Thumbnail
Εν όψει των εκλογών για την ανάδειξη νέων αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια και τη συνακόλουθη λήξη της θητείας μας ως αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας, υποβάλλουμε τον απολογισμό δράσης μας στο υπηρεσιακό συμβούλιο...

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

 ΣΤΟ ΠΥΣΔΕ Γ΄ΑΘΗΝΑΣ

Απολογισμός των απερχόμενων αιρετών

Αγγελικής Φατούρου και Νεκτάριου Κορδή

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 

Εν όψει των εκλογών για την ανάδειξη νέων αιρετών στα υπηρεσιακά συμβούλια και τη συνακόλουθη λήξη της θητείας μας ως αιρετών εκπροσώπων του κλάδου στο ΠΥΣΔΕ Γ΄ Αθήνας, υποβάλλουμε τον απολογισμό δράσης μας στο υπηρεσιακό συμβούλιο, σε όλους τους εκπαιδευτικούς και στα ΔΣ των τριών ΕΛΜΕ της Γ’ Αθήνας, όπως, σύμφωνα με τις θέσεις του εκπαιδευτικού μας κινήματος, πρέπει να γίνεται από όλους τους αιρετούς εκπροσώπους του κλάδου.

Κατά τη διάρκεια της θητείας μας βρεθήκαμε αντιμέτωποι με τα τεράστια προβλήματα της εκπαίδευσης στον καιρό των μνημονίων, με τις καταστροφικές πολιτικές που διαλύουν την κοινωνία συνολικά και το δημόσιο σχολείο ειδικότερα. Έτσι:

  1. Αντιταχθήκαμε μαζί με το σύνολο του κλάδου στις μαζικές συγχωνεύσεις σχολείων στη Γ΄Αθήνας, αποκαλύψαμε τις μυστικές «διαβουλεύσεις» της διοίκησης που οδήγησαν στο κλείσιμο τόσων σχολικών μονάδων, κυρίως στο Περιστέρι, και συμμετείχαμε σε όλες τις μαζικές κινητοποιήσεις που πραγματοποιήθηκαν ενάντια στις συγχωνεύσεις κυρίως την άνοιξη του 2011.
  2. Υπερασπίσαμε τους συναδέλφους που μετά τις μαζικές συγχωνεύσεις κρίθηκαν υπεράριθμοι, καταγγέλλοντας τη διαδικασία που ακολούθησε  η διοίκηση.
  3. Καταγγείλαμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη διάθεση συναδέλφων σε άλλα ΠΥΣΔΕ για συμπλήρωση ωραρίου, μεθόδευση που διαλύει τις εργασιακές μας σχέσεις [κινητοποιήσεις στο ΠΥΣΔΕ και στον Περιφερειακό Διευθυντή Αττικής για το θέμα αυτό].
  4. Στις επιλογές των υποψηφίων διευθυντών δε συμμετείχαμε στη βαθμολόγηση των συναδέλφων κατά τη συνέντευξη, αφού αυτή είναι και η θέση του ενωτικού μας σχήματος. Βαθμολογήσαμε ωστόσο αρνητικά, σε 6 περιπτώσεις αντισυναδελφικής-αντιπαιδαγωγικής και αντισυνδικαλιστικής δράσης ή συμπεριφοράς κατόπιν αιτιολογημένων αποφάσεων συλλογικών οργάνων. Δημοσιοποιήσαμε τη βαθμολογία των υποψηφίων, τηρώντας τη δέσμευσή μας για διαφάνεια.
  5. Σχετικά με την επιλογή υποψηφίων υποδιευθυντών, σεβόμενοι τις αποφάσεις του κλάδου, στηρίξαμε όσους προτάθηκαν από τους συλλόγους διδασκόντων. Παράλληλα καταγγείλαμε την πλειοψηφία του ΠΥΣΔΕ (συμπεριλαμβανομένου σε μερικές περιπτώσεις και του αιρετού της ΔΑΚΕ) σε όσες περιπτώσεις ανέτρεψε τις αποφάσεις αυτές!
  6. Υποστηρίξαμε την  άτυπη τοποθέτηση υποδιευθυντών σε όλα τα σχολεία, ανεξαρτήτως τμημάτων.
  7. Αντιταχθήκαμε στη συνδικαλιστικά και παιδαγωγικά απαράδεκτη «εντολή» για 8ωρα σε σχολεία που είχαν κατάληψη!
  8. Αναδείξαμε σαν απαράδεκτο το θέμα της τοποθέτησης των σχολικών συμβούλων σε προσωποπαγείς θέσεις, ζητώντας να υπάρχει ισότιμη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων στην κατανομή οργανικών θέσεων.
  9. Αποκαλύψαμε τις νέες προσπάθειες για συγχωνεύσεις σχολείων το Φλεβάρη του 2012. Η καθολική αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου απέτρεψε τις προσπάθειες αυτές.
  10.  Αναδείξαμε την παντελή έλλειψη προγραμματισμού στη διαδικασία μεταθέσεων, αφού τα ΠΥΣΔΕ εκλήθησαν να καταθέσουν κενά «εν μια νυκτί»! Στην πραγματικότητα επρόκειτο για μια «στημένη» διαδικασία, ώστε να είναι αδύνατος ο έλεγχος από συλλόγους διδασκόντων, ΕΛΜΕ και Αιρετούς.
  11.  Ενημερώσαμε τους συναδέλφους σχετικά με το νομοθετικό πλαίσιο για τον υπολογισμό κενών, πλεονασμάτων και τις τοποθετήσεις.
  12.  Προβάλαμε το πρόβλημα που δημιουργείται από τη μαζική και απρόσωπη διάθεση συναδέλφων στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να τους δίνεται η δυνατότητα να διεκδικήσουν λειτουργικά κενά στη δευτεροβάθμια σε ολόκληρη την πρώτη φάση του Σεπτεμβρίου. Οι συνάδελφοι αυτοί καλούνται –παράτυπα και παράνομα- να εργαστούν 21 ώρες, ανεξάρτητα από το ωράριο και την προϋπηρεσία τους, με διάθεση σε 4-5 δημοτικά!
  13.  Αναδείξαμε το τεράστιο πρόβλημα με τη λειτουργία πολυπληθών τμημάτων  γενικά και ειδικότερα στις κατευθύνσεις των Λυκείων  με 27  και πάνω μαθητές!
  14.  Σχετικά με τις τοποθετήσεις εκπαιδευτικών για συμπλήρωση ωραρίου, πετύχαμε τελικά και παρά την αρχική αδικαιολόγητη άρνηση της διοίκησης, να επιτραπεί στους συναδέλφους να καταθέσουν αίτηση αφού πρώτα αναρτηθούν όλα τα κενά για συμπλήρωση ωραρίου, όπως έγινε και τη χρονιά 2011-12.
  15.  Καλέσαμε τους συναδέλφους, σύμφωνα και με τη θέση της ΟΛΜΕ, να μη συμπληρώσουν τα ερωτηματολόγια για την αξιολόγηση.
  16.  Τέλος, καταγγείλαμε την κατάργηση τμημάτων σε σχολεία της περιοχής στα τέλη Σεπτέμβρη, καταθέτοντας ένσταση για την προάσπιση των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων που βρέθηκαν υπεράριθμοι, από το κλείσιμο αυτών των τμημάτων! Το πρόβλημα αυτό αναδείχθηκε ιδιαίτερα από τις συνεχείς παραστάσεις των ΕΛΜΕ στο Διευθυντή Γ’ Αθήνας και στη μαζική διαμαρτυρία-αποκλεισμό που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 4/10 στη Διεύθυνση.

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

 

   Είναι προφανές και στους πλέον αδαείς ότι τα περιθώρια παρέμβασης και ανατροπής αντιεκπαιδευτικών αποφάσεων εντός του ΠΥΣΔΕ, από τη φύση του θεσμού, είναι περιορισμένα έως ανύπαρκτα (3 διορισμένα μέλη της διοίκησης  και δύο αιρετοί). Επομένως ο ρόλος μας όλο αυτό το διάστημα ήταν ρόλος αποκάλυψης, καταγγελίας και με κάθε μέσο υπεράσπισης των δίκαιων αιτημάτων των εκπαιδευτικών. Σε όσους συναδέλφους απευθύνθηκαν σε μας, τους συστήσαμε να ασκούν τα νόμιμα δικαιώματά τους, χωρίς να αποθαρρύνονται και χωρίς να ψάχνουν για πλάγιους τρόπους, απευθυνόμενοι πρώτα απ’ όλα στα σωματεία τους, στις ΕΛΜΕ. Δυστυχώς πολλές φορές, στο παρελθόν και στο παρόν, αυτονόητα δικαιώματα  εμφανίζονταν ως ρουσφέτια για να δεσμεύουν ψήφους και συνειδήσεις. Θεωρούμε ότι μόνο η στενή συνεργασία των τριών ΕΛΜΕ της Γ΄ Αθήνας με αιρετούς που δεν είναι υποχείρια της διοίκησης και η συνεχής τους κινητοποίηση, μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς και τους συλλόγους διδασκόντων, μπορεί  να αναχαιτίσει και να ανατρέψει τις προσπάθειες της διοίκησης για παρατυπίες, αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις, έμμεσες ή άμεσες απειλές και ρεβανσιστικές συμπεριφορές.

Το αμέσως επόμενο διάστημα επιβάλλεται η αγωνιστική επαγρύπνηση όλων μας για να αποκρούσουμε τη βάρβαρη επίθεση που διαλύει το δημόσιο σχολείο και εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς.

 

ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ 16-10-2012

ΟΙ ΑΙΡΕΤΟΙ

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΦΑΤΟΥΡΟΥ – ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΚΟΡΔΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη