Παρεμβάσεις: Η εγκύκλιος για τα ΚΕΣΥ υποβαθμίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία
Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π. Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ Δημήτρη Πολυχρονιάδη και Χρήστου Παναγιώτου, αναπληρωτή εκπ/κού

Για την Εγκύκλιο με τίτλο «Λειτουργία των Κέντρων Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης» που εξέδωσε 6/5/2020 η υφυπουργός παιδείας Σ. Ζαχαράκη.

 Από την εγκύκλιο γίνεται ολοφάνερο ότι:

  1. Το υπ. παιδείας αναγνωρίζει την έλλειψη του απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων για την ομαλή λειτουργία των ΚΕΣΥ σε όλη τη χώρα. 
  2. Το υπ. παιδείας επιδιώκει τον μη διορισμό του  απαραίτητου μόνιμου προσωπικού όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων για την ομαλή λειτουργία των ΚΕΣΥ σε όλη τη χώρα.
  3. Το υπ. παιδείας στη βάση εξορθολογισμού προσωπικού, με διαδικασίες fast track, και με νομιμοφανείς διαδικασίες, μετακινεί προσωπικό από τα ειδικά σχολεία και τα τμήματα ένταξης κάθε περιοχής για να καλύψει (αυτό που όφειλε να καλύψει με τους αναγκαίους μαζικούς μόνιμους διορισμούς) τις ανάγκες των ΚΕΣΥ (επαναξιολογήσεις μαθητών για παράλληλη στήριξη,  αξιολογήσεις μαθητών που αλλάζουν εκπαιδευτική βαθμίδα ή εισέρχονται για πρώτη φορά σε εκπαιδευτική βαθμίδα, αλλαγή πλαισίου ή διατήρηση του πλαισίου φοίτησης μαθητών, αξιολογήσεις μαθητών που βρίσκονται σε διαδικασία πανελλαδικών εξετάσεων). Ανάγκες που διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα άφηναν ακάλυπτες, οδηγώντας τον ειδικό πληθυσμό είτε στο σπίτι ου είτε στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

 Η πράξη αυτή του υπ. παιδείας έρχεται σε αντίθεση με τα αιτήματα των εκπαιδευτικών σωματείων και συνιστά παραπέρα υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών.

Το υπ. παιδείας καταρρίπτει ( με ευκολία λέμε εμείς) τον «μύθο» που τόσο καιρό το ίδιο έχτιζε για την επιτυχημένη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση», αναγκάζοντας εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής να αφήσουν ακάλυπτους μαθητές με τους οποίους είχαν δρομολογήσει μια σταθερή επικοινωνία. 

Το υπ. παιδείας γνωρίζει ότι η πλατιά πλειοψηφία των εργαζόμενων στα ΚΕΣΥ είναι αναπληρωτές με συγκεκριμένη ημερομηνία απόλυσης. Άρα η υποτιθέμενη πρόσκληση ενδιαφέροντος θα καταλήξει σε υποχρεωτική μετακίνηση για τις ανάγκες της υπηρεσίας. 

Το υπ. παιδείας γνωρίζει ότι η μετακίνηση αυτή του προσωπικού  δημιουργεί παρακαταθήκη για αντίστοιχες κινήσεις στο μέλλον, κάθε φορά που θα επιλέγει νέες περικοπές στη βάση μιας διαχρονικής υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.

Το υπ. παιδείας γνώριζε και όφειλε να έχει πάρει όλα τα απαιτούμενα μέτρα για να υπάρχει το απαραίτητο μόνιμο προσωπικό στις δομές της ειδικής αγωγής και στις δομές υποστήριξης, ικανοποιώντας το αίτημα του εκπαιδευτικού κινήματος για μαζικούς μόνιμους διορισμούς/μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που έχουν δουλέψει αποκλειστικά με το Πτυχίο και την προυπηρεσία.

ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ ΜΗΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ. ΕΠΕΛΕΞΕ ΝΑ «ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙ» ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΗΧΥ ΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ και με διαδικασίες και κριτήρια που αποκλείουν την κάλυψη των πολυεπίπεδων αναγκών στο χώρο της ειδικής εκπαίδευσης.

Σήμερα προσπαθεί να «βουλώσει» τα κενά που το ίδιο δημιούργησε και καλεί τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν τη δρομολογημένη επικοινωνία και επαφή που είχαν με τους μαθητές με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για να στηρίξουν έναν θεσμό που όφειλε να έχει συνδράμει με όλα τα μέσα από την αρχή της πανδημίας.

Ως Παρεμβάσεις καταγγέλλουμε μια ακόμα επιθετική κίνηση του υπ. παιδείας, απέναντι πρωτίστως στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που θα αναγκαστούν με σύντομες διαδικασίες να  ανταποκριθούν σε αξιολογήσεις, μετά από μεγάλο διάστημα εγκλεισμού τους, στοιχείο που εκ προοιμίου θα αλλοιώσει την όποια διαδικασία.

Ως Παρεμβάσεις καταγγέλλουμε την μετακίνηση (και μάλιστα σε ευρεία κλίμακα ) προσωπικού του χώρου της ειδικής αγωγής, αντί για τον αναγκαίο μόνιμο διορισμό όλων των απαραίτητων (σε αριθμό και πεδίο) ειδικοτήτων.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ζητήσει την άμεση ανάκληση της εγκυκλίου

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρδιαγγειακά νοσήματα σε γυναίκες
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών
Πέντε βασικά ζητήματα που, σύμφωνα με ειδικούς στο Fortune, κάθε γυναίκα άνω των 40 πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών
Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου