Η μη έγκριση όλων των παρακάνω τμημάτων συνιστά ευθεία επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στις επιλογές τους αναγκάζοντάς τους πολλές φορές να μετακινούνται μακριά από το σπίτι τους αλλάζοντας δύο και τρία μεταφορικά μέσα και μάλιστα στις επικίνδυνες συνθήκες του κορονοϊού σύμφωνα με ανακοίνωση της Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Η Ανακοίνωση της Α ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
ΝΑ ΕΓΚΡΙΘΟΥΝ ΤΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΟΛΙΓΟΜΕΛΗ ΤΜΗΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!!
ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11/9 ΣΤΙΣ 2:30 μμ
ΜΑΖΙ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ – ΓΟΝΕΙΣ -ΜΑΘΗΤΕΣ
ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Με το άνοιγμα των σχολείων προ των πυλών η εκπαιδευτική κοινότητα, μαθητές και γονείς βρίσκονται αντιμέτωποι, για άλλη μια φορά, με σωρεία χρόνιων προβλημάτων αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής που ακολουθείται απ’ όλες τις κυβερνήσεις και τη σημερινή, μια πολιτική που με την πάγια υποχρηματοδότηση, τη σύνδεση με τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας, την υλοποίηση οδηγιών της ΕΕ, έχει οδηγήσει σε επιδείνωση της κατάστασης στην Παιδεία. Η προπαγάνδα της κυβέρνησης περί «κανονικότητας» καταρρέει μπροστά στην πραγματικότητα.
Σ΄ αυτά έρχεται να προστεθεί το δεύτερο κύμα πανδημίας του κορονοϊού, με την έντονη ανησυχία για το πώς θα μπορέσουν να τηρηθούν οι αποστάσεις σε 25άρια τμήματα, την ώρα που η κυβέρνηση της ΝΔ και το Υπουργείο ανοίγει τα σχολεία χωρίς όλο το καλοκαίρι να εξασφαλίσει χώρους για την ασφάλεια μαθητών – καθηγητών. Σε πολλά σχολεία δεν υπάρχει επαρκές προσωπικό καθαριότητας και στα περισσότερα δεν έχει σταλεί ακόμα το απαραίτητο υγειονομικό υλικό (αντισηπτικά, μάσκες, απολυμαντικά κλπ) για μαθητές, εκπαιδευτικούς και εργαζόμενους για την διασφάλιση της μη μετάδοσης του ιού και της υγείας τους..
Η ακαταλληλότητα σε κτηριακές υποδομές είναι διαχρονική ευθύνη των κυβερνήσεων αλλά και η προσθήκη καινούργιων νόμων της τωρινής κυβέρνησης, που αυξάνει τον αριθμό παιδιών ανά τάξη, υποβαθμίζει το Δημόσιο σχολείο, χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά δικαιώματα των καθηγητών.
Κι ενώ το Υπουργείο υποκριτικά «σχίζει τα ιμάτιά του» για μόρφωση και ίσες ευκαιρίες, με τις ανάλγητες αποφάσεις του για την αδικαιολόγητη μη έγκριση ολιγομελών τμημάτων πανελλαδικά αναγκάζονται να ξεριζώνονται από το οικείο τους περιβάλλον και να αναζητούν σχολική στέγη μαθητές που φοιτούν στη Β΄ και στη Γ’ Λυκείου!
Συγκεκριμένα δεν εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Παιδείας τα ολιγομελή τμήματα προσανατολισμού:
- Οικονομίας – Πληροφορικής της Γ’ τάξης του Λυκείου Καλοχωρίου με 5 μαθητές και το τμήμα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Β’ τάξη με 7 άτομα.
- Οικονομίας – Πληροφορικής της Γ’ τάξης του 17ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης με 6 άτομα και στη Β’ τάξη το τμήμα προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών με 9 άτομα.
- Ανθρωπιστικών Σπουδών στη Β΄ τάξη του 11ου ΓΕΛ. Το σχολείο αυτό είναι αρκετά μακριά από τα υπόλοιπα και άρα η μετακίνηση των παιδιών θα σημάνει αλλαγή πολλών συγκοινωνιών για το πλησιέστερο σχολείο αλλά επιπρόσθετα και την ταλαιπωρία τους.
- Στο 7ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης το τμήμα της Γ’ τάξης του τομέα Γεωπονίας ειδικότητα «Τεχνικός Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου» με 6 μαθητές
- Στο 8ο ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης το τμήμα της Γ’ τάξης του τομέα Υγείας – Πρόνοιας ειδικότητα «Βοηθός φαρμακείου» με 6 μαθητές
- Στο ΕΠΑΛ Κουφαλίων ο τομέας Ηλεκτρολογίας στη Β’ τάξη με 3 παιδιά. Υπενθυμίζουμε ότι εξ’ αιτίας των ασφυκτικών περιθωρίων που δίνονται για εγγραφές στα ΕΠΑΛ στο συγκεκριμένο σχολείο δεν έχει προλάβει να γραφτεί περίπου το 30% των μαθητών από την Α΄ στη Β΄ τάξη.
- Στο ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου το τμήμα Φυσικοθεραπείας στη Γ΄ τάξη του τομέα Υγείας, Πρόνοιας και Ευεξίας με αιτήσεις 15 μαθητών! Το τμήμα, σύμφωνα με πληροφορίες, έφυγε από την Περιφέρεια με αρνητική εισήγηση...
Γίνεται ολοφάνερο ότι αρκετά από τα συγκεκριμένα σχολεία γεωγραφικά είναι "ενταγμένα" σε έναν γενικότερο σχεδιασμό συρρίκνωσης και τελικά κατάργησης στο άμεσο μέλλον με καταστροφικά αποτελέσματα τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους όσο και για την τοπική κοινωνία.
Η μη έγκριση όλων των παραπάνω τμημάτων συνιστά ευθεία επίθεση στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και στις επιλογές τους αναγκάζοντάς τους πολλές φορές να μετακινούνται μακριά από το σπίτι τους αλλάζοντας δύο και τρία μεταφορικά μέσα και μάλιστα στις επικίνδυνες συνθήκες του κορονοϊού. Ιδιαίτερα για τους μαθητές των ΕΠΑΛ που δεν υπάρχουν σε κάθε περιοχή, ή αν υπάρχουν δεν έχουν όλους τους τομείς και τις ειδικότητες, η μη έγκριση των συγκεκριμένων τμημάτων μπορεί να σημαίνει πολύωρες μετακινήσεις.
Απαιτούμε
- Να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα των Ομάδων Προσανατολισμού στα ΓΕΛ και των Τομέων και Ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ
- Να δεσμευθεί το Υπουργείο και η διοίκηση ότι δε αποδυναμωθεί κανένα σχολείο και δε θα ασκηθεί καμιά πολιτική που συστηματικά και μεθοδικά να οδηγεί σε συγχωνεύσεις ιδιαίτερα σε συνθήκες Κορονοϊού.
Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων, γονιών, τοπική κοινωνία να κινητοποιηθούν άμεσα και να δημοσιοποιήσουν τα αιτήματα τους.
Δεν δεχόμαστε τη μη έγκριση τμημάτων με κριτήριο το κόστος κάλυψης σε εκπαιδευτικό προσωπικό!
Συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου και του δικαιώματος στην μόρφωση των μαθητών μας.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη