Η αγωνία, το άγχος που κυριαρχεί στους φοιτητές για την πορεία των σπουδών και τους όρους διεξαγωγής της εξεταστικής οφείλονται στην κυβέρνηση της ΝΔ και τη διαχρονική κρατική ευθύνη που έχει αφήσει τα πανεπιστημιακά ιδρύματα στο έλεος της υποχρηματοδότησης, χωρίς τις αναγκαίες και κατάλληλες υποδομές και προσωπικό εκπαίδευσης, καθαριότητας, συντήρησης και λειτουργίας.
Η κυβέρνηση για μια ακόμα φορά πετάει την ευθύνη στα τμήματα και στους καθηγητές για το αν, πώς και πότε θα γίνει η εξεταστική, χωρίς να έχει εξασφαλίσει ακόμα την έγκαιρη διανομή όλων των απαραίτητων συγγραμμάτων στους φοιτητές, συνεχίζοντας να έχει στον αέρα τους πρακτικάριους φοιτητές και χωρίς να έχει δώσει ούτε ένα ευρώ για να καλύψει τις έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν στη λειτουργία των ιδρυμάτων.
Αυτή η κατάσταση σε συνδυασμό με τα νέα οικονομικά και εργασιακά βάρη που καλούνται να πληρώσουν οι λαϊκές οικογένειες προσθέτουν πολλαπλάσια εμπόδια στους φοιτητές, οι οποίοι δεν μπορούν να προγραμματίσουν πότε και πώς θα πάρουν πτυχίο, πώς θα περάσουν μαθήματα, θα κάνουν διπλωματική εργασία, πρακτική άσκηση κ.λπ.
Οι συστάσεις του υπουργείου «καλό θα ήταν να γίνει η εξεταστική δια ζώσης» είναι άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε! Δεν ξέρει το υπουργείο ότι, ακόμα και πριν την πανδημία, οι φοιτητές δε χωρούσαν στις αίθουσες; Ότι το προσωπικό λειτουργίας, καθαριότητας και συντήρησης είναι ανεπαρκέστατο;
Το ίδιο μακριά από την πραγματικότητα είναι και τα στοιχεία που παρουσιάζει το υπουργείο ότι δήθεν η εξ' αποστάσεως διδασκαλία προχωρά ανεμπόδιστα και πως μπορεί να πραγματοποιηθεί η εξεταστική μέσω αυτής. Η αλήθεια είναι πως ακόμα και μετά από δυο μήνες εφαρμογής της τηλε-εκπαίδευσης συνεχίζουν και δεν έχουν πρόσβαση όλοι οι φοιτητές, οι πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται, αρκετές εκ των οποίων τις πληρώνουν οι καθηγητές, δεν μπορούν να σηκώσουν τον όγκο των εργασιών. Κανείς δε δίνει απαντήσεις στις σοβαρές ενστάσεις από την εκπαιδευτική κοινότητα για τη διεξαγωγή εξεταστικής μέσω της τηλεματικής διαδικασίας, αφού τίθενται ζητήματα διαβλητότητας, αξιοκρατίας και μη ισότιμης συμμετοχής όλων των φοιτητών. Η κυβέρνηση παινεύει συνολικά την τηλε-εκπαίδευση γιατί θέλει να μπαλώσει με αυτήν πάγια και σημαντικά κενά στη λειτουργία των ιδρυμάτων και όχι να αναβαθμίσει την εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία για να πραγματοποιηθεί ολοκληρωμένα απαιτεί καθηγητές, αίθουσες και εξοπλισμό.
Οι φοιτητές να μην επιτρέψουν την παραπέρα υποβάθμιση και χτύπημα των μορφωτικών τους δικαιωμάτων, που με αφορμή και την πανδημία η κυβέρνηση προωθεί. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης και όχι μεμονωμένα των ιδρυμάτων και των καθηγητών να δώσει λύση στον “λαβύρινθο” προβλημάτων που έχει διαμορφωθεί στα πανεπιστήμια. Έχει την ευθύνη να εξασφαλίσει ασφαλείς όρους φοίτησης και εξέτασης όλων των φοιτητών με ισότιμους όρους, μέτρα στήριξης των οικογενειών των φοιτητών, δωρεάν και ασφαλής μετακίνηση στον τόπο σπουδών.
Οι φοιτητές με τους συλλόγους τους να διεκδικήσουν όλα αυτά που δικαιούνται για τις σπουδές, την υγεία, το πτυχίο, τη μόρφωση και τη δουλειά που τους αξίζει.
Αθήνα, 6/5/2020 Το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη