Οι εκπαιδευτικοί στα ειδικά σχολεία (Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δυτικής Αττικής) στέλνουν επιστολή διαμαρτυρίας σχετικά με την λειτουργία των ειδικών σχολείων η οποία συνεχίζεται κανονικά εν μέσω καθολικού lockdown χωρίς όμως να έχει ληφθεί κανένα πρόσθετο μέτρο για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως οι μονάδες ειδικής αγωγής είναι εκπαιδευτικές δομές και επ’ ουδενί δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως χώροι φύλαξης ή απασχόλησης των μαθητών. Χωρίς ικανή και αποτελεσματική συνδρομή και μέριμνα για την υγεία και την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού, είναι θέμα χρόνου να συμβούν περιστατικά που θα θέσουν σε κίνδυνο τις ζωές παιδιών και προσωπικού.
Επιστολή διαμαρτυρίας Σ.Μ.Ε.Α.Ε. Δυτικής Αττικής
Αξιότιμοι κύριοι, κυρίες,
Μετά την απόφαση της κυβέρνησης για «αυστηρό, καθολικό lockdown» και αναστολή της λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων και βαθμίδων εκπαίδευσης από 11/2/2021 λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί με την έξαρση των κρουσμάτων της πανδημίας στην Αττική, οι Σ.Μ.Ε.Α.Ε. (Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης), με δήλωση του πρωθυπουργού, «θα συνεχίσουν με φυσική παρουσία» να παραμένουν σε λειτουργία, ωστόσο χωρίς καμία διαφορετική ή επιπλέον μέριμνα για την ασφάλεια των μαθητών και των εκπαιδευτικών που απασχολούνται σε αυτές.
Βρισκόμαστε 6 μήνες μετά το άνοιγμα των σχολείων από την αρχή του σχολικού έτους και 1χρόνο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού. Πλέον τα συμπεράσματα είναι σαφή και ξεκάθαρα σε όλους. Οι μονάδες ειδικής αγωγής παρέμειναν ανοιχτές στο lockdown του Νοεμβρίου 2020, μένουν ανοιχτές και τώρα, σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις και αποφάσεις του πρωθυπουργού, συνεχίζοντας τη λειτουργία τους.
Σήμερα, οι δομές μας παραμένουν ανοιχτές ακόμα κι αν έχουμε μαθητικό πληθυσμό με διαπιστωμένα σοβαρά υποκείμενα νοσήματα, ακόμα κι αν έχουν εμφανιστεί μεταλλάξεις του ιού Covid-19, που σύμφωνα με τις τοποθετήσεις των λοιμωξιολόγων προσβάλλουν ταχύτατα και κατά κύριο λόγο τα παιδιά. Ακόμα κι αν έχουμε παιδιά με πολλαπλές αναπηρίες και δυσκολίες, καρδιολογικά και αναπνευστικά προβλήματα, χρωμοσωμικά, μεταβολικά και νευρολογικά νοσήματα και ως απόρροια όλων αυτών των παραπάνω, δεν είναι εφικτό στις περισσότερες περιπτώσεις να κάνουν χρήση της μάσκας και να τηρούν απαρέγκλιτα τις οδηγίες προστασίας που έχουν οριστεί, πάρα τις διαρκείς προσπάθειες του εκπαιδευτικού προσωπικού και του ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, δεν είναι εφικτό και εφαρμόσιμο κανένα μετρό προστασίας.
Επιπρόσθετα, οι σταθερές ομάδες μαθητών δεν μπορούν να ισχύσουν καθώς το Ειδικό Εκπαιδευτικό και το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό των σχολείων έρχεται σε επαφή με όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες από όλες τις τάξεις και το ωρολόγιο πρόγραμμα περιλαμβάνει εναλλαγή εκπαιδευτικών ειδικοτήτων στα τμήματα ανά διδακτική ώρα και οι εκπαιδευτικοί μπαίνουν σε πολλά τμήματα του σχολείου.
Επίσης, στα διαλείμματα οι μαθητές/τριες αδυνατούν να τηρήσουν τις προβλεπόμενες αποστάσεις, ειδικά όταν τα καιρικά φαινόμενα δεν επιτρέπουν την παραμονή τους στον εξωτερικό χώρο. Οι μαθητές/τριες συγχρωτίζονται στα σχολικά λεωφορεία και ταξί, με εξίσου φτωχά μέτρα προστασίας και αποστάσεων.
Από τη στιγμή που ΟΛΑ τα άλλα σχολεία είναι κλειστά στις συγκεκριμένες περιοχές, πολλοί συνάδελφοι αναγκάζονται να πάρουν άδειες ειδικού σκοπού, με αποτέλεσμα να τίθεται σοβαρό ζήτημα λειτουργίας του σχολείου και εφαρμογής του ημερήσιου προγράμματος (https://poseepea.blogspot.com/2021/02/blog-post_11.html).
Όλοι εμείς που στελεχώνουμε χρόνια τις δομές ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, που δίνουμε καθημερινά κομμάτι από την ψυχή μας παλεύοντας να συμπεριληφθούν ως ισότιμα μέλη της κοινωνίας, με δίκαιη πρόσβαση σε όλους τους τομείς της ζωής, με μεγάλη λύπη μας παρατηρούμε ότι η ίδια η κυβέρνηση που μιλάει για σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων χωρίς διακρίσεις, διαχωρίζει αυτά τα παιδιά ως διαφορετικά.
Η εκπαίδευση είναι ενιαία (άρθρο 2 Ν 3699/2008.Η ΕΑΕ, όπως και η γενική εκπαίδευση, είναι υποχρεωτική και λειτουργεί ως αναπόσπαστο τμήμα της ενιαίας δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης. Το κράτος υποχρεούται να παρέχει ΕΑΕ σε σχολεία Προσχολικής, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αποκλειστικός φορέας της ΕΑΕ είναι το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠ.Ε.Π.Θ.), καθώς και η προστασία και διασφάλιση της υγείας και της ζωής όλων των μαθητών και των εκπαιδευτικών είτε ανήκουν στη γενική είτε στην ειδική εκπαίδευση και έτσι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται χωρίς διαχωρισμούς. Για όλους εμάς είναι πολύ ξεκάθαρο ότι οι μονάδες ειδικής αγωγής είναι εκπαιδευτικές δομές και επ’ ουδενί δεν θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ως χώροι φύλαξης ή απασχόλησης των μαθητών.
Έχουμε ήδη βιώσει δύσκολες υγειονομικές καταστάσεις στα σχολεία μας και γι’αυτό προειδοποιούμε ότι χωρίς ικανή και αποτελεσματική συνδρομή και μέριμνα για την υγεία και την ασφάλεια μαθητών και προσωπικού, είναι θέμα χρόνου να συμβούν περιστατικά που θα θέσουν σε κίνδυνο τις ζωές παιδιών και προσωπικού. Και ας μην ξεχνάμε πως και το προσωπικού των Ειδικών σχολείων έχει οικογένειες με παιδιά, έχει ηλικιωμένους γονείς και άτομα ευπαθών ομάδων, όπως επίσης αντίστοιχα και οι οικογένειες των παιδιών μας.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ:
- ΕΙΔΙΚΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
- ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
- ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΖΕΦΥΡΙΟΥ
- ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.-Λ. ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
- Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη