Thumbnail
Ανακοίνωση

Έπειτα από τις θολές εξαγγελίες Τσίπρα στη ΔΕΘ περί άμεσων προσλήψεων 4500 εκπαιδευτικών, ο Υπουργός σε συνάντηση του με τις ομοσπονδίες ΔΟΕ-ΟΛΜΕ την Τρίτη 25/9 ανακοίνωσε τον μόνιμο διορισμό 15.000 (4.500 στην ειδική αγωγή τον Σεπτέμβρη του 2019 και 5.250 το 2020 και άλλους τόσους το 2021), όλους μετά τις εκλογές, “παρακαταθήκη” για την επόμενη κυβέρνηση.

Όλες αυτές οι εξαγγελίες αλλά και οι κινήσεις του Υπουργείου (εγκατάσταση ρολών ασφαλείας στις εισόδους του Υπουργείου) δείχνουν το φόβο για τον κυκλώνα που έρχεται. Το κίνημα των εκπαιδευτικών που συνεχίζει αυτό που ξεκίνησε πέρυσι. Γιατί λέμε φτάνει πια στην κοροϊδία! Σε μια ολοφάνερη και προκλητική κοροϊδία τόσο απέναντι στους εκπαιδευτικούς όσο και σε ολόκληρη τη κοινωνία που προσωποποιείται στις ανάγκες των παιδιών.

Ποια η διαφορά σε αυτές τις εξαγγελίες;

Για άλλη μια φορά οι εξαγγελίες περιλαμβάνουν το “βάθος τριετίας” ενώ ξανά θα υλοποιηθούν από την επόμενη σχολική χρονιά. Όπως και παλιότερα οι υποσχέσεις δεν περιλαμβάνουν συγκεκριμένο σχεδιασμό για να δώσουν έστω την ψευδαίσθηση του πραγματικού. ΚΑΝΕΝΑΣ καταμερισμός των διορισμών δεν έχει γίνει, όπως για παράδειγμα πόσοι από τους 4.500 ειδικής αγωγής της πρώτης χρονιάς θα είναι για πρωτοβάθμια και πόσοι για δευτεροβάθμια, πόσο μάλλον για ειδικά σχολεία, τμήματα ένταξης ή παράλληλη στήριξη, Δημοτικά ή Νηπιαγωγεία, ειδικό βοηθητικό προσωπικό κτλ. Ο Φίλης έλεγε ότι είχε καταθέσει συγκεκριμένο σχέδιο στους θεσμούς πριν φύγει από υπουργός. Ο Γραβρόγλου έλεγε ότι κατέθεσε αναλυτικό σχέδιο και προγραμματισμό διορισμών στους θεσμούς μόλις ανέλαβε. Τι έγιναν όλα αυτά; Πήραν έγκριση των θεσμών για διορισμούς ή όχι, αφού για όλα παίρνουν πρώτα την άδεια της ΕΕ; Πόσους και σε ποια πεδία;

Τόσος σχεδιασμός και τόσες μελέτες για να μας πετάξουν τρεις αριθμούς σε τρία χρόνια!!!!

Αντί για διορισμούς τον Οκτώβρη όπως μας έταζαν πήραμε υπόσχεση διορισμών σε βάθος 3ετίας!!! Μόνο που το πιθανότερο είναι ότι θα προηγηθούν εκλογές πριν από το Σεπτέμβρη του 2019 και τελικά η σημερινή κυβέρνηση ΔΕ ΘΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟ! Είναι και αυτό μέρος του σχεδίου τους, να μας κρατάνε όμηρους και εκλογική τους πελατεία, να τους ψηφίσουμε για να κάνουν διορισμούς μετά τις εκλογές;

Όμως μπορεί οι διορισμοί να είναι για το μέλλον αλλά το νέο σύστημα πρόσληψης με το προσοντολόγιο είναι για τώρα όπως μας λέει ο Υπουργός! Αυτός είναι και ο πραγματικός στόχος της κυβέρνησης με τις εξαγγελίες για διορισμό. Να αποδεχτούμε εκβιαστικά το νέο τρόπο πρόσληψης και τα προσόντα. Αυτό έχουν δεσμευτεί να περάσουν με το εκπαιδευτικό μνημόνιο με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ. “Μικρή λεπτομέρεια” είναι ότι το νέο σύστημα πρόσληψης θέλουν να αντικαταστήσει και τον τρόπο πρόσληψης των αναπληρωτών και όχι μόνο των μόνιμων διορισμών. 

Ποιο είναι το νέο σύστημα προσλήψεων που θέλει η κυβέρνηση;

Με την χρήση κριτηρίων (επιστημονικά, κοινωνικά κλπ) η Κυβέρνηση έχει σκοπό να υποτιμήσει-ακυρώσει την προϋπηρεσία και να ανακυκλώσει την ανεργία πετώντας πολλούς συναδέλφους που ήδη δουλεύουν εκτός δουλειάς. Οι πίνακες που μέχρι τώρα διαμορφώνονταν με την προϋπηρεσία θα ανατραπούν πλήρως. Μάλιστα τα κριτήρια θα δημιουργήσουν μια μόνιμη κινητικότητα-ανατροπή των πινάκων κάθε χρόνο. Πολλοί θα μείνουν εκτός, μετά από χρόνια εργασίας. Το ότι δηλαδή κάποιος δουλεύει και έχει προϋπηρεσία να μην σημαίνει αυτόματα ότι δικαιούται να έχει μόνιμη και σταθερή εργασία ή ακόμα και να μην είναι αυτονόητο ότι θα ξαναδουλέψει την επόμενη χρονιά έστω και ως αναπληρωτής.

ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ!

Δεν ξεχνάμε την προσπάθεια της κυβέρνησης να περάσει την “παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια” που επιτιθέμενη στο πτυχίο, στόχο έχει να αμφισβητεί τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, των αδιόριστων αλλά και των εν ενεργεία αναπληρωτών και μόνιμων εκπαιδευτικών, ανοίγοντας μια διαδικασία παροχής βεβαιώσεων «παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας». Δηλαδή να χάσει το πτυχίο την αξία του και να μην θεωρείται μοναδική βασική προϋπόθεση για δικαίωμα στην εργασία. Όλα αυτά, η επίθεση στο πτυχίο και την προϋπηρεσία, θα οδηγήσουν σε ένα ατελείωτο “ανθρωποφαγικό” κυνήγι πιστοποιητικών, σεμιναρίων μεταπτυχιακών, προσόντων και κριτηρίων κατά βάση επί πληρωμή και εν τέλει στην καρατόμηση των εκπαιδευτικών που θα έχουν επιδοθεί σε έναν αλληλοσπαραγμό.

Καμία συζήτηση για κριτήρια-προσοντολόγιο και τρόπο διορισμού που θα αποτελεί επιλογή ποιων συναδέλφων θα πετάξουμε έξω!

Αφενός το προσοντολόγιο έχει οικονομική προέκταση με αφαίμαξη ημών & γενικά των εργατικών οικογενειών, αφετέρου στήνουν τη φάκα για να αλλάξουν πλήρως το πλαίσιο προσλήψεων και διορισμών χωρίς οικονομικό κόστος αλλά με σκοπό να δημιουργήσουν μια νέα γενιά δημοσίων υπαλλήλων μονίμως φοβισμένων, με περιορισμένα δικαιώματα & ενδεχομένως αύριο-μεθαύριο με τη δαμόκλειο σπάθης της απόλυσης αν δεν πειθαρχούν σε αξιολογήσεις.

Κανένας αναπληρωτής απέναντι στον άλλον ή μόνος!

ΔΟΕ

Η πλειοψηφία της ΔΟΕ εμφανίζεται ικανοποιημένη. Έπρεπε να καταγγείλουν όλα αυτά! Περιμένουμε από τη ΔΟΕ να προτάξει τους τουλάχιστον 25.000 αναγκαίους διορισμούς και να απαιτήσει την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με τα πάγια αιτήματα του κλάδου με την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, την μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, την άμεση θεσμοθέτηση της 2χρονης παντού κ.α. ώστε να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας για τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς και όχι να κάνει μια χλιαρή αναφορά στους αναγκαίους διορισμούς (απροσδιορίστου αριθμού). Αυτή τη στιγμή κλείνει το μάτι στην Κυβέρνηση στον διάλογο “ποιον θα αφήσουμε άνεργο”. Αφήνει ορθάνοιχτη τη συζήτηση για τα κριτήρια αφού κάνει αναφορά στην προϋπηρεσία όχι ως μοναδικού κριτηρίου αλλά ως κυρίαρχο. Θέλουμε να βγει μπροστά να απαιτήσει να γίνουν οι διορισμοί όλων όσων δουλεύουν τόσα χρόνια εδώ και τώρα, και όχι να παίζει μπάλα με το Υπουργείο περιμένοντας την πρότασή του, ουσιαστικά παζαρεύοντας συναδέλφους και καλώντας ταυτόχρονα σε μια 3ωρη γιορτινή στάση-εργασίας την ημέρα του εκπαιδευτικού.

ΟΛΜΕ

Η ΟΛΜΕ μάλιστα απαντάει στον Υπουργό ότι έχει πρόταση για σύστημα διορισμών εδώ και χρόνια. Με την πλειοψηφία της να τάσσεται υπέρ της μοριοδότησης-ΑΣΕΠ. Θέλουμε από την ΟΛΜΕ να διεκδικήσει την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας και όχι να θέτει τον αναγκαίο αριθμό μόνιμων προσλήψεων με βάση τον αριθμό αναπληρωτών που απαιτήθηκαν την προηγούμενη χρονιά, όταν είναι γνωστό ότι ολόκληρη τη χρονιά τα σχολεία λειτουργούν με αμέτρητα κενά! Θεωρούμε ότι η ΟΛΜΕ πρέπει μαχητικά να απαιτήσει την μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών και να απέχει από κάθε συζήτηση περί κριτηρίων και τρόπο διορισμού με προσοντολόγιο που θα οδηγήσει για άλλη μια φορά συναδέλφους στην ανεργία μετά από χρόνια υπηρέτησης του δημόσιου σχολείου!

Είναι ξεκάθαρο! Όποιος συζητάει με το Υπουργείο για τον τρόπο διορισμού και τα κριτήρια παζαρεύει τους συναδέλφους που θα πετάξει στην ανεργία.

Η προϋπηρεσία αμφισβητείται από το υπουργείο, ενώ οι πλειοψηφίες των ομοσπονδιών συνηγορούν στήνοντας πανηγύρι την ημέρα του εκπαιδευτικού! Φτάνει πια με τις 3ωρες! Απεργίες 24ωρες για μαχητική διεκδίκηση μονιμοποίησης όλων των αναπληρωτών με πτυχίο και προϋπηρεσία!

Περί νομιμότητας

Το μόνιμο αυτό επιχείρημα-καραμέλλα τόσο του Υπουργείου όσο και πολλών παρατάξεων που μπαίνουν στον διάλογο περί κριτηρίων είναι τουλάχιστον θρασύ. Η απόφαση του ΣΤΕ λέει πως η απόκτηση της προϋπηρεσίας ανάγεται σε προσλήψεις αναπληρωτών ή ωρομισθίων, οι οποίες δεν είχαν υπαχθεί στον έλεγχο ανεξάρτητης αρχής και δεν προκύπτει ότι έχουν γίνει με αξιοκρατικές εγγυήσεις, άρα δεν μπορεί να γίνουν μόνιμοι διορισμοί χωρίς κριτήρια τύπου ΑΣΕΠ. Όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί που καλύπτουν τόσα χρόνια τα πάγια και λειτουργικά κενά των δημόσιων σχολείων είναι επαρκείς για 9μηνες συμβάσεις και ικανοί να χρησιμοποιούνται σε όλα τα μήκη και πλάτη της Ελλάδας όχι όμως επαρκείς για μονιμότητα! Όλη η κουβέντα γύρω από την νομοθεσία αποτελεί μόνο μια μάσκα της πολιτικής βούλησης που έχει μοναδικό σκοπό να ελαστικοποιήσει ακόμα περισσότερο την εργασία.

Οι 4500 διορισμοί στην ειδική αγωγή στον προϋπολογισμό … και οι πανηγυρισμοί!

Η Κυβέρνηση εντάσσει τους 4500 μόνιμους διορισμούς του επόμενου Σεπτέμβρη στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού. Έχουμε επισημάνει και παλιότερα την ειρωνεία στην “ευαισθησία” που δείχνει η Κυβέρνηση στην ειδική αγωγή. 

Την ίδια στιγμή οι προσλήψεις στην παράλληλη στήριξη δεν καλύπτουν ούτε τα 2/3 των κενών ενώ οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης έχουν μοιραστεί αυθαίρετα χωρίς καμία ανάληψη ευθύνης σε 2, 3, 4 και 5 παιδιά με αποτέλεσμα να μην προσφέρεται η στήριξη σε κανένα παιδί!

Επιπλέον ο νέος νόμος για τις δομές δημιουργεί ένα περίπλοκο σύστημα για να παραπεμφθεί ένα παιδί στα ΚΕΣΥ (νέα ΚΕΔΔΥ). Πρώτα θα πρέπει να εφαρμόζεται ένα πειραματικό εξατομικευμένο πρόγραμμα που θα συνδιαμορφώνεται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, τον εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής και τον γονέα και αφού αποτύχει αυτό, μόνο τότε θα μπορεί να επισκεφτεί το παιδί το ΚΕΣΥ.

Γίνεται κάθε προσπάθεια εξοικονόμησης-μείωσης θέσεων εργασίας στο όνομα της παιδαγωγικής. Με τον “ευφυέστατο” Φίλη και το ολοήμερο σχολείο που μείωσε τις θέσεις στο δημόσιο σχολείο κατά χιλιάδες και τον Γαβρόγλου να επιχειρεί το ίδιο με προτάσεις όπως τον αποχαρακτηρισμό της ώρας σίτισης ως διδακτικής, την πρόταση για έναρξη των σχολείων στις 9 το πρωί κ.α. Τώρα με περίτεχνο τρόπο επιχειρεί να χρησιμοποιήσει τους μόνιμους διορισμούς ως δούρειο ίππο.

Οι 4.500 προσλήψεις θα αφαιρεθούν από προσλήψεις αναπληρωτών. Ουσιαστικά γίνεται μεταφορά κονδυλίων ΠΔΕ. Κανένα επιπλέον κονδύλι δεν προβλέπεται για τη διενέργεια μόνιμων διορισμών για το σύνολο των αναγκών των δημόσιων σχολείων. Οι απειροελάχιστες "ενδεχόμενες" 4.500 προσλήψεις στην ΕΑΕ διατηρούν το ύψος δαπανών του ΠΔΕ σταθερό σηματοδοτώντας "ευελιξία" χρήσης από τον επόμενο σχηματισμό κυβέρνησης. Παρακαταθήκη του υπουργείου θα παραμείνει το τυράκι των διορισμών σε μια απόπειρα να επιβάλει προσοντολόγιο απαξιώνοντας ταυτόχρονα πτυχίο και προϋπηρεσία.

Γιατί όμως η Κυβέρνηση επιλέγει να κάνει τους διορισμούς τον Σεπτέμβρη του επόμενου έτους όταν και μάλλον θα έχουν γίνει εκλογές. Γιατί να μην κάνει τους διορισμούς αυτή η Κυβέρνηση φέτος; Όπως επίσης και για τους υπόλοιπους διορισμούς δεν δεσμεύεται με κανέναν τρόπο. Είναι η προσπάθεια της Κυβέρνησης να περάσει τον τρόπο διορισμού ο οποίος θα αποτελέσει και τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών. Η επιλογή της Ειδικής αγωγής γίνεται διότι είναι ο κλάδος που βλέπουμε μια ισχνή εφαρμογή των κριτηρίων (μοριοδότηση πτυχίου-μεταπτυχιακού-σεμινάρια-μοριοδότηση στο μισό της προϋπηρεσίας). Έχει σχεδόν παγιωθεί στον πίνακα της ειδικής η αντίληψη του προσοντολογίου, με τις φάμπρικες των μεταπτυχιακών και των πιστοποιητικών να θησαυρίζουν και τους εκπαιδευτικούς να μπαίνουν σε ένα δαπανηρό ατελείωτο αγώνα στην προσπάθειά τους να πάρουν ένα κομμάτι από την πίτα. 

Η εξαγγελία διορισμών είναι αναντίστοιχη των αναγκών, αποτελεί τυράκι για την επιβολή προσοντολογίου και ο κυβερνητικός συνδικαλισμός στρώνει το χαλί στο Υπουργείο!

Την Παρασκευή 5/10 θα είμαστε όλοι στο Υπουργείο για να απαντήσουμε ότι δεν αφήνουμε κανέναν μόνο ή απέναντι στον άλλο.

Καλούμε

Τις Ομοσπονδίες ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

  • να βγουν από τον διάλογο με το Υπουργείο για τον τρόπο διορισμού στο κλειδωμένο πλαίσιο διορισμών που προσφέρει.

  • να στηρίξουν το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών (τουλάχιστον 25.000) ΤΩΡΑ με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία και να απαιτήσουν την δημιουργία νέων θέσεων εργασίας με τα πάγια αιτήματα του κλάδου με την μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, την μείωση του ορίου συνταξιοδότησης, την άμεση θεσμοθέτηση της 2χρονης παντού ώστε να δουλέψουν και οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί.

  • να καλέσουν σε 24ωρες απεργιακές πανελλαδικές πανεκπαιδευτικές κινητοποιήσεις με πλαίσιο όλα τα αιτήματα για μια πραγματική δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση χωρίς ταξικούς φραγμούς για όλους τους μαθητές.

Τους διάφορους αυτόκλητους, που αυτοχαρακτηρίζονται εκπρόσωποι αναπληρωτών, χωρίς καμιά δημόσια μαζική διαδικασία, με δράση μόνο στο διαδίκτυο και στους διαδρόμους των Υπουργείων με φωτογραφίες δίπλα σε κυβερνητικά στελέχη, να σταματήσουν κάθε συζήτηση για νέο σύστημα πρόσληψης και να μη δίνουν άλλοθι στο Υπουργείο να υλοποιήσει το σχεδιασμό του για τα μέτρα που έχει συμφωνήσει με την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ σε βάρος της εκπαίδευσης και της εργασίας μας.

Όλους τους Συλλόγους εκπ/κών Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ, όλους τους συλλόγους και τις πρωτοβουλίες αναπληρωτών εκπ/κών όλων των ειδικοτήτων κάθε βαθμίδας, όλους/όλες τους/τις συναδέλφους/ισσες να δώσουν δυναμικό παρόν στην κινητοποίηση στις 5 Οκτώβρη στις 13.00 στο Υπουργείο Παιδείας.

ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΑΓΩΝΑ ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΤΗΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

Αιτούμαστε

  • Άμεση μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των συμβασιούχων-αναπληρωτριών/τών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους.

  • Όχι στο προσοντολόγιο (ΕΕ-ΟΟΣΑ) που οδηγεί στη διάσπαση, τον ανταγωνισμό, το κυνήγι προσόντων και την αξιολόγηση.

  • Όχι στην αυτοαξιολόγηση σχολικής μονάδας και αξιολόγηση στελεχών του ν.4547/2018.

  • Κάλυψη όλων των κενών και των εκπαιδευτικών αναγκών.

  • Ίσα δικαιώματα μονίμων και αναπληρωτών. Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα – προστασία μητρότητας, εξίσωση αδειών.

  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.

  • Μείωση του ορίου συνταξιοδότησης.

  • Αυξήσεις στους μισθούς.

  • Ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης κυβέρνησης ΕΕ και ΟΟΣΑ.

  • Όχι στο Νέο Λύκειο.

  • Άμεση ανακοίνωση της υποχρεωτικής 2χρονης προσχολικής αγωγής παντού.

  • Καμία συζήτηση για έναρξη των σχολείων στις 9:00

 

Για έναν αγώνα για το δίκαιο των αιτημάτων μας και το σχολείο που ονειρευόμαστε!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη