«Η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εξυπηρετεί πολιτικές επιλογές για «φθηνά», εργατικά χέρια και κατ’ επίφαση μόνο χρησιμοποιεί τη λέξη "Εκπαίδευση"». Αυτό σημειώνει το Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών αναφορικά με το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
Παράλληλα, κάνει λόγο για προσλήψεις αναπληρωτών ρουσφετολογικού χαρακτήρα, σχετικά με το άρθρο 114, ενώ χαρακτηρίζει ως «κρεσέντο αντεργατικό, αυταρχισμού, αδιαφάνειας και αντιδημοκρατικότητας» την πολιτική της κυβέρνησης.
Ακολουθεί η σχετική ανακοίνωση:
«Νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Τροπολογίες για κατάργηση αιρετών και προσλήψεις αναπληρωτών ρουσφετολογικού χαρακτήρα
Κρεσέντο αντεργατικό, αυταρχισμού, αδιαφάνειας και αντιδημοκρατικότητας της Κυβέρνησης»
Στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση που έχει κατατεθεί στη βουλή και ψηφίζεται την ερχόμενη εβδομάδα, η Υπουργός Παιδείας κατέθεσε αιφνιδιαστικά, χωρίς τον παραμικρό θεσμικό διάλογο με τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες (πάγια τακτική της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ), 2 τροπολογίες. Το υπ’ αριθμόν 114 άρθρο, στο οποίο προβλέπεται η δυνατότητα συγκρότησης τοπικών πινάκων πρόσληψης αναπληρωτών από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, και τα 122-123 άρθρα, όπου προβλέπουν την αντικατάσταση των αιρετών με διορισμένα μέλη στα Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης.
Με το καθ’ αυτό νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση επιδιώκει μεγαλύτερη στροφή στην πρόωρη κατάρτιση για φθηνό και αναλώσιμο εργατικό δυναμικό χαμηλής εξειδίκευσης, κατ’ εντολή του ΣΕΒ, γυρνώντας στην εποχή του «κάλφα», τότε που εκπαίδευση λογίζονταν τα απλήρωτα μεροκάματα των νέων.
Προφανώς η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως εξυπηρετεί πολιτικές επιλογές για «φθηνά», εργατικά χέρια και κατ’ επίφαση μόνο χρησιμοποιεί τη λέξη «Εκπαίδευση» σε αυτό το νομοσχέδιο.
Με τις τροπολογίες δε που εισάγει, είτε αδυνατεί να αντιληφθεί ότι είναι υπουργός σε ένα δημοκρατικό κράτος με κανόνες, είτε αποτελεί πεποίθησή της η κατάθεση και ψήφιση χουντικής κοπής νομοσχεδίων που παραπέμπουν σε άλλες εποχές. Αντί να αποδεχτεί τη συντριπτική πλειοψηφία του εκπαιδευτικού κόσμου που γύρισε την πλάτη, με 95% αποχή, στη διαδικασία που επέβαλε για ανάδειξη αιρετών, προχωρά, εμμονικά και βαθιά αντιδημοκρατικά, στην πολιτική επιλογή να αντικαταστήσει τους αιρετούς με διορισμένα μέλη σε όλα τα Υπηρεσιακά Συμβούλια της χώρας.
Με δεδομένη τη μη αναγνώριση της εκλογικής διαδικασίας - παρωδίας και της σταθερής στάσης του συνόλου των συνδικαλιστικών δυνάμεων που δήλωσαν ότι δε θα αποδεχθούν να διοριστούν «αιρετοί», όσοι εμφανίζονται ως «εκλεγμένοι», καταθέτοντας τις παραιτήσεις τους, αφού δεν έκανε δεκτές τις αιτήσεις απόσυρσης που είχαν καταθέσει, οδηγείται με ξέφρενη πορεία στον ολισθηρό δρόμο της νομοθέτησης, της παράκαμψης της δημοκρατικής υποχρέωσης του κράτους να συμμετέχουν στα Υπηρεσιακά Συμβούλια οι εκπρόσωποι των εργαζομένων. Σε όλες τις δημοκρατικές χώρες, και δη τις ευρωπαϊκές, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη συνθήκη η συμμετοχή τους και θεμελιώδες στοιχείο διαφάνειας και νομιμοποίησης των αποφάσεων των υπηρεσιακών συμβουλίων που εξετάζουν θέματα υπηρεσιακά των ίδιων των εκπαιδευτικών.
Πολιτική επιλογή, επομένως, της Κυβέρνησης είναι:
- Η σταδιακή συρρίκνωση της θεσμικής παρέμβασης των συνδικαλιστικών οργάνων στις αποφάσεις της διοίκησης και συνολικά της Κυβέρνησης.
- Η ενίσχυση της αντίληψης του «κράτους λάφυρο» για την Κυβέρνηση της ΝΔ, όπου «νομιμοποιούν» την πολιτική τους στάση, ότι δηλαδή μπορούν να κάνουν ότι θέλουν πέρα από κάθε δημοκρατική αρχή και θεσμοθετημένους κανόνες.
- Διαμορφώνουν διοικητικά όργανα του απόλυτου ελέγχου τους, δοτά Υπηρεσιακά Συμβούλια με 5 στα 5 διορισμένα μέλη, χωρίς έλεγχο και διαφάνεια των αποφάσεων από όσους αφορούν αυτές οι αποφάσεις (εκπροσώπους εργαζομένων).
- Διαμορφώνουν νέους θύλακες ρουσφετιού, αδιαφάνειας και ρεμούλας στο κεντρικό και «επιτελικό» κράτος που χτίζει με το νομοθετικό της έργο η Κυβέρνηση της ΝΔ.
- Στρώνουν το έδαφος για την ολομέτωπη επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών, στη δημοκρατία μέσα στα σχολεία και στα θεσμικά-διοικητικά όργανα, στο δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου συνολικά και επιδιώκουν να οξύνουν τις όποιες κοινωνικές και μορφωτικές ανισότητες των μαθητών μας, σύμφωνα και με την έκθεση Πισσαρίδη, που έχει υιοθετηθεί από το υπουργικό συμβούλιο.
Η πολιτική επιλογή του Υπουργείου Παιδείας, δεν περιορίζεται μονάχα στη χουντικής έμπνευσης τροπολογία που μετατρέπει τα Υπηρεσιακά Συμβούλια σε «ψευτοϋπηρεσιακά» συμβούλια δοτών μελών, αλλά ακόμα δίνει με το άρθρο 114 τη δυνατότητα στον Διευθυντή Εκπαίδευσης να καταρτίζει τοπικούς πίνακες για προσλήψεις εκπαιδευτικών ωρομισθίων «σε εξαιρετικές περιπτώσεις κατά τις οποίες αντικειμενικοί λόγοι δεν επιτρέπουν την πρόσληψη προσωρινού αναπληρωτή… και υπάρχει έλλειψη υποψήφιων ωρομισθίων…». Το βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι, αφού προβλέπεται η δυνατότητα ειδικής πρόσκλησης, σε κεντρικό επίπεδο, για περιπτώσεις σχολείων που δεν καλύπτονται από αναπληρωτές μέσα στη χρονιά, η συγκεκριμένη ρύθμιση τι ακριβώς καλείται να θεραπεύσει; Εκφράζουμε την πεποίθησή μας πως συνεχίζεται μεθοδικά το ξήλωμα των εργασιακών σχέσεων και των διαδικασιών πρόσληψης από την κυβέρνηση, που ξεκίνησε με τη θεσμοθέτηση 3μηνων συμβάσεων αναπληρωτών, για πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης. Μήπως δεν τους ενδιαφέρει η διαφάνεια των πινάκων και δημιουργούν νέο πλαίσιο πελατειακών σχέσεων, όπου θα έχουν πεδίο δόξης λαμπρό οι πολιτευτές και οι βουλευτές του Κυβερνώντος κόμματος; Μήπως κι αυτό το μέτρο εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό της Κυβέρνησης για διευθέτηση όλων των υποθέσεων των πολιτών από απλές υποθέσεις μέχρι προσλήψεις στο δημόσιο μέσα από τα βουλευτικά γραφεία; Μήπως επιστρέφουμε στις προσφιλείς μεθοδεύσεις της δεξιάς, που μέσα από τα ρουσφέτια και τις «γνωριμίες», απαξίωσαν και συρρίκνωσαν τους δημοκρατικούς θεσμούς και οδήγησαν στην απαξίωση της πολιτικής και δημόσιας ζωής του τόπου; Μήπως τελικά ο βαθύτερος χτύπος της καρδιάς αυτής της Κυβέρνησης χτυπά αντίθετα από τους δείκτες της δημοκρατικής ιστορίας της χώρας μας; Κάποτε το 114 (ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος) αποτέλεσε το σύνθημα μιας γενιάς και έδωσε το έναυσμα του αγώνα για δημοκρατία, σήμερα το άρθρο 114 του συγκεκριμένου νόμου αναδεικνύει το πισωγύρισμα σε αυτές τις εποχές, διανθισμένο με τη λογική των πορισμάτων «Πισσαρίδη» για σταδιακή απεμπλοκή του Υπουργείου Παιδείας και του Κράτους τελικά από την υποχρέωση δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, «στέλνοντας» αρχικά τις προσλήψεις αναπληρωτών σε Διευθύνσεις Εκπαίδευσης για «τοπικές» επιλογές.
Το συνδικαλιστικό κίνημα, αναγνωρίζοντας τις μεθοδεύσεις, τις πεποιθήσεις και τις πολιτικές επιλογές της Κυβέρνησης θα σταθεί ανάχωμα, για άλλη μια φορά, στα σχέδια για διάλυση του δημόσιου σχολείου σε όφελος της ιδιωτικής εκπαίδευσης, για όξυνση των κοινωνικών και μαθησιακών ανισοτήτων, για συρρίκνωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων και για περιστολή της ίδιας της Δημοκρατίας.
Ως Αυτόνομο Δίκτυο Εκπαιδευτικών απαιτούμε ΤΩΡΑ:
- Απόσυρση των τροπολογιών και συνολικά του νομοσχεδίου που πλήττει την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.
- Καταψήφιση του νομοσχεδίου και των τροπολογιών από τα κόμματα της βουλής και τους βουλευτές, που οφείλουν να ψηφίσουν σύμφωνα με τη συνείδησή τους και τις δημοκρατικές αρχές με τις οποίες έχουν εκλεγεί.
- Παράταση της θητείας των αιρετών και εκλογές δια ζώσης, όταν το επιτρέψουν οι υγειονομικές συνθήκες.
- Κανένας συνάδελφος δεν νομιμοποιεί τα «ψευτοϋπηρεσιακά» συμβούλια με τη συμμετοχή του, ούτε ως «αιρετός», ούτε ως διορισμένος.
- Δεν αναγνωρίζουμε κανέναν ως «αιρετό» από τις εκλογές-παρωδία κι όσοι επιλέξουν τη συμμετοχή τους, κι όχι τον δρόμο της συλλογικής δράσης του Κλάδου, θέτουν τον εαυτό τους εκτός Κλάδου. Το ίδιο ισχύει για όλα τα μέλη των συλλόγων μας τα οποία δε θα ακολουθήσουν το συλλογικό κάλεσμα του κλάδου για μη συμμετοχή ως διορισμένα μέλη. Τα θεσμικά όργανα του κλάδου δε θα επιτρέψουν την κατάργηση του θεσμού του αιρετού και δε θα ανεχτούν ατομικές στρατηγικές.
Αυτόνομο ΔΙΚΤΥΟ Εκπαιδευτικών
Αγωνιστικών, Προοδευτικών και Ενωτικών Κινήσεων Π.Ε.
ΕΝΟΤΗΤΑ - ΑΓΩΝΑΣ – ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη