Εφτά προτάσεις για την περίοδο που θα παραμείνουν κλειστά τα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία πραγματοποιεί το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών.
Σε σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:
Ευχόμαστε σε όλες τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους υγεία και δύναμη (ψυχική και σωματική) απέναντι στον covid-19 και τη ραγδαία εξάπλωσή του, περαστικά σε όσες/ους νοσούν και γρήγορα, υγιείς και πιο δυνατοί, να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας και να τους στηρίξουμε μαθησιακά και παιδαγωγικά σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο!
Ως εκπαιδευτική κοινότητα, εξαρχής, δηλώσαμε ότι επιθυμούμε τα σχολεία μας να παραμείνουν ανοιχτά, γιατί αποτελούν τον φυσικό μας χώρο και μέσα σε αυτά προσφέρουμε γνώσεις, στάσεις και κουλτούρα ζωής, καθώς και βασικά στοιχεία κοινωνικοποίησης και ψυχοσυναισθηματικής στήριξης στους μαθητές μας. Η δια ζώσης διδασκαλία, για λόγους που έχουν αναλυθεί επαρκώς, είναι μια μοναδική και αναντικατάστατη διαδικασία.
Κυβερνητικές ευθύνες μάς οδήγησαν στο σήμερα…
Οι ευθύνες της κυβέρνησης είναι τραγικά μεγάλες και χάθηκαν 8 μήνες προετοιμασίας και στήριξης των δημόσιων κοινωνικών αγαθών της υγείας και της εκπαίδευσης.
Αν η κυβέρνηση σχεδίαζε και υλοποιούσε:
- Μείωση, στους 15 μαθητές, αντί για αύξηση του αριθμού των μαθητών από 22 σε 25 ανά τμήμα που ψήφισε τον Ιούνιο, με τον Ν.4692/20.
- Χορήγηση σε τακτά χρονικά διαστήματα μασκών και αντισηπτικών υλικών σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Εξασφάλιση καθαριότητας και απολύμανσης των σχολείων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΕΟΔΥ και με την ανάλογη πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας και προμήθειας υγειονομικού υλικού.
- Πρόσληψη πρόσθετου αριθμού εκπαιδευτικών στη διάθεση των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης για άμεση κάλυψη βραχυχρόνιων αδειών, τόσο λόγω covid-19 όσο και για αναπλήρωση άλλων αναγκών.
- Επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.
- Υγειονομικό έλεγχο στις πύλες εισόδου της χώρα μας, ιδιαίτερα την τουριστική περίοδο.
Αν η κυβέρνηση είχε τελικά την πολιτική βούληση για ενίσχυση της δημόσιας εκπαίδευσης και της δημόσιας υγείας με τη λήψη όλων εκείνων των απαραίτητων μέτρων, η πανδημία δε θα οδηγούνταν σε έξαρση και το όποιο δεύτερο κύμα θα αντιμετωπιζόταν χωρίς το κλείσιμο των σχολείων που ανακοινώθηκε.
Τι οφείλει να πράξει το ΥΠΑΙΘ…
Ακόμα και για το ενδεχόμενο κλεισίματος των σχολείων, δεν έπραξαν τίποτα ώστε να μπορεί να πραγματοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όλες τις μαθήτριες και τους μαθητές, χωρίς αποκλεισμούς. Δεν έδωσαν, αλλά και δε διεκδίκησαν από την ΕΕ, ούτε ένα ευρώ για την τεχνολογική υποδομή των σχολείων και τεχνολογικό εξοπλισμό σε μαθητές και εκπαιδευτικούς (σε αντίθεση με άλλες χώρες που εξασφάλισαν τα απαραίτητα κοινοτικά κονδύλια πχ Πορτογαλία) και δεν υλοποιήθηκε κανένα πρόγραμμα επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, παρά τις επικοινωνιακές εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας. Με αυτές όμως τις πολιτικές επιλογές εντείνονται οι κοινωνικές και μαθησιακές ανισότητες. Με αυτά τα δεδομένα η μορφή και η διαδικασία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης θα πρέπει να οργανωθεί από τους εκπαιδευτικούς των σχολείων, με τέτοιο τρόπο που να λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες του κάθε σχολείου. Πανομοιότυπο πρόγραμμα σε όλη τη χώρα και για όλα τα σχολεία προφανώς δεν είναι δυνατόν ούτε εφικτό να υπάρξει.
Για να παραμείνουν «ζωντανά» τα σχολεία για όλα τα παιδιά και χωρίς αποκλεισμούς, μέσα σε αυτές τις συνθήκες, εκτός από το φιλότιμο των εκπαιδευτικών, απαιτείται το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση να πάρει ΑΜΕΣΑ μέτρα.
Ως Αυτόνομο Δίκτυο εκπαιδευτικών ΠΕ προτείνουμε:
v Αναπροσαρμογή της ύλης και των αναλυτικών προγραμμάτων σπουδών για την τρέχουσα σχολική χρονιά.
v Αξιοποίηση της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και εμπλουτισμός της.
v Δυνατότητα διαχείρισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας από τους Συλλόγους Διδασκόντων στο πλαίσιο της παιδαγωγικής ελευθερίας, σύμφωνα με τις τοπικές ιδιομορφίες των σχολικών μονάδων ως προς το πρόγραμμα και την αξιοποίηση των μεθόδων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (επιλογή πλατφόρμας, μέσων επικοινωνίας, μεθόδων διδασκαλίας κλπ).
v Δυνατότητα αξιοποίησης και επιλογής είτε της σύγχρονης είτε της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
v Εξασφάλιση, μέσα από γενναία χρηματοδότηση, όλων των απαραίτητων τεχνολογικών μέσων (laptop ή tablet) σε κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό και διασφάλιση (δωρεάν παροχή ίντερνετ) πρόσβασης όλων στις εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές διαδικασίες ΤΩΡΑ.
v Αύξηση δαπανών για τη Δημόσια Εκπαίδευση, μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, και άμεσα γενναία χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών.
v Αναβάθμιση και αξιοποίηση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου ώστε να μπορεί να ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες της περιόδου.
Οι εκπαιδευτικοί θα σταθούμε κοντά στα παιδιά και στις οικογένειές τους και σε αυτή την περίοδο που τα σχολεία θα είναι κλειστά. Ταυτόχρονα όμως, δεν εγκαταλείπουμε τη μάχη των ανοιχτών σχολείων, των προϋποθέσεων για ομαλή δια ζώσης λειτουργία, τον αγώνα για το δημόσιο δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά, για τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, για την εκπαιδευτική και κοινωνική στήριξη των μαθητών μας!
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη