Συμμετέχουμε στην κινητοποίηση Δ.Ο.Ε , ΟΛΜΕ , ΟΙΕΛΕ και την τρίωρη στάση έργασίας της ΔΟΕ (3 τελευταίες του πρωινού κύκλου και 3 πρώτες του απογευματινού), Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2020. Συγκέντρωση 12.30 στα Προπύλαια και πορεία στη Βουλή. Κηρύσσουμε 1-3 ώρες συμπληρωματική στάση τις πρώτες ώρες του πρωινού προγράμματος για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των συναδέλφων στην κινητοποίηση.
ΠΡΟΣ: Μέλη του Συλλόγου , Διαδίκτυο , τοπικός τύπος.
Mε το πρόγραμμά της και με την εκλόγή της στην εξουσία η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την πολιτική της επίθεσης στη δημόσια παιδεία, αποβλέποντας στην εμπορευματοποίηση και ιδιωικοποίησή της, προαπαθεί να δημιουργήσει μια εκπαίδευση για την αγορά που θα λειτουργεί η ίδια με όρους αγοράς. Ακολουθεί την ίδια πολιτική κατεύθυνση που χάραξαν και προσπάθησαν να εφαρμόσουν όλες οι μνημονιακές κυβερήσεις από το 2010 και μετά και ειδικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τα αντιδραστικά νομοθετήματά της (ν.4589/19 και 4547/2018) έδωσε νέα πνοή στη συναίνεση γύρω από τις νεοφιλελευθερες αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση. Η Έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα» αποτελεί την ιδεολογική και πολιτική βάση συναίνεσης όλων των καθεστωτικών κομμάτων για τον χαρακτήρα των αλλαγών που πρέπει να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση. Αποκέντρωση – Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας - ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – αναμόρφωση της διοίκησης κατά τα πρότυπα του επιχειρηματικού management, ανταγωνισμός για την κατάληψη θέσεων εργασίας ακόμα και αν πρόκειται για θέσεις ελαστικής εργασίας. (βλ.προσοντολόγιο στις προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσπάθεια εφαρμογής του από τη σημερινή κυβέρνηση)
Η πολιτική της Ν.Δ για την εκπάιδευση επομένως εξελίσσεται πάνω σ’ ένα πολιτικά και ιδεολογικά στρωμένο έδαφος. Με πρόσχημα την ανομία και την ανάγκη αντιμετώπισης της από την πρώτη στιγμή της εκλογής της η κυβέρνηση νομοθέτησε την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Το δόγμα του νόμου και της τάξης επιβάλλεται στην πραγματικότητα για να εξασφαλίσει στα ΑΕΙ τον αποελεσματικό προσανατολισμό προς την αγορά και την προσαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην καπιταλιστική επιχειρηματικότητα επιχειρηματικότητα. Το παζλ αυτών των αλλαγών συνεχίζεται με το νομοσχέδιο για την « Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε) Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» με το οποίο επανασυστήνεται η αρχή αξιολόγησης των Α.Ε.Ι (Εθνική Αρχή Αξιολόγησης) και συνδέεται η χρηματοδότηση με την αξιολόγηση αλλά και ο έλεγχος του προσανατολισμού του έργου τους από διεθνείς οργανισμούς του κεφαλαίου. Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου ανάμεσα σε άλλα προβλέπει :
- Προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού (ΕΕ ή τρίτης χώρας).
- Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες.
- Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, άρα δεν είναι δεδομένο.
- Αναστέλλει τη λειτουργία 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21.
- Μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια.
- Αυξάνει την τιμωρία των διοριζόμενων, αν παραιτηθούν σε τρία χρόνια.
- Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση με διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή κάνει δεκτά τα πτυχία ιδιωτικών κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ. Οι δημόσιες και σχετικά δωρεάν πανεπιστημιακές σπουδές υποβαθμίζονται στη διεκδίκηση μιας θέσης στο δημόσιο σχολείο, την οποία διεκδικούν πια σε ισότιμη βάση τίτλοι κολεγίων με πληρωμή!
Η πολιτική της κυβέρνησης για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κινείται με άξονες την εφαρμογή του προσοντολογίου για τις προσλήψεις στην εκπαίδευση, την αναστολή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε 13 νομούς της χώρας, την επαναφορά της βάσης του 10 και τη μείωση των εισακτέων στα Α.Ε.Ι και την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που δεν θ’ αργήσουν να έρθουν ως νομοσχέδια για ψήφιση στη Βουλή. Την ίδια στιγμή, το αμέσως επόμενο διάστημα ετοιμάζουν νέα αντιασφαλιστική επίθεση με την επιβολή μεγάλων μειώσεων στις συντάξεις, την υπονόμευση της επικουρικής σύνταξης με προοπτική την εξαφάνισης της και την προώθηση της ιδιωτικοποίησης της κοινωνικής ασφάλισης μέσω των επαγγελματικών ταμείων με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της ασφάλισης και περίθαλψης.
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών – άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία
Kαλούμε σε πανεκπαιδευτική κινητοποιηση 31/01/2020 και τη Δ.Ο.Ε να πάρει απόφαση.
Κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο και των νέων αντ-εκπαιδευτικών ρυθμίσεων που
προωθούνται με το τελευταίο νομοσχέδιο.
Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.
Αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Επαναφορά των μισθολογικών απωλειών και του 13ου-14ου μισθού, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, μείωση των ορίων συνταξιοδότησης ώστε να βρουν δουλειά οι νέοι εκπαιδευτικοί. Καμία μείωση των συντάξεων και ιδιωτικοποίηση ταμείου.
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που εξισώνει τα ιδιωτικά κολλέγια με τα Δημόσια Πανεπιστήμια!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ
Mε το πρόγραμμά της και με την εκλόγή της στην εξουσία η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την πολιτική της επίθεσης στη δημόσια παιδεία, αποβλέποντας στην εμπορευματοποίηση και ιδιωικοποίησή της, προαπαθεί να δημιουργήσει μια εκπαίδευση για την αγορά που θα λειτουργεί η ίδια με όρους αγοράς. Ακολουθεί την ίδια πολιτική κατεύθυνση που χάραξαν και προσπάθησαν να εφαρμόσουν όλες οι μνημονιακές κυβερήσεις από το 2010 και μετά και ειδικά η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με τα αντιδραστικά νομοθετήματά της (ν.4589/19 και 4547/2018) έδωσε νέα πνοή στη συναίνεση γύρω από τις νεοφιλελευθερες αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση. Η Έκθεση του Ο.Ο.Σ.Α «Εκπαίδευση για ένα Λαμπρό Μέλλον στην Ελλάδα» αποτελεί την ιδεολογική και πολιτική βάση συναίνεσης όλων των καθεστωτικών κομμάτων για τον χαρακτήρα των αλλαγών που πρέπει να εφαρμοστούν στην εκπαίδευση. Αποκέντρωση – Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας - ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών – αναμόρφωση της διοίκησης κατά τα πρότυπα του επιχειρηματικού management, ανταγωνισμός για την κατάληψη θέσεων εργασίας ακόμα και αν πρόκειται για θέσεις ελαστικής εργασίας. (βλ.προσοντολόγιο στις προσλήψεις εκπαιδευτικών και προσπάθεια εφαρμογής του από τη σημερινή κυβέρνηση)
Η πολιτική της Ν.Δ για την εκπάιδευση επομένως εξελίσσεται πάνω σ’ ένα πολιτικά και ιδεολογικά στρωμένο έδαφος. Με πρόσχημα την ανομία και την ανάγκη αντιμετώπισης της από την πρώτη στιγμή της εκλογής της η κυβέρνηση νομοθέτησε την κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου. Το δόγμα του νόμου και της τάξης επιβάλλεται στην πραγματικότητα για να εξασφαλίσει στα ΑΕΙ τον αποελεσματικό προσανατολισμό προς την αγορά και την προσαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην καπιταλιστική επιχειρηματικότητα επιχειρηματικότητα. Το παζλ αυτών των αλλαγών συνεχίζεται με το νομοσχέδιο για την « Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε) Ειδικοί Λογαριασμοί Κονδυλίων Έρευνας Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Ερευνητικών και Τεχνολογικών Φορέων και άλλες διατάξεις» με το οποίο επανασυστήνεται η αρχή αξιολόγησης των Α.Ε.Ι (Εθνική Αρχή Αξιολόγησης) και συνδέεται η χρηματοδότηση με την αξιολόγηση αλλά και ο έλεγχος του προσανατολισμού του έργου τους από διεθνείς οργανισμούς του κεφαλαίου. Συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου ανάμεσα σε άλλα προβλέπει :
- Προβλέπει τις προσλήψεις στο δημόσιο, μέσω ΑΣΕΠ, πτυχιούχων ιδιωτικών κολεγίων που είναι παραρτήματα αναγνωρισμένων ΑΕΙ του εξωτερικού (ΕΕ ή τρίτης χώρας).
- Επανιδρύει την Αρχή Αξιολόγησης στα ΑΕΙ με αυξημένες αρμοδιότητες.
- Προβλέπει εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση στα ΑΕΙ και συνδέει το 20% της χρηματοδότησής τους με την Αξιολόγηση, άρα δεν είναι δεδομένο.
- Αναστέλλει τη λειτουργία 37 τμημάτων ΑΕΙ που ήταν να ξεκινήσουν από το 2020-21.
- Μετατρέπει ξανά την 30η Ιανουαρίου σε γιορτή από αργία στην πρωτοβάθμια και το επεκτείνει και στη Δευτεροβάθμια.
- Αυξάνει την τιμωρία των διοριζόμενων, αν παραιτηθούν σε τρία χρόνια.
- Τη στιγμή που υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες αδιόριστοι εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι Πανεπιστημίων, η κυβέρνηση με διάταξη που κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή κάνει δεκτά τα πτυχία ιδιωτικών κολεγίων για τον διορισμό εκπαιδευτικών στο δημόσιο. Δηλαδή, καταργεί από το παράθυρο το άρθρο 16 του Συντάγματος βάζοντας από την πόρτα τα επί πληρωμή πτυχία από κάθε φύσης ιδιωτικά κολέγια. Με βάση το άρθρο 50, ο ΑΣΕΠ θα κάνει δεκτούς τους τίτλους σπουδών της αλλοδαπής (άρα και των ιδιωτικών κολεγίων που λειτουργούν ως παράρτημά τους) για τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα δημόσια σχολεία, ακόμη και αν οι υποψήφιοι δεν έχουν εξασφαλίσει την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων τους μέσω ΔΟΑΤΑΠ. Οι δημόσιες και σχετικά δωρεάν πανεπιστημιακές σπουδές υποβαθμίζονται στη διεκδίκηση μιας θέσης στο δημόσιο σχολείο, την οποία διεκδικούν πια σε ισότιμη βάση τίτλοι κολεγίων με πληρωμή!
Η πολιτική της κυβέρνησης για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κινείται με άξονες την εφαρμογή του προσοντολογίου για τις προσλήψεις στην εκπαίδευση, την αναστολή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε 13 νομούς της χώρας, την επαναφορά της βάσης του 10 και τη μείωση των εισακτέων στα Α.Ε.Ι και την εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που δεν θ’ αργήσουν να έρθουν ως νομοσχέδια για ψήφιση στη Βουλή. Την ίδια στιγμή, το αμέσως επόμενο διάστημα ετοιμάζουν νέα αντιασφαλιστική επίθεση με την επιβολή μεγάλων μειώσεων στις συντάξεις, την υπονόμευση της επικουρικής σύνταξης με προοπτική την εξαφάνισης της και την προώθηση της ιδιωτικοποίησης της κοινωνικής ασφάλισης μέσω των επαγγελματικών ταμείων με την απαλλαγή του κράτους από την υποχρέωση της ασφάλισης και περίθαλψης.
Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών – άμεσος διορισμός/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών ΤΩΡΑ αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία
Kαλούμε σε πανεκπαιδευτική κινητοποιηση 31/01/2020 και τη Δ.Ο.Ε να πάρει απόφαση.
Κατάργηση του νόμου 4589/19 για το προσοντολόγιο και των νέων αντ-εκπαιδευτικών ρυθμίσεων που
προωθούνται με το τελευταίο νομοσχέδιο.
Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης.
Αυξήσεις στους μισθούς, ώστε να ζούμε με αξιοπρέπεια. Επαναφορά των μισθολογικών απωλειών και του 13ου-14ου μισθού, κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων, μείωση των ορίων συνταξιοδότησης ώστε να βρουν δουλειά οι νέοι εκπαιδευτικοί. Καμία μείωση των συντάξεων και ιδιωτικοποίηση ταμείου.
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο που εξισώνει τα ιδιωτικά κολλέγια με τα Δημόσια Πανεπιστήμια!
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΡΕΠΠΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΛΥΚΟΥΡΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη