Δυστυχώς για μια ακόμη φορά οι συνάδελφοι των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων γινόμαστε αποδέκτες μιας άδικης και εμπαθούς επίθεσης του ΔΣ της ΟΛΜΕ, η οποία σχετίζεται με το δικαίωμα που μας αναγνωρίζει ο νόμος 3966/2011 να τοποθετηθούμε μετά τη λήξη της πενταετούς θητείας μας σε σχολικές μονάδες της περιοχής μετάθεσης όπου ανήκει το Πειραματικό στο οποίο υπηρετήσαμε. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ προφανώς εννοεί (όπως άλλωστε έχει επισημάνει και άλλες φορές) ότι θα πρέπει οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών, όταν λήξει η θητεία τους σε αυτά και εφόσον επιθυμούν να τοποθετηθούν σε σχολείο του ΠΥΣΔΕ όπου αυτό ανήκει, να κάνουν αίτηση μετάθεσης για την περιοχή αυτή και, εφόσον ικανοποιηθεί, να τοποθετηθούν σε σχολικές μονάδες αυτής – πράγμα που ισχύει για τους εκπαιδευτικούς άλλων «ειδικού» τύπου σχολείων (Μουσικών, Καλλιτεχνικών, Διαπολιτισμικών).
Βεβαίως είναι αναφαίρετο δικαίωμα του ΔΣ της ΟΛΜΕ να έχει τις δικές του απόψεις για τον ρόλο των Πειραματικών Σχολείων, καθώς και τα θέματα που αφορούν τις υπηρεσιακές μεταβολές των υπηρετούντων σε αυτά. Εκείνο όμως που είναι τουλάχιστον απαράδεκτο (για να χρησιμοποιήσουμε την ίδια επιθετική φρασεολογία με εκείνην της ΟΛΜΕ) είναι η εσκεμμένη προσπάθεια δημιουργίας ψευδών εντυπώσεων εκ μέρους της ΟΛΜΕ εναντίον των συναδέλφων που υπηρετούν στα Πειραματικά ως δήθεν εκπαιδευτικών που απολαμβάνουν συγκεκριμένα προνόμια που δεν ισχύουν για άλλους εκπαιδευτικούς ιδιαίτερων τύπων σχολείων. Είναι βέβαια αληθές ότι οι εκπαιδευτικοί των Μουσικών, Διαπολιτισμικών ή Καλλιτεχνικών Σχολείων με την παρέλευση διετούς υπηρεσίας στο σχολείο τους έχουν δικαίωμα να παραμείνουν στο ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ όπου αυτό ανήκει, μόνο εφόσον αιτηθούν και λάβουν μετάθεση σε αυτό. Ωστόσο, εκείνο που αποκρύπτεται από την το ΔΣ της ΟΛΜΕ είναι ότι οι εκπαιδευτικοί αυτοί κατέχουν οργανική θέση στο σχολείο τους και δεν υπηρετούν με θητεία, όπως οι συνάδελφοι των Πειραματικών. Με άλλα λόγια, οι εκπαιδευτικοί των σχολείων αυτών έχουν - και δικαίως - ένα εξασφαλισμένο εργασιακό καθεστώς, καθώς κατέχουν οργανική θέση στα σχολεία τους, την οποία μπορούν να διατηρήσουν ες αεί, παραμένοντας δηλαδή στο ΠΥΣΔΕ όπου ανήκει το σχολείο τους για πάντα (πρακτικά δηλαδή έχουν πάρει μετάθεση «από το παράθυρο», κατά τα λεγόμενα της ΟΛΜΕ, άποψη που βεβαίως εμείς δεν συμμεριζόμαστε). Αντιθέτως οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών δεν κατέχουμε οργανική θέση στα σχολεία αυτά, αλλά υπηρετούμε με πενταετή θητεία, μετά την παρέλευση της οποίας δυνάμεθα να την ανανεώσουμε για μια ακόμη πενταετία (κατόπιν αξιολόγησης) και εφ’ εξής δεν δικαιούμαστε να υπηρετήσουμε και πάλι στο πειραματικό όπου υπηρετούσαμε. Για τον λόγο αυτό ο νομοθέτης μάς δίνει το δικαίωμα τουλάχιστον να τοποθετηθούμε σε σχολικές μονάδες του ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ όπου ανήκει το Πειραματικό όπου υπηρετούσαμε. Αν αφαιρεθεί αυτή η πρόβλεψη, όπως ζητά το ΔΣ της ΟΛΜΕ, τότε θα πρέπει μετά από μια δεκαετία υπηρέτησης στα Πειραματικά (με τον συνεπαγόμενο φόρτο εργασίας και την επακόλουθη εργασιακή αβεβαιότητα) να κάνουμε αίτηση μετάθεσης για να έρθουμε στο ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ του Πειραματικού και, εφόσον αυτή δεν ικανοποιηθεί, να επιστρέψουμε στο ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ από όπου προήλθαμε, στο οποίο όμως, βάσει του νόμου, έχουμε χάσει την οργανική θέση που ενδεχομένως κατείχαμε πριν έρθουμε στα Πειραματικά! Αλήθεια, γιατί κατά την ΟΛΜΕ πρέπει να υποστούμε αυτήν την τιμωρία; Για το έργο που προσφέρουμε στα Πειραματικά, το οποίο ασφαλώς δεν αφορά μόνο τα δικά μας σχολεία, καθώς διοργανώνουμε δράσεις ευρύτερης εμβέλειας (π.χ. μαθητικοί διαγωνισμοί, συνέδρια, όμιλοι κτλ), διαχέοντας καλές πρακτικές και διοργανώνοντας δράσεις στις οποίες συμμετέχουν μαθητές και εκπαιδευτικοί από σχολεία της ευρύτερης περιοχής ή και όλης της Ελλάδας; Ή μήπως διότι καθ’ όλη τη διάρκεια της υπηρεσίας μας στα Πειραματικά ήμασταν αποκλεισμένοι από οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή και εξέλιξη (π.χ. δεν μπορούσαμε να διεκδικήσουμε θέσεις ευθύνης, όπως αυτή του Συμβούλου, ή αποσπάσεις στο εξωτερικό); Αυτά λοιπόν είναι τα «προνόμια» που κατά το ΔΣ της ΟΛΜΕ απολαμβάνουμε;
Αν θέλει η ΟΛΜΕ να είναι ειλικρινής με τον εαυτό της, ας ομολογήσει δημόσια την πραγματική αιτία της εμπαθούς και προσβλητικής στάσης της απέναντι στους συναδέλφους των Πειραματικών, η οποία δεν είναι άλλη από την ιδεοληψία που την διακατέχει εναντίον της αξιολόγησης, την οποία αποδέχτηκαν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σήμερα στα Πειραματικά, προκειμένου να υπηρετήσουν με πενταετή θητεία σε αυτά. Οι ιδεοληψίες της όμως δεν της δίνουν το δικαίωμα να προσβάλλουν τους εκπαιδευτικούς των Πειραματικών παρουσιάζοντάς τους στα μάτια των συναδέλφων τους ως δήθεν «προνομιούχους» εκπαιδευτικούς. Αν η ΟΛΜΕ επιδιώκει να δημιουργήσει εχθρική στάση των συναδέλφων εναντίον μας, ματαιοπονεί. Ας κάνει τον κόπο να απευθυνθεί στους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στις δράσεις των Πειραματικών, προκειμένου να τους πληροφορήσουν για το ποιόν και το έργο των εκπαιδευτικών των Πειραματικών.
ΥΓ: Στην εγκύκλιο μεταθέσεων ορίζεται πως «οι εκπαιδευτικοί γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης […] μπορεί να μετατίθενται σε κενές οργανικές θέσεις ΕΑΕ (Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), εφόσον έχουν συμπληρώσει τριετή διδακτική υπηρεσία χωρίς να έχουν υπηρετήσει απαραιτήτως την οργανική τους θέση» (κεφ. Δ2). Εμείς κατανοούμε πλήρως τους λόγους για τους οποίους το Υπουργείο προβαίνει σε μια τέτοια εξαίρεση – είναι απολύτως φυσικό οι ειδικοί τύποι σχολείων να έχουν και ιδιαιτερότητες στις υπηρεσιακές μεταβολές των υπηρετούντων σε αυτά. Η ΟΛΜΕ θα αντιδράσει μήπως και για αυτήν την περίπτωση;
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου Πειραματικού ΓΕΛ Θεσσαλονίκης «Μ. Ανδρόνικος»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη