Οι εκπαιδευτικοί του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης βρίσκονται σε συνθήκες εργασιακής αναστάτωσης και ανησυχίας μπροστά στη λήξη της θητείας τους, την 31/08/2019. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς που έχουν τοποθετηθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 3966/2011 κάποιοι πρώτη φορά και αρκετοί που ήδη υπηρετούσαν σε αυτά πριν την έναρξη ισχύος του παραπάνω νόμου. Οι συνάδελφοι μετά την τοποθέτησή τους, έχασαν τις οργανικές που κατείχαν, ενώ πολλοί από αυτούς είχαν ήδη οργανική θέση στο ΠΣΠΘ για 10 και 20 χρόνια. Μετά την έναρξη της θητείας τους, το καθεστώς της οριστικής τοποθέτησης τους κατέστη μετέωρο και ασαφές και ως εκ τούτου βιώνουν ανασφάλεια και αβεβαιότητα σχετικά με την εργασιακή τους κατάσταση.
Οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών σχολείων αποτελούν μια πτυχή της συνολικής απόπειρας ελαστικοποίησης των σχέσεων εργασίας και στο χώρο της Εκπαίδευσης. Έρχονται να προστεθούν στους εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στη διάθεση ΠΥΣΔΕ, στους εκπαιδευτικούς, που μετά από αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα και συγχωνεύσεις σχολείων, βρίσκονται χωρίς ωράριο ή με μειωμένο ωράριο και εξαναγκάζονται να μετακινούνται σε 3 και 4 σχολεία και σε μεγάλες αποστάσεις. Και φυσικά στα μεγάλα θύματα αυτής της πολιτικής, τους συναδέλφους αναπληρωτές, που με μια βαλίτσα στο χέρι αναπληρώνουν τον εαυτό τους σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Αξίζει δε να σημειωθεί ότι οι διαδικασίες αξιολόγησης στα Πειραματικά σχολεία περίτρανα αποδεικνύουν που το πάνε με την αξιολόγηση. Αφού αξιολογήθηκαν και γέμισε ο καθένας ένα «πορτφόλιο» με διάφορα προσόντα σήμερα βρίσκονται στον αέρα . Κι αν βρεθεί κάποιος με ένα «χαρτί» λιγότερο κινδυνεύει να χάσει τη θέση του από κάποιον άλλον που έχει ένα «χαρτί» παραπάνω. Έτσι μπαίνουν σε ένα αέναο κυνήγι προσόντων σε μια διαρκή εργασιακή ανασφάλεια. Όπως επανειλημμένα έχει τονιστεί από την ΕΛΜΕ, που είχε έγκαιρα προειδοποιήσει και για την κατάσταση που πάει να διαμορφωθεί στα Πειραματικά Σχολεία, η «αξιολόγηση» δεν αποσκοπεί στην βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου αλλά στην ελαστικοποίηση, στην κατηγοριοποίηση, στην ανασφάλεια.
Τα Πειραματικά Σχολεία παρήγαγαν αξιολογότατο εκπαιδευτικό έργο από την ίδρυση τους και στη διάρκεια λειτουργίας τους (δοκιμασία και διάδοση πειραματικών εκπαιδευτικών πρακτικών, επιμόρφωση νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών, εκπαιδευτική έρευνα, πρακτική άσκηση φοιτητών, συμμετοχή σε διαγωνισμούς). Ο νόμος 3966/2011 περί αξιολόγησης όχι απλώς δεν συνέβαλε στην περαιτέρω βελτίωση του ήδη αξιολογότατου εκπαιδευτικού έργου, αλλά προκάλεσε προβλήματα στην προσφορά του.
Απαιτούμε ενόψει των επικείμενων ρυθμίσεων για τα Πειραματικά Σχολεία:
- Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στο Πειραματικό Σχολείο να είναι οριστική, γιατί, όπως και όλα τα σχολεία, χρειάζονται σταθερό προσωπικό με εξοικείωση και γνώση του ιδιαίτερου χαρακτήρα τους.
- Να γίνει νομοθετική ρύθμιση ώστε με τη λήξη της θητείας οι υπηρετούντες στα Πειραματικά Σχολεία εκπαιδευτικοί, οι οποίοι επιθυμούν να παραμείνουν σε αυτά.
- Όλοι οι συνάδελφοι σε όλα τα σχολεία να έχουν οργανική θέση!
Διαβάστε επίσης στο alfavita.gr
Μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο του Παν.Πελοποννήσου: Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Σύστημα διορισμών εκπαιδευτικών: Λάβε 4 μόρια με ECDL εξ αποστάσεως
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη