Αφού δοκιμάστηκε πειραματικά σε σχολείο της Ν. Φιλαδέλφειας, η τηλεκπαίδευση θα ξεκινούσε πρώτα από τα μαθήματα της Γ΄ Λυκείου και για τους νομούς που τα σχολεία είναι περισσότερες μέρες κλειστά με πρόθεση να επεκταθεί και στα υπόλοιπα σχολεία της χώρας. Ήδη με επιστολή τους - όχι όμως με επίσημο υπηρεσιακό έγγραφο - οι διευθυντές των ΔΔΕ Αθήνας ζητάνε από τους συναδέλφους να προετοιμάζονται για τη διαδικασία, γνωστοποιώντας τους την προφορική (!) εντολή του Περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης.
Είναι σαφές ότι η όλη προσπάθεια του υπουργείου έχει κυρίως επικοινωνιακό χαρακτήρα, καθώς αυτή τη στιγμή και το σχολείο και οι μαθητές είναι ανέτοιμοι να περάσουν σε τέτοιες μορφές διδασκαλίας: πολλοί λίγοι συνάδελφοι έχουν γνώση και εμπειρία στα εξ αποστάσεως μαθήματα, η υποδομή που υπάρχει είναι αμφίβολη και είναι σαφές ότι τέτοιες καινοτομίες δεν μπορούν να εισαχθούν με προετοιμασία μίας ημέρας και με μια εγκύκλιο του υπουργείου. Και μόνο αυτό το γεγονός αρκεί για να δείξει σε όλους ότι η διαδικασία θα περάσει και δεν θα αγγίξει καθόλου τη συντριπτική πλειοψηφία των εμπλεκόμενων στην εκπαίδευση, Πέρα από αυτά όμως υπάρχουν και μια σειρά άλλα ζητήματα:
• Η τηλεκπαίδευση υπό συγκεκριμένες συνθήκες θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ως επικουρικό εργαλείο μάθησης, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της (κατάκτηση της γνώσης, αλληλεπίδραση, αλληλοβοήθεια, παραστατικότητα, φυσική/σωματική προσέγγιση κ.ά).
• Η τηλεκπαίδευση σε ένα σχολείο και μια κοινωνία ρημαγμένη από την κρίση μπορεί να αποτελέσει εργαλείο διεύρυνσης των κοινωνικών -εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Καθώς απαιτεί και υλικοτεχνική υποδομή, αλλά και αυξημένο μορφωτικό κεφάλαιο από τους συμμετέχοντες, είναι ακατάλληλη ή θέτει στο περιθώριο τους αδύνατους μαθητές και αυτούς που δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις σε υλικοτεχνική υποδομή.
• Δεν ξεχνάμε ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση αποτελεί θέση του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε για την εξοικονόμηση εκπαιδευτικού προσωπικού, αλλά και εκφρασμένη πρόθεση του ΥΠΑΙΘ πρόσφατα (χρησιμοποιήθηκε για την κάλυψη κενών σε Νίσυρο, Κάσο κλπ). Οπότε σε μια περίοδο περικοπών και μηδενικών διορισμών δεν μπορούμε παρά εύλογα να σκεφτούμε ότι η κυβέρνηση πειραματίζεται και με αυτό το ενδεχόμενο.
• Όπως έχουν τα πράγματα η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν πρόκειται να καλύψει κανένα πραγματικό μαθησιακό κενό, αλλά είναι πιο πιθανό να θεωρηθεί ως μια ακόμα "εκπαιδευτική δράση" που εύκολα θα αποτελέσει ένα επιπλέον κριτήριο αξιολόγησης στην επόμενη φάση υλοποίησης των πολιτικών του υπουργείου, που ακόμα και αν καθυστερήσουν λίγο λόγω της κρίσης που προκαλεί η επιδημία, δεν θα ανασταλούν.
Με βάση όλα τα παραπάνω θεωρούμε τη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης, που ξεκινάει μέσα στην καρδιά μιας τόσο μεγάλης κρίσης, μια επικοινωνιακή απάτη που εξυπηρετεί τις πολιτικές σκοπιμότητες και την ουσιαστική ανεπάρκεια της κυβέρνησης. Ο στόχος της προτεινόμενης τηλεκπαίδευσης είναι η εκμετάλλευση της δυσκολίας στην οποία βρίσκονται οι μαθητές μας και οι γονείς τους, δημιουργώντας έναν νέο κοινωνικό αυτοματισμό.
Γι’ αυτό δεν συναινούμε - συμμετέχουμε στην υλοποίηση της. Γνωρίζουμε ότι και αυτή η κρίση θα αξιοποιηθεί για την υλοποίηση σκληρών πολιτικών απέναντι σε όλους μας και καλούμε τους συναδέλφους να είναι σε ετοιμότητα για την αποτροπή τους.
Ζητάμε:
Μείωση της διδακτέας ύλης για όλες τις τάξεις και της εξεταστέας ύλης στις πανελλαδικές εξετάσεις. Μη διεξαγωγή προαγωγικών εξετάσεων και χρησιμοποίηση του αντίστοιχου χρόνου για κάλυψη των κενών.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη