Για το νέο κανονισμό λειτουργίας μητρώου εκπαιδευτών ΔΙΕΚ διαμαρτύρεται ο Πανελλήνιος Σύλλογος αποφοίτων/φοιτητών μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών στη Δια Βίου Μάθηση (ΔΒΜ)/ Εκπαίδευση Ενηλίκων (ΕΚΕ) / Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ΕΕΚ).
Όπως υπογραμμίζει σε σχετική ανακοίνωση, «η προσέγγιση που επιλέχθηκε υποβαθμίζει ξεκάθαρα την αξία των εξειδικευμένων γνώσεων αναφορικά με την Εκπαίδευση Ενηλίκων και επιπλέον εισήγαγε ως προσμετρούμενο προσόν το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας (ΕΠΠΑΙΚ) της ΑΣΠΑΙΤΕ, τίτλος ο οποίος ουδεμία συνάφεια έχει με την Εκπαίδευση Ενηλίκων».
Ο Σύλλογος αναφέρεται και στα όσα δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης σε προ ημερών συνάντηση των δύο πλευρών, επισημαίνοντας ότι «ξεκαθάρισε πως προτεραιότητά του είναι η κατάρτιση και στόχος του να δουλέψουν σε αυτή οι "επαγγελματίες", οι οποίοι, σύμφωνα με την προσωπική του ερμηνεία, δεν είναι κατ' ανάγκην οι έχοντες ανάλογη εκπαιδευτική προϋπηρεσία. Φαίνεται η απόφαση ήταν ήδη ειλημμένη».
«Αναμφίβολα, ο εκπαιδευτής ενηλίκων στα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης πρέπει να έχει άριστη γνώση του αντικειμένου του και συνάμα ικανή επαγγελματική εμπειρία. Οφείλει όμως να κατέχει και την ανάλογη μεθοδολογία που θα του επιτρέψει να μεταδώσει τις γνώσεις και τις δεξιότητές του σε μια ομάδα ενηλίκων εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της», σημειώνει ο Σύλλογος.
«Ως Πανελλήνιος Σύλλογος Φοιτητών/Αποφοίτων Μεταπτυχιακών Σπουδών στην ΔΒΜ/ΕΚΕ/ΕΕΚ ζητάμε ένα πιο ισορροπημένο σύστημα επιλογής εκπαιδευτών και δηλώνουμε πως θα σταθούμε στο πλευρό όλων των συναδέλφων που πλήττονται κατάφορα, ώστε να παλέψουμε όλοι μαζί ενάντια στην αδικία που υφιστάμεθα», καταλήγει η ανακοίνωση.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Φοιτητών / Αποφοίτων Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δια Βίου Μάθηση, την Εκπαίδευση Ενηλίκων, την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του σχετικά με το νέο Κανονισμό Λειτουργίας του Μητρώου Εκπαιδευτών ΔΙΕΚ.
Βέβαια, οι προθέσεις της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης είχαν ήδη φανεί από την αναπροσαρμογή του συστήματος μοριοδότησης, για την επιλογή Εκπαιδευτών Ενηλίκων, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ). Η προσέγγιση που επιλέχθηκε υποβαθμίζει ξεκάθαρα την αξία των εξειδικευμένων γνώσεων αναφορικά με την Εκπαίδευση Ενηλίκων (πχ. απαξίωση του σχετικού μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών κτλ.) και επιπλέον εισήγαγε ως προσμετρούμενο προσόν το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας (ΕΠΠΑΙΚ) της ΑΣΠΑΙΤΕ, τίτλος ο οποίος ουδεμία συνάφεια έχει με την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Να θυμίσουμε προς τούτο στην ηγεσία της Γενικής Γραμματείας πως τα ΣΔΕ απευθύνονται σε ΕΝΗΛΙΚΟΥΣ εκπαιδευόμενους…
Στις 05/08/2020 ο Σύλλογος μας συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης, κο Βούτσινο, και κατατέθεσε προς συζήτηση υπόμνημα σχετικά με την επιλογή Εκπαιδευτών Ενηλίκων στις δομές Δια Βίου Μάθησης. Ο Γενικός Γραμματέας μας ξεκαθάρισε πως προτεραιότητά του είναι η κατάρτιση και στόχος του να δουλέψουν σε αυτή οι «επαγγελματίες», οι οποίοι, σύμφωνα με την προσωπική του ερμηνεία, δεν είναι κατ' ανάγκην οι έχοντες ανάλογη εκπαιδευτική προϋπηρεσία. Φαίνεται η απόφαση ήταν ήδη ειλημμένη... Λίγες μέρες μετά την τυπική και προσχηματική διαβούλευση δημοσιεύθηκε η Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 3393-13/08/2020) για τη δημιουργία Μητρώου Εκπαιδευτών ΔΙΕΚ.
Αναμφίβολα, ο εκπαιδευτής ενηλίκων στα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης πρέπει να έχει άριστη γνώση του αντικειμένου του και συνάμα ικανή επαγγελματική εμπειρία. Οφείλει όμως να κατέχει και την ανάλογη μεθοδολογία που θα του επιτρέψει να μεταδώσει τις γνώσεις και τις δεξιότητές του σε μια ομάδα ενηλίκων εκπαιδευομένων, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις ανάγκες της. Φαίνεται πως κάτι τέτοιο δεν αξιολογείται ως υψηλής προτεραιότητας από την ηγεσία της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου μάθησης, αφού στην παρούσα απόφαση (ΦΕΚ 3393- 13/08/2020) έχει εξοβελιστεί η εκπαίδευση και η επιμόρφωση στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.
Η σχετική πιστοποίηση μάλιστα (σημειωτέων χορηγείται από τον ΕΟΠΠΕΠ κατόπιν εξετάσεων) από βασικό προσόν υποβαθμίζεται λαμβάνοντας ήσσονος σημασίας μοριοδότηση. Με τον τρόπο αυτό μπαίνει ταφόπλακα στις όποιες προσδοκίες ο χώρος να στελεχώνεται από επαγγελματίες που συνειδητά έχουν επιλέξει να εργάζονται στις εν λόγω δομές. Μάλλον στις σκέψεις της Γενικής Γραμματείας είναι πως αποτελούν άριστη επιλογή μόνο όσοι αντιμετωπίζουν την Εκπαίδευση Ενηλίκων ευκαιριακά ή συμπληρωματικά προς το κύριο εισόδημά τους.
Να υπενθυμίσουμε λοιπόν στους αρμόδιους ότι η Εκπαίδευση Ενηλίκων αποτελεί διακριτό επιστημονικό πεδίο και η γνώση των αρχών και θεωριών της κρίνεται απαραίτητη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Ως Πανελλήνιος Σύλλογος Φοιτητών/Αποφοίτων Μεταπτυχιακών Σπουδών στην ΔΒΜ/ΕΚΕ/ΕΕΚ ενώνουμε τη φωνή μας με τους υπόλοιπους φορείς/συλλόγους/σωματεία και εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την απαξίωση της Εκπαίδευσης Ενηλίκων από το Γενικό Γραμματέα.
Ζητάμε ένα πιο ισορροπημένο σύστημα επιλογής εκπαιδευτών και δηλώνουμε πως θα σταθούμε στο πλευρό όλων των συναδέλφων που πλήττονται κατάφορα, ώστε να παλέψουμε όλοι μαζί ενάντια στην αδικία που υφιστάμεθα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη