Πρωταπριλιά και εκπαιδευτικό χιούμορ: Τι λένε οι δάσκαλοι για την πιο «επικίνδυνη» μέρα του χρόνου
Σε μια εποχή που το ψέμα διαδίδεται ταχύτατα, η Πρωταπριλιά μπορεί να γίνει αφορμή για μάθημα – όχι μόνο Γλώσσας ή Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, αλλά και... ζωής

Η 1η Απριλίου είναι μια μέρα που για τους περισσότερους φέρνει γέλιο, εκπλήξεις και μερικές (καλοπροαίρετες) φάρσες.

Για τους εκπαιδευτικούς, όμως, είναι και μια από τις πιο «ευάλωτες» μέρες του χρόνου. Το ψέμα... έχει την τιμητική του και η σχολική τάξη μετατρέπεται σε σκηνή αυτοσχεδιασμού. «Κυρία, έχει φωτιά το γραφείο σας!»

Οι φάρσες της Πρωταπριλιάς στα σχολεία έχουν εξελιχθεί σε μικρές παραδόσεις: ταραχές για... ανύπαρκτες φωτιές, φανταστικοί επιθεωρητές που φτάνουν αιφνιδιαστικά, ανακοινώσεις αποβολών, αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα ή υποτιθέμενες εξετάσεις, είναι μόνο μερικά από τα «όπλα» των μαθητών.

 «Κάθε χρόνο την 1η Απριλίου κάνω την πρωινή προσευχή με μικρή καθυστέρηση για να προλάβω να κλειδώσω το γραφείο μου!», λέει χαριτολογώντας η Βασιλική, δασκάλα Δημοτικού στην Αττική.

Όχι μόνο μαθητές – και οι δάσκαλοι την τιμούν

Το αστείο όμως δεν είναι μονόπλευρο. Πολλοί εκπαιδευτικοί αξιοποιούν την ημέρα για να καλλιεργήσουν την έννοια του δημιουργικού χιούμορ στην τάξη.

«Έχω πει σε μαθητές μου ότι θα δώσουμε διαγώνισμα Φυσικής και τους έδωσα ένα χαρτί που έγραφε “Καλή Πρωταπριλιά!” – είχαν έτοιμα τα στυλό, αλλά τελικά γελάσαμε όλοι», λέει ο Γιάννης, καθηγητής σε Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης.

Όταν η φάρσα ξεπερνά τα όρια

Παρότι το πείραγμα είναι αναμενόμενο, υπάρχουν στιγμές που το αστείο μπορεί να ξεφύγει. Εκπαιδευτικοί αναφέρουν περιστατικά που περιλάμβαναν ψευδείς ειδήσεις για σοβαρά γεγονότα (όπως τραυματισμούς ή απώλειες), προκαλώντας άγχος και σύγχυση. «Ένας μαθητής είχε πει σε συμμαθητές του ότι πέθανε η γιαγιά του. Όταν αποδείχθηκε ψέμα, δεν γελούσε κανείς», λέει η Μαρία, φιλόλογος σε Λύκειο της Αθήνας.

Τι μπορεί να κάνει ένας εκπαιδευτικός; Να «αγκαλιάσει» την ημέρα με θετική διάθεση. Να αξιοποιήσει το χιούμορ ως εργαλείο προσέγγισης και επικοινωνίας. Να οριοθετήσει με τους μαθητές τι θεωρείται «αθώα πλάκα» και τι όχι. Να μετατρέψει την ημέρα σε αφορμή για συζήτηση: τι είναι αλήθεια, τι ψέμα, τι fake news;

Το χιούμορ ως δεξιότητα

Σε μια εποχή που το ψέμα διαδίδεται ταχύτατα, η Πρωταπριλιά μπορεί να γίνει αφορμή για μάθημα – όχι μόνο Γλώσσας ή Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, αλλά και... ζωής. Το έξυπνο χιούμορ είναι ένδειξη ευφυΐας. Και η ικανότητα να γελάς –και να σε κάνουν να γελάς– είναι αναντικατάστατη. Γιατί, τελικά, τι πιο όμορφο από ένα σχολείο που γελάει μαζί;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 29/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

oiele25312sk.jpg
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσφεύγουν νομικά κατά της νομοθετικής ρύθμισης για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών!
Όπως σημειώνει η Ομοσπονδία, «η ισχυρή πολεμική που εδώ και καιρό έχουν εξαπολύσει εναντίον των ιδιωτικών εκπαιδευτικών συλλογικότητες των...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί προσφεύγουν νομικά κατά της νομοθετικής ρύθμισης για την προσμέτρηση της προϋπηρεσίας των ιδιωτικών εκπαιδευτικών!
vivlio
«Αβρόχοις ποσίν»: Γιατί η εξυπνάδα, μερικές φορές, περνάει... στεγνά - Η ιστορία πίσω από τη φράση
«Αβρόχοις ποσίν»: Όταν ο Θαλής πέρασε στρατό χωρίς να βρέξει... ούτε κάλτσα
«Αβρόχοις ποσίν»: Γιατί η εξυπνάδα, μερικές φορές, περνάει... στεγνά - Η ιστορία πίσω από τη φράση
arxaia
Είναι το IQ η εξήγηση για τη διαφορά ανάμεσα στους αρχαίους και τους σύγχρονους Έλληνες;
Πόσο πιο έξυπνοι ήταν οι αρχαίοι Έλληνες σε σύγκριση με τους σύγχρονους απογόνους τους;
Είναι το IQ η εξήγηση για τη διαφορά ανάμεσα στους αρχαίους και τους σύγχρονους Έλληνες;