Thumbnail
Πολύ πίσω από τις ανάγκες των καιρών και των εκπαιδευτικών αποδεικνύεται ότι είναι, για μια ακόμα φορά, η πλειοψηφία του ΔΣ του ΣΕΠΕ Κέρκυρας.

Συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Θα θέλαμε, με αφορμή την τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ., να σας ενημερώσουμε για ορισμένα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν το Σωματείο μας. 

  1. Με αφορμή την εγκύκλιο του Υπουργείου για τον σχηματισμό των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (ΑΣΕ) προτείναμε στο ΔΣ του συλλόγου κείμενο απόφασης και συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να κάνει το Δ.Σ. προκειμένου να οργανωθεί ένα κίνημα αντίστασης στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, στην ώθηση των μαθητών και των γονιών τους σε ιδιωτικά κέντρα, στη μετατροπή του Συλλόγου Διδασκόντων σε πολυεργαλείο. Η αλήθεια είναι, και αυτό το διαπιστώνουν καθημερινά οι ίδιοι οι συνάδελφοι, πως ένα ακόμα «καθήκον» που μεταφέρεται στα πλάτες των Συλλόγων έχει να κάνει με τη διάγνωση και την αξιολόγηση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθώς και την εκπόνηση βραχυπρόθεσμου σχεδίου εκπαιδευτικής παρέμβασης, πριν την παραπομπή στο ΚΕΣΥ. Αυτή ήταν μια βασική πλευρά των αντιπαιδαγωγικών και αντιεπιστημονικών ανατροπών του νόμου 4547,  που αναθέτει τις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, όχι σε ειδική διεπιστημονική επιτροπή, αλλά σε ένα σύλλογο διδασκόντων, σε σχολεία όπου μπορεί να μην υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής, σε σχολεία όπου λείπουν καθηγητές, σε σχολεία όπου κάθε χρόνο έχουν διαφορετικούς εκπαιδευτικούς.

Για όλους αυτούς τους λογούς προτείναμε και σχέδιο πρακτικού προκειμένου να το υιοθετήσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων και να κρατήσουν ενιαία στάση απέναντι στο νόμο και να μην συγκροτήσουν τις συγκεκριμένες ομάδες.

Η πλειοψηφία του ΔΣ όμως, παραβλέποντας όλα αυτά, αλλά και τους δεκάδες συλλόγους σε όλη την Ελλάδα αποφάσισε ότι όλα είναι καλώς καμωμένα και ο ΣΕΠΕ δεν πρέπει να κάνει τίποτα για το θέμα.

Η ΔΑΚΕ και ΔΗΣΥ  κράτησαν ακριβώς την ίδια στάση όπως και στη ΔΟΕ που εμπόδισαν την Ομοσπονδία να πάρει απόφαση εναντίωσης στην εγκύκλιο, μεγαλώνοντας τον αριθμό των αποφάσεων στήριξης της αντιεκπαιδευτικής – αντιλαϊκής πολιτικής, που έχει πάρει τον τελευταίο καιρό και με τις οποίες βάζει συνέχεια φρένο στις αγώνες που πρέπει να γίνουν για τους διορισμούς, τους αναπληρωτές, το νόμο για τις νέες δομές κλπ. Άλλη μια ήρθε να προστεθεί και μάλιστα σε ένα ευαίσθητο κομμάτι της εκπαίδευσης -αυτό της ειδικής αγωγής- του οποίου οι συνέπειες για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, για τους υπόλοιπους μαθητές, τους γονείς τους αλλά και τις εκπαιδευτικούς, θα είναι τεράστιες. Αλλά τόσα χρόνια η στάση των δυνάμεων αυτών, τόσο τοπικά, όσο και κεντρικά, είναι αυτή της παρεμπόδισης των νέων αγώνων και της προώθησης της κυβερνητικής πολιτικής.

Αρνητική εντύπωση προσκάλεσε όμως και η στάση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ. Λίγες ώρες πριν τη συνεδρίαση του Δ.Σ. -κι αφού είχαν συμφωνήσει τις προηγούμενες μέρες στη γενική κατεύθυνση εναντίωσης στην εγκύκλιο- έστειλαν στα μέλη του ΔΣ κείμενο απόφασης ενάντια στην εγκύκλιο που περιέγραφε αναλυτικά τις συνέπειες στον εκπαιδευτικό κόσμο και πρότεινε- όπως και η ανακοίνωση της ΑΣΕ- σχέδιο πρακτικού για να το υιοθετήσουν οι σύλλογοι διδασκόντων.

Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. όμως με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι η στάση των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ είχε αλλάξει άρδην κι από πολέμιοι της εγκυκλίου έγιναν υπερασπιστές της. Μετά από παραίνεση κι «ενημέρωση» από την επικεφαλής του ΚΕΣΥ, και μέλος του ΔΣ με τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, αντιλήφθηκαν ότι ο νόμος τελικά είναι καλός ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα κι ότι κακώς κάνουν όλοι αυτοί που αντιδρούν και αντιστέκονται. Κατέληξαν τελικά να καταψηφίσουν το κείμενό τους!!! Μέχρι και η Ένωση Διευθυντών, η οποία καλεί σε μη σύσταση των ομάδων,  ξεπέρασε τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ στην Κέρκυρα!

Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, υιοθετώντας στο 100% τα επιχειρήματα του Υπουργείου Παιδείας, μαζί τη ΔΑΚΕ και τη ΔΗ.ΣΥ. βάζουν, για μια ακόμα φορά πλάτη στην προώθηση της κυβερνητικής πολιτικής, στο πιο ευαίσθητο κομμάτι της αυτό της ειδικής αγωγής κι εκπαίδευσης. Η στάση αυτή χρειάζεται να προβληματίσει κάθε συνάδελφο που νιώθει ότι μεγαλώνει η επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας αλλά και στον δικό μας ρόλο ως παιδαγωγοί!

Είναι ζήτημα ουσίας, για τη φυσιογνωμία, το ρόλο και την υπόσταση του σωματείου, ειδικά τα μέλη του Δ.Σ. να είναι δίπλα στους συναδέλφους και όχι προτάσσοντας την όποια θέση έχουν στη εκπαιδευτική ιεραρχία να κάνουν παραινέσεις βάζοντας φρένο στους αγώνες που πρέπει να αναπτυχθούν το επόμενο διάστημα ενάντια στις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, στην αυτοαξιολόγηση που έρχεται από το Σεπτέμβριο, ενάντια συνολικά στο νόμο για τις νέες δομές.

Αφού το ΔΣ δεν αναλαμβάνει την οργάνωση του αγώνα ενάντια στις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης να τον αναλάβουν οι σύλλογοι διδασκόντων. Από τα κάτω να οργανωθεί ο αγώνας ενάντια στην εγκύκλιο και την περαιτέρω υποβάθμιση της ειδικής αγωγής.

  1. Ως ΑΣΕ καταθέσαμε επίσης πρόταση συμμετοχής τους Σωματείου μας στην Πανελλαδική Πρωτοβουλία, και τη σύσκεψη στις 30/1 στην Αθήνα πάνω από 120 σωματείων του Δημοσίου με θέμα την «Μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και την άρση κάθε Συνταγματικής απαγόρευσης». Η συγκεκριμένη Πρωτοβουλία αποτελεί την συνέχεια και την κλιμάκωση του μεγάλου αγώνα των αναπληρωτών ενάντια στην τροπολογία των απολύσεων. Όλοι μαζί οι συμβασιούχοι του Δημοσίου να απαιτήσουμε το αυτονόητο δικαίωμα στη Μόνιμη και Σταθερή Δουλεία.

Η πρόταση μας καταψηφίστηκε από τις άλλες δυνάμεις (ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ – ΔΑΚΕ – ΔΗ.ΣΥ.). Μας είναι αδιανόητο πως, ειδικά σε ένα Σύλλογο με εκατοντάδες αναπληρωτές, οι συγκεκριμένες παρατάξεις καταψήφισαν το αυτονόητο. Οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις στους αναπληρωτές.  Το επιχείρημα που ακούστηκε στο  Δ.Σ., κυρίως από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ, ότι αυτό το αίτημα πρέπει να μπει μέσα από την ΑΔΕΔΥ και αυτή να το παλέψει πέρα από προσχηματικό (λες και το σωματείο δεν έχει δικαίωμα να αποφασίζει και πρέπει να πάρει την άδεια της ΑΔΕΔΥ ή της ΔΟΕ) είναι και επικίνδυνο. Η ΑΔΕΔΥ εδώ και χρόνια είναι στην αντίπερα όχθη, δίπλα σε όλες τις αντιλαϊκές κυβερνήσεις. Είναι απέναντι στον αγώνα για τη μονιμοποίηση των συμβασιούχων! Είναι αποκαλυπτική η στάση όλων αυτών των δυνάμεων που με ευκολία γράφουν στα κείμενα τους για τη «Συνδικαλιστική Γραφειοκρατία» αλλά όταν έρχεται η κρίσιμη ώρα και ξεκινάει κάτι το θετικό και ελπιδοφόρο από τα κάτω τρέχουν να κρυφτούν «μέσα  στα φουστάνια» της ΑΔΕΔΥ, της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ.    

Καλούμε τους συναδέλφους να προσπεράσουν αυτές τις δυνάμεις, να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, να μαζικοποιήσουν τις Γενικές Συνελεύσεις του Σωματείου και να πιέσουν την πλειοψηφία να πάρει θέση ενάντια στη συγκρότηση Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης, για συμμετοχή στην Πανελλαδική Πρωτοβουλία για τους διορισμούς και την κλιμάκωση του αγώνα για μόρφωση, δουλεία, ζωή με δικαιώματα.

ΤΩΡΑ Ο ΑΓΩΝΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!              Γενάρης 2019

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Έλενα Ακρίτα
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
H Έλενα Ακρίτα προαναγγέλλει παραίτηση από τα κοινοβουλευτικά αξιώματά της σε περίπτωση που ο Παύλος Πολάκης εκλεγεί πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ
Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ – Ακρίτα: «Αν βγει ο Πολάκης πρόεδρος, παραδίδω την έδρα»
noimatiki_1.jpg
Υπ. Παιδείας: Μαθητές Δημοτικού θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα
«Ενσυναίσθηση και συμπερίληψη» από τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης του 2ου Δ.Σ. Πεύκης - Θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα
Υπ. Παιδείας: Μαθητές Δημοτικού θα τραγουδήσουν στη νοηματική γλώσσα