Βαθμολογία μαθητών: Τρία ερωτήματα εκπαιδευτικών για όσα ζητά το υπουργείο
Τρία ερωτήματα των εκπαιδευτικών της ΕΛΜΕ Ηλείας για όσα ζητά το υπουργείο σχετικά με τα τηλε-διαγωνίσματα και τη βαθμολογία των μαθητών για το Α’ Τετράμηνο

Απαράδεκτη χαρακτηρίζει την εγκύκλιο για τα τηλε-διαγωνίσματα η ΕΛΜΕ Ηλείας, την ώρα που τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναμένεται να λειτουργήσουν την 1η Φεβρουαρίου χωρίς να έχει παρθεί κανένα μέτρο για ασφαλές άνοιγμα.

Παρόλο που το υπουργείο Παιδείας «κάτω από την κατακραυγή άλλαξε στάση και ουσιαστικά πήρε πίσω την εγκύκλιο για τα διαγωνίσματα», «επιμένει να ζητά βαθμολογία για το Α’ Τετράμηνο»

Η ΕΛΜΕ διερωτάται «πώς μπορεί να αξιολογηθεί και να βαθμολογηθεί ένας μαθητής που δεν βλέπουμε, που καλά-καλά δεν ακούμε μία ολόκληρη διδακτική ώρα; Τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν εξοπλισμό, δυνατότητες πρόσβασης, που έχουν και άλλα αδέρφια που πάνε σχολείο κλπ; Τι βαθμός θα παραδοθεί στα εργαστηριακά μαθήματα, που πρακτικά δεν έχουν πραγματοποιηθεί;».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Ηλείας:

ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, με ανακοίνωσή του στις 14/12 με αφορμή την απαράδεκτη εγκύκλιο για τα τηλε-διαγωνίσματα, καλούσε τους/τις εκπαιδευτικούς να καταθέσουν στις συνεδριάσεις των συλλόγων τους τις αντικειμενικές δυσκολίες για τη διεξαγωγή ωριαίου διαγωνίσματος και την αδυναμία κατάθεσης βαθμολογίας 1ου τετραμήνου όπου δεν έχουν επαρκή εικόνα για μαθητές τους. Ο βαθμός του 4μήνου είναι ένας από τους δείκτες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, είναι μια αποτύπωση της συλλογικής προσπάθειας που καταβάλλεται μέσα στην σχολική αίθουσα, σε συνδυασμό με την ατομική προσπάθεια του κάθε μαθητή σε συγκεκριμένο, οικογενειακό, κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο. Η αξιολόγηση των μαθητικών επιδόσεων είναι εργαλείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, και για να επιτελεί το ρόλο της πρέπει να υπάρχει εκπαιδευτική διαδικασία άξια να δώσει στο μαθητή τα εφόδια, για να ανταποκριθεί στους διδακτικούς στόχους.  

Δύο μήνες μετά και τα σχολεία παραμένουν κλειστά, με βάση την τελευταία ανακοίνωση του Υπουργείου θα λειτουργήσουν την 1η Φεβρουαρίου χωρίς να έχει παρθεί κανένα μέτρο για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων.

Όλο αυτό το διάστημα οι εκπαιδευτικοί κάνουν ό,τι μπορούν για να κρατήσουν ζωντανή την επαφή των παιδιών με το σχολείο, πίσω από μία κάμερα και ένα μικρόφωνο. Είναι όμως σαφές ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απέχει από κάθε έννοια εκπαίδευσης όπως τη γνωρίζουμε και όπως είναι η διά ζώσης εκπαίδευση. Οι ανισότητες στην πρόσβαση χιλιάδων μαθητών, η σύνδεση μέσα ένα κινητό τηλέφωνο εκ των πραγμάτων αποκλείουν μαθητές ή δυσκολεύουν αφάνταστα την κατανόηση νέων εννοιών και νόμων.

Οι καθηγητές δεν έχουμε δει τα πρόσωπα των μαθητών μας εδώ και δύο μήνες, πολλοί δεν τα έχουν δει και καθόλου, αφού προσλήφθηκαν λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια της καραντίνας.

Στα πλαίσια αυτά, πολλοί εκπαιδευτικοί αρνήθηκαν ορθά να βάλουν τηλε-διαγωνίσματα, αρνούμενοι να να γίνουν συμμέτοχοι-συνδιαμορφωτές στο κακόγουστο σκηνικό που έστησε το Υπ. Παιδείας, στην προσπάθειά του να κρύψει τις ευθύνες του και να αποδείξει ότι όλα βαίνουν καλώς, δεν τρέχει και τίποτα που κινδυνεύει να χαθεί μία ακόμα σχολική χρονιά, αφού γίνεται τηλεκπαίδευση. Η διά ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατη!

Το Υπουργείο Παιδείας, κάτω από την κατακραυγή άλλαξε στάση και ουσιαστικά πήρε πίσω την εγκύκλιο για τα διαγωνίσματα. Έδωσε τη δυνατότητα και στα Γυμνάσια (στα Λύκεια ίσχυε) για δύο διαγωνίσματα στο Β’ Τετράμηνο, παραδεχόμενο ουσιαστικά ότι δεν μπορεί να γίνει ουσιαστική αξιολόγηση των μαθητών πίσω από μία κάμερα. Είναι πέρα για πέρα αντιπαιδαγωγικό, γελοιοποίηση ουσιαστικά της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ωστόσο, επιμένει να ζητά βαθμολογία για το Α’ Τετράμηνο.

  • Πώς μπορεί όμως να αξιολογηθεί και να βαθμολογηθεί ένας μαθητής που δεν βλέπουμε, που καλά-καλά δεν ακούμε μία ολόκληρη διδακτική ώρα;
  • Τι θα γίνει με τα παιδιά που δεν έχουν εξοπλισμό, δυνατότητες πρόσβασης, που έχουν και άλλα αδέρφια που πάνε σχολείο κλπ;
  • Τι βαθμός θα παραδοθεί στα εργαστηριακά μαθήματα, που πρακτικά δεν έχουν πραγματοποιηθεί.

Ερωτήματα και προβληματισμοί που διατυπώνουμε εδώ και μήνες, χωρίς να ιδρώνει το αυτί του Υπουργείου.

Παίρνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω και λειτουργώντας πρώτα και κύρια σαν παιδαγωγοί, η ΕΛΜΕ Ηλείας προτρέπει τους συναδέλφους να αξιοποιήσουν την δυνατότητα, να δοθεί μία βαθμολογία για τα δύο τετράμηνα στο επόμενο τετράμηνο, με ανοιχτά σχολεία.

Έχουμε δεκάδες τρόπους να επιβραβεύσουμε, να στηρίξουμε τους μαθητές μας και φυσικά θα βάλουμε βαθμό στο Β’ Τετράμηνο, ελπίζοντας να έχουμε δει επιτέλους από κοντά τους μαθητές μας.

ΥΓ1 Για τη διευκόλυνση των συλλόγων διδασκόντων στις συνεδριάσεις τους και την ανάπτυξη της επιχειρηματολογίας τους, την παραθέτουμε:

Για τα ΓΕΛ: «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο (2) ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1 του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του διδάσκοντα (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).  

Για τα ΕΠΑΛ: : «Για τα «γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα, όπως ορίζονται σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 117, κατά τη διάρκεια του Α΄ τετραμήνου πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία γραπτή δοκιμασία επαναληπτικού χαρακτήρα. Αν υφίσταται αντικειμενικό πρόβλημα, η εν λόγω υποχρεωτική γραπτή δοκιμασία που αφορά στα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα μπορεί να πραγματοποιηθεί στο Β΄ τετράμηνο» (παρ 2γ, αρθ. 120και παρ.4 του άρθρ.122 του ν. 4610, ΦΕΚ 70 τομ. Β ,7/5/19).   

 Για τα Γυμνάσια: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου» (άρθρο 12 του Π.δ 126) και Υ.Α. 3245/Δ2/ ΦΕΚ Β 47/13-10-21 Διαδικασία αξιολόγησης μαθητών Γυμνασίου: « Ειδικά κατά το σχολικό έτος 2020-21, εάν για λόγους αντικειμενικούς, δεν καταστεί εφικτό να πραγματοποιηθεί στο πρώτο τετράμηνο ωριαία γραπτή δοκιμασία που προβλέπεται στην περ. Γ’ της παρ. 1 του άρθρου 3 του π.δ. 126/2016, όπως ισχύει, αυτή μεταφέρεται στο δεύτερο τετράμηνο».

Οι σύλλογοι διδασκόντων, κάθε συνάδελφος και συναδέλφισσα να  σταθούν με αίσθημα παιδαγωγικής ευθύνης απέναντι στα παιδιά  και  να πάρουν ανάλογες αποφάσεις. Σχετικά με τις απουσίες δεν μπορούμε να διανοηθούμε ότι θα κοπούν μαθητές μας από απουσίες webex.  Άλλωστε κανείς άνωθεν δεν μας υπέδειξε τον αντικειμενικό τρόπο να ξεχωρίζουμε πότε ένας μαθητής λείπει από υπαιτιότητα του ή λόγω τεχνικών προβλημάτων. Ακόμη περισσότερο δεν μπορούμε να διαπιστώσουμε αν οι μαθητές, που φαίνονται στην οθόνη του υπολογιστή μας ως συμμετέχοντες, παρακολουθούν την όλη διαδικασία.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ θα σταθεί δίπλα  σε όποιον συνάδελφο πιεστεί να καταθέσει βαθμολογία παρά τη θέλησή του.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Μετρό Θεσσαλονίκης
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 60 λεπτά η τιμή του εισιτηρίου - Μείωση και στα λεωφορεία
Στα 0,60 ευρώ το εισιτήριο για ένα εξάμηνο στο μετρό, μετά τη λειτουργία του και μείωση στο ίδιο τίμημα του εισιτηρίου του ΟΑΣΘ
Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα 60 λεπτά η τιμή του εισιτηρίου - Μείωση και στα λεωφορεία