Σε μια χρονική στιγμή που τα κρούσματα είναι καταφανώς περισσότερα από όσα τον Μάιο, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ανακοινώνουν το άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη λειτουργία με 27 μαθητές ανά τμήμα, με δύο πάνινες μάσκες και ένα παγούρι για κάθε παιδί!! Ακόµα και µε βάση τις τοποθετήσεις των επιστηµόνων, η χρήση της µάσκας από µόνη της δεν αρκεί.
Η Ανακοίνωση της Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης
Η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί την εξέλιξη της πανδημίας για να επιταχύνει την αντιλαϊκή – αντιεκπαιδευτική πολιτική της, φορτώνοντας τα βάρη της κρίσης στις πλάτες των εργαζόμενων.
Ενώ τα μεγάλα πακέτα των δις ευρώ κατευθύνονται για μια ακόμα φορά στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, για τους εργαζόμενους και τη νεολαία προετοιμάζουν μια ακόμα πιο ζοφερή πραγματικότητα με φτώχεια, ανεργία, εκ περιτροπής εργασία, πετσοκομμένη υγεία και παιδεία:
1. υπονόμευσαν ακόμη περισσότερο το δημόσιο σύστημα υγείας με τα ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα). Από τα 70 δις. που πήραν, δεν έδωσαν ούτε ένα Ευρώ για να προβούν στις αναγκαίες μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, στην ενίσχυση της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, το άνοιγμα ΜΕΘ και ΜΑΦ (Μονάδες Αυξημένης Φροντίδας).
2. άφησαν την κοινωνία και τους εργαζόμενους ανοχύρωτους και απολύτως εκτεθειμένους απέναντι στον ιό, χωρίς δωρεάν μαζικά τεστ, να συνωστίζονται σε μεγάλους χώρους δουλειάς χωρίς καν στοιχειώδη μέτρα προστασίας, να μετακινούνται σαν παστωμένες σαρδέλες στα ΜΜΜ και χιλιάδες μετανάστες και τα παιδιά τους να ζουν σε καθεστώς μόνιμης καραντίνας μέσα στα ΚΥΤ!
3. αγνόησαν προκλητικά και δεν υλοποίησαν καμία από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων που κατατέθηκαν εγκαίρως, από την περίοδο της πρώτης φάσης της επιδημίας.
Η επιδηµία του κορονοϊού έβγαλε στην επιφάνεια τα συσσωρευµένα προβλήματα, που µε διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων ταλανίζουν την εκπαίδευση: το ολιγάριθμο και “γηρασµένο” εκπαιδευτικό δυναµικό, το ανεπαρκές βοηθητικό προσωπικό, που δουλεύει σε ανεπίτρεπτες συνθήκες (εργαζόµενοι στην καθαριότητα των σχολείων), τα παλιά και επικίνδυνα κτήρια, τις αίθουσες - κλουβιά, τα 25άρια τµήµατα, τις τεράστιες ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδοµή αλλά και σε κονδύλια των σχολικών επιτροπών για τα αναλώσιµα. Προβλήματα που στο σύνολό τους διαμορφώνουν ένα υπόβαθρο άκρως επικίνδυνο για την υγεία των µαθητών και των γονιών τους όσο και των εκπαιδευτικών.
Σε μια χρονική στιγμή που τα κρούσματα είναι καταφανώς περισσότερα από όσα τον Μάιο, κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘ ανακοινώνουν το άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη λειτουργία με 27 μαθητές ανά τμήμα, με δύο πάνινες μάσκες και ένα παγούρι για κάθε παιδί!! Ακόµα και µε βάση τις τοποθετήσεις των επιστηµόνων, η χρήση της µάσκας από µόνη της δεν αρκεί.
Δεν πήραν κανένα μέτρο ώστε να µειωθεί ο αριθµός των µαθητών ανά τάξη.
Δεν επισκεύασαν σχολεία που δε λειτουργούν ώστε να εξασφαλιστούν νέοι χώροι.
Δεν αύξησαν τα κονδύλια για την πρόσληψη περισσότερων αναπληρωτών, παρά µόνο διόρισαν, κάτω από το βάρος των αγώνων µας, 4.500 συναδέλφους στην Ειδική Αγωγή, από το σύνολο των 42.000 συμβασιούχων που δούλεψαν την περσινή χρονιά.
Δεν ικανοποίησαν κανένα αίτηµα του κινήµατος, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία µαθητών και εκπαιδευτικών, όπως µοριακά τεστ ανίχνευσης του ιού και τεστ αντισωμάτων σε όλους τους εκπαιδευτικούς, υπεύθυνοι σχολίατροι παρακολούθησης και διαχείρισης των κρουσμάτων.
Προκαλεί το ΥΠΑΙΘ με τις στατιστικού τύπου αλχημείες περί Μέσου Όρου, προσπαθώντας να εξαπατήσει την κοινωνία και εξαφανίζοντας τις χιλιάδες τάξεις, ειδικά στα αστικά κέντρα της χώρας, στις οποίες στοιβάζονται κατά κανόνα πάνω από 25 μαθητές, σε ακατάλληλες αίθουσες, σε αίθουσες κλουβιά, υπόγεια και σε κοντέινερ.
Η κυβέρνηση σε συνθήκες πανδηµίας και εγκλεισµού, προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου, νόµος 4692/2020. Ενίσχυσε το θεσµικό πλαίσιο για την αξιολόγηση σε ακόµα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιµο σχολικών µονάδων. Η πείρα από όλες τις χώρες της ΕΕ, όπου έχει εφαρμοστεί, είναι αποκαλυπτική. Μέσα από το πολυνομοσχέδιο προσαρµόζει ακόµα περισσότερο το περιεχόμενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης δεξιοτήτων, επιφανειακής προσέγγισης βασικών γνωστικών αντικειμένων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήµες και χτυπά τον ενιαίο χαρακτήρα του αναλυτικού προγράμματος. Διατηρεί φυσικά τους νόµους Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο και για τις προσλήψεις μονίμων και αναπληρωτών (νόµος - σφαγείο 4589/19).
Η ασφαλής πρόσβαση και παραμονή στο σχολείο είναι δικαίωμα του κάθε μαθητή και εκπαιδευτικού!
Είναι καθοριστική για τη φυσιολογική, νοητική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού η δια ζώσης συμμετοχή στη σχολική ζωή και αυτό απαιτούµε να γίνει µε όρους, ώστε να διασφαλιστεί η υγεία τόσο του παιδιού και του οικογενειακού του περιβάλλοντος, όσο και των συναδέλφων. Οποιαδήποτε συζήτηση για την on-line μετάδοση του μαθήματος είναι αιτία πολέµου, το µέτρο αυτό καταδικάστηκε και καταργήθηκε στην πράξη από σύσσωµο τον κλάδο, τους γονείς και τους μαθητές.
Διεκδικούμε
- Αύξηση των δαπανών για Παιδεία - Υγεία
- Άµεση αξιοποίηση σχολείων που έκλεισαν τα προηγούµενα χρόνια και άλλων κρατικών υποδοµών ή ακόµα και ιδιωτικών, που πληρούν τις προϋποθέσεις για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη.
- Μείωση του αριθµού µαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τµήµα να µην έχει πάνω από 15 µαθητές. Αυτό διασφαλίζει όχι µόνο την υγεία αλλά και την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισµό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθµός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τµήµατα µε λιγότερους µαθητές.
- Άµεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτήρια, που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.
- Κάλυψη όλων των κενών σε εκπαιδευτικούς εδώ και τώρα! Κανένας συνάδελφος να µην αποκλειστεί από τους πίνακες. Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο µόνιµης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, µετακίνηση).
- Μονιµοποίηση όλων των αναπληρωτών και του βοηθητικού προσωπικού .
- Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθµού µόνιµων εργαζοµένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονοµικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
- Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθµού λεωφορείων ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής µετάβαση του κάθε µαθητή από και προς το σχολείο.
- Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς οµάδες.
- Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προµήθεια µε το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατοµικής Προστασίας, είδη καθαρισµού, αντισηπτικά κ.λ.π.)
- Άµεση επανέναρξη του προγράµµατος των σχολικών γευµάτων.
- Διενέργεια µαζικών επαναλαµβανόµενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους µαθητές, ώστε να υπάρξει άµεση παρέµβαση σε περίπτωση που χρειαστεί και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.
- Δηµιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον υγειονομικό έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσµάτων.
- Κατάργηση κάθε νοµοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάµερα στα σχολεία και on – line µετάδοση των µαθηµάτων.
- Άµεση κατάργηση του ν. 4589/19/Γαβρόγλου και του ν. 4692/20 Κεραµέως.
- Να κηρύξει τώρα η ΟΛΜΕ απεργία - αποχή από την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση όπως αποφασίστηκε από τη συνέλευση των προέδρων της στις 5 Σεπτεμβρίου .
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη