Thumbnail

Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 8 – 2 – 2019 παράσταση διαμαρτυρίας – συνάντηση των μελών του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου με τα μέλη του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής στην έδρα του ομώνυμου ΠΕΚΕΣ (Έλλης 3, Χαλάνδρι).

Στη συνάντηση παραβρέθηκαν και συμμετείχαν τα μέλη του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής: Ταβουλάρη Ζαχ., Καπετανίδου Μ., Μανιάτη Ελ. (συντονίστριες Δασκάλων ΠΕ70), Μιχαηλίδου Β. και Πρεβεζάνου Β. (συντονίστριες Νηπιαγωγών ΠΕ60) και Λιούμπη Παρ. (συντονίστρια Φυσικής Αγωγής ΠΕ11).

Από την πλευρά του Δ. Σ. του Συλλόγου Εκπ/κών Π. Ε. Αμαρουσίου εκτέθηκαν οι πάγιες θέσεις του σωματείου μας σε ότι αφορά την αντίθεσή μας στην εφαρμογή του νόμου 4547/2018, με τον οποίο εισάγεται ο θεσμός των σχολικών συντονιστών, αφού με αυτό τον τρόπο δεν υλοποιείται ούτε κατ’ ελάχιστο το πάγιο αίτημα του σωματείου μας για κατάργηση του θεσμού των σχολικών συμβούλων και αντικατάστασή του από πολυπρόσωπες επιστημονικές δομές υποστήριξης του παιδαγωγικού έργου των εκπαιδευτικών χωρίς κάθετες αξιολογικές δομές  και ιεραρχίες.

Τονίσαμε στα μέλη του 2ου ΠΕΚΕΣ την κάθετη αντίθεση του σωματείου μας στην οποιαδήποτε προσπάθεια εφαρμογής και εδραίωσης της «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων και της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού μέσω των διατάξεων του νόμου 4547/2018 περί «προγραμματισμού και αποτίμησης» του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων, καθώς και της συγκρότησης και τρόπου λειτουργίας των τριμελών ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης, βλέποντάς τις ως ξεκάθαρες προσπάθειες για την εδραίωση κουλτούρας αξιολόγησης και κατηγοριοποίησης των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών, στη βάση των πάγιων θέσεων του σωματείου μας και της ΔΟΕ.

Διευκρινίσαμε στα μέλη του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής ότι η οποιαδήποτε εμπλοκή τους στις διαδικασίες της «αυτοαξιολόγησης» των σχολικών μονάδων και της «αξιολόγησης» του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών θα οδηγήσει και το νέο θεσμό των σχολικών συντονιστών στην πλήρη απαξίωση στις συνειδήσεις των εκπαιδευτικών και θα μας βρει κάθετα αντίθετους και απέναντί τους, όπως ακριβώς έγινε και με τους σχολικούς συμβούλους, όταν επέλεξαν να μετατραπούν σε «αξιολογητές – επιθεωρητές» των συναδέλφων τους την περίοδο 2013 – 2014.

Ειδικότερα για το ζήτημα της σύστασης και λειτουργίας των  τριμελών ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης στο πλαίσιο του νόμου 4547/2018 εκφράσαμε την πλήρη αντίθεσή μας στον τρόπο που αντιμετωπίζει ο νόμος τα προβλήματα των μαθητών με ειδικές ανάγκες και τονίσαμε ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε τη μεταφορά ευθυνών και αρμοδιοτήτων που δεν ανήκουν στους εκπαιδευτικούς (δασκάλους/-ες) της γενικής αγωγής στην προσπάθεια του ΥΠΕΘ και της κυβέρνησης να προχωρήσει ακόμα περισσότερο στο δρόμο της διάλυσης και απαξίωσης των δομών της ειδικής αγωγής, ενώ τονίσαμε από την πλευρά μας ότι στο πλαίσιο των αποφάσεων του σωματείου μας και της ΔΟΕ δεν πρόκειται να κάνουμε τίποτα περισσότερο, για το θέμα αυτό, από αυτό που ήδη κάναμε, δηλ. παραπομπή με βάση την παρατήρησή μας επί των μαθητών μας και με βάση την επιστημονική και παιδαγωγική μας σκευή, στο ΚΕΣΥ για αξιολόγηση των παιδιών που το έχουν ανάγκη, χωρίς βραχυπρόθεσμα εξατομικευμένα προγράμματα και χωρίς καμία επιπλέον πρωτοβουλία από αυτές που ήδη κάναμε και προβλέπονται από το επιστημονικό πλαίσιο της Παιδαγωγικής επιστήμης (γενικής αγωγής). Η προσπάθεια άλλωστε του ΥΠΕΘ σε ότι αφορά το ζήτημα της σύστασης και λειτουργίας των τριμελών ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης, τονίσαμε ότι μας δίνει την αίσθηση ότι γίνεται για περαιτέρω «εξοικονόμηση» θέσεων και πόρων, αφού έτσι θα επιχειρηθεί η περικοπή θέσεων εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης, αλλά θα μεταφερθεί και στις πλάτες των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων ένα μεγάλο κομμάτι του έργου των ήδη υποστελεχωμένων και εν πολλοίς ανύπαρκτων  ΚΕΣΥ (στη Β΄Δ/νση Π. Ε. Αθήνας λειτουργεί μόνο το ένα από τα δύο ΚΕΣΥ που προβλέπονται από το νόμο 4547/2018).

Από την πλευρά των μελών του 2ου ΠΕΚΕΣ Αττικής τονίστηκε ότι ο νέος θεσμός των σχολικών συντονιστών έχει χαρακτήρα κυρίως υποστηρικτικό των προσπαθειών των εκπαιδευτικών και σε αυτό το πλαίσιο κινούνται οι σχολικοί συντονιστές, ενώ για το θέμα των τριμελών ομάδων εκπαιδευτικής υποστήριξης που αφορά κυρίως τα ΚΕΣΥ και τη λειτουργία τους, τονίστηκε ότι κατανοούν τις ανησυχίες και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών και θα ήταν καλό να μη γίνεται τίποτα περισσότερο από αυτά που προβλέπονται από το επιστημονικό και παιδαγωγικό πλαίσιο της γενικής αγωγής πλην όμως θα πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος «διαχείρισης» - εφαρμογής του συγκεκριμένου νόμου (4547/2018) και σε αυτό επιθυμούν να συμβάλλουν με κάθε δυνατό υποστηρικτικό τρόπο οι σχολικοί συντονιστές στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, ενώ μας περιέγραψαν τις αδυναμίες και ελλείψεις που αντιμετωπίζει το 2ο ΠΕΚΕΣ Αττικής στη λειτουργία του (απουσία ικανού αριθμού υπαλλήλων γραμματειακής υποστήριξης, έλλειψη τηλεφωνικών γραμμών, έλλειψη πόρων κ.λπ.).

Η συνάντηση έκλεισε με την έκφραση και από τις δύο πλευρές της αναγκαιότητας του διαλόγου και των επαφών μεταξύ των μελών του 2ου ΠΕΚΕΣ και των θεσμικών συνδικαλιστικών οργάνων των εκπαιδευτικών της περιοχής με στόχο την ενημέρωση για τις θέσεις του κλάδου και τα προβλήματα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των σχολικών μονάδων στη βάση της υπεράσπισης του Δημόσιου και Δωρεάν Σχολείου και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας.

Όλα τα παραπάνω θα τεθούν και στην παράσταση διαμαρτυρίας – συνάντηση που έχει ήδη αιτηθεί και θα διοργανώσει το Δ. Σ. του Σ. Ε. Π. Ε. Αμαρουσίου προς τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής του ΥΠΕΘ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
texniti_noimosini
Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι

Σε τρία χρόνια, οι άνθρωποι δεν θα χρειάζονται καθόλου για μεταφράσεις, εκτίμησε ο Vasco Pedro, CEO της Unbabel,...

Η τεχνητή νοημοσύνη απειλεί το επάγγελμα του μεταφραστή – Σε 3 χρόνια δεν θα χρειάζονται οι άνθρωποι