Thumbnail
Η Α ΕΛΜΕ Κυκλάδων σχετικά με τον απολογισμό στο ΔΣ την περίοδο 2017-2018

ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ

   Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζει να υλοποιεί τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις πιστή στα δεσμά του Ευρωπαϊκού Συμφώνου Σταθερότητας, της ΕΕ, του ΟΟΣΑ και του ΝΑΤΟ. Η νέα κανονικότητα περιγράφεται με συντάξεις μειούμενες, περικοπές ΕΚΑΣ, χωρίς 13ο και 14ο μισθό για το δημόσιο τομέα, με ΕΝΦΙΑ, χαράτσια και συνεχή μείωση του αφορολόγητου ορίου, απλήρωτη και ελαστική εργασία, με μετανάστευση για τους νέους, ιδιωτικοποιήσεις και ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, πλειστηριασμούς κατοικίας-λαϊκής περιουσίας, χρέη, παιδεία και υγεία σε μία διαρκή κρίση. Απαιτεί αιματηρά πλεονάσματα και να ζούμε από τα ψίχουλα που θα πέφτουν από το τραπέζι. Όμως δε βάζει ποτέ σε διαπραγμάτευση τη συνεχή μείωση της φορολογίας των μεγάλων επιχειρήσεων, την απαλλαγή εργοδοτών από ασφαλιστικές εισφορές, τη γιγαντιαία αύξηση των πολεμικών δαπανών και τη δημιουργία νέων βάσεων στα πλαίσια των πολεμικών σχεδιασμών του ΝΑΤΟ στην περιοχή. Σε αυτή την κανονικότητα, που τραβά τουλάχιστον μέχρι το 2060 συμφωνούν επί της ουσίας και ΝΔ – ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ – Λεβέντης, Χ-Α.

Στο στόχαστρο δημόσιο σχολείο, εκπαιδευτικοί και μαθητές

   Οι αντιδραστικές, ταξικές αναδιαρθρώσεις σε δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση συνεχίζονται. Ο ΟΟΣΑ εξωραΐζεται, η κουλτούρα της αξιολόγησης γίνεται στρατηγικός στόχος. Το Λύκειο εξελίσσεται σε εξεταστικό κέντρο, καθώς οι προτάσεις του ΙΕΠ για τις «αλλαγές στο Λύκειο» υπηρετούν ακριβώς την κατεύθυνση ενός φθηνού ευέλικτου, επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς με τη σφραγίδα της ΕΕ, του ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ. Τα πορίσματα του «Εθνικού διαλόγου» και η κρυμμένη έκθεση του ΟΟΣΑ είναι η πυξίδα του Υπουργείου Παιδείας. Μεθοδεύουν το νέο, ακόμα πιο σκληρό και ταξικό «αριστοκρατικό» Λύκειο για πολύ «λίγους κι εκλεκτούς» μαθητές. Ένα σχολείο πολλαπλών εξεταστικών και ταξικών φίλτρων, των δεξιοτήτων και της εντατικοποιημένης γνώσης. Στη τριτοβάθμια εκπαίδευση τα μεταπτυχιακά επί πληρωμή αυξάνονται και θεωρούνται βασικό και απαραίτητο προσόν διορισμού, ενώ θα έπρεπε να είναι δωρεάν για ολους , καθώς και τα επαγγελματικά δικαιώματα αμφισβητούνται συνεχώς. Ταυτόχρονα επιδιώκουν για μια ακόμα φορά να εξοβελίσουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της νέας γενιάς στην κακόφημη μαθητεία, σε ένα υποβαθμισμένο και συρρικνωμένο σε τομείς και ειδικότητες ΕΠΑΛ.  Ακόμη περικοπές, συγχωνεύσεις τμημάτων, μετακινήσεις εκπαιδευτικών,«ολιγομελή», υπερπληθώρα μαθητών στα τμήματα. Ο φτηνός και υποταγμένος εργαζόμενος είναι ο στόχος του «μεταμνημονιακού σχολείου» για αυτό θέλουν τους εκπαιδευτικούς να τους μετατρέψουν απλά σε διεκπεραιωτές ύλης, να σπάσουν τις συλλογικές δράσεις μας, να υποδαυλίσουν μικρούς εμφύλιους (σύγκρουση ειδικοτήτων, προσοντολόγιο διορισμού, ανταγωνισμό σχολείων, κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών, κ.ά.).

   Ταυτόχρονα θέλουν να βάλουν σε άμεση εφαρμογή την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και των σχολικών μονάδων. Με όποια μορφή κι αν ονομαστεί (αξιολόγηση ή εσωτερική αποτίμηση), θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων, το όχημα για την κονιορτοποίηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και θα ανοίξει το δρόμο για απολύσεις.

   Το μεγαλύτερο όμως πρόβλημα στο εκπαιδευτικό τοπίο σήμερα δεν είναι άλλο από την αδιοριστία. Οι κυβερνητικές διακηρύξεις για 20.000 διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών έγιναν φύλλο και φτερό. Οι εκπαιδευτικοί, μόνιμοι και αναπληρωτές, βρίσκονται καθημερινά εδώ και χρόνια αντιμέτωποι με τις ανατροπές των εργασιακών τους δικαιωμάτων, τη στιγμή που σε όλες τις βαθμίδες του δημόσιου σχολείου υπάρχουν 25.000 κενά στη γενική και την ειδική αγωγή, δε λειτουργούν παρά ελάχιστα τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης στήριξης, ούτε βέβαια τμήματα υποδοχής για τους αλλοδαπούς μαθητές.

   Στο όνομα της εξοικονόμησης πόρων, της κινητικότητας και του εξορθολογισμού, για λογαριασμό των πρωτογενών πλεονασμάτων, κάθε χρόνο χιλιάδες αναπληρωτές βρίσκονται αντιμέτωποι με το φάσμα της ανεργίας. Όλα τα μέτρα μέχρι τώρα δημιουργούν αυξημένα τεχνητά πλεονάσματα εκπαιδευτικών, με στόχο την περικοπή θέσεων εργασίας και την πλήρη ελαστικοποίηση των εργασιακών δικαιωμάτων των μονίμων και αναπληρωτών, που τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για να καλύψουν το ωράριο τους.

 

ΔΡΑΣΕΙΣ

Στον απολογισμό αυτό αναφέρονται οι δράσεις του ΔΣ της ΕΛΜΕ Α Κυκλάδων από τον Ιούνιο του 2017, μέχρι και σήμερα. Σε αυτό το χρονικό διάστημα οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν σαφώς  λιγότερες και μειωμένης έντασης ενώ την ίδια στιγμή τα προβλήματα των εργαζομένων όχι απλά παρέμειναν αλλά οξύνθηκαν ακόμα περισσότερο.

Συνολικά γράφτηκαν, εστάλησαν και δημοσιεύτηκαν περισσότερες από 70 ανακοινώσεις – ψηφίσματα- καταγγελίες όλο αυτό το διάστημα. Σε αυτό το χρονικό διάστημα το μεγαλύτερο βάρος από πλευράς σωματείου δόθηκε κυρίως στην ανάδειξη της αναγκαιότητας για μαζικούς μόνιμους διορισμούς.  Σ αυτήν την κατεύθυνση πήραμε επανειλημμένως θέση ενάντια σε κάθε προσπάθεια να μπει “ταβάνι” στην προυπηρεσία που έχει παρασχεθεί από τους συναδέλφους όλα αυτά τα χρόνια αλλά και υπέρ της διορισμού όλων των συναδέλφων και εργαζόμενων που δικαιώθηκαν σε δικαστικές αποφάσεις. Με ανακοινώσεις δημοσιοποιήσαμε το πλήθος των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία των Κυκλάδων και απαιτήσαμε μόνιμους μαζικούς διορισμούς στη γενική και την ειδική αγωγή, καθώς αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούν να λυθούν τα χρόνια προβλήματα και οι ελλείψεις στα σχολεία μας και να αντιμετωπιστούν οι μεγάλες “πληγές” που άφησαν και συνεχίζουν να αφήνουν τα μνημόνια και οι επώδυνες επιπτώσεις τους στον εκπαιδευτικό κόσμο.  Συμμετείχαμε σε όλες τις παραστάσεις διαμαρτυρίας στο Υπουργείο την περασμένη σχολική χρονιά και εξασφαλίσαμε την επιδότηση μετακίνησης όλων των συναδέλφων για τις κινητοποιήσεις , με αποτέλεσμα να υπάρξει αυξημένη συμμετοχή συναδέλφων από τις Κυκλάδες στις όλες αυτές τις κινητοποιήσεις.

Επίσης πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις με παραστάσεις διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης για να απαιτήσουμε άμεσα μαζικούς διορισμούς και να αποτρέψουμε το “κλείσιμο ολιγομελών τμημάτων ΕΠΑΛ”, όπως και παρεμβάσεις των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου προς το ΠΥΣΔΕ των Κυκλάδων στη Σύρο, προκειμένου να αποτραπεί η μετάταξη μόνιμων συναδέλφων στον τομέα της ειδικής αγωγής, για να καλυφθούν κενά με λογιστικό και αντιεκπαιδευτικό τρόπο, τη στιγμή που χιλιάδες συνάδελφοι ειδικής αγωγής παραμένουν αδιόριστοι και άνεργοι. Εξάλλου η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων για άλλη μια χρονιά ζήτησε και απαίτησε, επανειλημμένως την έγκαιρη δημοσιοποίηση όλων των κενών σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων με διαφάνεια από τη ΔΔΕ και το ΠΥΣΔΕ Κυκλάδων και την έγκαιρη τοποθέτηση όλων των αναπληρωτων συναδέλφων. Κατά τον ίδιο τρόπο το Δ.Σ. της Α΄ΕΛΜΕ Κυκλάδων απαίτησε επανειλημμένως σύσταση τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας, πρόσθετης διδακτικής στήριξης και τμημάτων υποδοχής σε όλα τα σχολεία των Κυκλάδων που παρουσιάζουν τις παραπάνω ανάγκες.

Ακόμα τονίσαμε και καταγγείλαμε πολλές φορές και με πολλούς τρόπους τις ιδιαίτερες δυσκολίες που επιφέρει η νησιωτικότητα σε όλους τους συναδέλφους που υπηρετούν στις Κυκλάδες απαιτώντας οικονομική ενίσχυση και επιδότηση ενοικίων, στέγασης, μετακίνησης και σίτισης για όλους τους εκπαιδευτικούς των Κυκλάδων. Καταγγείλαμε επίσης την απαράδεκτη εξαίρεση των μόνιμων εκπαιδευτικών από το δικαίωμα πρόσβασης σε επιδότηση στέγασης και σίτισης από τους νησιωτικούς Δήμους. Μπροστά στα μεγάλα προβλήματα στέγασης των συναδέλφων στα πιο τουριστικά νησιά των Κυκλάδων (Μύκονος, Μήλος, Σίφνος) έγιναν παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Μύκονο και παρεμβάσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο του νησιού, με αποτέλεσμα να δικαιωθούμε σε ένα μεγάλο βαθμό , καθώς ο Δήμος Μυκόνου υποχρεώθηκε τελικά στην παροχή στέγης και επιδόματος στους αναπληρωτές του νησιού.

   Εξάλλου καταγγείλαμε τον απαράδεκτο αποχαρακτηρισμό περιοχών της ΕΛΜΕ Κυκλάδων από δυσπρόσιτες , όπως το Κόρθι της Άνδρου, η Κύθνος, η Μήλος και η Σίφνος, την εγκατάλειψη και την υποχρηματοδότηση του Γυμνασίου ΛΤ Κορθίου Άνδρου από τον Δήμο Άνδρου και την υποβάθμιση γενικότερα των σχολείων της Άνδρου από τη Δημοτική Αρχή του νησιού.

  Το ίδιο χρονικό διάστημα η ΕΛΜΕ μας  στάθηκε αλληλέγγυα σε όλους τους εργαζόμενους που αντιμετώπισαν προβλήματα από την εργοδοσία τους είτε επρόκειτο για συναδέλφους στην περιοχή μας (Τζια, Τήνος) είτε για εργαζόμενους και συναδέλφους γενικότερα. Σταθήκαμε αλληλέγγυοι στους  συνανθρώπους μας στη Μάνδρα Αττικής αλλά και στο πυρόπληκτους συνανθρώπους μας στο Μάτι, συμμετέχοντας στην οικονομική και υλική τους ενίσχυση.

   Όλο το παραπάνω διάστημα το ΔΣ της ΕΛΜΕ εκτός από τη σταθερή παρουσία του στα νησιά της Σύρου και της Μυκόνου, επισκέφθηκε από δύο φορές τα σχολεία της Τήνου και της Άνδρου, ενημερώσαμε και συζητήσαμε με τους συναδέλφους για όλα τα θέματα που αφορούν στο δημόσιο σχολείο , τη ζωή και τη δουλειά μας . Επίσης το προεδρείο του ΔΣ είχε παρουσία σε όλες τις Γενικές Συνελεύσεις των Προέδρων στην Αθήνα πέρυσι και φέτος, είχαμε παρουσία στο συνδικαλιστικό συνέδριο του 2017 και στο εκπαιδευτικό συνέδριο του 2018, όπου καταθέσαμε όλα τα αιτήματα και τα ψηφίσματα του σωματείου που αφορούν και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στις Κυκλάδες σε κάθε επίπεδο.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ      

Στη φετινή χρονιά  η παρουσία μελών του Δ.Σ. σε σχολεία της περιοχής μας , ως φυσική παρουσία δεν ήταν αυτή που θα έπρεπε και περιοριστήκαμε σε τηλεφωνική και διαδικτυακή επικοινωνία με συναδέλφους και σχολεία της περιοχής μας (Σέριφος, Σίφνος, Κίμωλος, Μήλος, Τζια, Κύθνος). Μπορεί  η επικοινωνία με τα πιο απομακρυσμένα νησιά να εξακολουθεί να είναι προβληματική, αλλά θα πρέπει το απερχόμενο ΔΣ να κάνει την αυτοκριτική του στο συγκεκριμένο θέμα. Δυστυχώς την προηγούμενη χρονιά σε όλες τις ΕΛΜΕ οι γενικές συνελεύσεις ήταν  με μικρή συμμετοχή, ενώ το ίδιο παρατηρήθηκε στις περισσότερες κινητοποιήσεις.

 Συνάδελφοι το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ είναι όργανο συντονισμού της εργασίας του σωματείου, δεν είναι όμως το ίδιο το σωματείο. Εκεί που η παρέμβαση της ΕΛΜΕ δε μένει κενό γράμμα, είναι εκεί όπου οι ίδιοι οι σύλλογοι διδασκόντων και το σύνολο των συναδέλφων δραστηριοποιούνται. Στην αντίθετη περίπτωση απλά βιώνουμε αδρανείς την κυρίαρχη πολιτική απαξίωσης της εκπαίδευσης και την αυθαιρεσία της διοίκησης.

     Είναι ανάγκη τώρα, μέσα από τα σωματεία και τις συνελεύσεις μας, με τις κινητοποιήσεις, με την αποφασιστικότητα και τη μαχητικότητά μας να αποδείξουμε ότι μπορούμε να δώσουμε στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και σε κάθε κυβέρνηση, το μήνυμα ότι δεν μπορεί να παίζει άλλο με τις ζωές μας, ότι μπορούμε να κάνουμε το φόβο να αλλάξει στρατόπεδο. Είναι ανάγκη, να συγκροτηθεί ένα ευρύ κοινωνικοπολιτικό μέτωπο, ρήξης και σύγκρουσης με όλες εκείνες τις πολιτικές, εθνικές και διεθνείς, που απειλούν και υποβαθμίζουν το δημόσιο σχολείο, τη ζωή και τη δουλειά μας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»