Χ. Κεφαλίδου: Άδικος ο τρόπος υπολογισμού της ποσόστωσης υποψηφίων που επιλέγουν το παλαιό σύστημα πανελλαδικών
Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας σχετικά με τον άνισο και άδικο τρόπο υπολογισμού της ποσόστωσης για τους υποψηφίους που επιλέγουν το παλαιό σύστημα εξετάσεων για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κατέθεσε η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής

Ακολουθεί η ερώτηση:

Στο άρθρο 166 του νόμου 4635/30-10-2019 καθορίζεται ειδικά για το σχολικό έτος 2019 - 2020 η εισαγωγή των παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με το σύστημα το οποίο ίσχυε μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019. Το ανωτέρω άρθρο δίνει τη δυνατότητα να εξεταστούν οι υποψήφιοι είτε με το νέο σύστημα εισαγωγής που θα ισχύσει το 2020 είτε με το παλαιό σύστημα που ίσχυε μέχρι και το σχολικό έτος 2018-2019. Οι υποψήφιοι, που θα επιλέξουν να εξεταστούν με το παλαιό σύστημα, θα διεκδικήσουν -έως σήμερα άγνωστο- ποσοστό των θέσεων των σχολών και τμημάτων.

Το πιο πάνω ποσοστό θα ορίζεται με απόφαση της Υπουργού Παιδείας, αφού έχει πρώτα οριστικοποιηθεί ο αριθμός των αποφοίτων των προηγούμενων ετών που θα διαγωνισθούν με το παλαιό σύστημα. Η διαδικασία αυτή θα ολοκληρωθεί εντός του προσεχούς Απριλίου δηλαδή ενάμιση μηνά πριν τις εξετάσεις.

Το ανωτέρω ποσοστό θα αποδοθεί στα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ορισθεί ο αριθμός εισακτέων της κατηγορίας αυτής για τα Τμήματα και τις Σχολές που τα αφορούν, με κοινή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και των κατά περίπτωση αρμόδιων Υπουργών, (δηλαδή για τις σχόλες των Σωμάτων Ασφαλείας, Ενόπλων Δυνάμεων, Λιμενικού, Εκκλησιαστικών και Τουριστικών) εκτός αν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις.

Κάθε χρόνο οι υποψήφιοι των πανελλαδικών εξετάσεων γνωρίζουν ποια μαθήματα θα δώσουν, τους όρους, τις προϋποθέσεις και το ποσοστό που θα διεκδικήσουν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, δηλαδή το 90% των θέσεων. Ομοίως και οι υποψήφιοι που συμμετέχουν χωρίς εξετάσεις αλλά με τη βαθμολογία τους που έχουν αποκτήσει τις δύο προηγούμενες χρονιές δηλαδή το 10% των θέσεων.

Οι υποψήφιοι του παλαιού συστήματος όμως που θα διαγωνιστούν με εξετάσεις δεν γνωρίζουν το ποσοστό επιλογής που έχουν για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020 και θα το μάθουν μέσα στον Απρίλιο. Επίσης, για τις στρατιωτικές σχολές θα το μάθουν με την εγκύκλιο του ΥΠΕΘΑ μέσα στον Μάιο.

Οι υποψήφιοι δηλαδή πρέπει να επιλέξουν τον Φεβρουάριο με ποιο σύστημα θα εξεταστούν, παλαιό ή νέο, πριν την απόφαση της Υπουργού Παιδείας για τον καθορισμό των ποσοστών εισαγωγής τους που θα ληφθεί μέσα στον Απρίλιο και πριν την εγκύκλιο του ΥΠΕΘΑ τον Μάιο σχετικά με την εισαγωγή υποψηφίων στις στρατιωτικές σχολές όπου ορίζεται και ο αριθμός των εισακτέων σε αυτές.

Οι υποψήφιοι καλούνται να λάβουν δηλαδή μια τόσο σημαντική απόφαση για τις σπουδές τους και το μέλλον τους χωρίς να γνωρίζουν τους όρους, τις προϋποθέσεις και το ποσοστό που θα διεκδικήσουν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Έτσι δημιουργείται ανισότητα και μια μεγάλη αδικία σε βάρος όλων όσων επέλεξαν να εξεταστούν με το παλιό σύστημα, του 20018 - 2019, γιατί δεν τους δίνεται η δυνατότητα να εισαχθούν στις σχολές της επιλογής τους και γιατί θα πρέπει να έχουν ως βάση εισαγωγής πολύ υψηλότερες στις πιο δημοφιλείς (περιζήτητες) σχολές, όπως είναι π.χ. οι Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων επειδή το ποσοστό συμμετοχής των παιδιών είναι υψηλό και οι θέσεις που τους αναλογούν λίγες. Αντίστοιχη ερώτηση σας έχω καταθέσει και για τους αποφοίτους των ΕΠΑ.Λ. στις 29-11-2019 με αριθ. πρωτ. 2283.

Αν τα παιδιά που επέλεξαν να εξεταστούν με το παλιό σύστημα γνώριζαν έγκαιρα το ποσοστό που θα τους δοθεί “κατόπιν εορτής” και που θα είναι χαμηλό, πιθανόν να αποφάσιζαν να δώσουν εξετάσεις με το νέο σύστημα.

Επειδή το σχετικό άρθρο εγείρει σοβαρά ζητήματα ισότητας και αντιβαίνει στην αρχή της χρηστής διοίκησης, καθώς δεν παρέχει ίσες ευκαιρίες για το σύνολο των υποψηφίων στις προσεχείς Πανελλήνιες Εξετάσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση που αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας,

 

Ερωτώνται οι Υπουργοί:

  1. Σε ποιες ενέργειες θα προβεί το Υπουργείο για να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και να άρει την αδικία σε βάρος των υποψηφίων - ήδη αποφοίτων που θα επιλέξουν στις προσεχείς πανελλήνιες εξετάσεις, να εξεταστούν με το παλιό σύστημα;

  2. Εξετάζεται εναλλακτικά να δοθεί και στους υποψηφίους που θα εξεταστούν με το παλιό σύστημα το ποσοστό 10% όπως και στα παιδιά που με τις περσινές εξετάσεις κράτησαν τη βαθμολογία τους και διεκδικούν θέσεις χωρίς εξετάσεις;

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kozani
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
«Στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας συζητήσαμε με εκπαιδευτικούς πώς μπορεί το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και...
Κυρ. Πιερρακάκης: «Αυτή είναι η ομορφότερη και πιο σύγχρονη πανεπιστημιούπολη στη χώρα»!
amfitheatro.jpeg
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!
Έγιναν 108 τα τμήματα που απονέμουν ενιαίο και αδιάσπαστο τίτλο σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master)
Έγιναν 108 τα Τμήματα ΑΕΙ που μαζί με το πτυχίο παραχωρούν και μεταπτυχιακό τίτλο!