Διδάσκοντες ΕΠΑΛ: Όχι όριο εγγραφής για τους μαθητές στα 17 έτη
Ψήφισμα του Συλλόγου Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Θεσσαλονίκης: Απόσυρση του νομοσχεδίου που αφορά στην αναβάθμιση του Σχολείου

Ο σύλλογος διδασκόντων του 1ου ΕΠΑ.Λ. Θεσσαλονίκης εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το μέλλον της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, μετά το προς ψήφιση νομοσχέδιο, με τίτλο «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα, με τα άρθρα 51 και 52, με τα οποία επιχειρείται η αποδόμηση των ΕΠΑ.Λ. και του ρόλου τους, ορίζοντας όριο εγγραφής για τους μαθητές / -τριες τα 17 έτη.

Το προς ψήφιση νομοσχέδιο αφήνει εκτός δημόσιας τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης ένα μεγάλο αριθμό μαθητών / -τριών και μάλιστα, από τα ασθενέστερα οικονομικά και πιο ευάλωτα κοινωνικά στρώματα :

  • Απαγορεύεται στον απόφοιτο ΓΕΛ να φοιτήσει στο ημερήσιο ΕΠΑ.Λ.
  • Απαγορεύεται στον απόφοιτο ΕΠΑ.Λ. να συνεχίσει την φοίτηση του στο ημερήσιο ΕΠΑ.Λ, για την απόκτηση δεύτερης ειδικότητας
  • Απαγορεύεται η φοίτηση στο ημερήσιο ΕΠΑ.Λ. στους εργαζόμενους σε απογευματινό ή νυχτερινό ωράριο
  • Απαγορεύεται η φοίτηση στο ημερήσιο ΕΠΑ.Λ στις άνεργες μητέρες, των οποίων τα ανήλικα παιδιά φοιτούν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας ή και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Υπονομεύεται η Δια βίου Μάθηση, η οποία αποτελεί άξονα και προτεραιότητα τα τελευταία χρόνια για την Ελλάδα και την Ευρώπη γενικότερα και σταματά να έχει δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα.
  • Εκδιώκονται από τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ μαθητές με ιστορικό ανεπαρκούς φοίτησης (έχουν χάσει χρονιές) και τιμωρούνται με αποκλεισμό.
  • Καταργείται η ισότητα μεταξύ των ΓΕΛ και των ΕΠΑ.Λ.

Άρα : καταστρατηγείται το άρθρο 16 του Συντάγματος που δίνει σε όλους, ανεξαρτήτου ηλικίας, το δικαίωμα στην παιδεία και τη μόρφωση και αφαιρείται η δυνατότητα ελεύθερης φοίτησης σε όλους.

Με τη φράση «σταδιακή αποσυμφόρηση», που αναφέρεται στο νομοσχέδιο :

  • το Υπουργείο ομολογεί κυνικά και απροκάλυπτα τη δεύτερη επιχείρηση διάλυσης των ΕΠΑ.Λ., προς όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Όπως είναι γνωστό, το 2013 καταργήθηκαν, εν μία νυκτί, ολόκληροι επιτυχείς τομείς των Επαγγελματικών Λυκείων, οι οποίοι παραχωρήθηκαν έτσι αποκλειστικά στην ιδιωτική εκπαίδευση / κατάρτιση.

Με την αιτιολογία της «αποτελεσματικότερης πρόληψης φαινομένων ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού τα οποία παρατηρούνται ιδίως μεταξύ ενηλίκων και ανηλίκων μαθητών» :

  • το Υπουργείο στοχοποιεί τα ημερήσια ΕΠΑ.Λ. ως κέντρα ανομίας, βίας και εκφοβισμού, και στιγματίζει τους μαθητές τους, αντιμετωπίζοντάς τους ρατσιστικά και άνισα.

Η αυθαίρετη, αντιεπιστημονική και άτοπη αυτή αιτιολογία, ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα που καθηγητές και μαθητές βιώνουμε στα ΕΠΑ.Λ. Στην πλειονότητά τους οι ενήλικες μαθητές, όχι μόνο προβλήματα δεν δημιουργούν αλλά αντίθετα λειτουργούν καταλυτικά και ρυθμιστικά μέσα σε μία τάξη.

Ζητούμε

-  Την άμεση απόσυρση των άρθρων τα οποία με οποιονδήποτε τρόπο αποκλείουν την ισότιμη πρόσβαση όλων, στα δημόσια Ημερήσια Επαγγελματικά Λύκεια.

- Την υποστήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας, με έμπρακτες πολιτικές και δράσεις, ως βασικό πυλώνα οικονομικοκοινωνικής ανάπτυξης και συνοχής.

Δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να χειραγωγήσει το έργο μας, τη γνώση μας και τη νοημοσύνη μας, με κατ’ ευφημισμόν «εξορθολογισμούς» και δήθεν «επιστημονικές» επιταγές, όπως ανυπόστατα προφασίζονται στην αιτιολογική έκθεση που συνοδεύει το νομοσχέδιο!

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία