Όχι όμως για όλα τα παιδιά, διότι στην Ελλάδα του 21ου αιώνα, για κάποια παιδιά με ειδικές ανάγκες συνεχίζει να ισχύει ο μορφωτικός και εκπαιδευτικός τους αποκλεισμός. Το ειδικό νηπιαγωγείο Σύρου που θεωρητικά εξυπηρετεί παιδιά ΑμεΑ συνεχίζει να είναι στον αέρα , να αποτελεί μια δημόσια δομή ειδικής αγωγής φάντασμα κυριολεκτικά.
Αν και η συνέχεια της λειτουργίας του ήταν δεδομένη και την περσινή σχολική χρονιά, για άγνωστους λόγους αποφασίστηκε η αναστολή του και η παράδοση της σχολικής αίθουσας που το στέγαζε στον δήμο, με αποτέλεσμα η δομή να μείνει κυριολεκτικά στον αέρα και οι μαθητές να μεταφερθούν σε νηπιαγωγεία γενικής, με τα όποια προβλήματα προέκυψαν.
Παρά το γεγονός ότι και φέτος κρίνεται αναγκαία και πάλι η επαναλειτουργία του, δεν έχει γίνει κανένας σχεδιασμός, για το πού θα ανοίξει και για τις σχολικές υποδομές που απαιτούνται, ώστε η ΣΜΕΑΕ να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των συγκεκριμένων παιδιών : προσβασιμότητα, ισόγειος χώρος, ράμπες, τουαλέτα ΑμεΑ, χώροι για θεραπείες, ειδικό εκπαιδευτικό υλικό και εξοπλισμός, μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Παρά τα κροκοδείλια δάκρυα για την ειδική αγωγή τόσο του υπουργείου, όσο και των ποικίλων δημοτικών αρχών, αυτό που ισχύει στην πράξη είναι τα συγκεκριμένα παιδιά και οι οικογένειές τους να βιώνουν τον μορφωτικό αποκλεισμό, τον εγκλεισμό τους και την περιθωριοποίηση.
Οι προσωρινές λύσεις που προτείνονται είναι στην πράξη απαγορευτικές για τη συμμετοχή όλων αυτών των παιδιών στο δημόσιο σχολείο και νηπιαγωγείο. Παιδιά με αμαξίδιο και σοβαρά κινητικά προβλήματα δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε κτήρια με σκάλες, χωρίς ασανσέρ, τουαλέτα ΑμεΑ και ειδικών καθισμάτων που θα τους επιτρέψουν να έχουν ισότιμη πρόσβαση στο δημόσιο σχολείο. Αυτό έχει προταθεί μέχρι σήμερα και σημαίνει αποκλεισμός . Πρόκειται για πρόκληση που αφορά όλο τον κόσμο της εκπαίδευσης, της εργασίας και του γονεϊκού και ΑμεΑ κινήματος. Αποτελεί επιμέρους διάσταση της πολιτικής των περικοπών, της δημοσιονομικής πειθαρχίας, της αριστείας και της εξαΰλωσης των δομών της ειδικής δομής που προωθεί ο ΟΟΣΑ και η Ε.Ε .
Σε αυτό το κυρίαρχο νεοφιλελεύθερο εκπαιδευτικό σύμπαν φαίνεται ότι δεν χωρούν τα παιδιά με τις πιο αδύναμες βιολογικές αποσκευές. Ο εμπαιγμός είναι μεγάλος. Η διοίκηση της εκπαίδευσης δημιουργεί μια δομή “φάντασμα” και “καθαρίζει” με κοινωνικό πρόσωπο , ενώ οι δημοτικές αρχές απλά αδιαφορούν παρά το γεγονός ότι εδώ και χρόνια έπρεπε να δώσουν μια λύση και να αποκτήσει η Σύρος ένα σύγχρονο ειδικό νηπιαγωγείο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των παιδιών μας και των οικογενειών τους. Αλήθεια πώς γίνεται κατανοητή, η γενίκευση της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, στην οποία συμμετέχει ο δήμος Σύρου; Χωρίς τη συμμετοχή των ΑμεΑ ; Χωρίς τη δυνατότητα πρόσβασης; Ποια είναι η θέση της κας Κεραμέως για την ειδική αγωγή; Μάλλον, η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων και ένα μπουντρούμι για τους μαθητές μας και πολύ τους είναι.
Η “προσωρινή” εγκατάσταση του ειδικού νηπιαγωγείου στους χώρους του δημοτικού βρεφονηπιακού σταθμού εκτιμάμε βάσιμα ότι αποκλείει παιδιά και δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια τους. Επομένως, εδώ και τώρα, χθες λέμε εμείς, να βρεθεί χώρος για τα συγκεκριμένα παιδιά, προκειμένου κανένα παιδί να μην βιώσει από τη νηπιακή ηλικία τον αποκλεισμό και την απόρριψη. Διεκδικούμε να βρεθεί άμεσα λύση, προκειμένου το ειδικό νηπιαγωγείο Σύρου να μπορέσει να λειτουργήσει κανονικά – όπως όλες οι άλλες σχολικές μονάδες του νησιού- με τους κτιριακούς όρους και τις υποδομές, οι οποίες να ανταποκρίνονται στις ανάγκες και την ασφάλεια των μαθητών μας με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη