυμνάσιο Μυρτιάς - Δημ. Σχολ. Σκουροχωρίου 107 μαθητές / Δημ. Σχολ. Μυρτιάς πάνω από 70 μαθητές - άρτια εξοπλισμένο σχολικό κτίριο) - αν βέβαια παραγκωνίζονταν οι πελατειακές εξυπηρετήσεις - και παρά τις εκ νέου θετικές εισηγήσεις της Επιτροπής Παιδείας Δήμου Πύργου και του Δημοτικού Συμβουλίου για την συνέχιση της λειτουργίας του σχολείου, το ΥΠΠΕΘ πήρε την πολιτική απόφαση (σύμφωνα και με τα λεγόμενα του ΠΔΕ), να κλείσει το σχολείο.
Στόχος, λοιπόν, πάνω απ’ όλα το φτηνότερο εκπαιδευτικό σύστημα (μέσω της μείωσης των σχολικών μονάδων κι ό,τι αυτό συνεπάγεται) ακόμα και αν έτσι επιβραβεύεται (και συνεχίζεται) όλο το πελατειακό αλισβερίσι και οι τοπικές αντιπαραθέσεις των προηγούμενων χρόνων και παραβλέπεται το γεγονός ότι και ο τρόπος που ασκείται η πολιτική διαμορφώνει τη συνείδηση και τη συμπεριφορά των πολιτών!
Και σαν να μη έφταναν όλα αυτά, εδώ αρχίζει και η περιπέτεια των μαθητών του σχολείου Μυρτιάς που έκλεισε. Ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας αυθαίρετα και εξυπηρετώντας σκοπιμότητες αποφάσισε να στείλει αρχικά το αρχείο (άρα και τους μαθητές) του σχολείου της Μυρτιάς στο 1ο Γυμνάσιο Πύργου, δημιουργώντας τεράστια προβλήματα στη λειτουργία του σύμφωνα και με το ψήφισμα του Συλλόγου καθηγητών του 1ου Γυμνασίου. Εκ των υστέρων, τελικά αποφασίστηκε ο «διαμοιρασμός» των μαθητών σε διάφορα σχολεία, οι οποίοι περίμεναν αμήχανοι να βρουν κάποιο σχολείο να τους χωρέσει και κάποιο τρόπο να μεταφέρονται εκεί.
Εδώ θα πρέπει να τονίσουμε ότι το όργιο των μετεγγραφών είχε ξεκινήσει, πριν ανακοινωθεί το κλείσιμο του σχολείου. Ήδη 15 μαθητές είχαν φύγει για σχολεία του Πύργου.
Επιπρόσθετα στη συνάντηση που είχε προ ολίγων ημερών το ΔΣ της ΕΛΜΕ με τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας και στην ερώτηση με ποια κριτήρια μοιράστηκαν οι μαθητές της Μυρτιάς σε άλλα σχολεία η απάντηση ήταν ότι «ο νόμος προβλέπει δύο κριτήρια, το χωροταξικό και τις δηλώσεις προτίμησης των γονιών και ότι ο ίδιος λειτούργησε κυρίως με το δεύτερο». Επίσης είπε ότι προχώρησε στη μετακίνηση των μαθητών σε σχολεία του Πύργου για κοινωνικούς και παιδαγωγικούς λόγους. Όταν στη συνέχεια επιμείναμε να μας εξηγήσει αυτούς τους λόγους είπε «ότι δεν μπορεί να βλέπει παιδιά να στεναχωριούνται, στα οποία οι γονείς χρόνια καλλιεργούν την ιδέα ότι θα φοιτήσουν σε σχολεία του Πύργου».
Καταγγέλλουμε, ακόμη, τον ΔΔΕ και για τη διαχείριση του μαθητικού δυναμικού του Γυμνασίου Μυρτιάς γιατί θεωρούμε ότι:
- Στο συγκεκριμένο ζήτημα λειτούργησε αυθαίρετα και με υποκειμενικά κριτήρια. Σε αυτό συμφωνούν και οι Σύλλογοι Διδασκόντων Γυμνασίου-Λυκείου Βουνάργου όταν στο ψήφισμα τους διαπιστώνουν ότι: «Εκ των ως άνω κείμενων διατάξεων προκύπτει ότι όταν πρόκειται για κατάργηση σχολικής μονάδας δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης η απόφαση λαμβάνεται από τον εκάστοτε Υπουργό Παιδείας, μετά από αιτιολογημένη και κοστολογημένη εισήγηση του οικείου Διευθυντού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Και για την κατανομή του μαθητικού δυναμικού του σχολείου που κλείνει, αρμόδιος να αποφασίσει είναι αποκλειστικά ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η απόφαση του όμως δεν μπορεί να είναι αυθαίρετη και αδικαιολόγητη, πρέπει να συνυπολογίζει συγκεκριμένα κριτήρια τα οποία πρωτίστως και κυρίως είναι χωροταξικά ( ν. 4512/2018 ΦΕΚ5 τ. Α άρθρο 246 17-01-2018, Υ.Α. 50025/26-09-2018 ΦΕΚ 4217 τ. Β, Εγκύκλιοι υπ. αριθμ. 11136/Δ4/27-01-2011, 10112/Δ4/30-01-2012, 184954/ΓΔ4/02-11-2016)……….
Με βάση τα παραπάνω, την κατανομή των μαθητών του Γυμνασίου Μυρτιάς που έκλεισε, όπως αυτή περιγράφεται στα υπ’ αριθμ. 11347/13-09-2018 και 11564/18-09-2018 έγγραφα-αποφάσεις του Διευθυντού Δευτεροβάθμιας, αλλά και όσα ειπώθηκαν σε επίσημες συναντήσεις του κ. Δημητρέλλου με εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου - ΓΕΛ Βουνάργου, εκπροσώπους της ΕΛΜΕ Ηλείας και τον Διευθυντή του Γυμνασίου κ. Παγκράτη Παύλο, αποδεικνύεται ότι η απόφαση του κ. Δημητρέλλου ελήφθη με αποκλειστικό κριτήριο τις προτιμήσεις των κηδεμόνων της Μυρτιάς και το παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό συμφέρον των μαθητών αυτών, άποψη καθαρά υποκειμενική και ατεκμηρίωτη. Είναι μια απόφαση που δεν στηρίζεται σε κανένα από τα κριτήρια που σύμφωνα με την νομοθεσία πρέπει να συνυπολογίζονται».
- Δεν ευσταθεί το επιχείρημα του ΔΔΕ για τη μετακίνηση των μαθητών στον Πύργο εξαιτίας της μη ύπαρξης μεταφορικού μέσου από Μυρτιά για Βούναργο γιατί είχαν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες εξασφάλισης του (ψήφισμα Βουνάργου: «Την δε επιτυχημένη προσπάθειά μας να εξασφαλιστεί άμεσα η μετακίνηση των μαθητών της Μυρτιάς όπως είχαμε την εντολή να κάνουμε, την απέρριψε , την υποβάθμισε και τελικά την ακύρωσε…… Επιπλέον ακόμα και όταν η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας πληρώνει ταξί για την μεταφορά κάποιων ελαχίστων μαθητών της Μυρτιάς που φοιτούν στο ΓΕΛ Βουνάργου…….»).
- Τίθεται πολύ σοβαρό ζήτημα για το σύννομο της διαδικασίας των μετεγγραφών: α) με ποία διαδικασία έγιναν οι μετεγγραφές αυτές με συνοπτικές διαδικασίες χωρίς να έχουν κοινοποιηθεί στο Γυμνάσιο Βουνάργου τα απαραίτητα σε όλες τις περιπτώσεις έγγραφα; β) γιατί ενώ η Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας μισθώνει ταξί για τις ανάγκες μεταφοράς των μαθητών της Μυρτιάς στο Βούναργο ο ΔΔΕ «υπερβαίνοντας την νόμιμη διαδικασία εγκρίνει και αυτές τις μετεγγραφές με αποτέλεσμα ούτε στο ΓΕΛ Βουνάργου να φοιτούν μαθητές από την Μυρτιά».
- Αυθαιρετεί ο ΔΔΕ όταν: «Καταργεί την υπάρχουσα χωροταξική κατανομή του μαθητικού δυναμικού, την οποία ο ίδιος ο κ. Δημητρέλλος έχει καθορίσει……… Πώς είναι δυνατόν οι μαθητές -απόφοιτοι του Γυμνασίου Μυρτιάς να εγγράφονται στο ΓΕΛ Βουνάργου, αλλά οι μαθητές του Γυμνασίου Μυρτιάς που έκλεισε να μην εγγράφονται στο Γυμνάσιο Βουνάργου;»
- Χρησιμοποιεί το νόμο κατά το δοκούν όταν: α) «…….. νομιμοποιεί τις επιθυμίες των γονέων ως το μοναδικό κριτήριο επιλογής σχολείου», υπονομεύοντας έτσι τον ισότιμο δημόσιο χαρακτήρα των σχολείων β) κάνει διακρίσεις ανάμεσα στους γονείς και τους μαθητές αφού σε άλλους επιτρέπει την επιλογή σχολείου στον Πύργο και σε άλλους όχι.
- Με τις ενέργειες του δεν στηρίζει ισότιμα, ως όφειλε από τη θέση του, όλα τα σχολεία-περιφερειακά ή εντός αστικού ιστού- και τους εκπαιδευτικούς τους, με συνέπεια την καλλιέργεια κλίματος ανταγωνισμού ανάμεσα στα σχολεία και τη γιγάντωση ορισμένων σχολείων, με ό,τι σημαίνει αυτό στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Επίσης ενισχύει κύμα μαθητικής διαρροής από τα περιφερειακά σχολεία προς τα σχολεία του Πύργου.
Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές δεν είναι αριθμοί· είναι ζωντανοί οργανισμοί τα σχολεία και τα ολιγομελή τμήματα που με τόση προχειρότητα και κυνισμό κλείνετε και απαξιώνετε κύριε Υπουργέ και κύριοι της Διοίκησης. Η ΕΛΜΕ που διεκδικεί ποιοτική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές αντιστρατεύεται αυτήν την εκπαιδευτική πολιτική. Στηρίζει το κοινό ψήφισμα των Συλλόγων Γυμνασίου και Λυκείου Βουνάργου και ζητά ακόμα και τώρα να αποκατασταθεί η αδικία και η απαξίωση. Θα πάρει όσες πρωτοβουλίες χρειαστεί σε συνεργασία με τους Συλλόγους Διδασκόντων για να συμβεί αυτό.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη