Thumbnail

Οι Α΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ, μετά από παραστάσεις τους στους διευθυντές εκπαίδευσης Δυτικής και Ανατολικής Θεσσαλονίκης,  είχαν προγραμματισμένη συνάντηση με τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης, την Πέμπτη 27-6- στις 12.30 το μεσημέρι. Βασικά θέματα  που θέσαμε στη συνάντηση ήταν οι  εγγραφές σε γυμνάσια –ΓΕΛ-ΕΠΑΛ, το ζήτημα των προϋποθέσεων λειτουργίας ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, τα ολιγομελή τμήματα ,οι  υπηρεσιακές μεταβολές, η στελέχωση των διαφόρων επιτροπών(π.χ. επιτροπές πανελλαδικών κλπ) και τα οδοιπορικά για συναδέλφους που μετακινούνται λόγω των διδακτικών τους  υποχρεώσεων  εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.

Η ξεχωριστή αυτή συνάντηση δεν μπόρεσε να πραγματοποιηθεί  λόγω υποχρεώσεων  του περιφερειακού διευθυντή και ενσωματώθηκε στη συνάντηση που ακολούθησε με προέδρους Δ.Σ. και αιρετούς εκπροσώπους  στα ΠΥΣΔΕ της Κεντρικής Μακεδονίας.

Επισημάναμε εξ αρχής πως θα έπρεπε στη συνάντηση να προσκληθούν όλα τα μέλη των ΔΣ για λόγους ουσιαστικής και δημοκρατικής αντιπροσώπευσης και οι ΕΛΜΕ –Θ  συμμετείχαμε με όσα μέλη  των Δ.Σ. παραβρέθηκαν.

Τονίσαμε τη διαφωνία μας  με την εφαρμογή της Υ.Α. για τις εγγραφές καθώς  στόχος της είναι

 η ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, η αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, η επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση

Από τη μέχρι τώρα εφαρμογή της και με «εργαλείο» το ηλεκτρονικό σύστημα εγγραφών , το χρόνο ολοκλήρωσής τους καθώς και το «κλείδωμα» των τμημάτων, μειώθηκαν λειτουργούντα τμήματα, μεγιστοποιήθηκε ο αριθμός των μαθητών σ’ αυτά, καταργήθηκαν τομείς και ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και τμήματα κατευθύνσεων και ομάδων προσανατολισμού στα ΓΕΛ, κατασκευάστηκαν πλεονάζοντες. Ταυτόχρονα τα προβλήματα των τελευταίων ημερών  με τη μη λειτουργία του ηλεκτρονικού  συστήματος κατά τη β΄φάση των εγγραφών, ενέχουν τον κίνδυνο  αποκλεισμού  μαθητών από τις εγγραφές –χωρίς δική τους ευθύνη- και τεχνητής εικόνας  για τον αριθμό των τμημάτων .

Σχετικά με την Υ.Α. για   τις προϋποθέσεις λειτουργίας των τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια, υπογραμμίσαμε πως η σύνδεση της  με τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων (αναμοριοδότηση που υποβίβασε αρκετά σχολεία )  και τη νέα κατάσταση με το με το Νόμο 4610/19-τέσσερις Ομάδες Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου αντί τριών-θα οδηγήσει  πολλά περιφερειακά σχολεία  να μη μπορέσουν να  σχηματίσουν Ομάδες Προσανατολισμού, αλλά  ακόμα και σχολεία αστικών περιοχών θα αδυνατούν να προσφέρουν και τις τέσσερεις Ομάδες Προσανατολισμού στους μαθητές τους .

Είναι ορατός ο κίνδυνος της αποδυνάμωσης  και συρρίκνωσής σχολείων, των  συγχωνεύσεων ακόμη  και του  κλεισίματος  τους  σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας και των εργασιακών μας δικαιωμάτων.

Για τις  υπηρεσιακές μεταβολές υποστηρίξαμε πως έπρεπε να είχαν προχωρήσει και υπάρχει ευθύνη του υπουργείου που δε ζήτησε την εξαίρεση της εκπαίδευσης . Ωστόσο  θεωρούμε πως θα είναι πρόβλημα να προχωρήσουν οι υπηρεσιακές μεταβολές με τα σχολεία κλειστά .

 Με βάση τα παραπάνω, ζητήσαμε άμεσα να πάρει θέση και να δεσμευτεί ο περιφερειακός διευθυντής  ώστε:

-Να μη “κλειδώσει” ο αριθμός των μαθητών στα τμήματα .Τα τμήματα όλων των σχολείων, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ, οι ομάδες προσανατολισμού και τα μαθήματα επιλογής  να ολοκληρωθούν το Σεπτέμβριο,  αφού τότε ολοκληρώνονται οι εγγραφές στα σχολεία,  και να δίνεται η δυνατότητα δημιουργίας και νέων τμημάτων σε κάθε σχολείο.

 

-Να αποσυνδεθεί η λειτουργία των Ομάδων Προσανατολισμού από τη μοριοδότηση των σχολικών μονάδων.

- Να λειτουργήσουν κανονικά τη νέα σχολική χρονιά όλες οι Ομάδες Προσανατολισμού σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις των μαθητών .

- Να μη γίνουν οι υπηρεσιακές μεταβολές με τα σχολεία κλειστά  και  τα ΠΥΣΔΕ αλλά και το ΑΠΥΣΔΕ να δουν το θέμα με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και διασφαλίζοντας τη διαφάνεια και την ισότιμη αντιμετώπιση των συναδέλφων.

- Να γίνεται η στελέχωση των  επιτροπών με εναλλαγή των συναδέλφων στις διάφορες  θέσεις.

 

Ο περιφερειακός διευθυντής δήλωσε τη συμφωνία του και δεσμεύτηκε να προωθήσει το αίτημα για την ολοκλήρωση των εγγραφών σε ΓΕΛ-ΕΠΑΛ το Σεπτέμβριο, οπότε και θα οριστικοποιηθεί ο αριθμός των τμημάτων. Για τα υπόλοιπα ζητήματα , έδειξε μια θετική διάθεση που μένει όμως να αποδειχτεί και έμπρακτα το επόμενο διάστημα.

Οι ΕΛΜΕ θα συνεχίσουν τις παρεμβάσεις τους έτσι ώστε να αποτραπούν οι όποιες αρνητικές εξελίξεις και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα  σε βάρος του δημόσιου σχολειού και των μαθητών μας.

Η ελπίδα στους αγώνες μας και την συσπείρωση στα σωματεία μας.

ΤΑ Δ.Σ. ΤΩΝ  Α΄, Γ΄, Δ΄Ε΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ

 

 

 

 

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες