Εκπαίδευση και κατάρτιση στα ΔΙΕΚ: 22 ερωτήματα για την επόμενη μέρα
Επιστολή του ΣΕΔΙΕΚ (Σωματείο Εκπαιδευτών Δημοσίων ΙΕΚ & Λοιπών Φορέων Δια Βίου Μάθησης του Δημοσίου) με ερωτήματα και απορίες μας σχετικά με την επόμενη μέρα, αυτή της επαναλειτουργίας των ΔΙΕΚ.

Προς:  

  1. Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Κεραμέως Νίκη
  2. Το Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Βούτσινο Γεώργιο

Τον Πρόεδρο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.  κ. Δέρβο Κωνσταντίνο

Αξιότιμοι,

 

Τα Δ.Ι.Ε.Κ. του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων βρίσκονται σε Αναστολή λειτουργίας από τις 11 Μαρτίου 2020, όπως όλες οι Εκπαιδευτικές δομές της χώρας, λόγω της Πανδημίας Κορωνοϊού COVID-19. Στο χρονικό αυτό διάστημα έγιναν οι ακόλουθες ενέργειες:

  1. Την 19/03/2020, με Εγκύκλιό του προς τις Δ/νσεις των Δ.Ι.Ε.Κ., ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης κ. Βούτσινος ζήτησε από τους Διευθυντές των Δ.Ι.Ε.Κ. να μας ενημερώσουν για τη δυνατότητα που έχουμε να «Απασχολούμε» τους Σπουδαστές μας μέσω Τηλεκπαίδευσης με σύγχρονα εργαλεία.
  2. Με τον τρόπο που γινόταν αναφορά στη συγκεκριμένη Εγκύκλιο, η Τηλεκπαίδευση εμφανιζόταν ως Προαιρετική από τους Εκπαιδευτές αλλά και τους Σπουδαστές (αφού πουθενά δεν υπήρχε μνεία για λήψη παρουσιών). Στη συνέχεια, όμως, δόθηκε η οδηγία να συμπληρώνεται εβδομαδιαίως μια φόρμα αναφοράς, με την οποία εμμέσως άλλαζε ο προαιρετικός χαρακτήρας της Τηλεκπαίδευσης για τους Εκπαιδευτές.
  3. Από πλευράς Διευθύνσεων Δ.Ι.Ε.Κ. οι συμπεριφορές ήταν ποικίλες. Από μια απλή παραίνεση (ειδικά όπου δεν υπήρχε πλατφόρμα εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης) μέχρι το άλλο άκρο όπου Διευθυντές παρουσίαζαν την Τηλεκπαίδευση ως υποχρεωτική και υπόσχονταν στους Εκπαιδευτές ότι θα πληρωθούν για τις ώρες εργασίας τους, αφού οι ώρες αυτές θα υπολογιστούν ως κανονικές ώρες της Σύμβασής τους.
  4. Σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφερε και η κα Υπουργός στον Απολογισμό 4 Εβδομάδων την 11/04/2020, το 95% των μαθημάτων στα Δ.Ι.Ε.Κ. είναι ενταγμένα στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση (με στοιχεία για 101 από τα 126 Δ.Ι.Ε.Κ. της χώρας). Επίσης, στον Απολογισμό 2 Μηνών την 05/05/2020, ανέφερε ότι το 96,3% των μαθημάτων στα Δ.Ι.Ε.Κ. είναι ενταγμένα στην Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση (με στοιχεία για 68 από τα 126 Δ.Ι.Ε.Κ. της χώρας). Που σημαίνει ότι η συντριπτική πλειονότητα των Εκπαιδευτών στα Δ.Ι.Ε.Κ. συμμετείχε στην Τηλεκπαίδευση.
  5. Στις 29/04/2020 η κα Υπουργός ανακοίνωσε ότι η επαναλειτουργία των Δ.Ι.Ε.Κ. θα γίνει την 18/05/2020. Κλείνοντας, ανέφερε ότι «θα ακολουθήσουν σχετικές Διατάξεις, Υπουργικές Αποφάσεις και Εγκύκλιοι που θα ορίζουν αναλυτικά όλες τις πτυχές αναφορικά με την επαναλειτουργία δομών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων».

Καταθέτουμε τις εξής παρατηρήσεις:

  1. Στα Δ.Ι.Ε.Κ. παρέχεται Κατάρτιση, που σημαίνει ότι υπάρχουν αρκετά Εργαστηριακά μαθήματα και ως εκ τούτου ένας υψηλός βαθμός δυσκολίας για Τηλεκπαίδευση.
  2. Μεγάλος αριθμός Συναδέλφων Εκπαιδευτών δεν έχουν Εκπαιδευτεί για να παρέχουν εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση. Έχουμε ζητήσει ως Σωματείο τη δημιουργία Voucher παρακολούθησης επιμορφωτικών προγραμμάτων για Εκπαίδευση Εκπαιδευτών στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.
  3. Πολλοί Καταρτιζόμενοι δεν έχουν τα τεχνικά μέσα να συμμετάσχουν στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.
  4. Δεν υπήρξε κεντρικός σχεδιασμός, όπως στα Ι.Ε.Κ. του Ο.Α.Ε.Δ. όπου δημιουργήθηκε ενιαία Πλατφόρμα και οι Εκπαιδευτές πληρώνονται για τις ώρες μαθημάτων.

Υπάρχει πληθώρα ερωτημάτων που θα πρέπει να απαντηθούν πριν την επαναλειτουργία των Δ.Ι.Ε.Κ., όπως:

  1. Όσες ώρες Τηλεκπαίδευσης έχουν πραγματοποιηθεί από τους Συναδέλφους το διάστημα πριν την επαναλειτουργία των Δ.Ι.Ε.Κ. θα προσμετρηθούν ως ώρες της Σύμβασής τους; Θα τις πληρωθούν;
  2. Σκοπεύετε να δημιουργήσετε Ενιαία Πλατφόρμα στα πρότυπα του Ο.Α.Ε.Δ. και οι ώρες Τηλεργασίας να υπολογίζονται κανονικά ως ώρες μαθήματος;
  3. Πώς θα επιλεχθεί ποια μαθήματα θα γίνουν εξ Αποστάσεως και ποια όχι;
  4. Οι Εκπαιδευτές οι οποίοι έχουν ως μοναδική εργασία τα Δ.Ι.Ε.Κ. κάθε καλοκαίρι μπαίνουν σε Ταμείο Ανεργίας και έχουν με αυτόν τον τρόπο ένα Εισόδημα. Σε περίπτωση παράτασης του Εξαμήνου, οι εν λόγω Συνάδελφοι θα υποστούν απώλεια Εισοδήματος. Ποια μέριμνα θα υπάρξει για αυτούς;
  5. Λόγω της αναστολής λειτουργίας των Δ.Ι.Ε.Κ., οι Εκπαιδευτές θα αναγκαστούν να αναπληρώσουν Εκπαιδευτικές ώρες το τελευταίο δίμηνο πριν τη λήξη της Σύμβασής τους. Θα δημιουργηθούν δύο προβλήματα. Πρώτον, επειδή τα Ένσημά μας είναι ανάλογα με τις ημέρες παρουσίας μας στο Δ.Ι.Ε.Κ., λόγω αναπληρώσεων εντός της ίδιας μέρας θα χάσουμε Ένσημα. Δεύτερον, για να λάβει κάποιος Επίδομα Ανεργίας, στον υπολογισμό των απαιτούμενων Ενσήμων, σύμφωνα με τον κανονισμό του Ι.Κ.Α., αφαιρούνται τα Ένσημα των δύο τελευταίων μηνών. Υπό τις παρούσες συνθήκες αυτό σημαίνει ότι κινδυνεύουν πολλοί Συνάδελφοι να χάσουν το καλοκαίρι το Επίδομα Ανεργίας, ακόμα και στην περίπτωση μη παράτασης Εξαμήνου. Ποια μέριμνα θα λάβετε για αυτές τις περιπτώσεις;
  6. Τι μέτρα θα ληφθούν για Εκπαιδευτές που ανήκουν οι ίδιοι ή μέλη της οικογένειάς τους σε Ευπαθείς Ομάδες;
  7. Τι θα γίνει με τα Εργαστηριακά μαθήματα όπου δεν μπορούν να κρατηθούν οι απαιτούμενες αποστάσεις, αφού πολλές φορές στον ίδιο πάγκο εργασίας συνυπάρχουν 2-4 Σπουδαστές;
  8. Πώς θα εφαρμοστεί η αύξηση του Ωρολογίου προγράμματος κατά 2 ώρες την ημέρα;
  9. Τι σημαίνει η φράση: «Λήξη του έτους Κατάρτισης στις 30 Ιουνίου ή στις 30 Σεπτεμβρίου»; Άλλοι θα τελειώσουν 30 Ιουνίου και άλλοι 30 Σεπτεμβρίου; Οι Συμβάσεις μας θα παραταθούν ή θα λήξουν και θα παρέχουμε έργο εκτός Σύμβασης;
  10. Όσα Δ.Ι.Ε.Κ. δεν προλάβουν να ολοκληρώσουν το Εξάμηνο μέχρι τέλος Ιουνίου, θα μείνουν κλειστά για τους υπόλοιπους μήνες του καλοκαιριού (π.χ. Ιούλιος, Αύγουστος) και θα ξανανοίξουν το Σεπτέμβριο για να προλάβει να ολοκληρωθεί το Εξάμηνο μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου ή θα πραγματοποιούνται μαθήματα αδιαλείπτως μέχρι να ολοκληρωθούν οι ώρες;
  11. Στην περίπτωση του πρώτου σεναρίου παραπάνω, θα υπογραφεί νέα Σύμβαση μόνο για το μήνα Σεπτέμβριο προκειμένου να φαίνονται Άνεργοι οι Εκπαιδευτές τους θερινούς μήνες κατά τους οποίους δεν διδάσκουν; 
  12. Πώς θα σπάσουν τα τμήματα που έχουν πάνω από 15 Σπουδαστές; Ο Εκπαιδευτής θα κάνει διπλάσιες ώρες επί πληρωμή;
  13. Τι θα γίνει με τις πρακτικές των Σπουδαστών;
  14. Πώς θα γίνει η πρακτική που πραγματοποιείται σε εξωτερικές δομές (π.χ. παιδικοί σταθμοί);
  15. Πώς θα γίνουν τα Εργαστήρια στα οποία απαιτείται σωματική επαφή (π.χ. αισθητικής);
  16. Υπάρχει πρόβλεψη για προμήθεια αντισηπτικών, απολύμανση των χώρων και συχνότερη καθαριότητα;
  17. Η μάσκα προσώπου θα είναι υποχρεωτική ή προαιρετική μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας;
  18. Εάν υπάρξει κρούσμα σε ένα Δ.Ι.Ε.Κ. τι θα γίνει; Ποιοι θα μπουν σε Καραντίνα 14 ημερών; Θα συνεχιστεί ή θα σταματήσει η λειτουργία του Δ.Ι.Ε.Κ.; Οι Εκπαιδευτές του συγκεκριμένου Δ.Ι.Ε.Κ. ενδέχεται να διδάσκουν και σε άλλα. Σε τέτοια περίπτωση τι θα γίνει;
  19. Η πλειονότητα των Δ.Ι.Ε.Κ. συστεγάζεται με Σχολεία. Τι θα γίνει στην περίπτωση που προκύψει κρούσμα στη Σχολική μονάδα και κατά πόσο ένα τέτοιο συμβάν θα επηρεάσει την εύρυθμη λειτουργία του συστεγαζόμενου Δ.Ι.Ε.Κ.;
  20. Τι θα γίνει με την Εξεταστική περίοδο Ιουνίου των Δ.Ι.Ε.Κ.; Θα δοθεί η δυνατότητα να πραγματοποιηθεί και με εναλλακτικούς τρόπους εξέτασης;
  21. Τι θα γίνει με τις Εξετάσεις Πιστοποίησης των Αποφοίτων Δ.Ι.Ε.Κ., που διεξάγονται με ευθύνη του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.; Πότε θα ξεκινήσουν; Σε ποιους χώρους θα πραγματοποιηθούν και με ποια μέτρα ασφάλειας της δημόσιας υγείας λόγω COVID-19 τόσο για αποφοίτους Δ.Ι.Ε.Κ. όσο και για Επιστήμονες-Εξεταστές-Επιτηρητές-Βαθμολογητές, που είναι όλοι τους και Εκπαιδευτές των Δ.Ι.Ε.Κ.;
  22. Τι θα γίνει με τα Κ.Δ.Β.Μ.;

 

Σίγουρα δεν καλύψαμε όλες τις απορίες. Είμαστε πρόθυμοι να βρούμε μαζί λύσεις και να βοηθήσουμε για να ολοκληρωθεί το Εξάμηνο, έχοντας όμως πάντα ως προτεραιότητα την προστασία της ζωής και της υγείας όλων μας.

Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για τη Συνεργασία σας.

 

«ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ (Σ.Ε.Δ.Ι.Ε.Κ. & Λ.Φ.Δ.Β.Μ.Δ)»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα