Το ΔΣ της ΟΛΜΕ συναντήθηκε την Τρίτη 23 Ιουλίου με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, κατόπιν πρόσκλησής της με θέματα συζήτησης:
- Νέο Λύκειο
- Εξορθολογισμός ύλης Γ’ ΓΕΛ
Τα μέλη του ΔΣ της ΟΛΜΕ κατέθεσαν τις διαφωνίες της ομοσπονδίας τόσο με το νέο λύκειο και το ισχύον σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όσο και με τις προγραμματικές δηλώσεις περί εθνικού απολυτηρίου και τράπεζας θεμάτων.
Από πλευράς υπουργού δηλώθηκε ότι θα εφαρμοστεί το σύστημα όπως αυτό έχει ψηφιστεί για να μην υπάρξει αιφνιδιασμός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Εκφράστηκε η πρόθεση για μείωση της ύλης σε κάποια μαθήματα καθώς και οι επιφυλάξεις της υπουργού σχετικά με την συνεξέταση της έκθεσης με τη λογοτεχνία και όσον αφορά την εφαρμογή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση , για τα τμήματα ελεύθερης πρόσβασης (πράσινα τμήματα ).
Με το πέρας της συζήτησης για το ΓΕΛ η συζήτηση συνεχίστηκε παρουσία της υφυπουργού και της γενικής γραμματέως του υπουργείου.
Προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς τέθηκαν από την ΟΛΜΕ τα εξής θέματα:
Να υλοποιηθούν άμεσα οι αποσπάσεις τόσο σε φορείς όσο και από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί στις σχολικές μονάδες εγκαίρως.
Να υπάρξει νομοθετική ακύρωση της ΥΑ για το κατώτατο όριο μαθητών των τμημάτων, να συνεχίσουν οι εγγραφές να γίνονται μέχρι και το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου σε όλα τα τμήματα και να εγκριθούν στο σύνολό τους όλα τα ολιγομελή τμήματα που θα προκύψουν.
Σχετικά με την πρόσληψη αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά και μετά τη δήλωση της υφυπουργού ότι οι νέοι πίνακες δεν θα είναι έτοιμοι εγκαίρως, ζητήθηκε να ανοίξει ο ΟΠΣΥΔ ώστε στους παλαιούς πίνακες να προσμετρηθεί η προϋπηρεσία της τελευταίας χρονιάς.
Όσον αφορά στο ζήτημα των διορισμών ζητήθηκε να γίνουν διορισμοί σε όλα τα κενά και όχι μόνο οι εξαγγελθέντες 4.500 στην ειδική αγωγή και 10.500 στη γενική αγωγή. Για την ειδική αγωγή δόθηκε η απάντηση ότι θα γίνουν 4500 διορισμοί με την αναλογία μεταξύ Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης να καθορίζεται με βάση τις προσλήψεις αναπληρωτών την τελευταία διετία (1500 για την Δευτεροβάθμια).
Επισημάναμε ότι εκκρεμεί η σύσταση οργανικών θέσεων στα τμήματα ένταξης, προκειμένου να υπάρξει η δικαιότερη κατανομή μεταξύ των δυο βαθμίδων εκπαίδευσης και ζητήθηκε να γίνει άμεση σύσταση τους .Επίσης ζητήθηκε να διευθετηθεί άμεσα με νομοθετική ρύθμιση το πρόβλημα που προέκυψε με την ένταξη των ΠΕ71 (αποφοίτους του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας) στους ΠΕ78 (Κοινωνικών Επιστημών) ώστε να αποκλείεται η ένταξη κλάδων που δεν έχουν καμία συνάφεια με τις κοινωνικές επιστήμες.
Η όλη διαδικασία των διορισμών αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο. Για διορισμούς στη γενική αγωγή η υφυπουργός δε δεσμεύτηκε ούτε για τον αριθμό ούτε για το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους, ούτε για τα κριτήρια διορισμού. Δηλώθηκε η αντίθεση της ΟΛΜΕ στη διεξαγωγή γραπτού διαγωνισμού ΑΣΕΠ.
Στα θέματα που τέθηκαν από την ΟΛΜΕ η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επιφυλάχθηκε να απαντήσει όταν σταλεί σχετικό υπόμνημα της Ομοσπονδίας.
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ, είναι υποχρεωμένο να επισημάνει ότι σε κάθε περίπτωση οι θεματικές συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να αντικαθιστούν τη συζήτηση εφ’ όλης της ύλης, που επιβάλλεται να γίνεται, προκειμένου να αντιμετωπισθούν χρόνια προβλήματα που απασχολούν τη Δημόσια Εκπαίδευση .
Διαβάστε επίσης:
Το Υπ. Παιδειας εκμαιεύει συναίνεση στις αντιεκπαιδευτικές αντιλαϊκές πολιτικές. Θα του την δώσουμε;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη