Thumbnail
Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν οι Βουλευτές του ΚΚΕ, Δελής Γιάννης και Γκιόκας Γιάννης για τη λειτουργία των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας στο Βερολίνο - Ποια ήταν η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών

Ερώτηση στη Βουλή κατέθεσαν οι Βουλευτές του ΚΚΕ, Δελής Γιάννης και Γκιόκας Γιάννης για τη λειτουργία των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας στο Βερολίνο. Το γερμανικό σχολείο, που παραχωρούσε αίθουσες διδασκαλίας, ανέστειλε το συμβόλαιο παραχώρησης επικαλούμενο τις υγειονομικές συνθήκες λόγω της πανδημίας. 

Το αποτέλεσμα ήταν τα περίπου 100 ελληνόπουλα του Βερολίνου μαζί με τους γονείς τους και τους 6 εκπαιδευτικούς να καταβάλουν μόνοι τους  προσπάθειες για να βρούνε χώρους διδασκαλίας για τα παιδιά τους, απευθυνόμενοι σε διάφορους φορείς

Η ερώτηση των βουλευτών

Προς τους Υπουργούς Παιδείας και Θρησκευμάτων και Εξωτερικών

Αντιμέτωποι με την απειλή κλεισίματος και των Τμημάτων Ελληνικής Γλώσσας (ΤΕΓ) – μετά από το δίγλωσσο Ευρωπαϊκό Δημοτικό «Όμηρος» και το Ελληνικό Λύκειο – βρίσκονται 100 ελληνόπουλα του Βερολίνου μαζί με τους γονείς τους και τους 6 εκπαιδευτικούς. Τα ΤΕΓ λειτουργούν καθημερινές, μετά τη λήξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας, κατά τις απογευματινές ώρες (16:00 – 19:00) και συμμετέχουν παιδιά που έχουν επιλέξει το γερμανικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά θέλουν να μάθουν ελληνικά. Τα παιδιά αυτά ανήκουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ενώ ανάλογη της βαθμίδας είναι και η συχνότητα των μαθημάτων.

Το γερμανικό σχολείο, που παραχωρούσε αίθουσες διδασκαλίας, ανέστειλε το συμβόλαιο παραχώρησης επικαλούμενο τις υγειονομικές συνθήκες λόγω της πανδημίας. Στην πραγματικότητα, με δεδομένο ότι οι σχολικές μονάδες στη Γερμανία λειτουργούν με μεγάλο βαθμό αυτονομίας και στη διαχείριση των πόρων τους, το κόστος για την καθαριότητα των αιθουσών που παραχωρούνται στα ΤΕΓ αποτελούν σοβαρή οικονομική επιβάρυνση. Αυτή η λογική της επιχειρηματικής λειτουργίας-αυτονομίας των σχολικών μονάδων είναι και ο ουσιαστικός λόγος που οδήγησε και στην αναστολή του συμβολαίου παραχώρησης στην προκειμένη περίπτωση.

Το Γραφείο Εκπαίδευσης του Βερολίνου, μπροστά σε αυτήν την κατάσταση, νίπτει τας χείρας του, με αποτέλεσμα μέχρι σήμερα οι γονείς να καταβάλουν μόνοι τους  προσπάθειες για να βρούνε χώρους διδασκαλίας για τα παιδιά τους, απευθυνόμενοι σε διάφορους φορείς, όπως π.χ. την Ελληνική Κοινότητα Βερολίνου (η οποία τα τελευταία χρόνια βρίσκεται συνεχώς υπό την απειλή κλεισίματος, λόγω μηδενικής χρηματοδότησης από την ελληνική και τη γερμανική κυβέρνηση). Σε αυτά τα πλαίσια, οι γονείς εξωθούνται, με εθελοντική εργασία και βάζοντας το χέρι βαθιά στη τσέπη, να αναζητούν λύσεις για την κάλυψη των αναγκών στέγασης και καθαριότητας των ΤΕΓ. Ταυτόχρονα απειλούνται και οι 6 εκπαιδευτικοί, εφόσον δε θα μπορούν να προσφέρουν εκπαιδευτικό έργο.

Αντίστοιχες καταστάσεις με το Βερολίνο είναι σίγουρο ότι θα προκύψουν και σε άλλα γερμανικά κρατίδια, στα οποία επιστρέφουν τώρα από τις καλοκαιρινές διακοπές, πχ. Βαυαρία και Βάδη-Βυρτεμβέργη.
 
Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς βρίσκονται για ακόμα μια φορά αντιμέτωποι με τα αδιέξοδα που έχουν επιφέρει στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης και των προκατόχων της: δραστική μείωση της χρηματοδότησης της μεταναστευτικής εκπαίδευσης, εισαγωγή διάφορων χορηγών, ιδιωτών, της εκκλησίας και άλλων φορέων στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση, κλείσιμο σειράς ελληνικών και «ευρωπαϊκών» σχολείων τα τελευταία χρόνια (Ελληνικό Λύκειο Βερολίνου, Ελληνικό Γυμνάσιο και Λύκειο Λουντβιγκσμπουργκ, Ελληνικό Γυμνάσιο στο Βαίμπλιγκεν, Ευρωπαϊκό Δημοτικό «Όμηρος» στο Βερολίνο, Δημοτικό Σχολείο Νταχάου κλπ.) κ.α.

Στη βάση των παραπάνω, ερωτώνται οι κ. Υπουργοί τι προτίθεται να πράξουν:

  • Για να συνεχιστεί η εύρυθμη λειτουργία του ΤΕΓ Βερολίνου και των άλλων ΤΕΓ που αντιμετωπίζουν ή θα αντιμετωπίσουν αντίστοιχα προβλήματα.
  • Για να δοθεί οριστική λύση στο κτιριακό για το ΤΕΓ Βερολίνου και όσα ακόμα αντιμετωπίζουν αντίστοιχα προβλήματα;
  • Ώστε να παρέχεται ουσιαστική, ενιαία, δημόσια και δωρεάν δίγλωσση εκπαίδευση στα ελληνόπουλα που διαμένουν στο εξωτερικό.
  • Για να διασφαλιστεί επαρκής αριθμός μόνιμων καθηγητών και δασκάλων, με πλήρη εργασιακά δικαιώματα, καθώς και η απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση του εξωτερικού.


Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Γκιόκας Γιάννης

Η απάντηση του υπουργείου Εξωτερικών

Απάντηση στην υπ’ αριθμόν 9321 Κοινοβουλευτική Ερώτηση των Βουλευτών κ.κ. Γκιόκα και Δελή.

Αναφορικά με την εν θέματι κοινοβουλευτική ερώτηση, σημειώνεται ότι το Υπουργείο Εξωτερικών στηρίζει και προωθεί την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, καταβάλλοντας κάθε προσπάθεια, στο μέτρο του εφικτού και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, για την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία των ελληνικών σχολείων στο εξωτερικό. Ειδικότερα ως προς τα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας, ο ρόλος αυτός είναι επικουρικός ως προς το Υπουργείο Παιδείας και δεν υπεισέρχεται, ελλείψει αρμοδιότητας, σε θέματα χρηματοδότησης, κάλυψης δαπανών και απόσπασης διδακτικού προσωπικού.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Προκάτ υποσχέσεις και ασυγχώρητα λάθη: Εκπαιδευτικοί ζητούν ασφαλή σχολεία
Καταγγελία εκπαιδευτικών του Λυκείου Αγρού για προσβλητική συμπεριφορά του δημάρχου βόρειας Κέρκυρας
Προκάτ υποσχέσεις και ασυγχώρητα λάθη: Εκπαιδευτικοί ζητούν ασφαλή σχολεία
aithousa_taksi
Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών - Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει υποχρεωτικές υπερωρίες
Εκπαιδευτικά κενά και υποχρεωτικές υπερωρίες - Η δημόσια εκπαίδευση σε κρίση
Σοβαρές ελλείψεις εκπαιδευτικών - Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει υποχρεωτικές υπερωρίες
pierrakakis
Κ. Πιερρακάκης: Αυτές είναι οι τρεις ψηφιακές πρωτοβουλίες μας για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές
Ο ο σχεδιασμός της εκπαιδευτικής πολιτικής
Κ. Πιερρακάκης: Αυτές είναι οι τρεις ψηφιακές πρωτοβουλίες μας για τα σχολεία, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές