H Η Ζ' ΕΛΜΕ Αθήνας για την επαναλειτουργία των σχολείων
Ανακοίνωση

Η Ζ΄ ΕΛΜΕ συμμετέχει στην ΑΠΕΡΓΙΑ της ΤΕΤΑΡΤΗΣ 6 Μαΐου  που προκήρυξε η ΟΛΜΕ με συμπληρωματική 3ωρη στάση εργασίας για τα ανύπαρκτα μέτρα για την υγεία των εκπαιδευτικών και  μαθητών και για την κατάθεση του άθλιου νομοσχεδίου για την παιδεία.

Οι ανακοινώσεις που έκανε το Υπουργείο Παιδείας, την προηγούμενη εβδομάδα, για τo άνοιγμα των σχολείων εντείνουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τόσο στους μαθητές και τους γονείς, όσο και στους συναδέλφους εκπαιδευτικούς.

Τα χρόνια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία παραμένουν, χωρίς να καταβάλλεται καμία προσπάθεια από την κυβέρνηση να επιλυθούν, όπως για παράδειγμα: η έλλειψη καθαριότητας, οι ανεπαρκείς κτιριακές υποδομές, τα εκπαιδευτικά κενά, τα μέσα ατομικής προστασίας και τα υλικά καθαρισμού κλπ. Η κυβέρνηση προβάλλει για άλλη μια φορά την ατομική ευθύνη αντί να αναλάβει τη δική της ευθύνη, για την προστασία όλων των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των οικογενειών τους.

Το κύριο ζήτημα που παραμένει είναι πώς θα διασφαλιστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις προκειμένου να ανοίξουν τα σχολεία, αν πραγματικά διασφαλίζεται η υγεία των μαθητών και των εκπαιδευτικών με ευθύνη του κράτους, χωρίς να μετακυλίεται το κόστος και η ευθύνη σε γονείς και μαθητές.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζουμε από πρώτο χέρι και έχουμε αντίληψη της άσχημης πραγματικότητας που επικρατεί στα σχολεία μας. Συγκεκριμένα:

1. Για την κτιριακή υποδομή

Τα προβλήματα στην κτηριακή υποδομή είναι γνωστά και διαχρονικά. Οι σχολικές αίθουσες σε πολλά σχολεία δεν ξεπερνούν τα 30τ.μ. Σε πολλά σχολικά συγκροτήματα έχουν δημιουργηθεί αίθουσες με παρεμβάσεις που έγιναν σταδιακά σε διαδρόμους και άλλους κοινοχρήστους χώρους, χωρίς το σωστό εξαερισμό και τις αναγκαίες διαστάσεις. Τα εργαστήρια (πληροφορικής, φυσικών επιστημών, ΕΠΑΛ) δεν έχουν τις απαιτούμενες χωροταξικές προδιαγραφές.  Πολλές αίθουσες στεγάζονται σε προκάτ κατασκευές. Τα προαύλια και οι κοινόχρηστοι χώροι (διάδρομοι, βρύσες, τουαλέτες) στις περισσότερες περιπτώσεις είναι ακατάλληλα να καλύψουν τις ανάγκες των μαθητών ακόμα και σε κανονικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων. Πολλά σχολεία συστεγάζονται, με συνέπεια το συνωστισμό εκατοντάδων μαθητών στους κοινόχρηστους χώρους, ακόμη και στην περίπτωση κυλιόμενης βάρδιας. Τα γραφεία των καθηγητών είναι στην πλειοψηφία τους μικροί και ακατάλληλοι χώροι για τις νέες συνθήκες.

Οι όροι που έχουν τεθεί από την επιστημονική κοινότητα είναι πρακτικά ανεφάρμοστοι για πολλά σχολικά κτήρια. Στις υπάρχουσες σχολικές αίθουσες, τα τμήματα θα πρέπει να χωριστούν σε ομάδες των 4-8 μαθητών προκειμένου να τηρούνται οι αναγκαίες αποστάσεις.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να σταθμίσουν τα δεδομένα σε κάθε σχολείο, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και την υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Να ΜΗΝ χρησιμοποιηθούν ΚΑΘΟΛΟΥ τάξεις που κρίνονται ακατάλληλες ή να μειωθεί και άλλο ο αριθμός των παιδιών σε κάθε τμήμα, αν αυτό κρίνει ο Σύλλογος, προκειμένου να τηρείται  η οδηγία του 1,5 μέτρου.

Θεωρούμε επικίνδυνη τη στάση του ΕΟΔΥ για το όριο των μαθητών ανά τμ και την παλινωδία του αλλάζοντας τα 7 τμ που είχε αναγραφεί αρχικά στο αόριστο «Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας»!

2) Για την καθαριότητα των σχολείων, τις απολυμάνσεις και την επάρκεια σε αναλώσιμα:

Τα προβλήματα στην καθαριότητα και την υγιεινή των σχολείων είναι χρόνια. Οι σχέσεις εργασίας πολλών καθαριστριών είναι ελαστικές και με συμβάσεις έργου. Σε πολλά σχολεία η καθαριότητα των σχολικών κτηρίων γίνεται μετά το πέρας του ωραρίου ή στην καλύτερη περίπτωση γύρω στις 12:00.

Απαιτούμε:

  1. Έστω και τώρα, η κυβέρνηση να μονιμοποιήσει το προσωπικό της καθαριότητας στα σχολεία, με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και να προχωρήσει σε νέες προσλήψεις, καθώς τα σχολεία είναι απαραίτητο να καθαρίζονται μετά από κάθε διάλειμμα κι όχι δυο φορές την ημέρα, όπως εξήγγειλε η Υπουργός Παιδείας. Η προσωρινή λύση της μεταφοράς καθαριστριών από την Πρωτοβάθμια στη Δευτεροβάθμια λύνει προς το παρόν το πρόβλημα, αλλά όχι μακροπρόθεσμα, αν σκεφτούμε ότι περιμένουμε νέο κύμα έξαρσης του ιού το Φθινόπωρο.
  2. Να δοθεί γενναίο έκτακτο κονδύλι στις Σχολικές Επιτροπές για την αγορά όλων των αναλώσιμων με ευθύνη του Κράτους, για τη συχνή απολύμανση των σχολείων. Να προμηθευτούν όλα τα σχολεία όλα τα ατομικά μέσα προστασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς (αντισηπτικά – μάσκες – γάντια κλπ.).                                                         Τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας στις σημερινές συνθήκες είναι ζωτικής σημασίας και δεν μπορεί να αντιμετωπίζονται με προχειρότητα.  Η τοποθέτηση της Υπουργού ότι «τα ταμεία των σχολικών επιτροπών πλεονάζουν και επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών» είναι εκτός πραγματικότητας.

3) Για τη μετακίνηση εκπαιδευτικών και μαθητών

1. Αρκετοί συνάδελφοι βρίσκονται σε διαρκή μετακίνηση σε περισσότερα από δύο σχολεία  πολλαπλασιάζοντας τον αριθμό των ατόμων με τα οποία έρχονται σε επαφή! Αυτό είναι ιδιαίτερα επικίνδυνο! Απαιτούμε από την κυβέρνηση να καθορίσει ότι όσο διαρκεί η πανδημία, οι συνάδελφοι θα προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε ένα και μόνο σχολείο απ` όσα υπηρετούν. Ειδικά για τους συναδέλφους της παράλληλης στήριξης το παραπάνω μέτρο είναι επιτακτικό!

Πρέπει, επιπλέον, να παρθούν μέτρα σε κάθε σχολείο ώστε να επιτρέπουν να γίνει  η παράλληλη στήριξη και να τηρηθεί η αναγκαία απόσταση εκπαιδευτικού-μαθητή υπολογίζοντάς τον στον αριθμό των ατόμων που θα παρευρίσκονται στην αίθουσα.

2. Σε πολλά σχολεία και ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ, η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Είναι αναγκαίο να υπάρχει ειδική μέριμνα για τη δωρεάν μετακίνηση των μαθητών, που αναγκάζονται να πηγαίνουν σε σχολεία μακριά από τη γειτονιά τους (π.χ. επιπρόσθετα δρομολόγια για να αποφευχθεί ο συνωστισμός) καθώς και τα αναγκαία μέσα υγιεινής (μάσκες, αντισηπτικά και γάντια)

4) Για τη «Ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων»

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, σχετικά με την από τηλεοράσεως προφορική εντολή της υπουργού Παιδείας περί βιντεοσκόπησης και ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων, είναι προφανές ότι κάτι τέτοιο αντιβαίνει σε άρθρα του Συντάγματος, της ελληνικής νομοθεσίας αλλά και των Διεθνών Κανονισμών περί προστασίας προσωπικών δεδομένων :

Άρθρο 9A του Συντάγματος: (Προστασία προσωπικών δεδομένων)

Κανονισμός (ΕΕ) 679/2016 (GDPR) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Έγγραφο ΥΠΕΘ Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ.25/103373/Δ1 22-6-2018

Απόφαση Α.Π.Δ.Π.Χ. Γ/ΕΞ/2274/2011 – ΦΕΚ 548/Β/7-4-2011 (ΟΔΗΓΙΑ 1/2011)

Aπόφαση  21/2019  της  ΑΡΧΗΣ   ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ  ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ  ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ  ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ:

Ως εκ τούτου:

Καλούμε τα μέλη μας να μην υλοποιήσουν την προφορική εντολή περί αναμετάδοσης του μαθήματος

5) Για την επιστροφή  των τάξεων του Γυμνασίου και της Α και Β Λυκείου

Η ΟΛΜΕ είχε προτείνει, για λόγους ασφαλείας, να μην ανοίξουν καθόλου τα Γυμνάσια, η Α και Β τάξη των Λυκείων και οι μαθητές να προαχθούν χωρίς εξετάσεις, αλλά με τους προφορικούς βαθμούς των δύο τετραμήνων, όπως έχει γίνει και στο παρελθόν. Για την Γ λυκείου πρότεινε τα σχολεία να ανοίξουν σταδιακά, ώστε αρχικά να ανοίξουν τα σχολεία στα οποία δεν έχει ολοκληρωθεί η ύλη και στη συνέχεια, ανάλογα με τις υγειονομικές εξελίξεις, να ανοίξουν και τα υπόλοιπα για να γίνουν οι απαραίτητες επαναλήψεις.

Είναι απαράδεκτο να ανοίγουν τα σχολεία και να μην έχουν παρθεί τα απαραίτητα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας των μαθητών, των οικογενειών τους και των εκπαιδευτικών. Είναι απαράδεκτο να μην έχει δοθεί ούτε 1 ευρώ από το κράτος για την ισότιμη εξ αποστάσεως διδασκαλία, όταν για τους περισσότερους μαθητές θα συνεχίσει να είναι ο μόνος τρόπος εκπαίδευσής τους. Η υγεία και η μόρφωση είναι δικαίωμα όλων.

6) Για την παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία στις 6/5

Με εγκύκλιο το Σάββατο (!) 2/5 το Υπουργείο Παιδείας ζητά από όλους τους εκπαιδευτικούς να είναι στα σχολεία τους από 6/5, ώστε να προετοιμάσουν την έναρξη των μαθημάτων. Πρακτικά το μέτρο αυτό δεν έχει κανέναν νόημα και ειδικά για τους συναδέλφους των Γυμνασίων. Την ίδια στιγμή υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συναδέλφων που βρίσκεται αρκετά μακριά από το σχολείο που εργάζεται. Δεν προσφέρει κανένα πρακτικό αποτέλεσμα να μαζεύονται κάθε μέρα 30 και πλέον εκπαιδευτικοί σε ένα ακατάλληλο γραφείο καθηγητών, ακυρώνοντας στην πράξη την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και αποκλείοντας τους μαθητές του Γυμνασίου και  Α και Β Λυκείου από κάθε μαθησιακή διαδικασία για 2 βδομάδες.

ΟΛΟΙ μαζί μέσα από τα σωματεία μας, με τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων μπαίνουμε μπροστά και διεκδικούμε για κάθε σχολείο τη διασφάλιση των αναγκαίων όρων.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ  6/5

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
O Oικουμενικός Πατριάρχης, αυτές τις ημέρες βρίσκεται στην Ελλάδα. Απ’ τη Δευτέρα, μέχρι και την Τετάρτη, θα είναι στη Σπάρτη
Επίτιμος διδάκτορας αθλητικής διοίκησης στο Πανεπιστήμιο της Πελοποννήσου ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος
πιερρακακης δυτικης μακεδονιας
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Δέσμευση Πιερρακάκη για στήριξη της αναπτυξιακής στρατηγικής και της διεθνοποίησής του
Ερχονται αναβαθμίσεις των υφιστάμενων εγκαταστάσεων Σχολών και νέων κτιρίων εκπαίδευσης, ανέγερση φοιτητικών εστιών 750 κλινών, Εκπαιδευτικό...
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας: Δέσμευση Πιερρακάκη για στήριξη της αναπτυξιακής στρατηγικής και της διεθνοποίησής του
Σχολική αίθουσα
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;
Το σχολείο, οφείλει να δρα αντισταθμιστικά, να κοινωνικοποιεί τα παιδιά, να αναπτύσσει δράσεις και παρεμβάσεις που ενισχύουν την ενσυναίσθηση,...
Παιδεία και πρόληψη ή επιβολή ποινών;