ex apostaseos 1280
Ανακοίνωση της Ζ' ΕΛΜΕ Αθήνας

Αναρωτιόμαστε ποιον κοροϊδεύουν;

Φαίνεται ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας έχει χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα και με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μαθητές και εκπαιδευτικοί το τελευταίο διάστημα της αναστολής λειτουργίας των σχολείων σχετικά με τις ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό. Το μόνο που τους νοιάζει είναι η δημιουργία εικονικής πραγματικότητας.  Συνεχίζουν  μια απαράδεκτη επικοινωνιακή τακτική που στόχο έχει να κρύψει κάτω από το χαλί τις τεράστιες ευθύνες της για τα προβλήματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι αφήνει χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς χωρίς μέσα και εξοπλισμό, χωρίς κεντρικά οργανωμένη στήριξη.

Αφού κίνησαν «θεούς και δαίμονες», έστειλαν αλλεπάλληλες εγκυκλίους στα σχολεία και στους γονείς των μαθητών για δήθεν προμήθεια εξοπλισμού (tablet, laptop, κλπ) για την εξ’ αποστάσεως  εκπαίδευση και αφού απαίτησαν σε λιγότερο από μια ημέρα να δοθούν στοιχεία από τους Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες/νους των σχολείων, έρχονται τώρα, με την τελευταία εγκύκλιο (Φ478.6/75/44420/Α2/7-4-2020) να αναιρέσουν όλα τα προηγούμενα! Απίστευτη ταλαιπωρία και αναστάτωση, απίστευτος πανικός τελικά για το τίποτα

Οι παλινωδίες στις οποίες υπέπεσε το υπουργείο είναι:

  1. Με έγγραφο της 7/4, προς τις ΔΙΔΕ και στα σχολεία, ζητά να καταγραφούν οι ανάγκες εκπαιδευτικών και μαθητών σε βασικό εξοπλισμό «προκειμένου να υπάρχει ισότιμη πρόσβαση στην εκπαιδευτική διαδικασία από όλους αφού πολλοί εκπαιδευτικοί και μαθητές (σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης)………. δεν έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση λόγω έλλειψης βασικού εξοπλισμού».  Μάλιστα ορίζεται η προθεσμία αποστολής της σχετικής καταγραφής η Πέμπτη 9/4 και ώρα 12:00! Να επισημανθεί ακόμα ότι το έγγραφο αυτό δεν έφθασε στη Ηλεκτρονική Αλληλογραφία των σχολικών μονάδων, αλλά οι Δ/ντες ενημερώθηκαν από τις ΔΙΔΕ.
  2. Την επόμενη μέρα, 8/4, με έγγραφο της ΠΔΕ μέσω της ΔΙΔΕ  διευκρινίζεται ότι «Μετά από νέες οδηγίες της ΠΔΕ Αττικής, σας ενημερώνουμε ότι η καταγραφή για ανάγκες σε φορητές συσκευές, αφορά και μαθητές/τριες οι οποίοι/ες δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό για να συμμετέχουν σε εξ αποστάσεως εκπαίδευση (κατ’ εκτίμησή σας). Οι μαθητές/τριες που θα χρησιμοποιήσουν φορητές συσκευές, έχουν την υποχρέωση να τις επιστρέψουν στη σχολική μονάδα σε καλή κατάσταση, μετά το πέρας της εξ αποστάσεως διδασκαλίας».
  3. Την Τρίτη  ημέρα, στις 9/4 , με άλλο έγγραφο προς τις ΔΔΕ μέσω των ΠΔΕ, «διευκρινίζει» τα εξής: «η καταγραφή αναγκών εξοπλισμού φορητών ηλεκτρονικών υπολογιστών/συσκευών αφορά αποκλειστικά και μόνο σε ελλείψεις της σχολικής μονάδας και επ’ουδενί φυσικών προσώπων (εκπαιδευτικών ή μαθητών)».
  4. Το Υπουργείο και η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για την αναστάτωση και την ξεδιάντροπη κοροϊδία προς όλη την κοινωνία. Τους ενδιαφέρει μόνο το επικοινωνιακό παιχνίδι και όχι η ισότιμη συμμετοχή των παιδιών σε όλη αυτή την πρωτόγνωρη διαδικασία που ζούμε τον τελευταίο μήνα.

Η κυβέρνηση «κατάφερε» να βρει τρόπους, ακόμα και σε μια νύχτα με ΠΝΠ, για να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις των εργοδοτών, να χαρίσει εκατομμύρια ευρώ στους μεγαλοκαναλάρχες, κλινικάρχες, εταιρείες διαχείρισης οδικών δικτύων αλλά δεν τολμά να ικανοποιήσει το αυτονόητο αίτημα των εκπαιδευτικών συνδικάτων, της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ, της ΑΣΓΜΕ και των μαθητών: να συμμετέχουν ΟΛΑ τα παιδιά “ισότιμα” στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

  1. Στις 9/4 επίσης με νέα εγκύκλιο «προτρέπει» τους εκπαιδευτικούς για «προαιρετική» υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το χρονικό διάστημα μέχρι και 15 /4/2010 και μετά την 21η /4 με την παρατήρηση ότι θα ακολουθήσουν νέες διευκρινιστικές εγκύκλιοι!

Την καλούμε  να μην προχωρήσει σε «διατάξεις» που παραβιάζουν το θεσμοθετημένο πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων όπως ορίζεται με το Π.Δ. 79/2017. Στο άρθρο 3 του Π.Δ. και στην παράγραφο 1 στ, αναγράφεται ότι «Τα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία δεν λειτουργούν …από τη Μ. Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή της Διακαινησίμου». Το Προεδρικό Διάταγμα δεν αναιρείται ούτε με υπουργικές αποφάσεις ούτε με «συστάσεις».

Οι εκπαιδευτικοί, όλες αυτές τις μέρες της υποχρεωτικής αναστολής των σχολειών, κάνουμε και θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό που πρέπει: το χρέος μας απέναντι στους μαθητές, με όλα τα μέσα και κάτω από όλες τις συνθήκες, χωρίς καμία έμπρακτη στήριξη από την κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Με τη δική μας άοκνη προσπάθεια στηρίζεται η εξ αποστάσεως εκπαίδευση – επαφή με τους μαθητές μας, για όσο διαρκεί η αναγκαστική αναστολή λειτουργίας των σχολείων.

  1. Τέλος, με το πιο  πρόσφατο έγγραφο της Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ. με ημερομηνία 9/4 καλούνται οι εκπαιδευτικοί στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης να έχουν τη δυνατότητα «να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας. Σημειώνεται, εν τούτοις, ότι οποιαδήποτε θέματα καλυφθούν πέραν της ύλης που έχει διδαχθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων δεν αποτελούν διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτά παραδοθούν και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη μετά την επαναλειτουργία των σχολείων.». Μπορούν δηλαδή να προχωρήσουν (κατά παρέκκλιση ακόμα και των οδηγιών του ίδιου του Υ.ΠΑΙ.Θ. σε παράδοση νέας ύλης  αλλά αν το κάνουν θα χρειαστεί να την επαναλάβουν στους μαθητές τους δια ζώσης, όταν λειτουργήσουν και πάλι τα σχολεία.

Η λογική της “προαιρετικότητας” που εισάγεται οξύνει τις ανισότητες και δημιουργεί νέες. Γεννά συγχύσεις και ανισοτιμίες εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Αλλοιώνεται κι άλλο το ενιαίο πλαίσιο λειτουργίας. Ακόμα και κάτω από έκτακτες συνθήκες όπως οι σημερινές, η σχολική ζωή καθορίζεται από ενιαίους κανόνες. Δεν περιμένουμε από το Υπουργείο να μας υποδείξει το πώς και το πότε θα επικοινωνήσουμε με τους μαθητές μας και προφανώς δε διαπραγματευόμαστε τα αυτονόητα.

Τονίζουμε προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. ότι έχει θεσμική υποχρέωση να διαφυλάξει την τήρηση του Αναλυτικού Προγράμματος και την ύπαρξη των ενιαίων διδακτικών στόχων ανά τάξη. 

Απαιτούμε από το υπουργείο παιδείας να αναλάβει τις πολιτικές του ευθύνες και να καταρτίσει ένα συγκροτημένο σχέδιο αντιμετώπισης των προβλημάτων εν γένει που έχουν ανακύψει στην εκπαίδευση εν μέσω πανδημίας. Ζητάμε από το υπουργείο να ακούσει με προσοχή τα ζητήματα που θέτει η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ και να μην αναλώνεται σε εντυπώσεις παίζοντας επικοινωνιακά παιχνίδια με τα ΜΜΕ και τα κοινωνικά δίκτυα.

Απαιτούμε εδώ και τώρα, χωρίς περιστροφές και άλλα τερτίπια, να σταματήσει το Υπουργείο Παιδείας να εμπαίζει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς και να  ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΕΙ το αίτημα για ένα δωρεάν Η/Υ ή tablet σε κάθε μαθητή και δωρεάν σύνδεση στο Internet!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ