Thumbnail
Με ενδιαφέρον ακούσαμε τον κ. Υπουργό στην εκπομπή του κ. Χατζηνικολάου σήμερα το πρωί στον REAL FM να αναφέρεται στην ιδιωτική εκπαίδευση.

Είναι καταρχάς ευχάριστο το γεγονός ότι το Υπουργείο Παιδείας πλέον αναφέρεται στα ιδιωτικά σχολεία με ρεαλισμό. Είναι πολύ σημαντικό ότι έστω και τώρα, τέσσερα χρόνια μετά τις προγραμματικές εξαγγελίες που περιέγραφαν την ιδιωτική εκπαίδευση ως «… παθογένεια που πρέπει να εξαλειφθεί», ένας Υπουργός της συγκεκριμένης Κυβέρνησης αναγνωρίζει τον ρόλο των ιδιωτικών σχολείων ως πυλώνα της εκπαίδευσης (έστω και αν προσπαθεί να χαμηλώσει, κάπως, τη σημασία του - η ιδιωτική εκπαίδευση πρωτοπορεί διαχρονικά και αναμφισβήτητα τραβάει μπροστά όλο το εκπαιδευτικό σύστημα).

Όμως και στις επιμέρους τοποθετήσεις, διακρίνουμε σύγκλιση των απόψεων του Υπουργείου με τις πάγιες δικές μας απόψεις. Συγκεκριμένα:

Ο κ. Υπουργός δήλωσε ως προς το πρόγραμμα: «[…] Εμείς θέλουμε τα παιδιά που πάνε στα ιδιωτικά σχολεία να ακολουθούν το ίδιο πρόγραμμα εντός ωραρίου. Τώρα, εκτός ωραρίου τι δραστηριότητες μπορεί να έχουνε – και υπάρχουνε σχολεία στα οποία υπάρχουνε πολύ αξιόλογες δραστηριότητες, δεν μας πέφτει λόγος. Εμάς μας πέφτει λόγος το τι κάνουνε στη διάρκεια του κανονικού ωραρίου […]». Δεν θα μπορούσαμε να συμφωνήσουμε περισσότερο: τα ιδιωτικά σχολεία ακολουθούν το αναλυτικό πρόγραμμα του Υπουργείου μέχρι κεραίας και μέσω των παρεκκλίσεων εμπλουτίζουν τα διδακτικά αντικείμενα ή προσθέτουν νέα, ενώ εκτός ωραρίου χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις τους (όπως άλλωστε και τα δημόσια σχολεία) ελεύθερα για πολιτιστικές, καλλιτεχνικές και αθλητικές δραστηριότητες, χωρίς να «πέφτει λόγος» (sic) στο Υπουργείο. Φυσικά, όπως πάντα, όλες οι δράσεις ελέγχονται, και πρέπει να ελέγχονται, από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Εργασίας ώστε να διασφαλίζονται τα δικαιώματα εργαζόμενων και εργοδοτών.

Ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι το εργασιακό πλαίσιο ρυθμίζεται μέσω της διαδικασίας που υιοθετήθηκε με τους Νόμους Φίλη και Γαβρόγλου. Σε αυτό το σημείο διαφωνούμε, διότι η διαδικασία που περιγράφει είναι μια αργή, χρονοβόρα διαδικασία με ιδιαίτερα περιοριστικούς όρους, που τελικά αποβαίνει εις βάρος των παιδιών, των οικογενειών και των ευσυνείδητων εκπαιδευτικών. Εμμένουμε στο γεγονός ότι η διαδικασία της γενικής εργατικής νομοθεσίας είναι η μόνη διάφανη και αμερόληπτη λύση έναντι όλων των πλευρών.

Ως προς τα βιβλία, θεωρούμε ότι το πρόβλημα δεν είναι ο τρόπος διάθεσής τους, αλλά «το ένα και μοναδικό βιβλίο» που περιορίζει την δυνατότητα του εκπαιδευτικού και του εκπαιδευτικού ιδρύματος να επιλέξει την βιβλιογραφία ελεύθερα. Ας λύσουμε αυτό, ενώ σε δεύτερο χρόνο μπορούμε να συζητήσουμε αν η δωρεάν διάθεση βιβλίων σε μια μερίδα μαθητών και όχι στους υπόλοιπους είναι μια τακτική που προάγει την ισονομία.

Τέλος, ο κ. Υπουργός δηλώνει ότι υπάρχουν σχολεία που λειτουργούν άψογα και άλλα που λειτουργούν με κακές πρακτικές – αυτό κάποια στιγμή, πρέπει να γίνει συγκεκριμένο και όχι αόριστο. Ως ΣΙΣ είμαστε δίπλα του, ώστε αυτά τα σχολεία, αν υπάρχουν, να μη λειτουργούν ως άλλοθι για τη δαιμονοποίηση όλων των ιδιωτικών σχολείων. Είναι προς το συμφέρον όλων να απομονωθούν οι κακές πρακτικές, εφόσον υπάρχουν. Με μια σημαντική επισήμανση όμως: κακή πρακτική να θεωρείται η παραβίαση των νόμων που έχει ψηφίσει η Ελληνική Βουλή, και να μην αναδεικνύεται από εγκυκλίους που ερμηνεύουν νόμους κατά την κρίση κάποιου διοικητικού υπαλλήλου.

Με αφορμή λοιπόν την τοποθέτησή του, ζητούμε από τον Υπουργό, όχι να σταματήσει η Πολιτεία το εποπτικό έργο της, αλλά να το κάνει με εμπιστοσύνη στον πολίτη και όχι με τακτικές άλλων εποχών. Είμαστε, στη διάθεση του Υπουργείου, να ξεκινήσει άμεσα διάλογος ώστε να καθοριστούν ελεγκτικές διαδικασίες διάφανες και αμερόληπτες που να καταλήγουν σε συγκεκριμένα αποτελέσματα και να απαλλάσσουν τον κλάδο από κακές πρακτικές, εξασφαλίζοντας όμως, ταυτόχρονα, τα δικαιώματα των ελεγχόμενων.

Οι διάφανες και αμερόληπτες διαδικασίες, φυσικά, δεν μπορεί να είναι οι «καταδρομικοί» έλεγχοι που εξαγγέλθηκαν προ ημερών και αφήνουν μεγάλα περιθώρια αδιαφάνειας και υποκειμενικότητας ενώ εκθέτουν την ίδια την Πολιτεία πρώτα από όλα. Η εγκύκλιος αυτή πρέπει να αποσυρθεί και να ξεκινήσει άμεσα διάλογος με το Υπουργείο που να δώσει τη δυνατότητα έως το τέλος του σχολικού έτους να γίνουν διάφανοι, αξιόπιστοι και καθολικοί – όχι δειγματοληπτικοί- έλεγχοι.

                                            ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr

Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lipos_0.jpg
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
Για όσους επιθυμούν να αδυνατίσουν «με ασφάλεια», αυτές είναι ορισμένες τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην καύση του λίπους της κοιλιάς
8 τροφές που «καίνε» το λίπος της κοιλιάς και μειώνουν το βάρος
egkefalos.jpg
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
Σύμφωνα με τη μελέτη, κοινοί ατμοσφαιρικοί ρύποι, όπως τα μικροσωματίδια και τα οξείδια του αζώτου, μπορούν να πυροδοτήσουν πολύπλοκους βιολογικούς...
Αυτισμός: Ποιος είναι ο παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του εγκεφάλου;
arxaia_ellada
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα
Δείτε μερικές λέξεις που χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Έλληνες όταν ήθελαν να μειώσουν κάποιον
Οι βωμολοχίες των αρχαίων Ελλήνων: Γυναικοπίπης, Ηδονοθήκη, Εύπυγος, Μυζούρις κα