Ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί: Εκδήλωση για τις μαθησιακές επιπτώσεις της πανδημίας
Εκδήλωση με θέμα: «Κοινωνικοσυναισθηματικές διαστάσεις της μαθησιακής διαδικασίας σε συνθήκες πανδημίας» πραγματοποίησε ο Σύλλογος Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση "Ο Βύρων"

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και μαζικότητα, την Κυριακή 18/10, η εκδήλωση του συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση "Ο Βύρων" με θέμα: «Κοινωνικοσυναισθηματικές διαστάσεις της μαθησιακής διαδικασίας σε συνθήκες πανδημίας»

Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές είχαν την ευκαιρία να ακούσουν την εισήγηση της  ψυχιάτρου και προέδρου της Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος, Αφροδίτης Ρέτζιου.

Εισηγητικά τονίστηκε ότι οι επιπτώσεις μιας πανδημίας, του κορονοϊού τώρα και κάθε προηγούμενης, αποτυπώνονται σύνθετα, καθώς παίζει ρόλο το πότε εκδηλώνεται η πανδημία ιστορικά, σε ποια χώρα και σε ποια κοινωνική τάξη εξετάζονται οι επιπτώσεις.  Πέρα από τον κοινό νου, επιβεβαιώνεται με πλήθος ερευνών, η καταλυτική επίδραση του συστήματος υγείας της κάθε χώρας, τα επιστημονικά μέσα θεραπείας και η οικονομική δυνατότητα κάποιου να έχει πρόσβαση σε αυτά. Η οικονομική κατάσταση επηρεάζει ακόμη και την ποιότητα ζωής, την ενίσχυση του οργανισμού να ανταπεξέλθει στην έκθεση.

Τόσο η εισήγηση όσο και οι ερωτήσεις - τοποθετήσεις των παρευρισκόμενων ανέδειξαν τις επιπτώσεις της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Η βασική διάσταση που επισημάνθηκε αφορούσε την κοινωνική αποστασιοποίηση μεταξύ των μαθητών και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, με αύξηση του κίνδυνου της κατάθλιψης. Η δήθεν ασφάλεια που παρέχει το οικείο περιβάλλον του σπιτιού, δεν είναι δεδομένη για όλα τα παιδιά. Πρόσθετα, στα εσωστρεφή, φοβικά παιδιά,  συντελεί στο να μην αντιμετωπίζουν τελικά το πρόβλημα και αυτό να ενισχύεται. Αναδείχθηκε η ουσιαστική σημασία της ύπαρξης προγράμματος και καθιερωμένης ρουτίνας, καθώς και πλευρές τις μη λεκτικής επικοινωνίας, σε νήπια και μαθητές του δημοτικού. Πολύ περισσότερο, σε παιδιά με ειδικές ανάγκες, που έτσι και αλλιώς δεν έχουν τη στήριξη που χρειάζονται. 

Πρόσθετα, στην περίοδο του εγκλεισμού, με την έλλειψη ενός ολοκληρωμένου προγράμματος δραστηριοτήτων, ο μαθητής καταπιανόταν με τα μαθήματα που του άρεσαν, αποφεύγοντας τα υπόλοιπα. Από την αρχή της χρονιάς δεν υπάρχει πλάνο για την κάλυψη των κενών της προηγούμενης. Συνεπώς οδηγούμαστε σε ακόμη μεγαλύτερο κίνδυνο σχολικής διαρροής.

Εν κατακλείδι, οι κοινωνικές - ταξικές ανισότητες αποτελούν το υπόβαθρο, χωρίς το οποίο δεν μπορούμε να κατανοήσουμε τις πραγματικές συνέπειες της πανδημίας.  Αποτυπώθηκε ξεκάθαρα, ότι οι ιδιαιτερότητες τις πανδημίας δεν «πατάνε» σε «κενό αέρος», αλλά αφήνουν το δικό τους αποτύπωμα στις ήδη διαμορφωμένες συνθήκες εργασιακής ανασφάλειας των γονιών, συνεπώς και των παιδιών, υποβάθμισης της εκπαίδευσης κτλ.

Επειδή ο άνθρωπος εκ φύσεως έχει την ικανότητα να ανταπεξέρχεται σε δύσκολες συνθήκες, χρειάζεται να διαμορφώσουμε την απάντηση που καλύπτει τις ανάγκες των εργαζομένων στην εκπαίδευση, των μαθητών και των γονιών.

Όπως έχουμε ήδη αποφασίσει στην πρόσφατη γενική συνέλευση, το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουμε και σε άλλες εκδηλώσεις, που καλύπτουν ένα ευρύτερο φάσμα θεμάτων της καθημερινότητας.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα